Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii, että maksan puolet asuinkuluista. Suostuisitko?

Äitipuoli
12.11.2021 |

Mies vaatii, että maksan asuinkuluista puolet vaikka hänen kolme lastaan asuu meillä vuoroviikoin myös. Tuolloin he saavat vapaasti syödä minun ostamaa ruokaa ym. osallistun heidänkin menoihin.

Suostuisitteko jakamaan asumiskulut puoliksi, jos teille jäisi tosiasiassa neliöistä vain 1/5?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa voisin vuokran puoliksi maksaa, mutta ruokakauppaan en eksyisi. Kolmen lapsen ruoat viikonlopulle maksaa aika paljon.

Mikä se tuollainen rakkaussuhde, että yhtäkkiä aletaan vaatimaan maksuja. Voisin nostaa kytkintä.

Vierailija
62/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näistä asioista ei keskustella ennen muuttoa? Tunnetko edes niitä lapsia joiden kanssa aiot muuttaa yhteen? Miten hoidattaa muut perheen työt, siivoukset, ruuanlaiton, lasten hoidot ja muut? Uskomatonta.

Meillä miehellä on vain yksi lapsi ja minä muutin heidän taloonsa, mutta käytiin miehen kanssa vaikka kuinka monta keskustelua päivittäisistä asioista, rahasta ja kotitöistä.

Sekä yhdessä lapsen kanssa myös häntä koskevista asioista ja yleisesti arjen sujumisesta. Eikä todellakaan oltaisi muutettu, ellei lapsi olisi myöskin halunnut, että minä muutan ja sovittu etukäteen kodin säännöt, sekä kokeiltu niitä yhdessä jonkun aikaa ennen muuttoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina naiset keksii miksi heidän ei tarvitse maksaa. Mies kun muuttää tuommoiseen tilanteeseen että naisella on lapsia joutuu se mies maksaan vähintään puolet ja välillä myös niiden naisen lasten menoja

Kuka mies? Miksi se mies ei jo ennen yhteenmuuttoa kerro, miten hänen mielestään menot jaetaan?

Vierailija
64/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vaan, mutta vaadi satanen joka kerran, kun annat hänelle!

Vierailija
65/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi puolia ellen olisi selvästi parempituloinen osapuoli, mutta minusta joidenkin ehdottama n. neljäsosa taas on liian vähän. Vähintään kolmasosa olisi reilua. Minusta kun ei ole realistista ajatella, että jokainen lapsi vie ja käyttää yhtä paljon tilaa kuin aikuinen. Tosin tähän vaikuttaa moni muukin juttu. Miten iso osa asunnosta on korvamerkitty lapsille? Miten näitä tiloja käytetään silloin kun lapset ovat äidillään? On ihan eri juttu, jos esimerkiksi jokaisella lapsella on oma huone jota ei käytännössä väliviikoillakaan käytetä muuhun, vrt lapset nukkuvat vierashuoneessa tai siskonpedissä olkkarissa tms. Toinen juttu, miten paljon asunnon koko eroaa siitä millaisen asunnon hankkisitte kaksin? Jos teillä on lasten takia 5 h + k vaikka muuten asuisitte kaksiossa, niin silloin miehen pitää maksaa selvästi enemmän. Jos taas asutte väljähkössä kolmiossa joka ei ole räikeän ylimitoitettu kahdelle, niin silloin maksu olisi minusta lähempänä 50-50.

Vierailija
66/72 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen mielummin yksin kuin sotken talouteeni ja asumiseeni toisen ihmisen.

Vierailija
67/72 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain ymmärrä logiikkaa, millä minun kuuluisi maksaa toisten lasten asumiskuluja?

Ap

Tottahan olet siellä, kun lapsetkin ovat. Vaatekuluihin sinun ei tarvitse osallistua, eikä myöskään ruokaan. Toki jos tarkkaan miettii, niin eihän sinun tarvitse myöskään lasten veden kulutusta maksaa. Itse en maksaisi ruokia enkä vettä.

Vierailija
68/72 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevästi ajatellen vuoroviikoin kun lapset on kylässä, niin mies täyttää jääkaapin. Silloin kun olette kahdestaan, on sinun vuoro.

Vierailija
69/72 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä riittää aikaa miettiä näin turhia asioita? Asuminen maksaa - muuta toiseen asuntoon jos se tulee halvemmaksi.

Aloittajan kannattaisi muuttaa peräkammarintytöksi omien vanhempiensa luokse mikäli haluaisi asua mahdollisimman halvasti. He eivät luultavasti olisi vaatimassa mitään täyttä vuokraa neliöiden perusteella.

Vierailija
70/72 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hoitaa omat lapset.

Vierailija
71/72 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Jos ei mun maksama summa kelpaa, niin asukoot yksin tai jonkun toisen kanssa.

Vierailija
72/72 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tapailin naista, jolla oli neljä lasta edellisen miehen kanssa. Kaikin puolin kiva nainen, mutta meni nopeasti fiilikset kun alkoi vaatimaan että mun pitää alkaa elättämään hänen lapsiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme