Tällaista vuokralaista etsin:
- luottotiedot kunnossa
- maksuhäiriöiset huomioidaan myös jos maksamattomia vuokria ei ole ja vuokralainen hommaa takaajan jolla on luottotiedot +3kk vuokra (voi maksaa osissa)
- työpaikka/opiskelupaikka (varma vuokra)
- parvekkeella saa tupakoida, sisällä ei
- ei lemmikkejä, tämä on ehdoton
Ja tällaista asuntoa tarjoan:
- yksiö
- erillinen keittiö joka remontoitu 2v sitten
- huoneessa vaalea tapetti ja valkoinen laminaatti
- eteinen, jossa reilusti säilytystilaa
- pieni vessa
- asunnossa apk ja ppk
- neliöitä 40
- aurinko paistaa kesäisin aamusta iltaa huoneeseen
- koko huoneiston levyinen lämmitetty lasitettu parveke
- mahdollisuus vuokrata osittain kalustettuna
- oikeasti loistava sijainti, 500m matka suurehkon kaupungin keskustaan
- vuokra alle 600€
- vuokraan sisältyy lämmin autotalli
Niin ei löydy. Siellä on aina se lemmikki. "Hiljainen ja siisti koira". Valitettavasti koiraa asuntoon ei saa tuoda, sillä koirasta(ja kissoista) lähtevä hilse ei hevillä lähde pois. Ja kun asunto on ostettu sitä varten että meidän nyt 10v eläinpölylle astmaatikkolapsemme voi sinne muuttaa kun lähtee opiskelemaan. Lisäksi yksi asuntomme on tuhottu täysin erään koiranomistajan toimesta, asunto piti remontoida lattiasta kattoon. Joten ei eläimiä.
Meille tulee siis nähtävästi järkevämmäksi pitää asuntoa tyhjillään 8-10v kuin vuokrata se. Voi kai sinne sukulaisia silloin tällöin majoittaa.
Kyllä niitä asuntoja siis keskustasta löytyy, niitä hyviäkin. Hakemuksia meille on tullut kuukaudessa lähes 30.
Mutta kun vuokralaisten taso on surkea, ei kannata vuokrata.
Kommentit (95)
40 neliöö 600euroa??? :D Onneks en asu missää etelässä..... Mulla ok talo 125 neliöö 600e/kk vuokra... Huh huh teidän pikku koirankoppien vuokrahintoja...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:35"]
Joskaan en ikinä muuttaisi yksiöön, varsinkaan sellaiseen johon aurinko paistaa aamusta iltaan. Sinnehän kuolee kuumuuteen.
[/quote]
Kyllä, niin eläimet kuin ihmisetkin. Meidän viereinen asunto on juuri sellainen enkä itse asuisi siinä mistään hinnasta. Meillä on läpi talon kaksio.
Minä jätän sellaiset vuokra-asunnot väliin, joista pyydetään 3 kk takuuvuokraa. Se on kohtuuton määrä, 2 kk on ok. Olen melko haluttu vuokralainen, koska olen kolmikymppinen sinkku nainen ilman lemmikkieläimiä, jolla on vielä hyvämainen ammatti, joten minulla on onneksi varaa valita.
Sepä se. Itse olen keskituloinen työssäkäyvä nainen. Minä olen eläimille itsekin allerginen. Tarvitsin kakkosasunnon, koska käyn töissä toisella paikkakunnalla, missä asun, ja matka on pitkä. Otin tämän, mihin riitti 1 kk:n vuokratakuu ja ei tarvittu mitään henkilötakaajia. Luottotiedoissa ei ole ikinä ollut merkintää. Mulla oli sellanen ajatus, että jos ei löydy kohtuuvuokraista kohtuutakuulla, sitten on järkevämpää se kakkosasuntokin ostaa. En halua antaa tuhansia euroja tuntemattomille, kun nuo vuokranantajatkaan eivät ole aina luotettavia. Osa ei kuulemma palauta takuuta, vaikka asuntoon ei ole tullut naarmuakaan.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:11"]
Ärsyttää vaan kun porukka ajattelee, että vuokra-asunnoissa asuu vaan juoppoja ja pummeja...
[/quote]
Tiedoksenne: kaupungin vuokra-asunnoissa asuu yrittäjiäkin. Tiedän yhden, joka haluaa käyttää rahansa muuhun kuin asumiseen. Myös meidän parkkipaikalla näyttää siltä, että asuu aika varakasta porukkaa. Ei tietenkään mitään Lamborghineja tai Aston Martineita, mutta vuoden-parin vanhoja Volvoja, Mersuja ja Audeja löytyy. Me ollaan köyhiä, kun meillä on vain kolmevuotias Volkkari. :D
Meillä lukee sopimuksessa, että ei kotieläimiä. Vuokralaisella oli kuitenkin kissa. Käräjäoikeuden päätöksellä sain 2 vuoden vuokra-ajan jälkeen vuokralaisen maksamana uudet ovet, tapetit ja parketin. Sen verran se kissa niitä ehti kuluttaa.
AP:lle onnea etsintään. Mulla on Turussa 51 neliötä, rempattu, eläimet sallittu, 2kk takuuvuokra keskustassa, vuokra 640 euroa :)
Ainakin Kuopion vuokratasoon nähden ap:n hintapyyntö on järkevä, jopa halpa. 3 kk takuuvuokra toki on liikaa. Sanoisin, että Kuopion keskustassa 600 eurolla ei saa hyväkuntoista 40 neliön asuntoa autohallipaikalla.
Toki kaupungin vuokra-asunnoissa voi asua ihan kunnon porukkaakin, mutta valtaosa asukeista on neekereitä, työttömiä, syrjäytyneitä, spurguja, ym. heikompaa ainesta
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:25"]ap ei löydä vuokralaista koska: 3kk vuokratakuu on iso. Suomesta löytyy helposti 2kk tai jopa 1kk takuisiin tyytyviä vuokraisäntiä. Vuokra on iso suhteessa asunnon kokoon ja sijaintiin ja muihin rajoitteisiin. Lisäksi yksityishenkilö joka vuokraa yhtä tai muutamaa asuntoa on aina riski siinä missä epämääräiset vuokralaisetkin.
Maksukykyisellä vuokralaisella on varaa kilpailuttaa, varsinkin jos asuntoa etsitään jostain muualta kuin helsingin kysytymmiltä alueilta.
[/quote]
Juuri tää. Ei munkaan kaveripiirissä ole kellään lemmikkejä ja vuokra on ok mutta toi 3kk takuuvuokra on sellainen, ettei siihen yksinasuva helposti pysty
Turussa on vuokra-asuntoja hyvi tarjolla. Kallista ja ehdollista on hankala saada menemään.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:54"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:52"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:48"]Mikä kaupunki? Minä ja puoliso ollaan eläimetön ja savuton opiskelijapariskunta, joista toinen käy myös töissä. Maksuhäiriömerkintää ei ole. Emme kuitenkaan millään meinaa löytää kivaa asuntoa. Tarjoamasi kuulostaa loistavalta. [/quote] Turku. [/quote] Oho, katsos. Mihin suuntaan keskustasta tuo 500 m? Kuinka paljon alle 600 euroa, ja millaisiksi muut kustannukset (vesi, sähkö) muodostuvat? Koska rakennettu/peruskorjattu? [/quote]AP!!! HUHUUUUUU, MIKSI ET VASTAAAAA!!! HYVIÄ VUOKRALAISIA TARJOLLA!! [/quote] Meni kuivaamaan kyyneleensä satasen seteleillä
[/quote]
Tai sitten se ei halua vuokralaista, joka tietää sen käyvän AV:lla :D
t. kyselijä
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:47"]
Ja onko parempaa sijoitusta kuin asunto? Ei ne vuokratulot meidän talouteen vaikuta mitenkään, mutta olishan se kiva tarjota hyvä asunto vuokralle. Ap
[/quote]
Varsinainen talousnero. Teidän ei ehkä ole välttämätöntä saada asuntoa vuokrattua, mutta totta helvetissä ne tulot vaikuttaa teidän talouteen.
Jos ihan oikeasti tarkoituksena on vain tarjota hyvä asunto vuokralle, niin alentakaa vuokraa. Kyllä sinne vuokralainen löytyy, eipähän tarvitse pitää tyhjillään.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:39"]Moi,
Ihan tiedoksi että et voi noita elukoita loppupeleissä kieltää. Sillä ihmiset elää ja vaikka ei olisi asukkaalla lemmikkiä, niin asuntoon voi tulla vieraita joilla koira. Siinähän kiellät!
Ei vaan mene noin. Jos et kestä elämistä, niin ei varmaan kannata laittaa kämppää vuokralle. :D
Aika pullamössö menoa jos äiskä ja iskä ostaa pikku kullannupulle kämpän opiskelua varten.
Ja p.s. tuo vuokra on kallis jos ei ole hki kyseessä. Itsellä melkein ytimessä vuokra 700€, niin jossain esim. Jyväskylässä tai Vaasassa (yliopistokaupunkeja) tuolla hinnalla saa kaksion tai rivarin päädyn.
[/quote]
Itse asun Vaasan Palosaaressa n. 32 neliön yksiössä ja maksan 450€/kk vuokraa, eikä tämä ole todellakaan kallis hinta hyvänkuntoisesta asunnossa. Opiskelukavereista moni asuu homeisissa ja epäsiisteissä kämpissä, eikä se vuokra heillä kovinkaan paljon matalampi ole. Keskustassa hyväkuntoiset järjestään +500e/kk.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:39"]
Moi,
Ihan tiedoksi että et voi noita elukoita loppupeleissä kieltää. Sillä ihmiset elää ja vaikka ei olisi asukkaalla lemmikkiä, niin asuntoon voi tulla vieraita joilla koira. Siinähän kiellät!
Ei vaan mene noin. Jos et kestä elämistä, niin ei varmaan kannata laittaa kämppää vuokralle. :D
Aika pullamössö menoa jos äiskä ja iskä ostaa pikku kullannupulle kämpän opiskelua varten.
Ja p.s. tuo vuokra on kallis jos ei ole hki kyseessä. Itsellä melkein ytimessä vuokra 700€, niin jossain esim. Jyväskylässä tai Vaasassa (yliopistokaupunkeja) tuolla hinnalla saa kaksion tai rivarin päädyn.
[/quote]
Mitä vitun paskaa sä lässytät? Oot varmaan ainakin alle 20v? Jos vuokrasopimukseen laitetaan "ei eläimiä", niin se tarkoittaa sitä. Jos tätä ehtoa rikkoen tuot sinne koirasi, niin se on ainakin varoitusrumban jälkeen häädön paikka ellet poista koiraa. Sopimus sitoo, ja jos laitat ruksin sopimukseen, missä hyväksyt olemaan ilman eläimiä, niin sopimusrikkomuksesta joutuu vastuuseen. Vuokrasopimuksessa se on häätö + mahdolliset eläimestä johtuneiden vahinkojen korvaaminen.
Vierailijan lyhytaikaisessa vierailussa eläimen kanssa ei ole kysymys vuokrasopimuksen rikkomisesta. Kyllä minä ainakin tuollaisen vierailun hyväksyisin.
[/quote]
Semmoinen huomautus, että et voi sopimuksella ottaa vuokralaiselta pois sellaista oikeutta joka vuokralaisella on lain mukaan. Esim. et voi kirjauttaa sopimukseen että vuokranantajalla on oikeus koska tahansa halutessaan ja varoittamatta tunkea siihen vuokrattuun asuntoon ja penkoa vuokralaisen kaikki kaapit koska vuokralaisella on oikeus kotirauhaan. Kohtuuttomia kieltoja tai ehtoja ei vuokrasopimukseen saa laittaa.
[/quote]
Ei tietenkään voi tehdä lain- tai hyvän tavan vastaista sopimusta, mutta eläintenpito on asia, josta voidaan kyllä sopia pätevästi.