Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisten eriarvoista kohtelua ulkonäön perusteella ei nähdä tasa-arvo ongelmana?

Vierailija
03.10.2023 |

Ylivoimaisesti eriarvoistavin tekijä miehillä ja naisilla on heidän ulkonäöstä johtuva kohtelu. Nyt tarkoitan perusterveitä normaaleja ihmisiä jotka ovat normaalipainoisia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies/nainen joka ihailee kaunista ja hyvävartaloista naista/miestä ei koe sitä ongelmana, että hyvännäköisiä halutaan mutta rumia ei.

Joku voi jopa kokea velvollisuudekseen kertoa rumalle että on ruma. (Minulle pojat jankutti koko alakoulun miten ruma ja lihava olen, joten tällainen käytös on tuttua)

Vierailija
2/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreen tutkimuksen mukaan komea pankinjohtaja voi tienata jopa miljoona dollaria vuodessa enemmän kuin piirteiltään vähemmän viehättävä.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148619522000510?via…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse olen ihmetellyt miksi yhden ihmisen kehonmuokkaushalu kustannetaan julkisista varoista ja vedotaan siihen, että jos sitä ei tehdä, tuottaa se valtavaa ahdistusta ja tuskaa potilaalle, mutta jos se tyytymättömyys omaan kehoon ei ole haarovälin varustuksessa, käsketään vaan opettelemaan elämään asian kanssa. Ei auta vaikka miten ihmset itkisi olevansa itsetuhoisia koska no väärän malliset tissit  / nenä / mikä ikinä ja olisi vaikka koko elämän ajan kiusattu aiheesta. Ei kuulkaas tipu ilmaista plastiikkakirurgiaa, vaikka koettaisit itsesi tappaa. Jostain syystä on sitten tämä yksi ryhmä, jonka ei tarvitse vain hyväksyä asiaa, tai maksaa hoitoja itse. 

Vierailija
4/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei sovi siihen marxilaiseen ideologiaan, että ihmisiä arvioitaisiin yksilöinä omista lähtökohdistaan.  Kaikki on aina jonkun ryhmän edustajia.

Vierailija
5/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse olen ihmetellyt miksi yhden ihmisen kehonmuokkaushalu kustannetaan julkisista varoista ja vedotaan siihen, että jos sitä ei tehdä, tuottaa se valtavaa ahdistusta ja tuskaa potilaalle, mutta jos se tyytymättömyys omaan kehoon ei ole haarovälin varustuksessa, käsketään vaan opettelemaan elämään asian kanssa. Ei auta vaikka miten ihmset itkisi olevansa itsetuhoisia koska no väärän malliset tissit  / nenä / mikä ikinä ja olisi vaikka koko elämän ajan kiusattu aiheesta. Ei kuulkaas tipu ilmaista plastiikkakirurgiaa, vaikka koettaisit itsesi tappaa. Jostain syystä on sitten tämä yksi ryhmä, jonka ei tarvitse vain hyväksyä asiaa, tai maksaa hoitoja itse. 

Turha yrittää löytää logiikkaa transuilusta. Tarkoituksena on vain aiheuttaa mahdollisimman paljon sekasortoa yhteiskunnassa. Ei päättäjät halua, että tavalliset ihmiset näyttävät paremmalta ja ovat tyytyväisiä ulkonäköönsä, joten eivät sponsoroi plastiikkakirurgiaa. Avohoitopotilaille sen sentään kustannetaan kaikki mahdolliset toimenpiteet. Ja en siis erityisemmin kannata kauneusleikkauksia ylipäätään, mutta parempi ne olisi tavallisen ja edes jokseenkin tervejärkisen ihmisen tehdä sen sijaan, että leikeltäisiin pippeleitä.

Vierailija
6/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut lapsesta asti sen miten eriarvoisesti ihmisiä kohdellaan. Ja tuo, että kauniit pärjää paremmin ja saa helpommalla ei minua ihmetytä. Oon vaan ihmetellyt sitä, ettei muut ole huomioinut tätä epäkohtaa paremmin. Jokin pahuus ihmisesssä se ehkä on.

Vierailija
7/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei sillä tasa-arvolla ole oikeasti mitään muuta väliä kuin välineenä kiusata toisia.

Vierailija
8/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että elämä on helpompaa hyvännäköiselle ihmiselle. Tätä ei usein haluta myöntää, koska keskivertoihminen ei ole hyvännäköinen eikä halua tunnustaa itselleen puutteitaan. Toiseksi, ihmisiä hävettää myöntää olevansa pinnallisia, mutta niin se vain on, ei ihmisluonnolle mahda mitään tässä suhteessa. Sitä paitsi hyvä ulkonäkö taitaa kuitenkin korreloida parempien geenien sekä korkeamman älykkyyden ja terveyden kanssa, joten onko ihmisen arvottaminen ulkonäön perusteella todellisuudessa sittenkään niin pinnallista?

Vierailija
9/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskustelu pitää aina aloittaa sanalla miksi?

Vierailija
10/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi feminististä miesvihaa ei nähdä tasa-arvo ongelmana.

Vierailija
11/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on eri asia.

Vierailija
12/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihavuusleikatut saa myös korjausleikkauksia, kuten vatsa ja rinnat (mulla tehty, vatsa vielä kahteen kertaan) julkisella.

Myös reidet ja kädet mahdollista saada leikattua jos täyttää kriteerit.

Vierailija
13/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lihavuusleikatut saa myös korjausleikkauksia, kuten vatsa ja rinnat (mulla tehty, vatsa vielä kahteen kertaan) julkisella.

Myös reidet ja kädet mahdollista saada leikattua jos täyttää kriteerit.

Näissä ei riitä se, että ei tykkää ja ahdistaa, vaan sen operaation pitää olla fyysisistä syistä tarpeellinen ja leikkauksella fyysinen terveys paranee. Harusvälin leikkauksissa taas käydään käsiksi täysin terveeseen ja toimivaan elimeen ja tehdään siitä toimimaton. Lisäbonuksena alapäähän tehty reikä käyttäytyy kuin avohaava ja koettaa kasvaa umpeen jos sitä ei alituiseen ole rassaamassa auki, jolloin muodostuu hengenvaarallinen pussi. Taitaa olla ainoa leikkaus, jossa julkisin varoin leikellään fyysisesti terve ihminen sairaampaan tilaan. 

Vierailija
14/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vaikka olisi hyvän näköinenkin niin esim.muotimaailma syrjii lyhyitä ihmisiä ja oikein kannustaa siihen. Välillä jopa olla minkälainen epäterve ihratankkeri vaan kunhan on pitkä! M.O.T esim vuoden nuori suunnittelija mallistoineen tältä vuodelta.

Vierailija
15/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vaikka olisi hyvän näköinenkin niin esim.muotimaailma syrjii lyhyitä ihmisiä ja oikein kannustaa siihen. Välillä jopa olla minkälainen epäterve ihratankkeri vaan kunhan on pitkä! M.O.T esim vuoden nuori suunnittelija mallistoineen tältä vuodelta.

Niin ja myös näyttelijöiksi nykyisin otetaan ihan yhtä hyvän näköisten ja lähes yhtä pitkien kouluttautuneiden näyttelijöiden sijaan malleja, jotka eivät ikinä olisi päässeet rooleihinsa jos eivät olisi pitkiä. Rooleihin joissa pituus on kuitenkin aika yhdentekevää! Eikä muutenkaan se että on malli tarkoita edes stä että olisi naamasta erityisen kaunis tai kiinnostavan näköinen.

Vierailija
16/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on eri asia.

Sanonyt ennemmin koska se on parempaa ihmisvihaa.

Läski feministi saa kyllä vihata ..mutta meneppä miehenä vihaamaan läskiä naista.

canselointi meetoo rapet on jo tulilla.

Vierailija
17/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ruman ihmisen kauniiksi sanominen olisi vastuutonta ja antaisi hänelle vääristyneen minäkuvan.

Vääristynyt minäkuva taas johtaa psyykkisiin ongelmiin ja olisihan se tylyä ja kohtuutonta,että ruma ihminen olisi lisäksi vielä psyykkisestikin häiriintynyt.

Vierailija
18/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on eri asia.

Sanonyt ennemmin koska se on parempaa ihmisvihaa.

Läski feministi saa kyllä vihata ..mutta meneppä miehenä vihaamaan läskiä naista.

canselointi meetoo rapet on jo tulilla.

Feminismi on aina rumaa ja alistavaa, mutta se on naisten mielestä hyväksyttävää toimintaa.

Mies ei voi eikä saa olla rehellinen naiselle ja kertoa hänelle totuutta ,vaan miehen tulee kannustaa naista myöntämällä naisen valheet todeksi.

Vierailija
19/20 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap sinäkin jätät eripainoiset ja erisairaat, rumat ym. pois niistä normaaleista, jotka ansaitsevat tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti.

Vierailija
20/20 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ap sinäkin jätät eripainoiset ja erisairaat, rumat ym. pois niistä normaaleista, jotka ansaitsevat tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti.

Höpö, höpö. Jos on kaksi ihmistä ja kumpikin hakee vaikka töitä jossa tarvitaan tarkkaa näköä, toinen on puolisokea/sokea ei auta mitkään lasitkaan ja toinen on tarkkanäköinen. Näitä kahta ei voi kohdella tasa-arvoisesti. Kysymys on tarkoituksella rajattu tiettyyn ryhmään jotta voitaisiin keskustella siitä, että meillä on kaksi ihmistä, kumpikin on niinsanottu "normaali" ja kumpikin normaalipainoisia. Ainoa ero toisen parempi ulkonäkö olipa mies tai nainen, niin tämä paremman ulkonäön omaava saa huomattavaa etua läpi koko elämänsä, miksi tätä ei nähdä tasa-arvo ongelmana.