Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnitella, kun ei mun mielestä olis onnittelun aihetta?ä

Vierailija
27.01.2015 |

Tilanne lyhykäisyydessään tämä: kaveri odottaa kolmatta lasta. Kaverilla ei koulutusta/työpaikkaa, mies työttömänä. Perheen ulkopuoliselle tilanne näyttää siltä, että lapsi on tehty, kun mitään muutakaan ei ole keksitty. Kaksi vanhempaa on 1v ja 2,5v. Miten onnittelen, kun mun mielestä tossa ei paljoakaan ole aihetta onnitteluun?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi. Tuskinpa niitä sun onnittelut tai onnittelemattomuus ihan mahdottomasti kiinnostaa :D

Vierailija
22/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. Eiks he juuri tarvihe onnea että selviävät eteenpäin tuossa tilanteessa. Sitähän se onnen toivottaminen on. Toivotaan onnea tulevalle. Vai eikö ystäväsi pitäisi saada onnea elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin raskaus ei olisi ilon aihe? Olipa motiivien mukana vaikkapa tuokin työttömyys ja ettei muutakaan ole, entäs sitten?Päälimäinen asia on taaaatusi halu saada lapsia ja huolehtia heistä.  Sitenkös ne lapset pitäisi tehdä, kun töihin pääsee, ja olla sitten työnantajan piikkiin äippälomalla, sairaslomilla kipeiden lasten takia, jne? Tosi rentouttavaa myös työkavereille...

Minusta tuo voi olla ihan fiksuakin elämänsuunnittelua, ja tilannehan on siksikin hyvä, että lapset saa nauttia molemmista vanhemmistaan, vaikka taloudellisesti varmasti tiukkaa onkin. Päätös kun ei ole sinun, ap.

Vierailija
24/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sun kaveri ei nyt sitten älynnyt anoa sulta ja muilta ulkopuolisilta lupaa. Voisit suhista jotain, että "ens kerralla kysyt sitten luvan! " ja mulkaiset pahasti päälle, niin sun ei tarvi teeskennellä mitään Ja kaveri saa aihetta miettiä pitäiskö uudistaa kaveripiirin...

Vierailija
25/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä onnittele. Kaverillasi on oma elämä. Tuossa tilanteessa hän tuskin edes kaipaa onnittelu sinulta. :)

Vierailija
26/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kolmannen lapsen kohdalla tai hänen kasvatuksessaan ei tarvitse onnea, jos sitä on tarvinnut aikaisemmin?

Vierailija
27/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä onnittelua ole pakko tehdä. En minäkään onnitellut hedelmöityshoidoilla raskautuneita kavereita.

Vierailija
28/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin jo vastasi saman, mitä ajattelin minäkin. Onnea toivottamalla haluat heille kaikkea hyvää elämässä eteenpäin!  Vai etkö haluakaan? Haluatko sisimmässäsi heidän jotenkin kärsivän "vääristä" valinnoistaan?  Jos näin on, niin pysythän heistä kaukana. Asenteesi kyllä paistaa sinusta ulospäin.

Vierailija
29/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:15"]

No toin onnitteluvaiheenhan pystyy kiertämään kysymällä vaikka kysymällä että koska laskettu aika on ja sen jälkeen vaihtamalla puheenaihetta.

Minäkään en pysty onnittelemaan ketään jos en sitä tarkoita. Vaikka nro 7 on sitä mieltä että onnittelu ja move on. 

[/quote]

Minusta tuollaiset negatiiviset ajatukset ilman todellista tietopohjaa pariskunnan tilanteesta on vain ja ainoastaan ilkeitä. 

Onnea on se yksi sana, sen voi sanoa kohteliaisuuttaan kuka vain, sanotaanhan kaupoissakin hei ja kiitos.

[/quote]

Jos kyseessä on mun kaverini, niin onhan mulla silloin vaikka minkänäköistä tietopohjaa heidän tilanteestaan. Vaikka lapset ovatkin ihana asia, minun henkilökohtainen mielipiteeni on ettei niitä tarvitse tehtailla.

Koska ap:n kuvailemassa tapauksessa tuosta äidistä ei tule vuosikausiin yhteiskunnalle tuottavaa ihmistä, jos ikinä. Miehen työttömyys voi olla tilapäistä tietysti, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että lapsilla on kovin vähän mistä ponnistaa jos omien vanhempien esimerkki on tuo. En vaadi mitään akateemista koulutusta ja uraputkea, mutta olisi niitten lasten ihan paikallaan nähdä kun vanhemmat käyvät töissä tienatakseen elantoa perheelleen. Tai edes opiskelisivat ja kehittäisivät itseään.

on ihan turhaa hurskastelua tällä nimenomaisella palstalla tuo että mammat ovat rivissä vaatimassa onnitteluja koska se on kohteliasta. Vai onko av-mamman itsetarkoituksena vain yllyttää kaikkia sosiaalivaroin eläviä lisääntymään niin paheksuttavien perheiden määrä pysyisi mukavan tasaisena?

Sanon kaupan kassalle "hei/kiitos", koska tervehtiminen on kohteliasta ja kiittäminen myös. Valehteleminen ei sitä ole eikä koskaan tule olemaan; jos en jollekin onnea toivo, en häntä onnittele.

Ikilisääntyjää en aio onnitella koska hänen sosiaaliavustuksin elätettävät lapsensa ovat minun palkkapussistani leipäänsä saavia. Menisi töihin ja yrittäisi välillä jotain muutakin kuin panna.

Vierailija
30/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:45"]

No toin onnitteluvaiheenhan pystyy kiertämään kysymällä vaikka kysymällä että koska laskettu aika on ja sen jälkeen vaihtamalla puheenaihetta.

Minäkään en pysty onnittelemaan ketään jos en sitä tarkoita. Vaikka nro 7 on sitä mieltä että onnittelu ja move on. 

[/quote]

Minusta tuollaiset negatiiviset ajatukset ilman todellista tietopohjaa pariskunnan tilanteesta on vain ja ainoastaan ilkeitä. 

Onnea on se yksi sana, sen voi sanoa kohteliaisuuttaan kuka vain, sanotaanhan kaupoissakin hei ja kiitos.

[/quote]

Jos kyseessä on mun kaverini, niin onhan mulla silloin vaikka minkänäköistä tietopohjaa heidän tilanteestaan. Vaikka lapset ovatkin ihana asia, minun henkilökohtainen mielipiteeni on ettei niitä tarvitse tehtailla.

Koska ap:n kuvailemassa tapauksessa tuosta äidistä ei tule vuosikausiin yhteiskunnalle tuottavaa ihmistä, jos ikinä. Miehen työttömyys voi olla tilapäistä tietysti, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että lapsilla on kovin vähän mistä ponnistaa jos omien vanhempien esimerkki on tuo. En vaadi mitään akateemista koulutusta ja uraputkea, mutta olisi niitten lasten ihan paikallaan nähdä kun vanhemmat käyvät töissä tienatakseen elantoa perheelleen. Tai edes opiskelisivat ja kehittäisivät itseään.

on ihan turhaa hurskastelua tällä nimenomaisella palstalla tuo että mammat ovat rivissä vaatimassa onnitteluja koska se on kohteliasta. Vai onko av-mamman itsetarkoituksena vain yllyttää kaikkia sosiaalivaroin eläviä lisääntymään niin paheksuttavien perheiden määrä pysyisi mukavan tasaisena?

Sanon kaupan kassalle "hei/kiitos", koska tervehtiminen on kohteliasta ja kiittäminen myös. Valehteleminen ei sitä ole eikä koskaan tule olemaan; jos en jollekin onnea toivo, en häntä onnittele.

Ikilisääntyjää en aio onnitella koska hänen sosiaaliavustuksin elätettävät lapsensa ovat minun palkkapussistani leipäänsä saavia. Menisi töihin ja yrittäisi välillä jotain muutakin kuin panna.

[/quote]

Voi jestas. Tiedäthän miten naurettava heitto on tuo menisi töihin, kun työttömyystilanne on Suomessa nyt näin huono?

Määritteleekö se jotenkin ihmisen arvon miten hyödyllinen sattuu nyt olemaankaan yhteiskunnalle tällä hetkellä. 

Vierailija
31/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut varmaan aina ja kaikkialla muutenkin vain totta?
"Järkyttävä toi sun uusi kampaus."
"Sun lapsesi on muuten tosi ruma."

Onnen toivottaminen on kaunis tapa, jota voi käyttää vaikkei sitä ihan tosissaan tarkoitakaan.

Vierailija
32/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli et koskaan päästä yhtään kohteliaisuutta jos et sitä täysin tarkoita? 

"oi kun tää meidän vauva on söpö" "no eikä oo".

Vierailija
33/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivottaisin tuossa tilanteessa: "Onnea!"

Koska sitä todennäköisesti tarvitaan. 

Vierailija
34/34 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta tuli mieleen se klassikkoralleille Neljät häät ja yhdet hautajaiset - elokuvasta: you must be very proud. Mut ei ehkä tuohon tilaisuuteen sovi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi