Tuli ero miehen kanssa - voinko kieltää lapsipuolen vierailut?
Miehen kanssa joudun asumaan kunnes saadaan omat asunnot, mutta sitä lasta en halua tänne jos ei ole pakko. Onko minulla siis lain puitteissa oikeus kieltää täällä virallisesti asumatonta henkilöä tänne tulemasta? Äitinsä luona kirjoilla, isä etävanhempi.
Kommentit (137)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:23"]
Mene vaikka vanhemmillesi väliaikaisesti asumaan jos asuvat paikkakunnalla kunnes pääset muuttamaan omaan kotiin. Turhaan jäät paskaan, stressaavaan tilanteeseen ja purat sitä lapseen jolla tuntuu olevan ihan tarpeeksi rankkaa äitinsä ja vanhempiensa eron takia.
[/quote]
AP eri ole vastuussa lapsen hyvinvoinnista eikä tarvitse pätkääkään ajatella sitä
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:16"]
Okei. Suutuspäissäni myös liioittelin asioita, haluaisin vaan vastauksen otsikon kysymykseen. Totuus on se, että lapsen kanssa tullaan kyllä toimeen mutta oon niin raivona koko tilanteesta että en haluaisi lasta tänne ihan itsensäkin vuoksi, koska en voi luottaa etten ole tyly hänelle. Se mitä oon sanonut lapsen äidistä on totta, ja mulla on ollut tosi vaikeeta sen hullun juopon ahdistelun takia. Lapsi ei ole sinänsä inhottava minulle, mutta töykeä ja huonokäytöksinen ja tuntuu kuin olisi jatkuvan tarkkailun alaisena kun se yksi hullu tenttaa lapselta kaiken ja vääntelee asiat.
Haluaisin vain olla rauhassa koska oon ihan paskana tästä erosta :(
ap
[/quote]
Yritäpä nyt kasvattaa itsellesi empatiakyky. Se lapsi on jo kokenut vanhempiensa eron ja nyt sinuun tutustuttuaan pitää vielä kestää toinen aikuisten ero, elämänmuutos ja mahdollisesti isänsä reaktiot eroon. Kuka tahansa kanssaihminen tukisi lasta ja nielisi oman kiukkunsa. Paista lapselle vaikka lättyjä ja vuokraa ikään sopiva elokuva ja yritä olla kiva lasta kohtaan.
[/quote]
ISÄ on vastuussa siitä että lapsi ei joudu kärsimään EI AP
Mä en ihmettele lainkaan, että miksi tuollaisesta akasta erotaan.
Miten musta tuntuu, että tätä eroa ei vielä ole muualla kuin ap:n ajatusmaailmassa...
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:45"]
Sanoit että sinä jätit miehen. Eli sinä loisit siellä, eikä lapsi. Miten se asunnon saanti niin kauan kestää? Asunnon saa viikossa jos on hoitanut asiansa, ja tuon viikon voi olla vaikka hotellissa, jos niin kamalasti ahdistaa. Kasva aikuiseksi.
[/quote]
Se että jättää jonkun ei tee toista loiseksi. Lapsi ei maksa vuokraa tai muutakaan kuluja joten hän se loinen on.
Tuo uusi miesystävä aina paikalle, kun mies tuo lapsen. tasapeli.
En aio tehdä lastensuojeluilmoitusta koska en minä halua että lapsi menettää isäänsä. En todellakaan riistäisi siltä lapselta ainoaa suht täyspäistä vanhempaa. Kyse olisi ollut väliaikaisesta tapaamisten jossain muualla hoitamisesta kunnes riitainen ero olisi ohi. Mutta pienempi paha mun on kestää ja niellä kiukkuni kuin alkaa lapsen suhdetta isäänsä pilaamaan sen takia että kaipaisin omaa rauhaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:32"]
Miehen kanssa joudun asumaan kunnes saadaan omat asunnot, mutta sitä lasta en halua tänne jos ei ole pakko. Onko minulla siis lain puitteissa oikeus kieltää täällä virallisesti asumatonta henkilöä tänne tulemasta? Äitinsä luona kirjoilla, isä etävanhempi.
[/quote]
jos se on molempien asunto niin kai kummallakin on silloin oikeus pyytää ihmisiä kylään. jos oma lapsi ei saa tulla kylään niin kuka sitten saisi?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:23"]
En aio tehdä lastensuojeluilmoitusta koska en minä halua että lapsi menettää isäänsä. En todellakaan riistäisi siltä lapselta ainoaa suht täyspäistä vanhempaa. Kyse olisi ollut väliaikaisesta tapaamisten jossain muualla hoitamisesta kunnes riitainen ero olisi ohi. Mutta pienempi paha mun on kestää ja niellä kiukkuni kuin alkaa lapsen suhdetta isäänsä pilaamaan sen takia että kaipaisin omaa rauhaa.
ap
[/quote]
Jos mies on niin kusipää että tuo lapsen asuntoon missä sinä olet niin on oikein että menettää lapsen
[/quote]
No huhhuh! Et sitten aattele et lapsi menettää isänsä? Sinä se tässä olet kusipää.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:30"]
ap
[/quote]
Jos mies on niin kusipää että tuo lapsen asuntoon missä sinä olet niin on oikein että menettää lapsen
[/quote]
No huhhuh! Et sitten aattele et lapsi menettää isänsä? Sinä se tässä olet kusipää.
ap
[/quote]
Lapsen parhaaksi on että sen ei tarvitse olla tuollaisessa sekopää tilanteessa. Jos omaa isää ei pätkääkään asia kiinnostaa vaan oiekin tuo lapsen tuollaiseen tilanteseen niin silloin ei kykene lapsesta huolehtimaan.
Lapsen EI kuulu elää riitaisan suhteen keskellä, lapsen EI pidä joutua vaihtamaan kotiaan vähän väliä ja lapsella ON oikeus täysipäisiin ja pysyviin aikuisiin ihmissuhteisiin. Se ON vanhempien VASTUUULLA.
Jos ne ei kykene noita tarjoamaan niin sitä varten on lastensuojelu
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:38"]Ja mun pitäisi poistua kodistani viideksi päiväksi kerrallaan? ap [/quote] No jos et kestä sen muksun kans olla niin kyllä.
[/quote]
Kai tajuat että AP saa tehdä kotonaan mitä haluaa? Vaikka tuoda viisi miestä sinne kun siellä on lapsi ja ruveta nussimaan keittiön pöydällä. On isän asia hoitaa lapsensa pois sieltä
[/quote]oikeasti hanki apua, plet saatanan sairas paska
Elämänkoulu on vahva sinussa, Ap.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:30"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Lapsen parhaaksi on että sen ei tarvitse olla tuollaisessa sekopää tilanteessa. Jos omaa isää ei pätkääkään asia kiinnostaa vaan oiekin tuo lapsen tuollaiseen tilanteseen niin silloin ei kykene lapsesta huolehtimaan.
Lapsen EI kuulu elää riitaisan suhteen keskellä, lapsen EI pidä joutua vaihtamaan kotiaan vähän väliä ja lapsella ON oikeus täysipäisiin ja pysyviin aikuisiin ihmissuhteisiin. Se ON vanhempien VASTUUULLA.
Jos ne ei kykene noita tarjoamaan niin sitä varten on lastensuojelu
[/quote]
Eli sua ei nyt näköjään kiinnostanut ollenkaan sellainen ratkaisu, että ap vähän rauhoittuu ja keskittyy oman asuntonsa etsimiseen? Ei kun lasuja vain tekemään kauhealla tohinalla. Sehän onkin paras ratkaisu lapsen näkökulmasta. Voit muuten googlettaa, että paljonko niitä tasapainoisia lapsia saadaan lastensuojelun kautta aikaiseksi. Voin vihjeeksi kertoa, että ei paljon paskaakaan.
Hmm... Täällähän on vähän väliä ollut alotuksia naapurin huonosti käyttäytyvästä kakarasta jota ei haluta omaan kotiin edes muutamaksi tunniksi... Ja nyt ap pitäisi hymyssä suin sietää 5 päivää töykeää lasta ja sen isää joka ei oikein tunnu tajuavan. Mielenkiintoista.
Aiotko kutsua kaikki sekakäyttäjä tuttusi aina samaan aikaan luoksesi jolla varmistat et lapsen psyyke kärsii? Valvotatko lasta tahalteen ja pidät huolen et se ainoa tuttapiirisi pedofiili "eksyy" lapsen huoneeseen kännissä?
Sehän oliskin hieno kosto lapsen äidillekin. =)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:39"]
Elämänkoulu on vahva sinussa, Ap.
[/quote]
No hohhoijaa. Kaukana siitä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:21"]
Mä en ihmettele lainkaan, että miksi tuollaisesta akasta erotaan.
[/quote]
Plaa plaa. Mies haluaisi mut pitää. Mä oon lopen kyllästynyt tähän koko kuvioon
ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:43"]
Aiotko kutsua kaikki sekakäyttäjä tuttusi aina samaan aikaan luoksesi jolla varmistat et lapsen psyyke kärsii? Valvotatko lasta tahalteen ja pidät huolen et se ainoa tuttapiirisi pedofiili "eksyy" lapsen huoneeseen kännissä?
[/quote]
Ootko ihan sairas??? Tuttavapiirissäni ei ole yhtäkään sekakäyttäjää tai pedofiilia. Mun kiukuspäissäni kirjoittama etten haluaisi lasta tänne ei ole lähelläkään tollasta vitun paskaa. Oot idiootti!!
ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:43"]Aiotko kutsua kaikki sekakäyttäjä tuttusi aina samaan aikaan luoksesi jolla varmistat et lapsen psyyke kärsii? Valvotatko lasta tahalteen ja pidät huolen et se ainoa tuttapiirisi pedofiili "eksyy" lapsen huoneeseen kännissä?
[/quote]
Hyi helvetti mitä tekstiä...
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:16"]
Tilanne on aplle varmasti uusi ja hankala. On hyvä että lähdet pois tilanteesta, johon sinusta ei ole. Nyt on asia kuitenkin niin, että sinä väistyt tieltä eikä lapsi. Joko muutat muualle siksi aikaa kun lapsi on siellä, tai sitten annat lapsen tulla. Olet niin nuori, ettei omasta lapsuudestasi ole vielä paljonkaan aikaa. Mitä jos oma isäsi olisi muuttanut naisen luo, joka vaatisi ettei hän saa nähdä sinua?
[/quote]
AP:n ei tarvitse mennä mihinkään. On miehen vastuulla järjestää lapselleen paikka missä se voi hyvin. On suorastaan rikollista tuoda lasta tuollaiseen paikkaan. AP EI ole vastuussa siitä lapsesta vaan isä