Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4604)
Nää on kyllä niin huvittavia nää "somevaikuttajat" Kukaan ei pakota jakamaan elämäänsä julkisesti. Ihan oma valinta.
En tiedä, onko tuo jatkuva skumppa-biletys-elän täysillä vouhotus vain instapintaa, mutta mulle tulee siitä jotenkin surullinen olo.
Ihan kuin hän täyttäisi jotain sisäistä tyhjää oloa eikä uskalla pysähtyä hetkeksikään itsensä ääreen.
Elää voi täysillä myös vaikka kukkapenkkejä kuopsuttamalla, itselläni vaikkapa puutarhanhoito voittaa kaikki stailatut skumppakekkerit mennen tullen enkä koe jääväni mistään paitsi.
Eihän tuo tasapainoiselta elämältä vaikuta. Jos ei kotonaan viihdy yhtään itsekseen niin outoa on.
Aivan kuin pelkäisi olla hetken itsekseen ja kelata mennyttä ja suunnitella tulevaa
Nyt juhlaa ja miehenmetsästystä kun tytöt isällään
Kyllä tuli lähinnä irvokas olo tän viimeisen liven katsomisesta. Miten onkin saatu kauniista asiasta tehtyä tuollaista sirkustemppuilua, mutta niinhän se on, kun mikään ei riitä niin mikään ei riitä. Ja kun mikään ei enää riitä tuottamaan nautintoa, niin seuraako romahdus?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuli lähinnä irvokas olo tän viimeisen liven katsomisesta. Miten onkin saatu kauniista asiasta tehtyä tuollaista sirkustemppuilua, mutta niinhän se on, kun mikään ei riitä niin mikään ei riitä. Ja kun mikään ei enää riitä tuottamaan nautintoa, niin seuraako romahdus?
Mitä livessä oli? En pysty katsoa
Mikä pakkomielle tuolle tuli mainostaa jotain seksijuttuja koko ajan?! Miehen puuteko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä livessä oli? En pysty katsoa
🙈🙈🙈🙈
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi eksän dissaaminen tässäkin yhteydessä..
Inari: "Mä en voi puhua avioeroon liittyvistä jutuista kun niihin liittyy muitakin osapuolia".
Myös Inari: "Mä en ikinä enää suostu sellaseen seksiin, että vuodesta toiseen sitä samaa ja vain miehen tyydyttämistä".
Kiva, kiitos Inari kun toteutat lupauksesi olla paljastamatta henkilökohtaisuuksia muihin liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Inari: "Mä en voi puhua avioeroon liittyvistä jutuista kun niihin liittyy muitakin osapuolia".
Myös Inari: "Mä en ikinä enää suostu sellaseen seksiin, että vuodesta toiseen sitä samaa ja vain miehen tyydyttämistä".
Kiva, kiitos Inari kun toteutat lupauksesi olla paljastamatta henkilökohtaisuuksia muihin liittyen.
Missä ssanoi
Siis ihanko oikeesti masa sano siel videos inarille että tykkää peräreiän nuolemisesta? Vai oliko vitsi
Ja nyt keikistellään topilla, josta näkyy rinnat nänneineen läpi. Ei enää mitään rotia🤦
Miten