Tällaista vuokralaista etsin:
- luottotiedot kunnossa
- maksuhäiriöiset huomioidaan myös jos maksamattomia vuokria ei ole ja vuokralainen hommaa takaajan jolla on luottotiedot +3kk vuokra (voi maksaa osissa)
- työpaikka/opiskelupaikka (varma vuokra)
- parvekkeella saa tupakoida, sisällä ei
- ei lemmikkejä, tämä on ehdoton
Ja tällaista asuntoa tarjoan:
- yksiö
- erillinen keittiö joka remontoitu 2v sitten
- huoneessa vaalea tapetti ja valkoinen laminaatti
- eteinen, jossa reilusti säilytystilaa
- pieni vessa
- asunnossa apk ja ppk
- neliöitä 40
- aurinko paistaa kesäisin aamusta iltaa huoneeseen
- koko huoneiston levyinen lämmitetty lasitettu parveke
- mahdollisuus vuokrata osittain kalustettuna
- oikeasti loistava sijainti, 500m matka suurehkon kaupungin keskustaan
- vuokra alle 600€
- vuokraan sisältyy lämmin autotalli
Niin ei löydy. Siellä on aina se lemmikki. "Hiljainen ja siisti koira". Valitettavasti koiraa asuntoon ei saa tuoda, sillä koirasta(ja kissoista) lähtevä hilse ei hevillä lähde pois. Ja kun asunto on ostettu sitä varten että meidän nyt 10v eläinpölylle astmaatikkolapsemme voi sinne muuttaa kun lähtee opiskelemaan. Lisäksi yksi asuntomme on tuhottu täysin erään koiranomistajan toimesta, asunto piti remontoida lattiasta kattoon. Joten ei eläimiä.
Meille tulee siis nähtävästi järkevämmäksi pitää asuntoa tyhjillään 8-10v kuin vuokrata se. Voi kai sinne sukulaisia silloin tällöin majoittaa.
Kyllä niitä asuntoja siis keskustasta löytyy, niitä hyviäkin. Hakemuksia meille on tullut kuukaudessa lähes 30.
Mutta kun vuokralaisten taso on surkea, ei kannata vuokrata.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:30"]
neliöitä 40 - aurinko paistaa kesäisin aamusta iltaa huoneeseen
[/quote]
On varmaan ihan järkyttävä sauna kesäisin :(
Kyllä 40neliöö / vajaa 600e kuulostaa normaalilta keskusta-alueen vuokralta Turussa (vielä kun on lasitettu parveke ja autotallipaikka).
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:23"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:09"]
Mulla on kolmio Tampereella lähellä keskustaa ja vuokra ok 580€. Kuulostaa aika paljolta 600€ yksiöstä Turussa tai muussa vastaavassa kaupungissa. Itse sanot ettei vuokra vaikuta elintasoonne vaan "olisi kiva tarjota jollekin asunto". Miksi et sitten laske hintaa, saa sen avulla kriteereihin sopivaa vuokralaista ja tarjoa tälle kivaa kämppää sopivalla vuokralla. Bonuksena saat muutaman satasen kämpästä nollan euron sijasta
[/quote]
Mitä halvempi vuokra, sitä huonompaa porukkaa pyrkii vuokralaisiksi.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Moni ihan normaali ihminen hakee halpoja asuntoja koska on työttömiä jne juuri sillä hetkellä
Voi kiitos. Voitko vielä vuokralaista hakiessasi linkata tähän keskusteluun niin ei vahingossakaan tultaisi hakemaan vuokrakämpää sulta.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:29"]
Kyllä 40neliöö / vajaa 600e kuulostaa normaalilta keskusta-alueen vuokralta Turussa (vielä kun on lasitettu parveke ja autotallipaikka).
[/quote]
Lisään vielä että tosiaan Turun keskusta-alueella pelkkä pihapaikka lämmitystolpalla esim omassa taloyhtiössämme 45e. Lämmitetty tallipaikka todellista luksusta kun sisältyy vuokraan, ei toki lämmitä autottoman mieltä. :)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:29"]
[/quote]
Lisään vielä että tosiaan Turun keskusta-alueella pelkkä pihapaikka lämmitystolpalla esim omassa taloyhtiössämme 45e. Lämmitetty tallipaikka todellista luksusta kun sisältyy vuokraan, ei toki lämmitä autottoman mieltä. :)
[/quote]
Lämmittää se, jos hän saa vapaasti vuokrata sen eteenpäin :)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:09"]Mulla on kolmio Tampereella lähellä keskustaa ja vuokra ok 580€. Kuulostaa aika paljolta 600€ yksiöstä Turussa tai muussa vastaavassa kaupungissa. Itse sanot ettei vuokra vaikuta elintasoonne vaan "olisi kiva tarjota jollekin asunto". Miksi et sitten laske hintaa, saa sen avulla kriteereihin sopivaa vuokralaista ja tarjoa tälle kivaa kämppää sopivalla vuokralla. Bonuksena saat muutaman satasen kämpästä nollan euron sijasta
[/quote]
Mistä noin halvalla saa? Asun n. 5 km tampereen keskustasta opiskelijakämpässä ja maksan kaksiosta 540e. Tai sitten o kyllä erittäin huonokuntoinen ja pieni kolmio. Ja kyllä remontoitu yksiö vaan maksaa perkeleesti keskustan alueella, Tampereella ainakin.
Ap on kuitenkin joku suomenruåttalainen bättrefolk joka kulkee kesälläkin turkis päällä(siksi asunnon koko päiväinen paistettu ei haittaa) ja ajaa mersulla. Ja olettaa että toki kaikkien pitää voida nyt 1800euroa maksaa takuuta kun hän pysty käyttämään wanhaa rahaa ja ostamaan asunnon suoriltaan. Ja tietenkin tämä asunto pitää olla juuri samassa kunnossa (ei saa näkyä yhtään elämisen jälki) kun muuttaessa jotta sille omalle killelle on kaikki niin auvoista. Tuskin edes lapsi on allerginen eläimille vaan kun pitää keksiä joku tekosyy sille miksei ap:n likaisena pitävät eläimet saa tulla asuntoon. Ainoa puhdas eläin on tarhattu minkki turkiksena.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:35"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:09"]Mulla on kolmio Tampereella lähellä keskustaa ja vuokra ok 580€. Kuulostaa aika paljolta 600€ yksiöstä Turussa tai muussa vastaavassa kaupungissa. Itse sanot ettei vuokra vaikuta elintasoonne vaan "olisi kiva tarjota jollekin asunto". Miksi et sitten laske hintaa, saa sen avulla kriteereihin sopivaa vuokralaista ja tarjoa tälle kivaa kämppää sopivalla vuokralla. Bonuksena saat muutaman satasen kämpästä nollan euron sijasta
[/quote]
Mistä noin halvalla saa? Asun n. 5 km tampereen keskustasta opiskelijakämpässä ja maksan kaksiosta 540e. Tai sitten o kyllä erittäin huonokuntoinen ja pieni kolmio. Ja kyllä remontoitu yksiö vaan maksaa perkeleesti keskustan alueella, Tampereella ainakin.
[/quote]
Amurissa, n. 1km Keskustorille. Yksityinen vuokranantaja ja kämppä hyvässä kunnossa. Kylppäri ja keittiö rempattu 2012 juuri ennenku muutin tähän, neliöitä 68. Kaveri hommasi juuri kaksion rautatienkadulta ja siinäkin vuokra alle kuusisataa. Opiskelijakämpistä en tiedä mutta yksityisellä löytyy kyllä keskustastalin välillä halpoja ja hyväkuntoisia, kun halutaan vuokrata nopeasti eikä olla ahneita. Toki on niitäkin jotka pyytävät rämäsestä yksiöstä 2000€ ja kaikkea siltä väliltä.Mä olen ihan työssä käyvä, luottotiedollinen, raitis jne "kunnon ihminen" mutta kyllä muakin halpa vuokra houkuttaa kun kämppä on kiva. En tieten tahtoen halua maksaa samasta enempää
Lemmikki kielto on todennäköisesti suurin syy, valitettavasti nykyaikana jokin lemmikki kuuluu monen elämään. Joten vaatimasi jousto on vuokralaisen kohdalla mahdotonta jos kerran lemmikin on jo hankkinut, ei kukaan sellaisesta luovu asunnon vuoksi (ja jos luopuu niin ehkä parempi niin lemmikin kannalta). Mutta kyllä niitä eläimettömiäkin löytyy, ei vain auta muu kuin etsiä :)
.
T: koiranomistaja joka sai aivan ihanan asunnon yksityiseltä
Väärän kokoinen asunto. 40 neliön yksiö on epäkäytännöllinen, liian iso yhdelle ja liian pieni kahdelle. Tuolla neliömäärällä saa jo järkeväpohjaisen pikkukaksion.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 01:51"]40 neliötä ja vuokra alle 600€, eikä olla edes Helsingissä. Minusta tuo kuulostaa melko kalliilta, luultavasti siksi pysyvää vuokralaista ei löydy. Ymmärrän kyllä, että teille kyseessä on sijoitusasunto ja vuokralla olisi tarkoitus lyhentää myös mahdollinen asuntolaina, mutta tuo yhtälö ei vaan tunnu vuokralaisen kannalta järkevältä. Jos haluaa hyvän hinnan, sitten pitäisi pystyä myös antamaan rahalle jotain vastinetta. Tuolla rahalla esim. minä ostaisin sen yksiön... [/quote] Pysyvää vuokralaista ei löydy, koska ihmiset kuvittelevat että siisti ja hiljainen lemmikki on ok. Ja asunto ei ole velaksi ostettu, siksi voimmekin pitää sen tyhjänä.
[/quote]
Toki voitte pitää asunnon tyhjänä, eikä se ketään ulkopuolista varmasti haittaa, päinvastoin. Naapureista se on jopa mukavaa, kun ei ole ketään seinän takana.
Oliko autotalli oma yhden auton talli vai autohallipaikka?
Onko kyseessä jugend-talo, vanha puukerrostalo tai muu vastaava arvokiinteistö?
Eikö lemmikkiasia olisi ikinä neuvoteltavissa? Mulla asuu terraariossa jyrsijä, joka pysyy ainoastaan siellä. voisin mä siitä toki luopuakin, mutta mitä haittaa tuollaisesta on vuokrantajalle? Samoin kuin joku lisko, hämähäkki tms. helppohoitoinen ja hajuton boksissaan pysyvä elukka
ap ei löydä vuokralaista koska: 3kk vuokratakuu on iso. Suomesta löytyy helposti 2kk tai jopa 1kk takuisiin tyytyviä vuokraisäntiä. Vuokra on iso suhteessa asunnon kokoon ja sijaintiin ja muihin rajoitteisiin. Lisäksi yksityishenkilö joka vuokraa yhtä tai muutamaa asuntoa on aina riski siinä missä epämääräiset vuokralaisetkin.
Maksukykyisellä vuokralaisella on varaa kilpailuttaa, varsinkin jos asuntoa etsitään jostain muualta kuin helsingin kysytymmiltä alueilta.
Mikset jousta lemmikkien suhteen? Oli meidänkin asunnossamme alunperin lemmikkikielto, mutta terraariossa olevat kaksi gerbiiliämme vuokranantaja hyväksyi hyvin. Itsekin olemme allergisia.
Otin koirallisen vuokralaisen. Koira raapi parketin pilalle. Ei tahallaan, mutta ilmeisesti spurttaili pitkillä kynsillään. Siitä viisastuneena hylkäsin koiralliset ja otin kissallisen. No kissa repi tapetit. Onneksi oli sijoitusasunto ja pelkkään vuokrakäyttöön tarkoitettu. Nykyinen vuokralainen on ilman kotieläimiä, mutta saa nauttia rumasta parketista ja repaleisista tapeteista.
Ps. asunnossa oli ammattilaisen tekemä remontti eli todellakin ne elukat saivat tuhot aikaan.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 09:36"]
Otin koirallisen vuokralaisen. Koira raapi parketin pilalle. Ei tahallaan, mutta ilmeisesti spurttaili pitkillä kynsillään. Siitä viisastuneena hylkäsin koiralliset ja otin kissallisen. No kissa repi tapetit. Onneksi oli sijoitusasunto ja pelkkään vuokrakäyttöön tarkoitettu. Nykyinen vuokralainen on ilman kotieläimiä, mutta saa nauttia rumasta parketista ja repaleisista tapeteista.
Ps. asunnossa oli ammattilaisen tekemä remontti eli todellakin ne elukat saivat tuhot aikaan.
[/quote]
Eikö vuokralaiset korjanneet noita vahinkoja?
Koira nyt tiettävästi on parkettilattioille täystuho, en ihmettele että koirien suhteen rajoituksia on. Kissa taas voi olla siisti tai epäsiisti, mutta jos oma kissa repii tapetit, niin kai vuokralaisen pitäisi lähtiessä ymmärtää vaihtaa tapetit...
Mun mielestä kuulostaa kyllä hyvältä. Takuusumma on raju, mutta hienoa että sen pystyy osissa maksamaan. Ei kaikilla ole lemmikkejä, joten odottakaa rauhassa, mä oon varma että sopiva vuokralainen ilmaantuu.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 02:09"]
Mulla on kolmio Tampereella lähellä keskustaa ja vuokra ok 580€. Kuulostaa aika paljolta 600€ yksiöstä Turussa tai muussa vastaavassa kaupungissa. Itse sanot ettei vuokra vaikuta elintasoonne vaan "olisi kiva tarjota jollekin asunto". Miksi et sitten laske hintaa, saa sen avulla kriteereihin sopivaa vuokralaista ja tarjoa tälle kivaa kämppää sopivalla vuokralla. Bonuksena saat muutaman satasen kämpästä nollan euron sijasta
[/quote]
Mitä halvempi vuokra, sitä huonompaa porukkaa pyrkii vuokralaisiksi.