Tsempatkaa! Olen ihan lamaantunut, koska töihin meno pelottaa niin kamalasti!
Olen ollut muutaman vuoden kotona, nyt alkaa työt. Pelottaa ja jännittää ja vaikka mitä... :(
Kommentit (2)
Mutta usko pois, kakkonen on siinä oikeassa, että ällistyttävän pian sinulla on olo, ettet ole poissa ollutkaan. Itseäni jännitti paljon enemmän lasten hoitoonmeno kuin töihinpaluu, mutta siinäkin onneksi auttaa aika.
Mieti sitä tarkemmin, MIKÄ siinä työhönpaluussa hermostuttaa? Epäiletkö kykyjäsi tehdä työtäsi? Vai työyhteisön suhtautumista? Mitä?
Etene päivä kerrallaan. Älä ajoita tuolle ajalle suuria muita projekteja, vaan keskity siihen, että tänään vien lapset hoitoon ja menen töihin.
Voit myös palkita itseäsi ja hemmotella jollakin, se auttaa. Osta kivoja työvaatteita tai käykää ekana vapaana viikonloppuna jossakin kivassa paikassa - siis jos rahatilanne antaa noihin myöden.
Värvää mies tähän, kerro stressisi ja toivo häneltä apua ja ymmärrystä. Toki miehet usein ymmärtävät tuon sanomattakin, mutta eivät aina...
Kyllä se ihan oikeasti menee hyvin, kysy vaikka muilta töihinpalanneilta.
Olen ollut itse aika samanlaisessa tilanteessa ja ekan päivän jälkeen helpottaa vähän ja ekan viikon jälkeen olet varmasti jo tottunut taas työelämään! Se eka päivä on vaikein, sen jälkeen on pakko helpottaa, kunhan vaan työkaverit on mukavia - tunnetko jo työkaverisi vai menetkö johonkin uuteen paikkaan?