Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mies ja nainen voi oikeasti olla vaan kavereita?

Vierailija
27.01.2015 |

Sori tästä tulee varmaan nyt ylipitkä romaani mut ei voi mitään :D
Mulla itelläni on ollut aina lähimmät ystäväni naisia ja itsekin oon aika tyttömäinen tyttö ja nuoruudessani pojat hiukan ujostuttivatkin ja muuten en ollut läheisissä väleissä poikien kanssa kuin vain jos seurusteltiin.
Kuitenkin monilla tytöillä tuntui olevan ihan vaan kavereinakin poikia ja salaa ihailinkin tällaista.

Edellisillä poikakavereillani ei ole ollut läheisiä tyttöystäviä kavereina ja tästä ei ole tullut oikeestaan edes mitään puhetta mutta viime kesänä tapasin netin kautta miehen ja juteltuamme enemmän oli sitten aivan pakko tavata tämä henkilö ihan oikeassakin elämässä ja meillä synkkasi kaikki niin hyvin ekoista sekunneista lähtien. Koko kesä ja sysky menikin kaukosuhteessa ja emme kummatkaan ihan heti halunneet hehkuttaa tätä suhdettamme kaikille, koska tiedostimme että asumme eri maissa ja jo ihan käytännönjuttujen takia suhde voi kaatua. Mutta nyt on tapahtunut edistystä ja asumme samassa maassa, saman katon alla :)

Ihan alkuaikoina mieheni kertoi, että hänellä on enemmän naisia läheisinä ystävinä kuin miehiä ja tämä ei mua yhtään häirinnyt. Voin vaan kuvitella että naisetkin hänen seurassa viihtyy koska miestäni kiinnostaa myös sellaiset naistenjutut, hemmottelupäivät ja naistenleffat vaikka ihan hetero siis on. 
Mieheni varmisti monta kertaa että onko ihan ok mulle että hän lähtee festareille tyttöjoukossa ja vakuuttelin että totta kai koska olihan mieheni kertonut että he ovat hänen parhaita ystäviään ja heidän välillä ei ole koskaan ollut mitään säpinää. Tapasin sitten näitä tyttöystäviä syksyllä ekaa kertaa ja olin tietenkin innoissani ja toivoin että mieheni ystäväni pitäisivät musta. Mutta nämä tytöt eivät hymyilleet mulle kertaakaan, eivät edes puhuneet mulle. Just ja just vastasivat jos kysyin jotain mutta ignorasivat ihan täysin ja tunsin oloni surkeeksi. Yksi tyttö kuitenkin yritti hiukan mutta varsinkin se miehen kaikista läheisin kaveri ei puhunut mulle sanaakaan. En sanonut miehelleni vielä tuosta mitään eikä miehenikään sanonut  vaikka huomasin että häntä tuo käytös vähän harmitti. Sitten ehdotin että kutsutaan taas kaverit kylään illallisen merkeissä. Ensiksi kaikki olivatkin tulossa mutta kun kuulivat että minä olen paikalla niin peruuttivat kutsun. Sitten nähtiin heitä kaupungilla kahvilla taas ja käytös oli yhtä happamaa.
Joulun aikaan muutin pysyvästi samaan maahan mieheni kanssa ja avoliittoon ja kutsuttiinkin tupareihin miehen parhaat ystävät, kaikki muut tulivat mutta mieheni parhain ystävä ei. Tässä vaiheessa miehenikin sanoi että mikä ihme noita naisia vaivaa. Mies sitten oli tavannut kahdenkesken tätä ystäväänsä tupareiden jälkeen ja tyttö oli sanonut ettei kiinnosta olla missään väleissä enää kun muutit yhteen sen huoran kanssa. Mieheni suuttui tuosta ja loukkaantuikin pahasti. Lisäksi tämä rakkain ystävä oli kertonut kaikille muillekin kavereille ettei saa enää kaveerata meidän kanssa.

En oikeesti ymmärrä että miksi ihmeessä? Ikinä en ole käyttäytynyt huonosti heitä kohtaan en ole ollut liian omistushaluinen miestäni kohtaan ja muutenkin ei mulla ollut mitään heitä vastaan. Miehenikin ihan ihmeissään.. ja ei edes olla mitään teinejä enää vaan lähempänä kolmeakymppiä...

Onko muilla vastaavia tilanteita? Onko se vain niin ettei miehet ja naiset voi olla pelkästään ystäviä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:16"]

No mitenkäs se että minä ja veljeni olemme olleet aikoinamme parhaita kavereita eikä suhteet ole yhäkään hyytyneet. Totta kai ollaan sisaruksia, mutta kyllä tämä varmaan jotain stereotypiota rikkoo.

[/quote]

Miksi tämä on saanut miinuksia? :D Ihan rehellinen olin vai eikö veljiä lasketa. 

Vierailija
22/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:33"]

Voi olla rippuu vähän yksilöistä. Esim.  itsellä on nainen kaverina ja tätä tapausta kiinnostaa kaikki minun asiat ja on vähän liian huolehtivainen minusta.  Eli varmaan tuntee jotain vetoa enemmän. Itse en hirveästi. 

[/quote]Hirveästi...vähän kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ainakin ollut aina lähinnä miehiä kavereina. Kaksi tyttökaveria ja pitkäaikaisimmat kaverini ovat miehiä. Näiden miesten kanssa olemme olleet lapsesta asti kavereita ja nämä kaksi tyttökaveria olen tuntenut viitisen vuotta.

Vierailija
24/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:18"]

jos mies ei vonkaa kertaakaan niin naiset sanovat että se on homo 

[/quote]paitsi jos miehellä on vaimo tai hän seurustelee.
[/quote] Jos miehellä on vaimo ja lapsia, niin hyvä nainen ei ainakaan pysty rikkomaan perhettä.

Vierailija
25/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:16"]

No mitenkäs se että minä ja veljeni olemme olleet aikoinamme parhaita kavereita eikä suhteet ole yhäkään hyytyneet. Totta kai ollaan sisaruksia, mutta kyllä tämä varmaan jotain stereotypiota rikkoo.

[/quote]

Miksi tämä on saanut miinuksia? :D Ihan rehellinen olin vai eikö veljiä lasketa. 

[/quote]

AV:lla on vain juoru- ja panokavereita. Muita ei olekaan.

Vierailija
26/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla miesten kanssa ystävä mutta ei siitä vain ole tullut mitään . Alkuun kaikki menee hienosti ollaan työkavereita tai ihan muuten vain ystäviä , juttelen samanlailla miehille kuin naisillekkin , jos on huolia kuuntelen ja koitan auttaa olla muutenkin hyvä ystävä , mutta odotas kun menee pari kuukautta miehillä muuttuu ääni kellossa yleisimmin yrittävät kehitellä jotain suhde kuviota koittavat lähestyä liiankin lähelle tai muuttuvat mustasukkaisiksi jos esim juttelen muille miehille, yksikin vaati että en olisi niin ystävällinen myös muille miehille , hänelle vain koska ollaanhan me parhaimpia " ystäviä" ja muut miehet kuulema yrittävät vain käyttää hyväkseen kiltteyttäni mukaanlukien POMONI !

Vierailija
27/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Can men and women be just friends? In many cases, the answer is no. Sometimes that is good thing, when both people see friendship as a step to mutually-satisfying love, sex, and/or commitment. At other times, men and women cannot be "just" friends because only one friend desires something more. "

Jeremy Nicholson, social and personality psychologist

https://www.psychologytoday.com/blog/the-attraction-doctor/201304/can-men-and-women-be-just-friends

Vierailija
28/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:08"]

Mulla on ollut tasaisesti naisia ja miehiä ystävinä ja pakko myöntää että aina on jotain säpinää ollut, jos ei omalta puolelta niin toisen puolelta. 
Ekaksi en tätä uskonut, mutta jossain vaiheessa tajusin, ettei mulla ole ollut ihan täysin platonista suhdetta vastakkaiseen sukupuoleen koskaan. Ollaan voitu olla kavereita, mutta mies on kuitenkin ilmaissut jossain vaiheessa, että jos ehdottaisin enemmänkin kuin ystävyyttä niin ei panis vastaan.

Vastaavasti itsekin olen kaveerannut miesten kanssa, joita kohtaan mulla oli salaisia tunteita, mutta en ikinä kehdannut niitä ääneen sanoa, varsinkaan jos mies oli parisuhteessa.

Ap:n tilanne kuulostaa siltä, että sun miehes kaveri oli hyvin omistushaluinen miehestäsi, ehkä oli tunteitakin joukossa tai se oli vaan sellaista pikkusiskomaista omistusviettiä.

nainen 38 v

[/quote]

Aika samanlaiset mietteet minullakin, eli huomaan että läheisempiä suhteita on muutama harrastuskaveri pois lukien (joihin on "sisarukselliset" välit) oikeastaan kehittynyt vain sellaisten naisten kanssa, jotka ovat sillä tavalla hyviä tyyppejä, että kimppaan menokaan ei tuntuisi mahdottomalta ajatukselta (tai olisi jopa ollut toivottava kehityskulku, jos toisellakin osapuolella olisi ollut samanlaisia tunteita). Tosin olen pitkän linjan sinkku, joten tuo kiinnostumiselle/ihastumiselle altistumisen kynnys saattaa olla matalammalla, kuin jos olisin onnellisesti suhteessa.

En siis ole varsinaisesti ruvennut kaveeraamaan taka-ajatusten vuoksi, mutta toisaalta sellaiset naiset, jotka eivät ole herättäneet missään vaiheessa tuollaisia ajatuksia, eivät ilmeisesti ole muutenkaan sitten olleet niin kiinnostavia edes kaverimielessä, ellei ole harrastusta tai vastaavaa yhdistävää tekijää kaveruuden motiivina. 

Vierailija
29/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä pelkästään heteroiden ongelma?

Vierailija
30/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon miehiä kavereina, monet heistä olen tavannut jo kauan ennen kuin tapasin mieheni. Kenenkään heidän kanssaan ei ole ollut mitään säpinää ikinä, ne on mulle vain hyviä ystäviä. Miesten kanssa on jotenkin mun helpompi tulla toimeen kun meillä on myös paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita mm autot. On mulla muutama nainenkin kaverina mutta uusiin naisiin tutustuminen on jotenkin hankalaa vaikka lisää naiskavereita haluaisinkin. Ja ei, en ole koskaan ollut mustasukkainen yhdestäkään miespuolisesta kaveristani vaikka moni heistäkin on viime vuosina alkanut seurustelemaan :)

Vierailija
31/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:12"]

Mulla on paljon miehiä kavereina, monet heistä olen tavannut jo kauan ennen kuin tapasin mieheni. Kenenkään heidän kanssaan ei ole ollut mitään säpinää ikinä, ne on mulle vain hyviä ystäviä. Miesten kanssa on jotenkin mun helpompi tulla toimeen kun meillä on myös paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita mm autot. On mulla muutama nainenkin kaverina mutta uusiin naisiin tutustuminen on jotenkin hankalaa vaikka lisää naiskavereita haluaisinkin. Ja ei, en ole koskaan ollut mustasukkainen yhdestäkään miespuolisesta kaveristani vaikka moni heistäkin on viime vuosina alkanut seurustelemaan :)

[/quote]Eli käyt niiden miesten kanssa lomamatkalla, leffassa, baarissa, istut iltaa heidän luona, istut kaffella tai niiden autojen äärellä? Siis teet aivan samaa kuin naiskavereidenkin kanssa?

Vierailija
32/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:12"]

[/quote]Eli käyt niiden miesten kanssa lomamatkalla, leffassa, baarissa, istut iltaa heidän luona, istut kaffella tai niiden autojen äärellä? Siis teet aivan samaa kuin naiskavereidenkin kanssa?
[/quote]
Kyllä

Vierailija
33/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:12"]

[/quote]
Kyllä
[/quote]
Nykyään kyllä jos reissataan tms niin yleensä ne sitten tehdään pariskuntina yhdessä esim minä ja mun mies + mun kaveri ja sen nainen. Aiemmin reissattiin minä ja mun miespuoliset kaverit. Mutta kyllä mä baarissa ja autotallissa istun ja vietän aikaa kaksin miespuolisten kavereiden kanssa edelleen

Vierailija
34/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se miehenäkin toisinaan ottaa lujille olla vain kaveria naisen kanssa. Erityisesti kun on sinkkumies. Ei ole mieltä ylentävää kuulla epäilyjä omasta sukupuolisesta suuntautumisestaan sillä perusteella, että on "varamiehenä" mm. teatterissa tai jeesaamassa remontissa tai vain kahvilla eri naisten kanssa (yleensä kolleegoiden/ työkavereiden), mutta sitä omaa rakasta ei löytynt rinnalle kulkemaan. Missäkö vika? - En minä tiedä. Toki olen kyllä "hieman" krantuksi tullut vuosien varrella, mutta miksi minun pitäisi alkaa, jonkun naisen kanssa yksiin vain siksi, että se on tapa? - Toki en ole täydellinen itsekään, enkä odota täydellisyyttä mahd. kumppaniltanitanikaan. Itse olen laittanut oman sinkkuuteni syyksi sen että asun hieman syrjemmällä ja täällä sinkkuja ovat lähinnä koulujakäymättömät miehet ja "paremmat naiset" ovat jo ikäryhmässäni enempi varattuja. -Toisaalta päivistäni kuluu niin paljon omissa askareissa, ettei sitä tässä elämäntilanteessa edes jaksa lähteä "metsälle." (Mietin kyllä toisinaan, että kuinka kaukana olevaa naista voisi lähestyä, esimerkiksi netin seuranhakuporttaalien kautta) - Toki omaa etsimistäni rajoittaa myös lievä hämäräsokeuteni ja se, että meluummin valitsen viikonloppuna parinkympin hiihtolenkin kuin sen, että lähtisin notkuun baariiin. - Toki joskus on kiva käydä "tuulettumassakin" ja ottaa pari. 

Vierailija
35/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:49"]Olen yrittänyt olla miesten kanssa ystävä mutta ei siitä vain ole tullut mitään . Alkuun kaikki menee hienosti ollaan työkavereita tai ihan muuten vain ystäviä , juttelen samanlailla miehille kuin naisillekkin , jos on huolia kuuntelen ja koitan auttaa olla muutenkin hyvä ystävä , mutta odotas kun menee pari kuukautta miehillä muuttuu ääni kellossa yleisimmin yrittävät kehitellä jotain suhde kuviota koittavat lähestyä liiankin lähelle tai muuttuvat mustasukkaisiksi jos esim juttelen muille miehille, yksikin vaati että en olisi niin ystävällinen myös muille miehille , hänelle vain koska ollaanhan me parhaimpia " ystäviä" ja muut miehet kuulema yrittävät vain käyttää hyväkseen kiltteyttäni mukaanlukien POMONI !
[/quote]Mulle on käynyt myös näin : ( En enää tiedä mitä tehdä. En ole edes tajunnut että minuun ihastuttiin.

Vierailija
36/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja voin sanoa käsi sydämellä, että en ole koskaan pystynyt olemaan 100% vain kavereita ilman minkäänlaisia romanttisia tai seksuaalisia tunteita vastakkaisn sukupuolen kanssa.

Ja ne naispuoliset ystävät, jotka ei ole taas jostain syystä herättänyt muita kuin kaverillisia tunteita niin ovat taas vihjailleet ja yrittäneet päästä lähemmäs, jopa suudelleet. 

Kai se vaan on niin että useimmiten jompi kumpi on friendzonessa.

Vierailija
37/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla. Jos kumpikaan ei tunne vetoa? Eihän kaikki ihmiset sovi toisilleen.

Vierailija
38/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain otsikon kysymykseen, en lukenut aloitusta.

Nainen ja mies voivat olla kavereita. Minulla on ollut elämässäni useita mieskavereita. Olen nähnyt yhtä heistä vielä sittenkin, kun mies on mennyt naimisiin. Minulle ei ole koskaan tuottanut mitään ongelmia olla miehen kaverina. Suhteissa ei ole ollut minkäänlaista seksuaalista viritystä. Mies kaverina on erilainen kuin nainen ja siksi niin virkistävä. Ei mitään naisille tyypillisiä puheenaiheita kuten juoruilua. Voi keskittyä tekemiseen, jutteluun erilaisista aiheista, kuten harrastuksista, maailmantapahtumista jne. Miehillä on usein hauska huumorintaju. Miehet ovat usein jollakin tapaa reippaampia kuin naiset eli on helpompi saada esim. retkiseuraa. Miehet osaavat erilaisia asioita kuin naiset. Heiltä  voi saada apua kodin korjauksiin ym. Jne.

Vierailija
39/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä kokemus sinulla ap :( Itselläni on kahdenlaisia kokemuksia asiasta. Ne, jotka kokevat, että olen mennyt toisen tontille, sekoavat ja toiset ovat oikeasti cool ja vähintään neutraaleja asian suhteen. Hullutkaan ämmät eivät ole paljoa hetkauttaneet, kun osaan olla itse tarvittaessa hullumpi ;) Itselläni on myös paljon miespuolisia ystäviä ja aina olen jaksanut olla iloinen heidän puolestaan, jos he ovat naisen itselleen saaneet. Vaikka olenkin ruma, niin jotenkin ensin miehiin ystävystyminen ja sitä kautta pyrkiminen seurusteluun ei luonnistu minulta. Hyvän ystävän iskeminen kumppaniksi olisi, kuin koittaisi saada veljeä sänkyynsä :D

Jostain syystä taas miespuolisten ystävien uudet naiset kokevat minut uhaksi (mitä en todellakaan ymmärrä, kun en kuulu nätti tyttö kategoriaan). Tosin suhteet ovatkin lopulta kaatuneet omaan mahdottomuuteensa. Toki miestenkin uusista kumppaneista löytyy niitä järkeviä, jotka ymmärtävät, että vastakkaiset sukupuolet voivat olla ihan vain ystäviä.

Vierailija
40/41 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:16"]Oman kokemukseni mukaan läheinen ystävyys miehen kanssa on vähän siinä ja siinä... Hyvin helposti omalla kohdallani (sillon kun olen ollut sinkku) siihen että tulee niitä ei kaverillisia tunteita ja homma ei vaan sitten enää toimi kun toisella taas niitä tunteita ei ole ja haluaisi olla vain ystävä.

Ja sekin että miehet on mielestäni ihan huippuja, harmittaa vaan kun ei läheinen ystävyys ole omalla kohdallani onnistunut :/
[/quote]
Minä uskon että erittäin hyvässä ystävyyssuhteessa miehen ja naisen välillä on jommalla kummalla ollut jonkinasteista kiinnostusta. Loput tavatut on sitten kaverin kavereita joihin on tutustuttu ns. Olosuhteiden pakosta. Eikä se haittaa, ystävyys toimii silti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi