Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset eivät vastaa hymyyn hymyllä?

Vierailija
11.10.2017 |

Mikä hymyilyssä on niin vaikeaa?

Äsken näin metrossa suloisen lapsen ja hymyilin hänelle. Vieressä istuva isosisko ja isä olivat molemmat katsoivat happamina. Pikkulastakaan ei ollut opetettu hymyilemään, vaan hänkin katsoi minua naama peruslukemilla. Oli kuitenkin niin suloinen että väkisinkin hymyilytti kun katsoin häntä.

Muistan vielä ajat jolloin ihmiset vastasivat hymyyn hymyllä, mutta nykyään tuntuu olevan niin paljon ihmisvihaa, että vaikka kuinka ystävällinen olisi, ihmiset kokevat senkin jonain ahdisteluna tai muuten negatiivisena asiana.

Tästä tulee sellainen fiilis, että kannattaakohan sitä enää hymyillä ollenkaan kenellekään. Kuljetaan kaikki naama happamana ja muita inhoten. Ehkä se on sitten parempi?

Kommentit (336)

Vierailija
1/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulasta opetettu hymyilemään? Vieraille? Jo on aikoihin eletty!

Pikkulapsi saattaa vierastaa ja ujostella, ei silloin hymyillä takaisin vaan ennemminkin sulkeudutaan turvamuurin taakse. Pikkulapsi on myös saattanut valvottaa painajaisunien vuoksi useamman yön isosiskoaan ja isäänsä, ei siinä paljoa jaksa (eikä kiinnosta) katsella muita ihmisiä sen tarkemmin tai ainakaan hymyillä takaisin jollekin, anteeksi vain, tolvanalle.

Huhhuh. Kylläpä on taas valituksen aihetta.

Vierailija
2/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa suomeen! Hymyilyn katsotaan olevan vittuilua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ei kiinnosta paljoa muille hymyillå kun oma elämä on rankkaa. Ärsyttää tuollaiset valittajat.

Vierailija
4/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha tämä oli hauska :D

Ei ollut opetettu pikkulasta hymyilemään😂

Vierailija
5/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulasta opetettu hymyilemään? Vieraille? Jo on aikoihin eletty!

Pikkulapsi saattaa vierastaa ja ujostella, ei silloin hymyillä takaisin vaan ennemminkin sulkeudutaan turvamuurin taakse. Pikkulapsi on myös saattanut valvottaa painajaisunien vuoksi useamman yön isosiskoaan ja isäänsä, ei siinä paljoa jaksa (eikä kiinnosta) katsella muita ihmisiä sen tarkemmin tai ainakaan hymyillä takaisin jollekin, anteeksi vain, tolvanalle.

Huhhuh. Kylläpä on taas valituksen aihetta.

Joo, kauheeta hihhulointia taas! Että pitäs olla ystävällinen, kiva ja muuta p*skaa, siis ei oo taas todellista!

Vierailija
6/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ujostelivat pienenä todella paljon. Kyllä he vastasivat hymyyn, jos henkilö oli etukäteen tuttu. Mutta eivät tuntemattomille. Tiedätkö mitä, se on jopa nykymaailmassa näin äitinä aika kiva, kun lapset on luonnostaan aika epäileviä tuntemattomia kohtaan. Eivätpä ihan heti omatoimisesti lähde tuntemattoman matkaan.

Ja kuten edellä sanottu, isä ja sisko ovat voineet olla väsyneitä. Itse saatan olla niin omissa ajatuksissa varsinkin väsyneenä, etten kyllä huomaa jos joku ympärillä hymyilee.

Vierailija
7/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyileppä minulle niin annan litsarin

Vierailija
8/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pidetään hulluna jos vieraille hymyilee.

Vierailija
9/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha tämä oli hauska :D

Ei ollut opetettu pikkulasta hymyilemään😂

Niin, i*iootilla on tunnetusti ilmaset huvit. Tsemppiä silti.

Vierailija
10/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pidetään hulluna jos vieraille hymyilee.

Vaikka oikeestihan se on just päinvastoin. Tää mykkyys on outoa ja hullua.

Vierailija
11/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin matkoilla rikkaammaan kulttuurin maissa ja yritin kaduilla hymyillä perheiden 10-15-vuotiaille tyttärille. Eivät oikein tykänneet.

Vierailija
12/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen vastaa hymyyn kepeällä kommentilla "V-ttuuks köyhä irvistelet!".

Vierailija
13/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hymyile joka päivä, mutta silloin kun menen ulos  hymyssä suin, niin ihmiset hymyilevät takaisin. Esim työmatkoilla vastaantulevat pyöräilijät hymyilevät usein takaisiin eikä tarvitse olla edes auringonpaisteinen sää. Syksyn sateissakin tulee vastaan iloisia ilmeitä.

Vierailija
14/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun muutin ulkomaille ja lenkillä jotkut vastaantulevat saattoivat hymyillä, niin minähän sen tulkitsin vittuiluksi. Varmaan mulla jotain likaa naamassa tms kun tollain virnuilee. Mutta nyt parin vuoden jälkeen on tullut tajuttua, että ihan ystävällisyyttä nää ihmiset täällä vaan hymyilee. On meillä Suomessa jännä kulttuuri!

Vierailija
15/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en varmasti ryhdy hymyilemään, sehän on kuin kutsu aloittaa keskustelu. Katson mielummin muualle ja olen rauhassa. Toivon samaa sinulta. Kiitos ymmärryksestä.

Vierailija
16/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, suomipoika, hymyilen nuorille tytöille ulkomailla. Tytöt ovat vaivautuneita ja miespuoliset sukulaiset katsovat vihaisesti. Miten tämä pitäisi tulkita?

Vierailija
17/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä minut rauhaan. En kaipaa mitään virnuilijoita, ihan tarpeeksi vituttaa loska ja kylmä ja pitkät päivät ilman jotain pakkososialisointejakin.

Vierailija
18/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menes kuule käymään vaikka Pietariin joskus niin avarrut tuossakin asiassa. Ei Venäjällä edes asiakaspalveluun kuulu tyhjänpäiväinen tekopirteä hymyily. Se kuuluu vain tuttujen välisiin ihmissuhteisiin. Ja sun mielestä tuntemattomillekin pitäisi hymyillä (kuin opetettu koira ja käpy perseessä) ja kun todellisuus on jotain muuta niin suomalaisten vika taas!

Vierailija
19/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sattunut niin, että joku taapero/vauva on tuijottanut mua jossain julkisessa kulkuvälineessä ja kun mä olen hymyillyt sille se on hymyillyt takaisin. Se on aika söpöä! Mutta joo, eihän nyt aikuisille voi hymyillä...ne luulevat hulluksi tai miehet luulevat, että yritän iskeä...

Vierailija
20/336 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista että joillakin näin. Minä olen saanut joskus aikoinaan monesta paikasta, jopa ihan virastotaholta saanut valitusta siitä kun en hymyillyt kuulemma. (Vaikka olin kyllä aina muuten kohtelias ja asiallinen). Olin ihan puulla päähän lyöty kun en edes tuolloin tiennyt että suomalaisen luonteeseen kuuluu koko ajan hymyillä kuin hangon keksi.