Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset menee tarpeettoman aikaisin töihin?

Vierailija
10.11.2021 |

Luulin meneväni ajoissa töihin, mutta pukuhuone oli täysin tyhjä, kun kaikki olivat jo työpisteillään! Vuoron alkuun oli 20 minuuttia aikaa.

Sinä, joka toimit näin, voitko kertoa miksi? Ja onko mielestäsi pari minuuttia vaille saapuva myöhässä tai paheksutko?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin edellisessä työssä kun ei ollut liukuva työaika, olin paikalla n. 10-5 minuuttia vaille. Yleensä muutama minuutti vaille. Sisään mennessä jätin takin naulaan ja vein eväät jääkaappiin ja aloitin työt tasalta. Koneen aukaisin ehkä pari minuuttia aiemmin, tehokkuuteni töissä oli huippuluokkaa.

Työaika suojaa työntekijää ja en huononna palkkaani tekemällä ilmaista työtä jatkuvasti. Joustan, mutta työstäni kuuluu maksaa ja 20min palkatonta työtä päivässä olisi 4h kuussa ja 48h vuodessa ilmaista työtä.

Vierailija
22/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo bussiskenaario ei ole mahdollinen, kun kukaan ei tule töihin julkisilla.

Ap

Entä omalla autolla? Ruuhkiin niilläkin voi juuttua.

Itse välttelen kiireen tuntua viimeiseen saakka ja siinä on syy, miksi tykkään itse olla ajoissa. Vaikka tiedän, että ennätän esim

vaihtaa vaatteet minuutissa, en halua tehdä sitä viimeisellä minuutilla.

Miksi asia häiritsee sinua?

Asia häiritsee, koska minun katsotaan olevan myöhässä. En halua viettää työpaikalla yhtään enempää aikaa kuin on pakko, enkä varsinkaan ilman, että palkka juoksee. Ärsyttää myös se hätäily, kun töitä lopetellaan liian aikaisin sillä verukkeella, että työtunnit on jo siltä päivää täynnä..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

v

"Ärsyttää myös se hätäily, kun töitä lopetellaan liian aikaisin sillä verukkeella, että työtunnit on jo siltä päivää täynnä.."

Olin yhdessä paikassa keikkailijana. Pomo piti eräille puhuttelun ko asiasta. VAIKKA tulet puoli tuntia ennen työvuoron alkua töihin,se ei oikeuta lähtemään puoli tuntia aiemmin työstä. Listat on suunniteltu niin että on tarpeellinen määrä ihmisiä tarvittavaan aikaan.

Ja joo,et ole myöhässä jos vuoro alkaa tasalta.

Ihan oma moka tehdä ilmaista työtä,kuten tuolla eräs laski.

En viitsisi. Ilmaiseksi.

Vierailija
24/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo vieläkään vuoden jälkeen asennoitunut siihen, että uusi työpaikka on paljon lähempänä kun entinen. Lähden tuntia ennen työajan alkua kotoa vaikka alle 30 min riittäisi. Itse tykkään töissä juoda kahvit, ennenkuin virallinen työaika alkaa. Ja tarpeeksi ajoissa kun on, välttää ruuhkan pukkarissa. Olen myös nähnyt niitä, jotka tulevat yli tuntia ennen työpaikalle, ennenkuin työaika alkaa.

Tuntia ennen???!!! Mitä ihmettä? 10 vuorokautta vuodessa!

Ap

Vierailija
25/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse välttelen kiireen tuntua viimeiseen saakka ja siinä on syy, miksi tykkään itse olla ajoissa. Vaikka tiedän, että ennätän esim

Asia häiritsee, koska minun katsotaan olevan myöhässä. En halua viettää työpaikalla yhtään enempää aikaa kuin on pakko, enkä varsinkaan ilman, että palkka juoksee. Ärsyttää myös se hätäily, kun töitä lopetellaan liian aikaisin sillä verukkeella, että työtunnit on jo siltä päivää täynnä..

Ap

Onko sinulle siis sanottu, että olet myöhässä? Miten esihenkilösi suhtautuu asiaan?

Vierailija
26/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Onko sinulle siis sanottu, että olet myöhässä? Miten esihenkilösi suhtautuu asiaan?

Ei ole kukaan uskaltanut sanoa suoraan, selän takana vaan juoruilevat kaikkien saapumisajat (en ole ainoa, joka on "myöhässä").

Ap

Vierailija
27/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan yksi työkaveri, joka tuli aina tuntia ennen töihin. Hän istui koneella rauhassa lukemassa lehteä ja juomassa kahvia. Kysyin tähän joskus syytä ja hän sanoi, että häntä inhottaisi tulla viimeisellä minuutilla töihin.

Työssä ei siis ollut liukuvaa työaikaa eikä hän tullut koskaan omalla ajallaan avuksi, vaikka olisi ollut millainen kiiretilanne. Niin ei missään tapauksessa tarvinnutkaan tehdä.

Vierailija
28/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä halua viettää työpaikalla minuuttiakaan ylimääräistä. No, nykyään ei tarvitsekaan kun on etätyö eikä paluuta enää entiseen onneksi.

Vierailija
29/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloittaa ajoissa voi kerätä liukumia.

Vierailija
30/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloittaa ajoissa voi kerätä liukumia.

Ei ainakaan meillä voi. Muutenhan sitä vois tulla vaikka tuntia aiemmin lojumaan kahvihuoneeseen ja palkka juoksisi.

Ap

Vierailija
31/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei ole kukaan uskaltanut sanoa suoraan, selän takana vaan juoruilevat kaikkien saapumisajat (en ole ainoa, joka on "myöhässä").

Ap

Selän takana juoruilevat saapumisajat? No jos juoruileva, niin eikö se ole silloinkin selvää, että se mattimyöhäinenkin on teillä ajoissa? jos juoruilua on paljon, niin esimiehelle ilmoitus kiusaamisesta.

Vierailija
32/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi tulla jonkun toisen kyydillä. Silloin mennään sen kyyditsijän aikataulun mukaan.

Vierailija
33/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari minuuttia ennen työajan alkua on liian myöhään.

Miksi ihmeessä?

Ap

Taitaa työaikalaki ohjeistaa työntekijän olemaan ajoissa työmaalla.

Kysyy lähes keneltä vaan, niin kaksi minuuttia ei ole riittävän ajoissa. Työntekijällä on myös tiettyjä velvollisuuksia.

Vierailija
34/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Selän takana juoruilevat saapumisajat? No jos juoruileva, niin eikö se ole silloinkin selvää, että se mattimyöhäinenkin on teillä ajoissa? jos juoruilua on paljon, niin esimiehelle ilmoitus kiusaamisesta.

Yleensä nämä liian ajoissa tulevat ovat muutenkin esimiestä mielisteleviä ruskeakieliä, joten ilmoittaminen esimiehelle on ihan yhtä tyhjän kanssa. He eivät lemmikeilleen sano edes aiheesta, mutta muut saavat tasapuolisuuden vuoksi kuulla silloinkin, kun kyseessä ei ole väärin toimiminen. Esim. että ei aloita työpäivää klo 7, kun liukuma on klo 7-9, mutta siitä kiusaajasta ja esimiehestäkin "olisi kiva", että kaikki aloittaisivat jo klo 7.

Terkkuja vaan ex-esimiehelle! Toivottavasti et milloinkaan enää toimi esimiehenä.

Vierailija
35/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty mitenkää ymmärtään, että tullaan tekeen ilmasta työtä!!!! esim jos 7 alkaa työt niin 6.25 jo heilutaan tekemässä jotain! toinen on nää jokka ei osaa LÄHTEE töistä vaan jäädään kälättään kahvihuoneeseen....

Vierailija
36/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä työnsankareita jotka päätyy ennenaikaisesti hautausmaille.

Vierailija
37/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon suomalainen ja oon aina myöhässä jostain syystä. Outoa mutta totta, vaikka lähden 10 minuuttia aiemmin saavun silti myöhässä.

Vierailija
38/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari minuuttia ennen työajan alkua on liian myöhään.

Miksi ihmeessä?

Ap

Taitaa työaikalaki ohjeistaa työntekijän olemaan ajoissa työmaalla.

Kysyy lähes keneltä vaan, niin kaksi minuuttia ei ole riittävän ajoissa. Työntekijällä on myös tiettyjä velvollisuuksia.

Työt on voitava aloittaa sillä hetkellä, kun työaika alkaa. Jos on 2 minuuttia sitä ennen tietokoneella, mutta kaikki tarvittavat ohjelmat ovat auki tasan klo 8, kun työaika alkaa, on ollut täysin ajoissa.

Vierailija
39/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joustavalla työajalla nuo aamuvirkut on niitä, jotka tulee töihin jo 7.30., juovat kahvin ja juoruilevat. Eka asiakas tulee jokaiselle 8.10 (siis myös niille, jotka tulevat töihin klo: 8.00), toiset vaan keräilee niitä palkallisia kokonaisia vapaapäiviä tällä "aamuahkeruudella". Mitään oikeeta työtehtävää ei silloin voi vielä suorittaa (no sähköpostin lukeminen onnistuu) kun asiakasaikoja ei tuohon aikaan ole ja yhteistyökumppaneidenkin työaika alkaa vasta klo8.

Vierailija
40/82 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan autolla 40km työmatkan. Reitillä on ollut hidasteita, tien korjausta ja traktoreita. Tämän vuoksi lähden 20min aiemmin, ihan oman mielenrauhan vuoksi kun olen meinannut joskus myöhästyä.