Tuli ero miehen kanssa - voinko kieltää lapsipuolen vierailut?
Miehen kanssa joudun asumaan kunnes saadaan omat asunnot, mutta sitä lasta en halua tänne jos ei ole pakko. Onko minulla siis lain puitteissa oikeus kieltää täällä virallisesti asumatonta henkilöä tänne tulemasta? Äitinsä luona kirjoilla, isä etävanhempi.
Kommentit (137)
Sehän tässä onkin kun koen vaikeana olla lapselle kiva tässä tilanteessa kun kukaan näistä ihmisistä ei oo kuin satuttanut mua vaikka oon parhaani tehnyt. Joskus vaan ihan oikeesti alkaa itselleen riittää omassa kodissaan nöyristely
ap
Kiva kun jengi ihan äitipuolien inhoamisperiaatteesta alapeukuttaa senkin kun kerron että mun vanhemmat on kuolleet? Hyvä mammat!
ap
Kyllä sinun kannattaisi johonkin kasvatuslaitokseen mennä kasvamaan. Ongelmasi jo ajattelun kanssa ovat sen verran suuria, että apua tarvitset. Asia ei olisi niin vakava jos sinullla olii edes sydän.
Miten niin mulla ei ole sydäntä? Huhhuh maailman sydämettömin ihminen jos parina viikkona ei lapsi näkisi isäänsä onpa kauheaa.
Se on kyllä hyvä yrittää seivailla jälkikäteen sanomisiaan, mutta sinä puhuit loisimisesta yms. haukuit lasta. et aloittanut kertomalla ongelmaasi noin kun nyt sen yrität kertoa.
Tyttö hyvä: hae itsellesi joku turvallinen aikuissuhde (ei seksuaalinen), jos vain mahdollista. Tarvitsisit vielä niin selvästi aikuista saattelemaan kasvamisessa. On vaarana, että jämähdät tuohon kehitystasoosi, kun olet jo nyt joutunut liian isoihin saappaisiin. Ns. ikiteinejä ovat pubit täynnänsä. Voit mikä päivä tahansa mennä katsomaan. Ei kiva tulevaisuuden kuva.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:45"]
Jos asunto on molempien nimissä yhtä paljon niin mielestäni tarvitaan kummankin haltian lupa jotta vieras voi tulla sisälle. Kyllähän kotirauhaan vedoten mielestäni sinä voit kieltää vieraiden tulemisen kotiisi sinun kotirauhan piiriin. Jollei lähde käskemällä niin virkavalta paikalle poistamaan asiaton sinun kotirauhan piiristä.
Mies voi tavata lastaan (joka ei ole kirjoilla sinun kotona) niin paljon kuin haluaa mutta järjestää tapaamiset sinun kotirauhan ulkopuolella. Minä aikanani estin anopin vierailut juurikin kotirauhaan ja virkavaltaan vedoten koska en kestänyt kyseisen henkilön täydellistä käytöstapojen puutetta...
[/quote]
Tässä vain on kyse siitä, että lapsi ei ole vieras. Hän asuu isänsä luona viikko-viikko -periaatteella. Eli ap:n ja miehen koti on myös sen lapsen koti. Ei tässä ole muita vaihtoehtoja, kuin etsiä omat kämpät mahdollisimman nopeasti ja jatkaa elämää.
Sanoit että sinä jätit miehen. Eli sinä loisit siellä, eikä lapsi. Miten se asunnon saanti niin kauan kestää? Asunnon saa viikossa jos on hoitanut asiansa, ja tuon viikon voi olla vaikka hotellissa, jos niin kamalasti ahdistaa. Kasva aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:32"]
Miten niin mulla ei ole sydäntä? Huhhuh maailman sydämettömin ihminen jos parina viikkona ei lapsi näkisi isäänsä onpa kauheaa.
[/quote]
No juuri tällä tavalla.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:39"]
No hyvä. Kutsun sitten itsekin vieraita.
ap
[/quote]
Nimenomaan näin. Kutsut omia vieraita, vietätte vähän rentoa sinkkuelämää jne.
Ymmärrän oikein hyvin, ettet halua typerän ex-ukkosi ällöttävää kakaraa omiin nurkkiisi viikoksi pyörimään. Joku yks ilta vielä menettelis eli voisi lähteä ite pois, mutta ei todellakaan kokonaista työviikkoa. Hirveän huonoa käytöstä exältäsi tämmöistä edes olettaa.
Valitettavasti jäänemme kuitenkin mielipiteidemme kanssa vähemmistöön, täällä mammat jyrää.
Onneksi miehesi pääsi sinusta eroon. Vaikka olisi mitkä syyt eronne takana, mutta sinähän olet varsinainen tekele. Oikea ämmä. Kostat lapselle? Wau. Kypsää. Toivottavasti sinua kohdellaan samalla tavalla kun sinä kohtelet muita.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:37"]Eli mulla ei ole mitään sanavaltaa siihen kuka mun kodissani loisii? -ap [/quote] Näin on näppylät.
[/quote]
Itseasiassa AP voi kieltää lapsen tulemisen.
Taas voisi ottaa asioista selvää. Lain mukaan asuntoon tullessa tarvitaan kummankin/kaikkien omistajien lupa. Paitsi jos joku on vuokralla jolloin hän on asunnon haltija.
AP voi myös ilmoittaa viranomaisille että isä ei voi tarjota lapselle kunnon kotia vaan tuo sen vihamieliseen paikkaan laittomasti. Kyllä lastensuojelu nopeasti tapaamisoikeudet pois ottaa se on varma.
Miten on mahdollista, että alle 20-vuotiaalla ihmisellä ei ole ainuttakaan sukulaista? Ei serkkua, ei pikkuserkkua, ei isovanhempia, ei tätejä, setiä, ei mitään? Onko sulla ystäviä?
En tiedä miten olet käsittänyt ero-asiat, mutta yleensä se joka jättää etsii uuden asunnon eikä jää sanelemaan ehtoja parin yhteiseen asuntoon.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:38"]Ja mun pitäisi poistua kodistani viideksi päiväksi kerrallaan? ap [/quote] No jos et kestä sen muksun kans olla niin kyllä.
[/quote]
Kai tajuat että AP saa tehdä kotonaan mitä haluaa? Vaikka tuoda viisi miestä sinne kun siellä on lapsi ja ruveta nussimaan keittiön pöydällä. On isän asia hoitaa lapsensa pois sieltä
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:37"]
Eli mulla ei ole mitään sanavaltaa siihen kuka mun kodissani loisii?
-ap
[/quote]
Sinun pitää nyt käyttäytyä aikuisen naisen tavoin. Tämä nykyinen tilanne kestää vain jonkin aikaa. Lasta ei voi rangaista siitä, että sinulla ja hänen isällään ei suhde toimi. Kotisi on toistaiseksi tämän isän koti.
Käytät todella ikävää ilmausta loisiminen. Älä vain lapselle puhu mitään noin törkeää.
[/quote]
On isän asia hankkia koti johon lapsi halutaan. Ainoa joka väärin tekee on se isä
Ihan utelias vaan, kerro millainen lapsi saa ihmisen noin vihaiseksi? ;)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:46"]
Olipa typerä kysymys xD Tietenkään et voi kieltää miehen lapsen sinne tuloa. Mutta toisaalta mies pystyy kyllä sanomaan ettei sinne ylimääräisiä jää yöksi. Lapsi kun ei ole ylimääräinen.
[/quote]
Lapsi on ihan yhtä ylimääräinen kuin naapurin Pekka. Älä keksi omia lakejasi
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:16"]
Okei. Suutuspäissäni myös liioittelin asioita, haluaisin vaan vastauksen otsikon kysymykseen. Totuus on se, että lapsen kanssa tullaan kyllä toimeen mutta oon niin raivona koko tilanteesta että en haluaisi lasta tänne ihan itsensäkin vuoksi, koska en voi luottaa etten ole tyly hänelle. Se mitä oon sanonut lapsen äidistä on totta, ja mulla on ollut tosi vaikeeta sen hullun juopon ahdistelun takia. Lapsi ei ole sinänsä inhottava minulle, mutta töykeä ja huonokäytöksinen ja tuntuu kuin olisi jatkuvan tarkkailun alaisena kun se yksi hullu tenttaa lapselta kaiken ja vääntelee asiat.
Haluaisin vain olla rauhassa koska oon ihan paskana tästä erosta :(
ap
[/quote]
Yritäpä nyt kasvattaa itsellesi empatiakyky. Se lapsi on jo kokenut vanhempiensa eron ja nyt sinuun tutustuttuaan pitää vielä kestää toinen aikuisten ero, elämänmuutos ja mahdollisesti isänsä reaktiot eroon. Kuka tahansa kanssaihminen tukisi lasta ja nielisi oman kiukkunsa. Paista lapselle vaikka lättyjä ja vuokraa ikään sopiva elokuva ja yritä olla kiva lasta kohtaan.