Tuli ero miehen kanssa - voinko kieltää lapsipuolen vierailut?
Miehen kanssa joudun asumaan kunnes saadaan omat asunnot, mutta sitä lasta en halua tänne jos ei ole pakko. Onko minulla siis lain puitteissa oikeus kieltää täällä virallisesti asumatonta henkilöä tänne tulemasta? Äitinsä luona kirjoilla, isä etävanhempi.
Kommentit (137)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:37"]
Eli mulla ei ole mitään sanavaltaa siihen kuka mun kodissani loisii?
-ap
[/quote]
Se ei ole yksin sun koti, se on myös miehen koti. Vai saako mies kieltää sun vieraita tulemasta kylään?
Ei sulla ole oikeutta sellaseen. Sillä mieshän on kirjoilla siinä asunnossa. Eli se asunto on hänen kotinsa ja hän saa tuoda sinne lapsensa. Jos et halua tavata poistu paikalta.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:37"]
Eli mulla ei ole mitään sanavaltaa siihen kuka mun kodissani loisii?
-ap
[/quote]
Sinun pitää nyt käyttäytyä aikuisen naisen tavoin. Tämä nykyinen tilanne kestää vain jonkin aikaa. Lasta ei voi rangaista siitä, että sinulla ja hänen isällään ei suhde toimi. Kotisi on toistaiseksi tämän isän koti.
Käytät todella ikävää ilmausta loisiminen. Älä vain lapselle puhu mitään noin törkeää.
Eipäs sitten saakaan :) Mulla tulee olemaan hyvin paljon vieraita tänä viikonloppuna
ap
LUOJANKIITOS tuon lapsen kannalta, että teille tuli ero. Toivottavasti vaikutuspiiriisi ei koskaan osu yhtään lasta.
Siis onko tuo asunto teidän yhteinen? Joo, etä voi kieltää lasta tulemasta omaan kotiinsa. Ja ihan hienoa, rinnastat jotkut vieraat ja siis lapsen, joka (ja tässä toistoa idiootille) tulee omaan kotiinsa.
En ikinä sanoisi lapselle mitään tällaista. Ero ei tullut sen takia, että " mies huomasi että vihat hänen lasta" vaan minä jätin miehen.
ap
Toivottavasti tämä on provo. Voiko aikuiseksi kasvaa ilman että tapahtuu korvien välissä mitään kehitystä? Voiko ihminen elää läpi elämänsä vain oman navan ympärillä kieppuen? Ilmeisesti voi. Onneksi en ole koskaan tällaisiin ilmestyksiin todellisessa elämässä törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:42"]LUOJANKIITOS tuon lapsen kannalta, että teille tuli ero. Toivottavasti vaikutuspiiriisi ei koskaan osu yhtään lasta.
[/quote]
Onnittelut myös tulevalle ex-miehelle, että pääsee eroon itsekkäästä akasta.
Jos asunto on molempien nimissä yhtä paljon niin mielestäni tarvitaan kummankin haltian lupa jotta vieras voi tulla sisälle. Kyllähän kotirauhaan vedoten mielestäni sinä voit kieltää vieraiden tulemisen kotiisi sinun kotirauhan piiriin. Jollei lähde käskemällä niin virkavalta paikalle poistamaan asiaton sinun kotirauhan piiristä.
Mies voi tavata lastaan (joka ei ole kirjoilla sinun kotona) niin paljon kuin haluaa mutta järjestää tapaamiset sinun kotirauhan ulkopuolella. Minä aikanani estin anopin vierailut juurikin kotirauhaan ja virkavaltaan vedoten koska en kestänyt kyseisen henkilön täydellistä käytöstapojen puutetta...
Olipa typerä kysymys xD Tietenkään et voi kieltää miehen lapsen sinne tuloa.
Mutta toisaalta mies pystyy kyllä sanomaan ettei sinne ylimääräisiä jää yöksi. Lapsi kun ei ole ylimääräinen.
Oiskohan toisen lapsi kuitenkin eri asia kun joukko kavereita? Miksi rangaitset lasta? Lähde itse pois, edes muutamaksi päiväksi, et ainakaan pilaa isän ja lapsen viikkoa kokonaan. Mieti edes hetken kuten aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:32"]
Miehen kanssa joudun asumaan kunnes saadaan omat asunnot, mutta sitä lasta en halua tänne jos ei ole pakko. Onko minulla siis lain puitteissa oikeus kieltää täällä virallisesti asumatonta henkilöä tänne tulemasta? Äitinsä luona kirjoilla, isä etävanhempi.
[/quote]
Tiestysti voit. Ihmisellä on lupa hylätä, vahingoittaa, tuhota jne mielin määrin. Varsinkin lapsia. Toki joitakin lakipykäliä on lapsen, ihmisen, maailman suojelemiseksi, mutta nekin voi yleensä kiertää. Omia lapsia ja varsinkin lapsipuolia voi kuitenkin vahingoitaa melko vapaasti.
Lapsella on koti äitinsä luona. Selväksi on tehty sieltä puolelta että tämä ei ole lapsen koti ja minä olen "ämmä". En ole ikinä tehnyt lapselle tai sen äidille mitään ja maksan siitä, että lapsella on täällä oma huone. Lapsen äiti lähettelee miehelle känniviestejä joissa ämmittelee ja haukkuu mua. Oon saanut niin tarpeekseni tästä.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:47"]
Lapsella on koti äitinsä luona. Selväksi on tehty sieltä puolelta että tämä ei ole lapsen koti ja minä olen "ämmä". En ole ikinä tehnyt lapselle tai sen äidille mitään ja maksan siitä, että lapsella on täällä oma huone. Lapsen äiti lähettelee miehelle känniviestejä joissa ämmittelee ja haukkuu mua. Oon saanut niin tarpeekseni tästä.
ap
[/quote]
Ja ajattelin fuksuna aikuisena kostaa sen lapselle ja miehelle?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:38"]Ja mun pitäisi poistua kodistani viideksi päiväksi kerrallaan?
ap
[/quote]
No jos et kestä sen muksun kans olla niin kyllä.