Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaista vuokralaista etsin:

Vierailija
27.01.2015 |

- luottotiedot kunnossa
- maksuhäiriöiset huomioidaan myös jos maksamattomia vuokria ei ole ja vuokralainen hommaa takaajan jolla on luottotiedot +3kk vuokra (voi maksaa osissa)
- työpaikka/opiskelupaikka (varma vuokra)
- parvekkeella saa tupakoida, sisällä ei
- ei lemmikkejä, tämä on ehdoton

Ja tällaista asuntoa tarjoan:
- yksiö
- erillinen keittiö joka remontoitu 2v sitten
- huoneessa vaalea tapetti ja valkoinen laminaatti
- eteinen, jossa reilusti säilytystilaa
- pieni vessa
- asunnossa apk ja ppk
- neliöitä 40
- aurinko paistaa kesäisin aamusta iltaa huoneeseen
- koko huoneiston levyinen lämmitetty lasitettu parveke
- mahdollisuus vuokrata osittain kalustettuna
- oikeasti loistava sijainti, 500m matka suurehkon kaupungin keskustaan
- vuokra alle 600€
- vuokraan sisältyy lämmin autotalli

Niin ei löydy. Siellä on aina se lemmikki. "Hiljainen ja siisti koira". Valitettavasti koiraa asuntoon ei saa tuoda, sillä koirasta(ja kissoista) lähtevä hilse ei hevillä lähde pois. Ja kun asunto on ostettu sitä varten että meidän nyt 10v eläinpölylle astmaatikkolapsemme voi sinne muuttaa kun lähtee opiskelemaan. Lisäksi yksi asuntomme on tuhottu täysin erään koiranomistajan toimesta, asunto piti remontoida lattiasta kattoon. Joten ei eläimiä.
Meille tulee siis nähtävästi järkevämmäksi pitää asuntoa tyhjillään 8-10v kuin vuokrata se. Voi kai sinne sukulaisia silloin tällöin majoittaa.
Kyllä niitä asuntoja siis keskustasta löytyy, niitä hyviäkin. Hakemuksia meille on tullut kuukaudessa lähes 30.
Mutta kun vuokralaisten taso on surkea, ei kannata vuokrata.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, kaikki tuli yhteen pötköön. Mobiilista kirjoitin. Ap

Vierailija
2/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, valitat siis siitä että ihmisillä on lemmikkejä eikä ne suostu antamaan niitä pois jotta saisivat vuokrata sun asunnon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se asunnon vuokraaminen on. Tuskin kaikki ovat niin huonoja kuin haluat kuvitella. 

Vierailija
4/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sanoisin että asia on tosiaan teidän ongelmanne. Jos ette jousta, teille ei sitten luultavasti tule vuokralaista ja asunto pysyy tyhjillään.

En minä ainakaan luopuisi lemmikeistäni. Tähän asti on aina löytynyt vuokranantaja, joka hyväksyy lemmikit. Joskaan en ikinä muuttaisi yksiöön, varsinkaan sellaiseen johon aurinko paistaa aamusta iltaan. Sinnehän kuolee kuumuuteen.

Vierailija
5/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kaupungin keskustan lähellä? Opiskelen ja opiskelupaikka menossa vaihtoon + nykyisessä kämpässä saa asua enää max 2 vuotta :( 2 vuoden päästä siis tulee taas ajankohtaiseksi ongelmaksi

Vierailija
6/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko ostaa asunto noin nuorelle lapselle, jos ette kuitenkaan pysty vuokraamaan? Entä jos hän lähteekin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle? Kuvauksen perusteella asunto ei ole Helsingissä.

Vierailija
7/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:37"]Minkä kaupungin keskustan lähellä? Opiskelen ja opiskelupaikka menossa vaihtoon + nykyisessä kämpässä saa asua enää max 2 vuotta :( 2 vuoden päästä siis tulee taas ajankohtaiseksi ongelmaksi
[/quote]

Yliopistokaupunki kyseessä. Ja toki siis voitte vuokrata muilta, mutta turha valittaa ettei hyviä asuntoja ole. Vuokralaiset eivät vaan jousta mistään. Mulla ainoa ehdottomuus on se että ei lemmikkejä, ja ihmisten on vaikea ymmärtää että se todellakin tarkoittaa sitä. Ei lemmikkejä.
Niin ja ei kuole kuumuuteen, asunnossa on ilmastointi.
Ja tosiaan ainoa ketä edes harkitsin oli eräs yh-äiti 3kk lapsensa kanssa. Kun katsoin luottotiedot, ei ollut maksanut vuokraa varmaan kertaakaan elämässä.
Edelleenkään luottotiedottomuus ei ole ongelma jos vuokrat on hoidettu. Minulla on nytkin eräässä asunnossa luottotiedoton henkilö asumassa, ulosotossa oli paljon. Mutta vuokrat on maksanut nyt 4kk etukäteen, on muutenkin erinomainen vuokralainen.
Ap

Vierailija
8/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi yksiöstä 600 euroa muualla kuin stadissa. En todellakaan noilla spekseillä. Enkä luottaisi niin paljoa tuollaiseen vuokranantajaan, että ikinä maksaisin 3 kk takuuta HÄNEN tililleen. Pankin takauksella, jonka tarvittaessa voisi riitauttaa vuokrasuhdetta purkaessa. En itsekään haluaisi sijoitusasuntoon lemmikillistä vuokralaista jos niin voisi päättää, mutta luulisi että yksi raitis uskovainen nainen sinne eksyisisi tuollaisesta hakemusmäärästä. 

Vierailija
9/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:40"]Kannattiko ostaa asunto noin nuorelle lapselle, jos ette kuitenkaan pysty vuokraamaan? Entä jos hän lähteekin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle? Kuvauksen perusteella asunto ei ole Helsingissä.
[/quote]

Siinä tapauksessa mun miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta, mun siskollani on kaksi lasta.. Ja onko parempaa sijoitusta kuin asunto? Ei ne vuokratulot meidän talouteen vaikuta mitenkään, mutta olishan se kiva tarjota hyvä asunto vuokralle.
Ap

Vierailija
10/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki? Minä ja puoliso ollaan eläimetön ja savuton opiskelijapariskunta, joista toinen käy myös töissä. Maksuhäiriömerkintää ei ole. Emme kuitenkaan millään meinaa löytää kivaa asuntoa. Tarjoamasi kuulostaa loistavalta.

Vierailija
11/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:40"]Kannattiko ostaa asunto noin nuorelle lapselle, jos ette kuitenkaan pysty vuokraamaan? Entä jos hän lähteekin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle? Kuvauksen perusteella asunto ei ole Helsingissä. [/quote] Siinä tapauksessa mun miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta, mun siskollani on kaksi lasta.. Ja onko parempaa sijoitusta kuin asunto? Ei ne vuokratulot meidän talouteen vaikuta mitenkään, mutta olishan se kiva tarjota hyvä asunto vuokralle. Ap

[/quote]

On aika montakin parempaa sijoitusta, kuin tyhjillään oleva asunto pk-seudun ulkopuolella. 

Vierailija
12/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:46"]En maksaisi yksiöstä 600 euroa muualla kuin stadissa. En todellakaan noilla spekseillä. Enkä luottaisi niin paljoa tuollaiseen vuokranantajaan, että ikinä maksaisin 3 kk takuuta HÄNEN tililleen. Pankin takauksella, jonka tarvittaessa voisi riitauttaa vuokrasuhdetta purkaessa. En itsekään haluaisi sijoitusasuntoon lemmikillistä vuokralaista jos niin voisi päättää, mutta luulisi että yksi raitis uskovainen nainen sinne eksyisisi tuollaisesta hakemusmäärästä. 
[/quote]

Sitten joutuisit ainakin tässä kaupungissa tinkimään joko asunnon kunnosta tai sijainnista. Pankin takauskin minulle kävisi, mutta toistaiseksi kukaan luottotiedottomista hakijoista ei ole valittanut tuosta kolmen kuukauden takuuvuokrasta. Senhän tosiaan saa takaisin vuokrasuhteen päättyessä, sen jälkeen kun olemme yhdessä tarkastaneet asunnon. Ja asunnon tarkastus voidaan halutessaan tehdä myös asuntoon tullessa yhdessä.
Ap

Vierailija
13/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 neliötä ja vuokra alle 600€, eikä olla edes Helsingissä. Minusta tuo kuulostaa melko kalliilta, luultavasti siksi pysyvää vuokralaista ei löydy. Ymmärrän kyllä, että teille kyseessä on sijoitusasunto ja vuokralla olisi tarkoitus lyhentää myös mahdollinen asuntolaina, mutta tuo yhtälö ei vaan tunnu vuokralaisen kannalta järkevältä. Jos haluaa hyvän hinnan, sitten pitäisi pystyä myös antamaan rahalle jotain vastinetta. Tuolla rahalla esim. minä ostaisin sen yksiön...

Vierailija
14/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:48"]Mikä kaupunki? Minä ja puoliso ollaan eläimetön ja savuton opiskelijapariskunta, joista toinen käy myös töissä. Maksuhäiriömerkintää ei ole. Emme kuitenkaan millään meinaa löytää kivaa asuntoa. Tarjoamasi kuulostaa loistavalta.
[/quote]

Turku.

Vierailija
15/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:51"]40 neliötä ja vuokra alle 600€, eikä olla edes Helsingissä. Minusta tuo kuulostaa melko kalliilta, luultavasti siksi pysyvää vuokralaista ei löydy. Ymmärrän kyllä, että teille kyseessä on sijoitusasunto ja vuokralla olisi tarkoitus lyhentää myös mahdollinen asuntolaina, mutta tuo yhtälö ei vaan tunnu vuokralaisen kannalta järkevältä. Jos haluaa hyvän hinnan, sitten pitäisi pystyä myös antamaan rahalle jotain vastinetta. Tuolla rahalla esim. minä ostaisin sen yksiön...
[/quote]

Pysyvää vuokralaista ei löydy, koska ihmiset kuvittelevat että siisti ja hiljainen lemmikki on ok.
Ja asunto ei ole velaksi ostettu, siksi voimmekin pitää sen tyhjänä.

Vierailija
16/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:48"]Mikä kaupunki? Minä ja puoliso ollaan eläimetön ja savuton opiskelijapariskunta, joista toinen käy myös töissä. Maksuhäiriömerkintää ei ole. Emme kuitenkaan millään meinaa löytää kivaa asuntoa. Tarjoamasi kuulostaa loistavalta. [/quote] Turku.

[/quote]

Oho, katsos. Mihin suuntaan keskustasta tuo 500 m? Kuinka paljon alle 600 euroa, ja millaisiksi muut kustannukset (vesi, sähkö) muodostuvat? Koska rakennettu/peruskorjattu?

Vierailija
17/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmio Tampereella lähellä keskustaa ja vuokra ok 580€. Kuulostaa aika paljolta 600€ yksiöstä Turussa tai muussa vastaavassa kaupungissa. Itse sanot ettei vuokra vaikuta elintasoonne vaan "olisi kiva tarjota jollekin asunto". Miksi et sitten laske hintaa, saa sen avulla kriteereihin sopivaa vuokralaista ja tarjoa tälle kivaa kämppää sopivalla vuokralla. Bonuksena saat muutaman satasen kämpästä nollan euron sijasta

Vierailija
18/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:09"]Mulla on kolmio Tampereella lähellä keskustaa ja vuokra ok 580€. Kuulostaa aika paljolta 600€ yksiöstä Turussa tai muussa vastaavassa kaupungissa. Itse sanot ettei vuokra vaikuta elintasoonne vaan "olisi kiva tarjota jollekin asunto". Miksi et sitten laske hintaa, saa sen avulla kriteereihin sopivaa vuokralaista ja tarjoa tälle kivaa kämppää sopivalla vuokralla. Bonuksena saat muutaman satasen kämpästä nollan euron sijasta
[/quote]

Koska ap on ahne. Veikkaan että vuokralaisen pois muuttaessa ap listaa virheitä mitä sielä ei edes ole niin että saa pitää sen 3 kk vuokran

Vierailija
19/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juuri nyt ei sopivaa vuokralaista löydykään (talvi on aina hiljaisempaa kuin esim alkusyksy) niin mistä päättelet että tilanne jatkuisi yhtä toivottomana seuraavat 8 - 10 v?

Vierailija
20/95 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:30"]

500m matka suurehkon kaupungin keskustaan 

[/quote]

Asunto on siis ulkomailla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi