Ansiosidonnaista päivärahaa halusi hakea blondi,
joka oli itse irtisanoutunut huom. vakituisesta työpaikastaan. hän pärähti toimistolle ilmottautumaan ja lähinnä hakemaan lomakkeita että alkaa nostaa sitä ansioon suhteutettua työttymyysturvaa.
siinä sitten tarjosin ohjeiden mukaan selvityspyyntöä, että josko asiakas perustelisi että miksi otti lopputilin tuosta vakituisesta työpaikastaan itse.
syitä hänellä olikin muutama: hän ei ollut saanut omaa työhuonetta, vaan oli joutunut vaihtamaan huonetta jatkuvasti sen mukaan, ketä oli poissa toimistolta. lisäksi esimies oli neuvonut häntä väärin.
mainitsin sitten siinä, että voi olla, että tulee 3kk korvaukseton aika tuossa paluupostissa sulle.
asiakas oli aivan järkyttynyt: miten niin karenssi, hänellähän oli hyvä syy lähteä, miksi kukaan ei ole mitään kertonut mistään semmoisesta että pitäisi olla lain vaatimia syitä. ja miten niin muka hänen olisi ensin pitänyt yrittää korjata tilannetta. ja esimies siis neuvoi väärin. kyllä oli kamalaa että karenssia tarjottiin.
mua nauratti vielä monta päivää jälkeenpäin sen meuhkaaminen. en viittinyt sanoa, että 100-varmasti tulee karenssi. sanoin vaan että täyttää selvityspyyntöön tarkasti kaikki syyt, jotka johtivat irtisanoutumiseen. mainitsin että laki määrittelee sitten ne perustelut, jotka voidaan hyväksyä.
kyllä meitä on moneen lähtöön ja jotkut jää asemalle...
Kommentit (5)
Varsinaisia neropatteja on nämä luottotietonsa polttaneet ulosoton kanta-asiakkaat, jotka pokalla sanoo jostain pakettiauton apukuskin paikasta, että palkkaa pitää saada 5600, kun "muuten ei kannata ku vouti vie".
Sehän ihan v-sti kiinnostaa mua. Ja joo, eduskunnassa kun niitä lakejaan laittavat, niin tämähän on ehottomasti otettu huomioon.
Täytyyhän sen töihin menon kannattaa, tosiaan. Harmi että se ikuinen karenssi eli rangiastustyössäoloehtoon tuli joku rajoitus. Sen olis kuulunut jatkua justiins niin kauan kun jamppa haluaa.
Mistäpä paikkakunnalta ap kirjoittelet? Kerrohan niin helpottaa vähän, en tarvitse kaikkia te-toimistoja soitella läpi että teidänkö työntekijä läpättää asiakkaiden asiaa netissä?!
no nyt olen lomalla kaukomailla että sikäli ei kannata lähiviikkoina pomolle soitella.
voisin kertoa lisääkin ihmisten tietämättömyydestä ja huonosta käytöksestä, mutten nytten ehdi kun pitää lähteä aurinkoa ottamaan rannalle.
Työkkäriin pääsee näköjään kirjoitustaidotonkin töihin.