Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo leikkaa lasten hiuksia

Vierailija
09.02.2026 |

Kysymys miten suhtautuisitte siihen, että mummolassa lasten (alle kouluikäisten) hiuksia leikattaisiin ensin vanhemmille juttelemassa? Kyseinen mummo ei ole kampaaja. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaisin mummolta tukan kiitokseksi. Moottorisahalla...

Vierailija
2/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumma 👵🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset suhtautuvat asiaan?

Vierailija
4/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi lapsia viedessä sanoa, ethän enää leikkaa heidän hiuksiaan? 

Vierailija
5/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko hyvin vai huonosti leikattu. Itse olen leikannut paljon omien lasteni hiuksia, vaikken mikään parturi olekaan. Ihan hyvin voisin antaa äitinikin leikata. Ei hän tosin ikinä ilman lupaa leikkaisi kenenkään hiuksia.

Vierailija
6/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko hyvin vai huonosti leikattu. Itse olen leikannut paljon omien lasteni hiuksia, vaikken mikään parturi olekaan. Ihan hyvin voisin antaa äitinikin leikata. Ei hän tosin ikinä ilman lupaa leikkaisi kenenkään hiuksia.

Sehän on makuasia.

Vierailija
8/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat niin pieniä etteivät vielä oikein sano hiustenleikkuuseen juuta eikä jaata. Aikuisen ohjailtavissa.

Itsestäni tuntuu hieman jonkin rajan ylitykselle. Eihän mummo voi tietää olisiko meillä esimerkiksi varattu parturi juuri seuraavalle viikolle ja nyt on kynitty niin ettei saa leikattua sellaista siistiä mallia mitä ajattelin.

Ajattelin kauniisti sanoa asiasta mutta nyt kaipaan perspektiiviä otanko nokkiini ihan turhasta.

Ap

Vierailija
9/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tykkäisi että leikataan sopimatta vanhempien kanssa ensin. Vaikka olisi kampaajakin.

Vierailija
10/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on selvää, että isovanhempi ei saa mennä leikkaamaan lastenlasten hiuksia sopimatta asiasta etukäteen vanhempien kanssa.

N60

Vierailija
11/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa lisätä siihe A 4  nippuunne myös asiat joita ei saa tehdä.   Sen lisäksi etttä siinä on kohdat 243 jotka mummon pitää muistaa.  

Hiihtoloma taas tulossa.  

Vierailija
12/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ainakaan tuolla tavalla leikata. Ihan perseestä.

Vierailija
13/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoitus kuitenkin oli hyvä, koska kampaajalla käynti on nykyään aika kallista. 

Vierailija
14/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempi osaa avata suunsa siinä vaiheessa, kun huomaa mummon etsivän saksia. Vai väitätkö ap tosissasi, että olet jättänyt alle kouluikäiset lapset mummolaan olettaen, että se on maksuton hoitopaikka?

Mummot eivät tee mitään väärin, kun olet itse hoitamassa lapsiasi ja mummo saa keskittyä leikkimään, laulamaan tai vaikka juomaan kahvia, mutta vastuu lapsesta on vanhemmalla.

Vierailija
15/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tukan leikkuu kotona tylsillä saksilla vältti 70-luvulla ja suap välttee tänäkii päevänä!

Vierailija
16/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari leikkaa lastenlasten hiukset pois kesällä! Kesätukka pitää kuulemma olla pojilla. 

Vierailija
17/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua asiasta. Hyvässä hengessä. (Luontevinta, että se puoliso, kenen vanhempi on kyseessä, ottaa asian puheeksi)

Vierailija
18/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaisin mummolta tukan kiitokseksi. Moottorisahalla...

Ai kauhee...

Vierailija
19/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
20/22 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä vanhempi osaa avata suunsa siinä vaiheessa, kun huomaa mummon etsivän saksia. Vai väitätkö ap tosissasi, että olet jättänyt alle kouluikäiset lapset mummolaan olettaen, että se on maksuton hoitopaikka?

Mummot eivät tee mitään väärin, kun olet itse hoitamassa lapsiasi ja mummo saa keskittyä leikkimään, laulamaan tai vaikka juomaan kahvia, mutta vastuu lapsesta on vanhemmalla."

Tänään itse olin kipeänä ja kyllä, pyysin mummoa hoitamaan terveitä lapsia kun itse olin aika välttävässä kunnossa. En tiedä lelut siis paikalla. Olen kiitollinen hoitoavusta ja siksi tuntuukin vielä hankalammalta sanoa asiasta. 

Meillä mummo itse haluaa olla paljon tekemisissä lastenlasten kanssa ja tätä arvostan. Harvoin itse ehdotan hoitoa ellei ole joku välttämätön pakko esim. lääkäri tai muu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi