Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4882)

Vierailija
2381/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ehkä ei kannata luottaa ventovieraaseen tinderistä löydettyyn mieheen, mikä yllätys

Vierailija
2382/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa, Ronjan luokkakaverit ovat sen ikäisiä, että voivat surffailla netissä sekä kuunnella näitä Höpömasan kanssa tehtyjä sekoiluja. Itsekästä eikö yhtään ajattele, että taas tyttöjä kiusataan. On myös olemassa koulutettuja seksuaaliterapeutteja, joilla on alan termistö paremmin hallussa. Löytäis nyt pian jonkun ukonretaleen niin rauhoittus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/4882 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kyllä uskaltas kertoa asuinpaikkaani ja kaikkea julkisesti ja sen jälkeen vielä kailottaa seksijuttuja ja miehen kaipuuta. Saattaa houkutella ei toivottuja ihailijoita. 

Vierailija
2384/4882 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan höpömasu heitetty lepikköön? Tänään päivityksissä painettu "en kestä enää höpöä ..." ja puhetta ettei kestä diipadaapa niitänäitä keskusteluja.... (=höpömasa, eikö vain?)

Vaivaa juu heidän suhde. Inari ilmoitti olevan täysin ammatillinen, höpömassukan kehonkieli kertoo aivan muuta. :D

Vierailija
2385/4882 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vilaus vapausromaanista:

... lipoi niitä... vartaloni värisemään... pukuani päältäni... kiehuin jo... häntä enemmän... minä sytyin... kielensä eteni senttimetri... sisääni... seuraavaksi hän heitti... hänen suunsa eteen... sitten toisen... minua pakaroistani...

Todella geneeristä, luettelomaista seksiä.

Vierailija
2386/4882 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... lipoi niitä... vartaloni värisemään... pukuani päältäni... kiehuin jo... häntä enemmän... minä sytyin... kielensä eteni senttimetri... sisääni... seuraavaksi hän heitti... hänen suunsa eteen... sitten toisen... minua pakaroistani...

Oikeasti? Tuo tapa sanoa: kielensä ilman pronominia. Hänen kielensä. 

Vierailija
2387/4882 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muusa taisi olla Höpö-Masa, joka osoittautuikin liian höpöksi ja oli sitä paitsi haluton sitoutumaan, joten muusana olo loppui sitten siihen.

Vierailija
2388/4882 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt postaus iltauinnista...Ronja ilmeisesti kuvattuna

Haluaa tuoda julki miten hyvin heillä menee

Vierailija
2389/4882 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on Inari itse

Vierailija
2390/4882 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole Ronja, vaan Inari uuden kanssa! Eiköhän lapset ole koulussa ja isällään viikonlopun, niin äiti pääsee festareille. 

Vierailija
2391/4882 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole Ronja, vaan Inari uuden kanssa! Eiköhän lapset ole koulussa ja isällään viikonlopun, niin äiti pääsee festareille. 

* Inari uuden ystävänsä kanssa.

Vierailija
2392/4882 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Tuo tapa sanoa: kielensä ilman pronominia. Hänen kielensä. 

Saattaa olla pronomini. Koko tekstiä ei näkynyt. 

Vierailija
2393/4882 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo on sitten olevinaan uutta ja erikoista???

Vierailija
2394/4882 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ryyppyviikonloppu. 

Vierailija
2395/4882 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ryyppyviikonloppu. 

Naurettava kommentti. Kukaan ei kaada viinaa sun kurkkuun. Inarin lapset on isällään, antaa hänen bilettää rauhassa!

Vierailija
2396/4882 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo keski-ikäisten kännäysvideot hieman vaivaannuttavia. Enkä ymmärrä miksi haluaa mainostaa koko kesän ryyppäämistään... 

Vierailija
2397/4882 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin kuihtunut on, ei taida terveys kestää jatkuvaa juopottelua

Vierailija
2398/4882 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Inarin kerran kesän aikana (baarissa), oli todella tympääntyneen ja kuihtuneen oloinen. Näytti ihan toiselta ihmiseltä, kuin somevideot antavat ymmärtää.

Vierailija
2399/4882 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vanhassa kuvassa niin hyvinvoivan näköinen. No toivottavasti saa elämänsä kuntoon.

Vierailija
2400/4882 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vanhassa kuvassa niin hyvinvoivan näköinen. No toivottavasti saa elämänsä kuntoon.

Nainen on aina väärän näköinen. Liian lihava, liian laiha, liian nuori tai liian vanha. Jospa jätettäis ulkonäköruodinnat pois.

Ketju on lukittu.