Onko ok jos mies sanoo hoikalle vaimolle
Että "olet kyllä kohta jo liian laiha". Onko se sama kuin sanoisi pullukalle, että oot kohta jo liian läski?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:44"]Kukkakeppien tabernaakkelikuoro on syvästi raivostunut, kun paljastuu ettei anorektikko olekaan useimpien mielestä kaunis tai tavoiteltava ihannevartalo. Terv BMI 22.5
[/quote] Miksi aina ajatellaan että hoikka on sama kuin anorektikko? Itse olen kyllä tosi kaukana anorektikosta. Ap
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:44"]
Kukkakeppien tabernaakkelikuoro on syvästi raivostunut, kun paljastuu ettei anorektikko olekaan useimpien mielestä kaunis tai tavoiteltava ihannevartalo. Terv BMI 22.5
[/quote]
Kukaan niistä ei sentään kehtaa kiekaista, että BMI yli 20 on läski ja löysä, vaikka mielessään ne niin miettivätkin. :D Ja kyllä, monen miehen mielestä normaalipaino on kauniimpaa kuin alipaino. Terv BMI 21,2
Lähinnä hämmästyin, kun mieheni sanoi, että olen liian laiha. Nimittäin paino tippunut vain 4kg ja ylipainoa on vielä 9kg. Ihanne painoonni matkaa -22kg(painoon jonka painoin, kun aloimme seurustelemaan), mutta-15kg olisin tyytyväinen.
Tuli vähän olo, että laihduttaako vai ei, mutta kyllä mä nyt ihan terveyden vuoksi tuon 9-15 kiloa pudotan. Tykkäs mie tai ei.
Miten mulla, kun laihdutin siten, että pituudesta pois 110. Vanhan ajan ihannepainomitta siis. No kaikki miehet tykkäsivät, kehuja sateli, mutta tosi moni nainen sanoi mulle, että älä nyt vaan enempää laihduta. No kiloja tuli vähän lisää ja nyt ei enää kehuja satele miehiltä. Aion päästä takaisin tuohon, mitä olin kesäksi. Oli kevyt olo, enkä ollut mikään kuivakka. Tais naispuolisilta olla vaan kateutta, koska oikeasti tosi moni mies kehui, ihan vieraatkin ja omani varsinkin, joka ei ole kehunut enää.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:44"]Kukkakeppien tabernaakkelikuoro on syvästi raivostunut, kun paljastuu ettei anorektikko olekaan useimpien mielestä kaunis tai tavoiteltava ihannevartalo. Terv BMI 22.5
[/quote] Miksi aina ajatellaan että hoikka on sama kuin anorektikko? Itse olen kyllä tosi kaukana anorektikosta. Ap
[/quote] Ja miksi aina ajatellaan että hoikka ei voisi olla myös muuta kuin luuta ja nahkaa vaan esimerkiksi myös lihasta? :) mieluummin hieman liian hoikka kuin liian lihava.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:00"]Lähinnä hämmästyin, kun mieheni sanoi, että olen liian laiha. Nimittäin paino tippunut vain 4kg ja ylipainoa on vielä 9kg. Ihanne painoonni matkaa -22kg(painoon jonka painoin, kun aloimme seurustelemaan), mutta-15kg olisin tyytyväinen.
Tuli vähän olo, että laihduttaako vai ei, mutta kyllä mä nyt ihan terveyden vuoksi tuon 9-15 kiloa pudotan. Tykkäs mie tai ei.
[/quote] Oikea asenne :)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:44"]Kukkakeppien tabernaakkelikuoro on syvästi raivostunut, kun paljastuu ettei anorektikko olekaan useimpien mielestä kaunis tai tavoiteltava ihannevartalo. Terv BMI 22.5 [/quote] Miksi aina ajatellaan että hoikka on sama kuin anorektikko? Itse olen kyllä tosi kaukana anorektikosta. Ap [/quote] Ja miksi aina ajatellaan että hoikka ei voisi olla myös muuta kuin luuta ja nahkaa vaan esimerkiksi myös lihasta? :) mieluummin hieman liian hoikka kuin liian lihava.
[/quote]
Hoikkuus ok, lihaksikkuus tosi jees. Mutta ette kai oikeasti kuvittele, että alipainoisella on paljonkin lihasta? Tiesittekö, että jos on kova treenaamaan, niin kyllä se painoindeksikin kipuaa nopeasti sinne yli kahteenkymppiin, vaikka hoikalta näyttäisi edelleen?
Minäkään en olisi tuota miehen kommenttia ajatellut loukkaavana, vaan mukavana niin, että miehen mielestä naisessa on silloin kaikki kohdallaan. Kyllä jokainen normaali nainen tietää miten oma mies hänet näkee ja tietää ehkä jo pitkän yhteisen historian kautta miksi mies niin sanoo ja mitä sillä tarkoittaa. Kettuilu on aina tunnistettavissa ja sitä ei voi, ja ei saa sekoittaa myönteiseen ja kannustavaan kommenttiin. N40
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:01"]Miten mulla, kun laihdutin siten, että pituudesta pois 110. Vanhan ajan ihannepainomitta siis. No kaikki miehet tykkäsivät, kehuja sateli, mutta tosi moni nainen sanoi mulle, että älä nyt vaan enempää laihduta. No kiloja tuli vähän lisää ja nyt ei enää kehuja satele miehiltä. Aion päästä takaisin tuohon, mitä olin kesäksi. Oli kevyt olo, enkä ollut mikään kuivakka. Tais naispuolisilta olla vaan kateutta, koska oikeasti tosi moni mies kehui, ihan vieraatkin ja omani varsinkin, joka ei ole kehunut enää.
[/quote] tämä on yleistä naisilla, että hoikan naisen ulkonäköä kommentoidaan; söisit nyt vielä, kyllä sä oot hoikka, miten noin vähän syöt, kyllä sun kärsii vielä toinen pulla ottaa yms. Tuttua on tuokin minulle. Vaan eivätpä sano lihavalle työkaverille että älä nyt herrajumala enää syö! Ap
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:44"]Kukkakeppien tabernaakkelikuoro on syvästi raivostunut, kun paljastuu ettei anorektikko olekaan useimpien mielestä kaunis tai tavoiteltava ihannevartalo. Terv BMI 22.5 [/quote] Miksi aina ajatellaan että hoikka on sama kuin anorektikko? Itse olen kyllä tosi kaukana anorektikosta. Ap [/quote] Ja miksi aina ajatellaan että hoikka ei voisi olla myös muuta kuin luuta ja nahkaa vaan esimerkiksi myös lihasta? :) mieluummin hieman liian hoikka kuin liian lihava.
[/quote]
Hoikkuus ok, lihaksikkuus tosi jees. Mutta ette kai oikeasti kuvittele, että alipainoisella on paljonkin lihasta? Tiesittekö, että jos on kova treenaamaan, niin kyllä se painoindeksikin kipuaa nopeasti sinne yli kahteenkymppiin, vaikka hoikalta näyttäisi edelleen?
[/quote] Tietysti koska lihas painaa enemmän kuin läski.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:16"]
Suutuin kyllä itse, kun mies mulle noin sanoi.
[/quote]
Nainen suuttuu oli asia mikä tahansa. Viimeistään siitä, että mies on liian imelä jos on tosi mukava.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:24"]
Eiköhän kaikki ulkonäön kommentoiminen negatiivissävytteisesti ole loukkaavaa.. T: Se jonka mies sanoi että ei voi harrastaa seksiä kanssani kun olen niin läski.
[/quote]
Jos nainen on menossa kohti liian luikkua, miten siitä sanotaan positiivisesti?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:24"]Eiköhän kaikki ulkonäön kommentoiminen negatiivissävytteisesti ole loukkaavaa.. T: Se jonka mies sanoi että ei voi harrastaa seksiä kanssani kun olen niin läski. [/quote] Siis voi ei mikä ääliö miehesi on!! Kai sanoit hälle jonkun nasevan vastalauseen esim.munan pienuudesta tms...Itselläni on tosi pienet rinnat, siis melkein hävisivät viimeisen imetyksen myötä ja vaikka mies ei ole mitään niistä pahaa sanonut niin jotenkin vaan tiedän hänen toivovan niiden olevan suuremmat. ..ei sekään kivalta tunnu..ap
[/quote]
Ei jumalauta. Ei edes saisi olla mitään mieltä enää? Luuletko, että miehistä tuntuu hyvältä kun lorttopilluiset mammat avoimesta kertoo kuin iso muna tekee hyvää. Vaikka itsellä on normaali, niin sekään ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:24"]Eiköhän kaikki ulkonäön kommentoiminen negatiivissävytteisesti ole loukkaavaa.. T: Se jonka mies sanoi että ei voi harrastaa seksiä kanssani kun olen niin läski. [/quote] Siis voi ei mikä ääliö miehesi on!! Kai sanoit hälle jonkun nasevan vastalauseen esim.munan pienuudesta tms...Itselläni on tosi pienet rinnat, siis melkein hävisivät viimeisen imetyksen myötä ja vaikka mies ei ole mitään niistä pahaa sanonut niin jotenkin vaan tiedän hänen toivovan niiden olevan suuremmat. ..ei sekään kivalta tunnu..ap
[/quote]
Ei jumalauta. Ei edes saisi olla mitään mieltä enää? Luuletko, että miehistä tuntuu hyvältä kun lorttopilluiset mammat avoimesta kertoo kuin iso muna tekee hyvää. Vaikka itsellä on normaali, niin sekään ei riitä.
[/quote] Sun mielestä siis on ok miehen sanoa naiselle että koska oot niin läski niin en halua sua enää? Ja naisen pitäisi vain tyytyä tähän kommenttiin? Mutta jos nainen sattuisi joskus negatiivista sanomaan juurikin vaikka miehen vehkeestä niin mies saa tästä heti vetää herneet nenään....
Mieheni sanoi noin, mutta en loukkaantunut. Imetyksen takia laihduin nopeasti alipainoiseksi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:28"]
[/quote]
[/quote] Määrittele normaali.
Olen itse liian laiha ja mies tietää että olen yrittänyt lihottaa kokoajan, niin mies tokaisi että olisi kiva jos olisit samankokoinen kuin siskosi, jolla on enemmän muotoja. Se tuntui kyllä törkeältä mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:36"]Olen itse liian laiha ja mies tietää että olen yrittänyt lihottaa kokoajan, niin mies tokaisi että olisi kiva jos olisit samankokoinen kuin siskosi, jolla on enemmän muotoja. Se tuntui kyllä törkeältä mielestäni.
[/quote] On kyllä tosi törkeää. Ja ihan kummin päin sanottuna,siis yhtä törkeää olisi ollut jos sinä olisit sanonut että olisipa yhtä hyvännäköinen kuin veljesi.
Minun mielestäni näistä vartaloon liittyvistä asioista pitäisi puhua avoimesti ennen suhteen muuttumista vakavaksi ja varsinkaan lasten hankkimista, molemmat ainakin tietävät, mitä mieltä toinen on asioista. Minun miesystäväni on suoraan sanonut, että seksi loppuisi, jos turpoaisin muodottomaksi, ja jos haluan olla tämän miehen kanssa, minun täytyy ymmärtää se, että hänelle mieleinen nainen on hoikka. Erikseen tietysti raskaus, mutta kun sekään ei ole mikään tekosyy lihottaa itseään muodottomaksi valaaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:28"]
Mä olen myös laihduttanut ja mun mies tokaisi varovasti tuossa yksi ilta, että ethän enää pudota painoa lisää, oot juuri nyt hyvä. Mä haluaisin vielä 5 kg pois ja ne meinaan pudottaakin. Mutta ymmärrän kyllä miestäkin, heistä kuitenkin suuri osa haluaa, että naisessa on mistä ottaa kiinni.
[/quote]
Eli jos sinun miehesi haluaa, " että naisessa on mistä ottaa kiinni", se tarkoittaa mielestäsi, että suurin osa miehistä on samaa mieltä? Mistä ihmeestä sen keksit? Miehesi tuskin edustaa koko mieskuntaa, anteeksi nyt vaan.
[/quote]
Täällä myös yksi mies, joka ei todellakaan halua naista, missä on jotain mistä ottaa kiinni. Kyllä tämä kulunut lausahdus on muutaman miehen suusta päässyt kovassa puristuksessa ja sen jälkeen naiset käyttävät sitä itsensä hyväksymiseen!
[/quote]
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa tentata puolituttuja miehiä asiasta, mutta jostain syystä he alkavat usein esim. työristeilyllä keskustella asiasta keskenään ja väkisinkin samassa seurueessa istuvana tästä kuulee. Eikä ole edes yksi tai kaksi kertaa ollut aiheena.. Mutta tosiaan mä olen jo 40 v ja monet tuntemani miehet ovat samanikäisiä tai vanhempia. Nuoremmilla on ehkä tosiaan jo aivan erilaiset mielipiteet ja kauneusihanteet, enkä ole varma onko ajat siinä kohtaa muuttuneet parempaan vai huonompaan suuntaan.