Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myymälä suljettu, mutta ihmiset eivät poistu

Vierailija
10.11.2021 |

Olen törmännyt tähän sekä myyjänä, sekä kavereiden kanssa shoppailessa. Liike menossa esim 5 minan päästä kiinni mutta silti asiakkaita pukkaa sisään ja rupeaa sovittelemaan vaatteita. Kerran jouduin pyytämään vartijan saattamaan asiakkaan ulos, koska ei suostunut lähtemään. ”Kai mä nyt voin vielä sovittaa!”

Kaverit yleensä ei viis veisata ”Myymälä on suljettu” kuulutuksista vaan jatketaan pokkana eteenpäin. ”Emmä tänne joka päivä tule!”

Mikä juttu? Kertokaa jos ymmärrätte tällaista käytöstä!

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläistä kylttuuria rantautunut tännekin, aikataulut ja säännöt nähdään suosituksina

Vierailija
2/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset on tosi rasittavia kyllä. Meillä kun menee pulju kiinni, niin siinä on 15 min aikaa hoitaa paikka kuntoon ennen työajan loppua. Jokainen vitkuttelijan vitkuttelu on pois tuosta 15 minuutista, ja kohta olen siellä työajan ulkopuolella palkatta hoitamassa loppuhommia. Siksi alankin valmistella ihmisiä sulkemiseen 10-15 aiemmin kun pulju suljetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi alankin valmistella ihmisiä sulkemiseen 10-15 aiemmin kun pulju suljetaan.

Siis 10-15 minuuttia aiemmin.

Vierailija
4/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä työaika on laskettu vitkuttelijoiden mukaan. Eli myydään niin kauan kun jengiä tulee kassalle. Jenkeissä kassa suljettiin tasan 21:00 ja sen jälkeen ei myyty vaikka ostoksesi olisi ollut jo hihnalla.

Vierailija
5/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon , että jos ei toimi nopeasti niin joutuu viettämään yönsä täällä kauppakeskuksessa tässä pienessä putiikissa ilman vessaa.

Vierailija
6/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun pitää palvella! Oot palvelualalla!!! Ei maailma pyöri jos et palvele asiakkaita sun olkapäillä lepää tän maan bruttokansantuote!! juma...

En ole enää myyjä ja olen kyllä palvellut! Kun työaika (jonka ylitöistä ei saa palkkaa) on ylittynyt jo kahdellakymmenellä minuutilla, niin en enää voi palvella, koska kassa pitää laskea, raportit kirjata ja myymälä siivota!

Vierailija
7/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sekin että kun ollaan valmistelemassa asiakkaita että 10-15 minan päästä liike menee kiinni. Myymälän ovi vähän kiinni, ekat sanat: ”ollaan sulkemassa tasalta”. Niin silti larpataan sisään ja ruvetaan sovittelemaan.

Yksi syy miksi lopetin myyjän työt

Vierailija
8/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Isot ketjut voivat tietysti toimia kuten haluavat mutta pienyrittäjän kannattaisi ymmärtää ottaa myynti silloin kun sitä on tarjolla. Aivan liian usein olen nähnyt esimerkiksi ravintoloita jotka käännyttävät asiakkaita siksi että ovat menossa kiinni. Tottakai yrityksellä on hyvä olla jonkinlaiset aukioloajat mutta niistä kannattaisi ehdottomasti joustaa, jos asiakkaita olisi tulossa vielä päivän lopussa.

Vierailija
9/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Kyllähän se vtutti aikoinaan, kun piti ehtiä lapsi hakemaan päiväkodista, ja ovi käy vaikka kaksi minuuttia sulkemisaikaan. Moni vielä naurahti tullessaan, että vielä ehdittiin, mutta aukihan teillä liike on, eikös vaan olekin ja kaikenlaisia muka näppäriä sutkauksia. Kerran kärähti pinna, ja sanoin, että ei haittaa, bussi meni jo, ja seuraava tulee vasta tunnin päästä. 

Onneksi työnantaja alkoi päästää meidät ajoissa ja jäi itse pitämään liikettä auki. Sinänsä tyhmää, kun porukat ei enää välittäneet aukioloajoista, vaan ottivat tavoikseen suurin piirtein tulla ja livahtaa sisään, vaikka ovea oltaisiin oltu nenän edestä sulkemassa.

Vierailija
10/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä työaika on laskettu vitkuttelijoiden mukaan. Eli myydään niin kauan kun jengiä tulee kassalle. Jenkeissä kassa suljettiin tasan 21:00 ja sen jälkeen ei myyty vaikka ostoksesi olisi ollut jo hihnalla.

Eikö ne kassat tuppaa nykyään olemaan automaattikassoja? Siis että sulkeutuvat vaikka 21.00 ja myynti loppuu siihen.

Vierailija
11/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Isot ketjut voivat tietysti toimia kuten haluavat mutta pienyrittäjän kannattaisi ymmärtää ottaa myynti silloin kun sitä on tarjolla. Aivan liian usein olen nähnyt esimerkiksi ravintoloita jotka käännyttävät asiakkaita siksi että ovat menossa kiinni. Tottakai yrityksellä on hyvä olla jonkinlaiset aukioloajat mutta niistä kannattaisi ehdottomasti joustaa, jos asiakkaita olisi tulossa vielä päivän lopussa.

OK, oletko sinä työntekijänä valmis joustamaan kaikista sovituista menoistasi, kuten lapsen hakemisesta päiväkodista, vain sen takia, että joku ei halua noudattaa aukioloaikoja?

Vierailija
12/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ravintoloiden ja kahviloiden työntekijöille tuttuja tilanteita. V-tuttaa joka kerta yhtä paljon.

Vierailija
13/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni olettaa, että kunhan on ehtinyt sisälle kauppaan ennen sulkemisaikaa niin saa tehdä sitten rauhassa ostokset vaikka siihen menisi tunti. Itsekkyyttähän se on. Itse en kehtaisi siinä tilanteessa esim. ruokakaupassa kuin nopeasti juosta hakemassa sen verran tarpeita että pärjää seuraavaan aamuun ja sitten ajan kanssa ostoksille. 

Vierailija
14/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myyjänä (iso ketju) sanonut suoraan, että myymälä sulkeutuu. Kun se sulkeutuu niin sanon asiakkaalle, että nyt on aika mennä ulos ja saatan ulos kirjaimellisesti. Jos alkaa ämpyilemään, niin totean topakasti uudelleen, että liike on kiinni, kassa ei enää paikalla ja nyt ulos, huomenna uusi päivä. Pari kertaa olen kutsunut vartijan saattamaan asiakkaan sadattelun kera ulos, mutta kun liike suljetaan, se suljetaan piste. Mun palkka ei juokse enää sulkuajan jälkeen.

Yleensä nämä jotka ei välitä kellonajoista ovat itänaapureita, hyvin ylväitä sellaisia.

Edelleen, mulle on aivan sama mikä draamaqueen-etsätiedäkukamäoon- jolla minkkiturkki päällä tulee sadattelemaan, ulos käsken ja sillä siisti.

Vierailija
15/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös ravintoloiden ja kahviloiden työntekijöille tuttuja tilanteita. V-tuttaa joka kerta yhtä paljon.

No ravintoloissa voi aina sanoa, että keittiö on kiinni ja ei ole tarjoilua.

Kaupassa saatan heittää, että kassa on suljettu, ei voi enää ostaa mitään.

Vierailija
16/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita 100% lisähinta kaikille tuotteille varttia ennen sulkemista

Vierailija
17/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, oletko sinä työntekijänä valmis joustamaan kaikista sovituista menoistasi, kuten lapsen hakemisesta päiväkodista, vain sen takia, että joku ei halua noudattaa aukioloaikoja?

Kyllä olen, jos yrittäjä on reilu ja maksaa asianmukaista palkkaa ylityöstä. Sen sijaan että laittaa yrityksen asiakkaan nenän edestä kiinni koska työntekijöiden työaika loppuu kannattaa tehdä niin että ylitöihin jää työntekijöistä se joka ehtii ja haluaa tienata.

Vierailija
18/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ravintoloissa voi aina sanoa, että keittiö on kiinni ja ei ole tarjoilua.

Kaupassa saatan heittää, että kassa on suljettu, ei voi enää ostaa mitään.

Ehkä joo sellaisessa ravintolassa, jossa ruokaa saa pelkästään tilaamalla. Mutta esim. omassa työpaikassani tuotteet pitää olla tarjolla sinne sulkemisaikaan asti ja asiakas saa ottaa osan tuotteista itse. Jos hän ottaa tuotteen siinä minuuttia vaille sulkemista, minkäs teet.

Vierailija
19/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs vaan olla sellainen jumaleissönin automaattiääni huutamassa KASSA SULJETTU, HYVÄÄ ILLANJATKOA. Sovituskopeissa voisi olla myös aikalukitus. Valot voisivat mennä ihan pimeiksi tasalta ja lämpökameravartijat saattavat ulos asiakkaat.

Vierailija
20/83 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen, jos yrittäjä on reilu ja maksaa asianmukaista palkkaa ylityöstä. Sen sijaan että laittaa yrityksen asiakkaan nenän edestä kiinni koska työntekijöiden työaika loppuu kannattaa tehdä niin että ylitöihin jää työntekijöistä se joka ehtii ja haluaa tienata.

Tässä taas joku Pirkkoliisa 18v jolla ei lapsia eikä yritystaustaa eikä elämänkokemusta. Se tunnin ylityö ei myyjänä paljoa hetkauta jos saat 10e lisää liksaa, ja se on hinta että lapses odottaa päiväkodissa, bussi meni jo jne ja toteat että ne ihmiset eivät lopunviimein edes ostaneet mitään.