Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4604)

Vierailija
1881/4604 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan kiinnostavin ketju, luen aina innoissani upituksia.

Ja kukahan saatanan saamelainen tätä upittaa?

Vierailija
1882/4604 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/4604 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1884/4604 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inariko tätä upittaa?

Vierailija
1885/4604 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1886/4604 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1887/4604 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1888/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas eilen illalla skumppakännisiä jorinoita. Ei noita enää jaksa kuunnella. Eikö Inarilla ole muuta elämää kuin kännissä horista instaan. Tainneet kaupalliset yhteistyötkin kaikota. Etenkin mä ihmettelen Elisaa, että miten on muka kelvollinen pitämään jotain digiturvakoulua lapsille.

Vierailija
1889/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inari itse,  kukapa muu. Ei ketään kii.

Vierailija
1890/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas eilen illalla skumppakännisiä jorinoita. Ei noita enää jaksa kuunnella. Eikö Inarilla ole muuta elämää kuin kännissä horista instaan. Tainneet kaupalliset yhteistyötkin kaikota. Etenkin mä ihmettelen Elisaa, että miten on muka kelvollinen pitämään jotain digiturvakoulua lapsille.

??

Vierailija
1891/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

??????

Vierailija
1892/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa maksaan käydä tuo jatkuva  ryyppääminen. 

Vierailija
1893/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inari kun on niin kova neuvomaan muita, niin neuvoisin häntä miettimään miksi pitää ryypätä koko ajan?!? 

Vierailija
1894/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helv* sentään.

Tyyppi vetää ensin lonkeroa ja sitten alkaa treenaamaan. Siis itse treenihän oli tosi hyvä setti ja kannustaa ihmisiä varmasti liikkumaan. Mutta on todella - todella huonoa huumoria vetää alkoholia ennen treeniä. Se on ensinnäkin vaarallista kropalle treenata kännissä.. etenkin kun menevät hyppimään liukkaalle laiturille ja veneeseen. Tämä alkoholistien kansa ei kyllä yhtään kaipaa tämmöisiä esimerkkejä. Hävettää tuollainen sekoilu todella.

Vierailija
1895/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

Mitä sä kyselet? Tai mitä et tajunnut? Inari oli eilen yksin mökillään ja jorisi instaan ja sanoi että on skumppakännissä

Vierailija
1896/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen ja vahva nainen on selvästi pelottavaa niille jotka elävät pääosin miehensä palkalla. Jos olisi mies ei mitään ongelmaa hänen elämäntyylissääm. Mikä stana siinä on että aika pitää naiset heittää roviolle. Naisten pahin ongelma ei ole miesten maailman lasikatto vaan naiset itse toisille naisille. 

Vierailija
1897/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse lukee tätäkin viestiketjua koska kommentoi juurikin lonkeronjuonnista

Vierailija
1898/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse lukee tätäkin viestiketjua koska kommentoi juurikin lonkeronjuonnista

Taidat itsekin lukea

Vierailija
1899/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjulla on lieska tuli??

Vierailija
1900/4604 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?!?!?!?!?!?!????