Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin Puheenvuoron Inari

Vierailija
11.11.2021 |

Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.

Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.

Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.

Kommentit (4882)

Vierailija
2361/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksiköhän hänen on paukutettava kaikki someen; Okei hänen duuni,mutta luulisi olevan jonkinlainen suodatin someammattilaisella varsinkin!

Ja lapsiaan ei mieti kyllä sekuntiakaan. Jos nyt ollut jo vaikea kevät Ronjan kanssa, niin tuskin nämä kesän toilailut ainakaan helpottavat syksyä

Vierailija
2362/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä mietin että oisko myös Inarilla mt ongelmia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ilkeis kinuta tuntemattomia tekee talon hommia ja heti seuraavana päivänä kehua taas lähtevänsä festareille :D jospa vaikka välillä keskittys talonsa hoitoon... Ja kyllä omistan vanhan talon. Ei ehi noin paljon ryyppäämään 

Vierailija
2364/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti aiemmin, että onko huulissa täytettä. Uusimpien stoorien perusteella ei oo täytettä mutta on opetellut törröttämään ylähuultaan.

Vierailija
2365/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ilkeis kinuta tuntemattomia tekee talon hommia ja heti seuraavana päivänä kehua taas lähtevänsä festareille :D jospa vaikka välillä keskittys talonsa hoitoon... Ja kyllä omistan vanhan talon. Ei ehi noin paljon ryyppäämään 

Voi olla sen verran paljon tekemistä tai isompaa hommaa, että helpompi tehdä isolla porukalla kaikki kerralla. 

Vierailija
2366/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Seksualisuudesta nauttivat nainen voi järisyttää koko yhteiskuntaa" (instapäivityksestä). Menee aika pitkälle, seksi on kuitenkin ihan seksiä vaan vaikka kivaa on, eikä mitään maailmaa mullistavaa. Eiköhän koko ihmishistorian ajan ole ollut sekä naisia että miehiä jotka nauttivat seksistä, Inari luulee nyt keksineensä jonkun ihan uuden jutun.

No jopas nyt jotakin. Nautin seksistä, saan orgasmeja yhdynnässä, rakastan suuseksiä ja otan kakkoseen mielelläni. Siltikään ei ole yhteiskunta järissyt yhtäkään Richerin asteikolla :D

Vierailija
2367/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin voit lähteä ryyppäämään ja pyytää tuntemattomia talkooavuksi. Talkooapu on aivan vapaaehtoista, ja esim. itseni kaltaiset kaupunkilaiset tykkäävät silloin tällöin talkoilla, kun oma koti ei paljon ylläpitoa vaada. Talkoissa on myös mahdollisuus tavata mukavia ihmisiä ja tuntea itsensä hyödylliseksi. Inarikin lupasi ruokaa ja osalle myös majoituksen. Turha raataa yksin ison talon kanssa, talkoot pystyyn vaan!

Vierailija
2368/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Inari siis nykyään tekee ? tienaa näillä voimaantumis paljaseluillaanko ? Kuka niistä siis maksaa ?

Vierailija
2369/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Inari siis nykyään tekee ? tienaa näillä voimaantumis paljaseluillaanko ? Kuka niistä siis maksaa ?

Yhteistyökumppanit. Voimaantumispaljastelut tuovat lisää seuraajia, jolloin on helpompi saada yhteistyökumppaneita, joiden tuotteita näille seuraajille mainostaa. Inari tekee yhteistyötä esim. kirjoihin liittyvissä jutuissa.

Vierailija
2370/4882 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Tinder on historiaa, niin seksijutut täytyy kaivaa noista vanhoista panoista. Toisin kuin Inari (somen kautta Estikselle) haluaa kertoa, seksi näiden satunnaispanojen kanssa tuskin oli erityisen hyvää. Vieläköhän meinaa kuitenkin jatkaa ehkäisykapseleista ja p*llun kuulumisista kertomista (minkä pituinen sänki milloinkin ym.)?

Vierailija
2371/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inari avautuu taas Tinder-miesten törkeydestä. Käytin itse Tinderiä monia vuosia samanikäisenä kuin Inari. Mun täytyy sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Kyllä profiilin ja viestien perusteella saa jonkinlaisen käsityksen, että millainen mies kyseessä.

Minun kohdalleni ei tullut yhtäkään tuollaista urpoa. Yksi tavallaan johti harhaan liian nopealla tahdilla, ihastuin ja tyyppi jätti. Mutta jälkeen päin ymmärsin, että kyseessä oli love bombing-ilmiö, joka on vältettävissä. 

Se on hyvin riskialtista mennä sek-sikärjellä Tinderiin, todennäköisyys kohdata huonosti kohtelevia uroita on melkoinen.

Vierailija
2372/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inari avautuu taas Tinder-miesten törkeydestä. Käytin itse Tinderiä monia vuosia samanikäisenä kuin Inari. Mun täytyy sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Kyllä profiilin ja viestien perusteella saa jonkinlaisen käsityksen, että millainen mies kyseessä.

Minun kohdalleni ei tullut yhtäkään tuollaista urpoa. Yksi tavallaan johti harhaan liian nopealla tahdilla, ihastuin ja tyyppi jätti. Mutta jälkeen päin ymmärsin, että kyseessä oli love bombing-ilmiö, joka on vältettävissä. 

Se on hyvin riskialtista mennä sek-sikärjellä Tinderiin, todennäköisyys kohdata huonosti kohtelevia uroita on melkoinen.

Hän on itse kertonut etsineensä Tinderissä "kevyttä deittailuseuraa" ja nyt kiukuttelee, kun sai sellaista. 

Vierailija
2373/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tuo on tyypillistä hukassa olemista eron jälkeen. Ei oikein tiedä mitä haluaa ja silti haluaa (ja kuvittelee voivansa saada) kaiken.

Vierailija
2374/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on itse kertonut etsineensä Tinderissä "kevyttä deittailuseuraa" ja nyt kiukuttelee, kun sai sellaista. 

Taustalla on tyypillinen naisten itsepetos. Kun etsin kevyttä deittailua, niin kesytän sen villin miehen saamalla sen rakastumaan itseeni. 

Huoh.

Vierailija
2375/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyväuskoinen ja uskoo kaikki lässytykset niin voi voi. Itse tykkään enemmän teoista kuin turhasta lässytyksestä. Tosin Tinderiin en vois ikimaailmassa mennä

Vierailija
2376/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inari on lähtenyt deittailemaan tosi naiivilla asenteella. Naiset, jotka lähtökohtaisesti uskovat kaikista hyvää, ovat helppoja uhreja Tinderin pelimiehille. Minäkin opin vasta kantapään kautta, kun yksi sodankyläläinen tyyppi olisi halunnut roikottaa seksisuhteessa etsiessään itselleen sopivampaa naista. Ei kiitos.

Vierailija
2377/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljiä nuo sen jutut on muutenkin, ei mitään maalaisjärkeä. Sopii kyllä stadiin paremmin

Vierailija
2378/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyväuskoinen ja uskoo kaikki lässytykset niin voi voi. Itse tykkään enemmän teoista kuin turhasta lässytyksestä. Tosin Tinderiin en vois ikimaailmassa mennä

Ja jos ei erota sitä, mikä on todellista ja mikä omaa kovaa toivetta toisen suhteen, niin silloin saa siipeensä. 

Vierailija
2379/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
2380/4882 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt valittaa kuinka ihmiset (tindermiehet) eivät ole rehellisiä ja pidä sanaansa ym. No pitikö itse sanansa Estikselle kun hälle antoi vihkivalat? No tietenkin hänellä itsellään on oikeus tehdä mitä haluaa ja olla itsekäs, mutta samaa oikeutta ei haluakaan muille.

Ketju on lukittu.