Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4604)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittää nyt Höpiksen kanssa antavansa kuulijoille parhaat seksivinkit. Enpä tiennyt, että nämä kaksi ovat nyt pätevöityneet seksuaaliterapeuteiksi. Kovat on luulot itsestään.
Mut hei -Inari on jo vuoden harrastanut seksiä. Kyllä se pätevöittää
Jep. Sitä ennen kaksi kertaa pimeässä ja peiton alla, niin että sai ne tyttäret. Veikkaan, että suurimmalla osalla kuuntelijoista olisi parempi pätevyys vinkkien jakamiseen kuin Inarilla.
Hyvät katsojaluvut ovat saaneet. Raha kilisee kirstuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittää nyt Höpiksen kanssa antavansa kuulijoille parhaat seksivinkit. Enpä tiennyt, että nämä kaksi ovat nyt pätevöityneet seksuaaliterapeuteiksi. Kovat on luulot itsestään.
Mut hei -Inari on jo vuoden harrastanut seksiä. Kyllä se pätevöittää
Jep. Sitä ennen kaksi kertaa pimeässä ja peiton alla, niin että sai ne tyttäret. Veikkaan, että suurimmalla osalla kuuntelijoista olisi parempi pätevyys vinkkien jakamiseen kuin Inarilla.
Hyvät katsojaluvut ovat saaneet. Raha kilisee kirstuun.
Noi on tärkeitä asioita tuoda keskusteluun ja julkisuuteen. Inari on kuitenkin ihan hukassa ja osaa tuoda asioita parhaiten esiin opettamalla muita. Ratkaisu onneen ja hyvään seksiin ei aina ole eroaminen. Hänkin on varmasti tehnyt parhaansa parisuhteessa ollessaan mutta ei ole onnistunut.
Mun mielestäni tämä viimeisin kannanotto perheellisten laput silmillä kulkemisesta on sitä vanhaa hyvää Inaria, joka otti kantaa yhteiskunnallisesti merkittäviin asioihin. Juhlapyhät on sinkuille ja eronneille joskus todella vaikeita. Itselläni on luojan kiitos sinkkukaveriporukka, jonka kanssa aina vietämme yhdessä ihanan juhannuksen. En tiedä mitä muuten tekisin. Ei olisi kiva tunkea perheellisten sekaan, kuten ei tietysti myöskään viettää juhannusta yksin kaupungissa.
Naimisissa olevilla nämä asiat menevät usein omalla painollaan. Koskaan ei tarvitse vaivata päätään sillä kenen kanssa minkäkin pyhän viettää, koska aina on vähintäänkin se oma perhe seurana.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni tämä viimeisin kannanotto perheellisten laput silmillä kulkemisesta on sitä vanhaa hyvää Inaria, joka otti kantaa yhteiskunnallisesti merkittäviin asioihin. Juhlapyhät on sinkuille ja eronneille joskus todella vaikeita. Itselläni on luojan kiitos sinkkukaveriporukka, jonka kanssa aina vietämme yhdessä ihanan juhannuksen. En tiedä mitä muuten tekisin. Ei olisi kiva tunkea perheellisten sekaan, kuten ei tietysti myöskään viettää juhannusta yksin kaupungissa.
Naimisissa olevilla nämä asiat menevät usein omalla painollaan. Koskaan ei tarvitse vaivata päätään sillä kenen kanssa minkäkin pyhän viettää, koska aina on vähintäänkin se oma perhe seurana.
Tämä on hyvä muistutus. Ihailen ameriikkalaisten tapaa kutsua yksinäisiä jouluksi ja kiitospäiväksi
Valitettavasti on vaikea kuvitella, että kovin moni Lapin mies pystyisi elämään Inarin tahdissa. Jalkojen levitys on varmaan tapa saada mieskontakteja mutta ei se yksinäisyyttä ratkaise pitkällä tähtäyksellä. Aina jossain vaiheessa löytyy miehelle joku nuorempi ja kireämpi.
Jotenkin ihmetyttää nämä kommentit. Aivan kuin kaikille miehille riittäisi niitä nuorempia ja kireämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihmetyttää nämä kommentit. Aivan kuin kaikille miehille riittäisi niitä nuorempia ja kireämpiä.
Mua taas ihmetyttää, että miksi sille miehelle aina pitäisi olla nuorempi ja kireämpi? Toiset ihan jopa tykkää niistä vanhoista ja veloista (?) eikä edes halua muuta etsiä.
Summasummarum; Inarin mopo kulkee nyt liian lujaa
Ei kestä kommenttia yhtään itsestään,että hän on aivan eri Inari kuin se joka jakaa juttuja instassa, no hyvänen aika; miksi haluat antaa itsestäsi miehenkipeän lumpun kuvan,jollet perimmiltäsi ole sellainen.
Miksi jaat alusvaatekuvia itsestäsi jollet kestä että omat lapsesikin saavat kuulla siitä. Että joku kommentoi; harkintaa myös omaan instatoimintaan
Kritiikin sieto olematon ja seuraajia nollataan, jos joku erehtyy jotain kommentoimaan. Ei ihme jos ei ole väleissä edes perheensä kanssa
Olen seurannut hänen youtube kanavaa pitkään. Olen pitänyt sisällöstä ja mukavalta vaikuttanut. Kun erosi miehestään, on alkanut instagram täyttyä vähäpukeisista ja muuten tyrkyistä kuvista ja päivityksistä. Ei siinä, saahan jokainen postailla mitä haluaa, mutta nyt on niin räikeästi erilaista sometusta. Tulee tunne että nyt keskittyy siihen että löytää uuden miehen somesta tai saa kehuvia kommentteja ulkonäöstään.
Ehkä Esteban on löytänyt jo jonkun kauniin ja täysjärkisen naisen. Vaikuttaa ainakin Inarin toiminta sellaiselta. Esteban on kyllä ihana persoona. Ja komea.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut hänen youtube kanavaa pitkään. Olen pitänyt sisällöstä ja mukavalta vaikuttanut. Kun erosi miehestään, on alkanut instagram täyttyä vähäpukeisista ja muuten tyrkyistä kuvista ja päivityksistä. Ei siinä, saahan jokainen postailla mitä haluaa, mutta nyt on niin räikeästi erilaista sometusta. Tulee tunne että nyt keskittyy siihen että löytää uuden miehen somesta tai saa kehuvia kommentteja ulkonäöstään.
No juuri näin.
Miksi pitää tehdä siitä miehenkaipuusta niin suuri numero.
Hän on eronnut joo,mutta niin on moni muukin.
Ja jos on tullut jätetyksi,niin miksi siitä kertoo itku silmässä kun ei ole kertonut sitäkään että on jonkun löytänyt.
Sama täällä.
Vaikkei elämämme ollut likimainkaan samankaltainen niin perhejuttuja oli mukava seurata.
Nykyään ei enää niinkään; paljon tulee skipattua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi höpömasa on kyllä ihana.
just olin tulossa kirjoittamaan, että toivottavasti vaan ei ole häneen sotkeutunut, todella mauttomia juttuja tuon höpömasan somessa. Täytyy sanoa että aika alas on Inari vajonnut jos häneen on sekaantunut. Jokainen saa olla omanlaisensa mutta ihan hirveää sisältöä ja juttua heittää höpömasa.
Höpömasa on Suomi suomalaisille -tyyppinen, hieman yksinkertainen persu. Lihaksikas kyllä. Siinä sitten Viikinkiä Inarille. Vrt. akateeminen, fiksu ja kansainvälinen Esteban.
Nooh, kommentoinpa mä aikaisemmin rumasti. Muutaman jutun olin instasta katsonut. Nyt katsoin vähän alkua tuosta Rykimävaroituksesta, ja kyllähän Masa on aika symppis. Erityisesti silmät ja hymy. Ei tuo voi pahantahtoinen mies olla. (vai mitäköhän exänsä meinaa :)
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan löydy. Kun katselee tuolla kylillä noita pystyyn nostetun porsaan näköisiä tyyppejä niin monelle ei osu kohdalle yhtäkään.
Inari on kuitenkin oivaltanut, että hänen valitsemansa tapa tehdä julkista työtä vaikuttaa hänen ihmissuhteisiinsa. Milloinkahan oivaltaa, että vain hän voi korjata asian.