Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneton mies

Vierailija
05.01.2025 |

Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta, että mies ei koe olevansa onnellinen vaikka kaikki on hyvin? Ei osaa eritellä, mistä ahdistus johtuu, mutta eniten taitaa kuitenkin ahdistaa perhe-elämä. Ei ole aktiivinen olotilassa parantamiseksi, ei halua hakea ulkopuolista apua tai keksi asiaan ratkaisua. Asia on noussut useamman kerran esiin 20 vuoden aikana ja jälleen sama juttu. Ei kuitenkaan halua erota eikä ole kertomansa mukaan toista naista. Kokee, että ei ole ollut vuosiin onnellinen ja tulevaisuus ahdistaa, koska sillä ei ole mitään annettavaa. Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Alan itse väsymään aiheeseen.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua, ei halua kertoa sinulle niitä asioita ja kipuilee itsessänsä. Et oikein voi muuta kuin tukea ja kuunnella. Jos ei halua asioille tehdä mitään niin et voi mitään. Terapiasta ei ole apua hänelle, tuota samaa se sielläkin olisi jos edes suostuisi sinne. Useinkaan näissä tapauksissa ei ole tarvetta koska ei halua edes puhua kenellekään niitä asioita. 

Vierailija
2/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuttua, ei halua kertoa sinulle niitä asioita ja kipuilee itsessänsä. Et oikein voi muuta kuin tukea ja kuunnella. Jos ei halua asioille tehdä mitään niin et voi mitään. Terapiasta ei ole apua hänelle, tuota samaa se sielläkin olisi jos edes suostuisi sinne. Useinkaan näissä tapauksissa ei ole tarvetta koska ei halua edes puhua kenellekään niitä asioita. 

Mitä tällaiset asiat voivat olla? Jotain lapsuuden traumoja?

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi väittää kaiken olevan hyvin, jos on syntynyt ihmiseksi tällaiseen maailmaan? Oletko tyhmä vai sokea?

Vierailija
4/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serotoniinin puutetta. Onnellisuushormonia purkista lisää, jos ei oma elimistö tuota sitä tarpeeksi. 

Ja ikävä kyllä, apua haetaan usein vasta, kun on ajauduttu jo liian syvälle siihen omaan ahdistukseen ja erottu perheestä jne. Sitä kun aikansa kipuilee, niin vasta sitten on kypsä hakemaan apua, kun yksin ei enää pääse ylös siitä pskasta. Ja kyllä se terapia ainakin siinä vaiheessa auttaa. 

Vierailija
5/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Minkä ikäinen on ja millainen ihminen? Mun eksä oli kyllä ihan solmussa vain itsensä kanssa, narsistinen ihminen ja aika ilkeä lisäksi.

Vierailija
6/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi väittää kaiken olevan hyvin, jos on syntynyt ihmiseksi tällaiseen maailmaan? Oletko tyhmä vai sokea?

Jos elämässä kaikki on hyvin niin ahdistaa voi oma itsensä tai mielihalunsa esimerkiksi.

Vierailija
7/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuttava nahjus katsoo oikeudekseen tehdä vaimonkin elämästä kurjaa. Sisimmässään nauttii vallankäytöstään. Itsekäs mies.

Vierailija
8/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä lisäksi onko hänellä vastuullisuuden kanssa ongelmia? Voi olla että ahdistaa jos välttelee vastuuta tai toimii muuten väärin/huonosti jonkin asian suhteen.

Vierailija
9/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla on sisäisiä ristiriitoja, ehkä vapaudenkaipuuta, kaikki tympäisee tms mutta saattaa tietää että esimerkiksi eroaminen ei toisi sen enempää onnea kuitenkaan. Omaa kipuilua oman itsensä takia. Voi olla ettei kestä perhe-elämää jos ei jaksaisi ääniä yms.

Vierailija
10/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei luultavasti ymmärrä tai ei uskalla vaan myöntää, että onneton tila johtuu sinusta. Itse tiedän koska odotin, että vastapuoli tekee ratkaisun, eli ehdottaa eroa. 

Vierailija
11/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotias ja järkevä ihminen. Hyvässä työssä ja kaikki eväät onnelliseen elämään. On vapaus mennä, saa tehdä mitä haluaa, on varallisuutta toteuttaa asioita ja kannustan kaikessa. Olen valmis itse vaikka muuttamaan toiselle puolelle maapalloa, mikäli haluaisi. On kuitenkin hyvin turvallisuushakuinen ja eikä ota riskejä. Viihtyy kotona. Sanoo myös, että ei ole koskaan elämässään ollut esim. riemuissaan, eli tunneskaala on kapeampi kuin "tavallisella" ihmisellä.

AP

Vierailija
12/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei luultavasti ymmärrä tai ei uskalla vaan myöntää, että onneton tila johtuu sinusta. Itse tiedän koska odotin, että vastapuoli tekee ratkaisun, eli ehdottaa eroa. 

Minulla taas kokemusta siitä että minussa ei ollut vikaa mutta mies odotti että kerron ratkaisun hänelle koska häntä hävetti taas myöntää että haluaa erota, halusi elää täysin yksin. Vastuu kaikesta oli aina muutenkin minulla ja häntä varmasti hävetti jättää lapsetkin, toinen oli vielä vauva kaiken lisäksi. Onneksi toin asian esille sillä eron jälkeen miehestä tuli aika sekava, sai puhdistautua ainakin rauhassa ongelmistansa. Hyvin omistushaluinen ja kontrolloiva mies. On hyvä että äiti on jumissa lasten kanssa kotona ja hyvä ihminen niin ei tarvitse stressata elämän takia.

Vierailija
13/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40-vuotias ja järkevä ihminen. Hyvässä työssä ja kaikki eväät onnelliseen elämään. On vapaus mennä, saa tehdä mitä haluaa, on varallisuutta toteuttaa asioita ja kannustan kaikessa. Olen valmis itse vaikka muuttamaan toiselle puolelle maapalloa, mikäli haluaisi. On kuitenkin hyvin turvallisuushakuinen ja eikä ota riskejä. Viihtyy kotona. Sanoo myös, että ei ole koskaan elämässään ollut esim. riemuissaan, eli tunneskaala on kapeampi kuin "tavallisella" ihmisellä.

AP

Onko teillä lapsia? 

Vierailija
14/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen sanonut, että en halua, että on kanssani väkisin enkä toivo, että herää myöhemmin katkerana siitä, että olisi halunnut jotain muuta. Kertoo kuitenkin rakastavansa ja että elämä ilman minua olisi mustaa.

AP

Vierailija
15/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Onko teillä lapsia? 

On, koululaisia.

Vierailija
16/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Okei, oletko kysynyt häneltä suoraan onko hän onneton sinun ja perheen kanssa? Kysy rohkeasti ihan suoraan ja vaadi rehellinen vastaus. Jos hän haluaakin erota sinusta ja tätä pohtii juuri nyt. Tämä on vain ehdotus. Hän saattaa myös pelätä miten sinä reagoit, sellainenkin on mahdollista. Älä ota tätä totuutena, ajatuksiani vain pikkasen avuksi.

Vierailija
17/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Laiskuutta ja passiivisuutta. Kyvyttömyyttä itsereflektioon ja viitsimättömyyttä opetella terveempi elämä (joka on vain ja ainoastaan oppimisprosessi).

Heivaa helevettiin laiska paska, joka ei pane tikkua ristiin vaan leikkii kuollutta. Miesten mielestä on jotenkin sankarillista mädäntyä sohvalle, kun taas naiset hoksaavat mennä lääkäriin, harrastaa liikuntaa ja parantaa elämäänsä ja kuntoutua.

Naiset elävät vanhemmiksi siksi, että huolehtivat itsensä kuntoon kun lama iskee. Mies alkaa ryypätä, kasvaa perseestään kiinni sohvaan ja kuolee.

Vierailija
18/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen sanonut, että en halua, että on kanssani väkisin enkä toivo, että herää myöhemmin katkerana siitä, että olisi halunnut jotain muuta. Kertoo kuitenkin rakastavansa ja että elämä ilman minua olisi mustaa.

AP

Ehkä häntä hävettää. Saattaa tietää että ero ei välttämättä auta niin paljon ja mustasukkainenkin saattaa olla. Olet toiminut ihan hyvin tämänkin mukaan.

Vierailija
19/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mutta onko ns.rakkaus vain oletustunne. Ehkä se on vain tottumis kiintymystä, joka ei ole oikeaa rakkautta. Kiintyä voi vaikka 30 vuotta vanhaan pyöräänsäkkin. 

Vierailija
20/65 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta monta parisuhdetta tiedän jossa akka marmattaa kaikesta. Elämän kohokohtia heille kun joku asia epäonnistuu. Vesisade kauppareissulla on maailmanloppu lähes yhtä paha kuin viereisen kassajonon nopeampi eteneminen.