Kauan homeoireet kestää kun poistuu homeisesta tilasta?
Kysymys otsikossa.
Eli jos olen pitkään pois tietystä paikasta homeoireet poistuvat, onko normaalia että jos olen ollut esimerkiksi 2pv työpaikalla niin oireilen koko viikonlopunkin?
Kommentit (5)
Kuinka kauan home-oireet voivat kestää, poistuttuasi homeisesta tilasta?
Älä välitä ekasta saivartelijasta. Mä ymmärsin kysymyksesi ytimen. Saivartelijalla meni tekstinsä silti pieleen...vaikka kovin tsemppasi.
voi ne oireet kestää. Olen kuullut, että voi viedä viikon. Itseasiassa joillakin, jotka ovat pitkään ja toistuvasti olleet homeelle alttiina...eisät palaudu koskaan entiselleen. On mennyt terveys....että kyllä voit oireilla pitkään.
ei kannata mennä siihen tilaan enää.
monta tuhatta suomalaista on sairastunut homeesta...
hengitys-oireet iho-oireet...ne ainakin yleisiä.
Kannattaa ottaa vakavasti ne omat tuntemuksesi.
...jos se on työpaikka, niin työterveyteen ilmoitus home-epäilystä.
jotkut reGoi ja jotkut ei. Itse olen altistunut, ja reagoin.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 06:03"]
Kuinka kauan home-oireet voivat kestää, poistuttuasi homeisesta tilasta?
Älä välitä ekasta saivartelijasta. Mä ymmärsin kysymyksesi ytimen. Saivartelijalla meni tekstinsä silti pieleen...vaikka kovin tsemppasi.
[/quote]
Tarkoitatko, nro 4, että lause olisi tyylikkäämpi ja sujuvampi, jos siihen lisätään voida verbi: "Kuinka kauan home-oireet voivat kestää..."?
Siinä olet kieltämättä ihan oikeassa, ja on hyvä, että kiinnität tyyliseikkoihin huomiota, mutta aloittajankaan käyttämä sana- ja lauserakenne ei ole mitenkään väärin tältä osin.
Mutta jos tarkoitit, että yhdyssanan 'homeoireet' osien väliin kuuluu yhdysviiva, olet väärässä. Yhdysviiva tarvitaan, jos yhdyssanan ensimmäinen osa loppuu samaan vokaaliin, jolla toinen osa alkaa, kuten esim. vilja-allergia, vaihto-oppilas jne, mutta ei mihin tahansa, jonka ensimmäinen osan viimeinen kirjain ja toisen osan ensimmäinen ovat vokaaleja, kuten esim. homeoire, virkaintoinen jne.
Hyvään kieleen pyrkiminen ei ole saivartelua.
Parhain terveisin nro 2 uudelleen.
Ja nyt tässä edellisessä viestissäni tämä sana "ensimmäinen" meni väärin. Sen olisi tietenkin pitänyt olla "ensimmäisen": "...jonka ensimmäisen osan viimeinen kirjain ja toisen osan ensimmäinen ovat vokaaleja..."
Parhain terveisin nro 2 ja 5.
No sattuipa sopivasti. Tässä keskustelussa on oikeaa yhdysviivan käyttöä kuin tilauksesta:
T. nro 2, 5 ja 6.
Kiitos neuvostasi, ehkä home (tai valvominen) on tyhmentänyt minua entisestään. Osaako kukaan vastata kysymykseen?