Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi anoppi mollaa poikaansa?

Vierailija
28.01.2015 |

Tuli paha mieli mieheni (poikaystävän) puolesta, kun eilen käytiin anoppilassa. Jotenkin tuli puheeksi koulumenestys ym. ja anoppi alkoi kerskumaan muinaisilla ällillään, jotka sai tietenkin lukematta. Mieheni heitti vitsillä että "perinyt" äidiltään tavan olla juuri lukematta koulussa. Anoppi sitten kuittasi, että hän sentään oli menestyi elämässä, toisin kuin poikansa. En ymmärrä yhtään tuota kommenttia, mielestäni mieheni on hyvin pärjännyt ikäisekseen(22v.)! Ei ole ylioppilas, mutta amiksesta valmistunut hyvin arvosanoin, tehnyt töitä 16v:sta ja on nyt esimiesasemassa työpaikallaan. On paljon harrastuksia ja ei käytä juurikaan alkoholia. Ei ole hajuakaan mitä anoppi teki vastaavassa iässä, mutta viimeiset 10 vuotta ainakin ollut työtön. Niin ja ei ole ensimmäinen kerta kun huomaa anopin olevan katkera poikansa koulutuksesta.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin pitäisi mielumminkin olla ylpeä, että pojalla ylipäätään on työpaikka. Vaan eipä sitä osaa arvostaa kun on ajanut "mene portille ja sovi milloin tulet töihin" aikakautena. 

Tollasista menneisyydessä elävien reliikkien mielipiteistä ei kannata välittää hevon paskaa!

Vierailija
42/43 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:57"]

Minun äitini on tuollainen minua kohtaan. Kiinnostaisi tietää, miksi joidenkin vanhempien kasvatusstrategiana on lapsen valintojen mollaaminen?

[/quote]

Minullakin tuommoinen äiti.

Enimmäkseen haukkuu ja mollaa veljeäni, mutta arvostelee myös minua.

Toisinaan ilmaisee 'hyväksyntänsä' joidenkin valintojen suhteen, ja se on vielä ärsyttävämpää kuin haukkuminen. En minä tarvitse hänen hyväksyntäänsä. Enkä muutenkaan hänen arvioitaan elämästäni.

Hänen elämäntehtävänsä tuntuu olevan virheiden ja vikojen etsiminen (ihan kaikesta) ja tietenkin niiden esiintuominen. Vika tai virhe on usein tasoa "sulla on outo ilme" tai "tuolla naapurilla on vääränväriset verhot". Ja iän myötä muuttuu vain pahemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini mollaa myös poikaystävääni, mutta toisella tavalla. Hänen mielestään poikaystäväni on "liian tyhmä" pärjäämään missään. Anoppini esim. ei olisi halunnut poikaystäväni menevän lukioon koska ei hän siellä tulisi pärjäämään koska on liian tyhmä. No, poikaystäväni meni lukioon, valmistui ylioppilaaksi ja pääsi suoraan haluamalleen alalle opiskelemaan AMK:hon. Opiskelu sujuu hyvin ja hänellä on hyvä työpaikka opiskelun ohella.

Anoppi itse on käynyt vain peruskoulun ja on myös senmukaisella alalla töissä. Eniten anoppi palvoo poikaystävän veljeä, joka valmistui ammattikoulusta ja käy nyt töissä omalla alallaan (tosin vihaa työtään).  Ei sillä, että amis olisi jotenkin huonompi paikka. En vain käsitä sitä, että omaa lasta yritetään kieltää opiskelemasta ja siinä ei kannusteta yhtään. Lisäksi sitten anoppi meillä kylässä ollessaan haukkuu poikaystävää minulle saamattomaksi, laiskaksi yms. kun poikaystäväni on vaikka käymässä vessassa. Ja anoppi olettaa, että olisin hänen puolellaan tässä haukkumisessa, en voi ymmärtää...