Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti vai perhepäivähoito kolmevuotiaalle ?

Vierailija
09.09.2006 |

Olen palamassa työelämään ja mietityttää tuo hoitomuoto. Päiväkodissa saa varmasti miljooona ja yksi tautia. Entä jos pph tai hänen lapsensa sairastaa, miten hoito sitten järjestyy? Miten löydän luotettavan ja turvallisen pph? Kertokaapa omat kokemuksenne!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-paikkakin. Riippuen siitä missä asutte: meillä Helsingissä pph:illa on ns. varakoteja päiväkotien/ryhmisten yhteydessä, jonne lapset tuodaan esim. jos pph täti sairas tms. Eli on aina sama paikka minne lapsen voi tuoda, no problem. Joillain paikkakunnilla on pph:illa varavuorot. Eli esim. jos Marja on sairas, Liisa ottaa myös Marjan hoitolapset luokseen. :-/

Vierailija
2/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painiskelin samojen asioiden kanssa. Nyt lapset ovat ryhmäperhepäivähoidossa, se on kyllä tosi hyvä.

Itse olin työharjoittelussa päiväkodissa ja pienimmät siellä olivat 3v. ja mielestäni he jäivät aika paljon isompien jalkoihin. Odotettiin heiltäkin hiljaa istumista ym. Sinänsä taas jos lapsesi on todella ulospäinsuuntautunut ja tietyn tyyppinen, saattaa hän viihtyäkkin paremmin päiväkodissa, mutta omaa lasta en laittaisi kun vasta n. neljä vuotiaana, siellä kuitenkin saa enemmän virikkeitä.

Perhepäiväkodissa on kuitenkin paljon vähemmän aktiviteetteja. Ryhmis on taas tämän maastossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska perhepäivähoitajalta olisi kuitenkin hyvin todennäköisesti vaihto päiväkotiin ennen eskaria.

Päiväkodissa on useampia aikuisia ja hoito taattu myös sairaustapauksissa.

Enemmän puuhaa isommalle lapselle.

Ne pöpöt jylläävät ihan samalla tavoin perhepäivähoitajilla kuin päiväkodeissa. Kuitenkin ulkoillaan ja liikutaan puistoissa jne.

Vierailija
4/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen pph:n kanssa voi keskustella ja sopia hyvinkin soljuvasti mitä hoitoon kuuluu. Itse tunnen useampia vuosia yksityisinä toimineita pph:jia ja he ovat järjestäneet mm. viikottaiset liikuntatuokiot liikuntasalissa ja nukketeatteriesittäjän kotiinsa jne. Kunhan vaan vanhemmat maksaa niin kaikki onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi