olen eläkkeellä mt-syistä
Kommentit (30)
Itsellä on tarkastelupakkoa ja peseytysmispakkoa. Pesen käsiä satoja kertoja päivässä pahimmillaan. Olen kokeillut eri lääkkeitä, mutta niillä ei ole ollut vastetta. ap
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:52"]
Onko mt ongelmia vaikea feikata? Jollakin pitäs eläke saada.
[/quote]
En tiedä, en ole ikinä feikannut. Mutta kukapa haluaisi huvikseen kädet verille jatkuvasta käsien pesusta? ap
Et oo terapiaan mennyt vaan laukkasit suoraan eläkkeelle.
Oletko yläkerrassani asuva hullu häirikkö, joka tulee saamaan häädön?
Itse pesen käsiä, järjestelen tavaroita ja vältän sairaaloita ja terveyskeskuksia kun pelkään että saan tartunnan ja sitten pesen astioita useita kertoja koska ne ei ole mielestäni tarpeeksi puhtaat
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"]
[/quote]
Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:17"]
Oletko yläkerrassani asuva hullu häirikkö, joka tulee saamaan häädön?
[/quote]
En ole. En häiriköi ja elän hiljaisesti ja vaatimattomasti. ap
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"]
[/quote]
Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap
[/quote]
Se ei siis auttanut?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"] Et oo terapiaan mennyt vaan laukkasit suoraan eläkkeelle. [/quote] Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap [/quote] Se ei siis auttanut?
[/quote]
Auttoi, muttei tarpeeksi. Olisin tarvinnut vielä lisää psykoterapiaa, ehkä noin kolme neljä vuotta lisää. Kun on paljon ongelmia ja vahvoja skeemoja, ei niistä pääsee eroon hetkessä. ap
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"] Et oo terapiaan mennyt vaan laukkasit suoraan eläkkeelle. [/quote] Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap [/quote] Se ei siis auttanut?
[/quote]
Auttoi, muttei tarpeeksi. Olisin tarvinnut vielä lisää psykoterapiaa, ehkä noin kolme neljä vuotta lisää. Kun on paljon ongelmia ja vahvoja skeemoja, ei niistä pääsee eroon hetkessä. ap
[/quote]
Ehkä vääränlaista terapiaa.
Ne syyt tähän käytökseen pitää löytää, muutoin kaikki jatkuu ennallaan.
minkä ikäisenä oireesi alkoivat ja miten? onko sulla ollu muunkinlaisia pakko-oireita kuin nykyiset. voimia sulle, been there vuosia. nykyään hyvin vähäoireinen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:22"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"] Et oo terapiaan mennyt vaan laukkasit suoraan eläkkeelle. [/quote] Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap [/quote] Se ei siis auttanut? [/quote] Auttoi, muttei tarpeeksi. Olisin tarvinnut vielä lisää psykoterapiaa, ehkä noin kolme neljä vuotta lisää. Kun on paljon ongelmia ja vahvoja skeemoja, ei niistä pääsee eroon hetkessä. ap [/quote] Ehkä vääränlaista terapiaa. Ne syyt tähän käytökseen pitää löytää, muutoin kaikki jatkuu ennallaan.
[/quote]
Jep, voi hyvinkin olla. Olisin varmasti hyötynyt psykodynaamisesta enemmän, mutta pakko-oireisen hoitosuosituksessa on kognitiivinen psykoterapia. Nyt se on jo myöhäistä. Ei ole nimittäin rahaa itse maksaa terapiaa. ap
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:22"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"] Et oo terapiaan mennyt vaan laukkasit suoraan eläkkeelle. [/quote] Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap [/quote] Se ei siis auttanut? [/quote] Auttoi, muttei tarpeeksi. Olisin tarvinnut vielä lisää psykoterapiaa, ehkä noin kolme neljä vuotta lisää. Kun on paljon ongelmia ja vahvoja skeemoja, ei niistä pääsee eroon hetkessä. ap [/quote] Ehkä vääränlaista terapiaa. Ne syyt tähän käytökseen pitää löytää, muutoin kaikki jatkuu ennallaan.
[/quote]
Jep, voi hyvinkin olla. Olisin varmasti hyötynyt psykodynaamisesta enemmän, mutta pakko-oireisen hoitosuosituksessa on kognitiivinen psykoterapia. Nyt se on jo myöhäistä. Ei ole nimittäin rahaa itse maksaa terapiaa. ap
[/quote]
Kai viiden vuoden perästä voi hakea uudestaan.
Mulla on pakko-oireita ja ne johtuu traumoista.
Ja väärä terapia ei auta pätkän vertaa.
Olen vaihtamassa toisenlaiseen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:22"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"] Et oo terapiaan mennyt vaan laukkasit suoraan eläkkeelle. [/quote] Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap [/quote] Se ei siis auttanut? [/quote] Auttoi, muttei tarpeeksi. Olisin tarvinnut vielä lisää psykoterapiaa, ehkä noin kolme neljä vuotta lisää. Kun on paljon ongelmia ja vahvoja skeemoja, ei niistä pääsee eroon hetkessä. ap [/quote] Ehkä vääränlaista terapiaa. Ne syyt tähän käytökseen pitää löytää, muutoin kaikki jatkuu ennallaan. [/quote] Jep, voi hyvinkin olla. Olisin varmasti hyötynyt psykodynaamisesta enemmän, mutta pakko-oireisen hoitosuosituksessa on kognitiivinen psykoterapia. Nyt se on jo myöhäistä. Ei ole nimittäin rahaa itse maksaa terapiaa. ap [/quote] Kai viiden vuoden perästä voi hakea uudestaan. Mulla on pakko-oireita ja ne johtuu traumoista. Ja väärä terapia ei auta pätkän vertaa. Olen vaihtamassa toisenlaiseen.
[/quote]
Voi toki hakea, mutta eri asia saako. Kelan tukema terapia on tarkoitettu työkykyisille. ap
Voi kun saisin itsekin eläkkeen, mulla on paniikkihäiriö ja skitsofreniaa. Ei se välillä vaivaa, mutta pahimmillaan oon ihan lamaantunut ja kuolemankielissä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:33"]
minkä ikäisenä oireesi alkoivat ja miten? onko sulla ollu muunkinlaisia pakko-oireita kuin nykyiset. voimia sulle, been there vuosia. nykyään hyvin vähäoireinen.
[/quote]
Alkoi jo lapsena, siinä noin 8-vuotiaana. ap
miten ilmenivät lapsena? millaista apua sait silloin?
Onko mt ongelmia vaikea feikata? Jollakin pitäs eläke saada.