Missä menee pettämisen raja?
Joku sanoo että se raja menee siinä kun voi vielä puolisolleen kertoa mitä on tapahtunut. Entäs jos puoliso on niin mustasukkainen ettei saisi edes tervehtiä vastakkaisen sukupuolen edustajaa? En siis ole pettänyt, mutta mietin missä raja menee keskimäärin ihmisillä.
Kommentit (17)
Minun mielestäni pariskunnan itse pitää sopia pettämisen rajat. Toiselle parille esim. halaaminen on ok, toiselle ei.
Pettämisen raja on mielestäni siinä, ettei edes halaa sellaista henkilöä (paitsi omaa puolisoa ja lapsiaan), jota kohtaan on mitään tunteita tai mies nuorta, kaunista sinkkunaista. Pussaaminen on aina pettämistä, sitä harva puoliso hyväksyy. Tervehdysten poskipusut voi vielä joissakin julkisissa onnittelutilanteissa mennä, mutta nekään eivät ole hyvälsyttyjä, jos ne omasta puolisosta tuntuvat vääriltä. Jos joku tuollaisessa tilanteessa kuitenkin antaa onnittelupusun poskelle, niin en menisi sitä pusun saajaa syyttämään mistään, eihän hän voi tilanteelle mitään, ja hän voi hyvällä omallatinnolla kertoa tapauksen puolisolleen, jos tämä ei ole paikalla.
Sovittiin mieheni kanssa että pussailla saa, mutta siinä kulkee raja. Miehelläni on kuitenkin ollut useitakin syrjähyppyjä vuosien varrella - ei tosin enää viimeiseen 10 vuoteen. Aluksi teetätti vähän töitä itselläni, että pääsin asian yli. Sittemmin en jaksanut edes näytelllä mustasukkaista kun tiesin että olivat vain yhden yön juttuja. Lääkäriin hänet kyllä aina pakotin varmuuden vuoksi. Hän ei koskaan oikein ymmärtänyt, kuinka saatoin aina tietää kun hän oli pettänyt. No, se paistoii hänestä, hän on muutenkin todella huono valehtelemaan.
Siinä kun muna käy pillussa, pyllyssä tai suussa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:42"]
Pussaaminen on aina pettämistä, sitä harva puoliso hyväksyy.
[/quote]
Mutta jos puoliso sen hyväksyy, niin eihän se ole pettämistä? Kumosit näitisti samassa virkkeessä ensimmäisen lauseen :)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:45"]
[/quote]
Eli sormipeli tai handjob on ok teillä.
Jos teet jotain mitä et tekisi jos kumppani näkee, se on pettämistä
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:45"]
[/quote]
Eli sormipeli tai handjob on ok teillä.
[/quote]
Ei ole. Unohtui tuosta listasta.
Siinä, mitä et uskaltaisi tai kehtaisi tehdä puolisosi silmien alla, tämän nähden.
Sanoisin että kaikki mitä ei haluaisi puolisonsa tietävän. Esimerkiksi omalla kohdallani se kattaa sukupuolisen kanssakäymisen lisäksi suutelemisen, liiallisen koskettelun ja intiimin viestittelyn (siis käytännössä uuden suhteen luomisen vaikka se nyt alkaisikin vain "mitä teet?" -tyyppisillä viesteillä)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:52"]
Jos teet jotain mitä et tekisi jos kumppani näkee, se on pettämistä
[/quote]
Eli kakalla käynti on pettämistä..? Ei oikein tuo sinun määritelmäsi minulle toimi.
Kyllä sen vaan tietää. Turha saivarrella muuta.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:25"]
Joku sanoo että se raja menee siinä kun voi vielä puolisolleen kertoa mitä on tapahtunut. Entäs jos puoliso on niin mustasukkainen ettei saisi edes tervehtiä vastakkaisen sukupuolen edustajaa? En siis ole pettänyt, mutta mietin missä raja menee keskimäärin ihmisillä.
[/quote]
Vaikka puolisoni olisi noin mustasukkainen, voisin kuitenkin edelleen kertoa hänelle tervehtineeni jotakuta. Suhtautuisin hänen loukkaantumiseensa niin, että hänen tulee opetella sietämään vastakkaista sukupuolta edustavia ystäviäni tai sitten suhde loppuu. Kertoisin siis ihan muitta mutkitta näistä tervehtimisistä ja muista yhteisistä hetkistä kavereideni kanssa.
Ts. raja menee siinä, missä ap sanoitkin.
Ei sitä voi määritellä noin tarkasti.
Mulle suutelu on ehdottomasti jo pettämistä. Lisäksi liiallinen halailu (ei enää lasketa tuttavallisuuteen), hiplailu, viestittely (ei kaverillinen) ja yleisesti lähemmän kuin ystävyyssuhteen luominen.
Viestittelystä tuli vielä mieleen, että mies ei myöskään saa kehua naisten alastonkuvia tai mitään "Hyvä perse"- juttuja. Niin ja kaikenlaiset nettitreffi-ilmoituspalstat on ehdoton ei.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:13"]
Kyllä sen vaan tietää. Turha saivarrella muuta.
[/quote]
Ei sitä vaan tiedä. Se pitää keskustella ja sopia. Itse olen bi. Joillekkin miehille on ok, jos vehtan toisen naisen kanssa, joillekkin ei.
Mun maailmassa pettäminen on sitä, mitä et voisi oman siskon/veljen kanssa tehdä (pl. sukurutsarit jollaista en edes haluaisi seurustelukumppaniksi).
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:45"] Siinä kun muna käy pillussa, pyllyssä tai suussa. [/quote] Eli sormipeli tai handjob on ok teillä. [/quote] Ei ole. Unohtui tuosta listasta.
[/quote]
Rintojen väliin paneminen on kuitenkin ok?