Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miehestä tuli vanha ukko yhdessä yössä

Vierailija
07.11.2013 |

tai ainakin melkein:/

Miten te olette osanneet ottaa alkujärkytyksen vastaan kun teidän miehet ovat yhtäkkiä alkaneet osoittaa vanhuuden merkkejä?

minulle tämä on shokki sillä me ollaan kumpikin nelikymppisiä, olen pari kuukautta jopa miestä vanhempi. itse olen pitänyt huolta itsestäni jo pelkästään sillä ajatuksella ettei ainakaan rupsahtamisen ja tylsyyden takia miehen tarvitse alkaa katsella nuorempia mutta nyt siis mies on lyhyessä ajassa tullut vanhaksi, sillä tavalla että ei tuoksu enää samalla vaan vanhalta mieheltä aika voimakkaasti toisinaan. Nyt selkä kramppaa niin että kävelee tosiaan kuin vanha ukkeli. Mä olen hänelle sanonut että pitäisi liikkua enemmän kun kerran tekee koneella istuma-asennossa töitä päivät pitkät, niin ja vtsakumpukin on kasvanut viime vuosien aikana.

Tämä varmaan jonkun mielestä tuntuu vitsiltä tai että mä olen ajattelematon ja itsekäs enkä tajua että ihmiset vanhenee mutta ei se ole niin. Mä olen hieman shokissa että nyt jo tapahtuu tämä. Jos mä pistän hänet kuntokuurille niin auttaako se enää mitään? vai onko tämä nyt vaan yhtä vanhenemista...En mä tunne olevani valmis hoitamaan vanhaa miestä...

Auttakaa mua ymmärtämään tämä tilanne! 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 40 kymppinen nainenkaan ruusulta enää tuoksu. Ihan sama mitä väität!

Vierailija
2/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkremppaa nyt voi olla nuoremmillakin ja se voi parantua.

Mun mies on 49v, mutta en ole huomannut vielä vanhenemisen merkkejä. No, toisaalta on urheilija, joten kunto on kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella kannattais aloittaa kuntokuuri nyt. Huono lihaskunto on nelikymppisenä tosi paha juttu.

Vierailija
4/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntokuuri auttaisi kyllä, mutta hänen pitäisi tahtoa sitä. siis olla valmis luopumaan lössöelämästä. aika monilla keski-ikäisillä miehillä ei vaan ole sitä kanttia mitä se vaatii, kun pitäisi ryhdistäytyä, liikkua, syödä paremmin. on helpompi vaan luovuttaa. 

niinpä naiset elääkin pitempään, ovat hoikempia ja terveempiä keskimäärin.

kannattaisi olla lesbo.

Vierailija
5/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyminen vaikuttaa miehiin ja naisiin eri tavalla. Mies ikääntyy kuin viini, arvo nousee ja maku paranee. Naisella käy kuten maidolle, siitä tulee hapan, pahanmakuinen ja ulkorakennekkin muuttuu.

Vierailija
6/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yhtään huolehdi itsestään, ihminen alkaa repsahtaa jo kolmikymppisenä. Toisaalta moni kasikymppinen on vielä tikissä, kun on syönyt järkevästi ja liikkunut koko elämänsä. 

Mä olen ite päälle 30 mies ja mun kavereista osa köpöttää jo niin kuin vanhat pierut. 20 kiloa ylipainoa ja täydellinen nollakunto, ei se sen kummempaa vaadi. Äärimmäisen helppo kuvitella että 40-miehellä homma toimii vielä karummalla tavalla. Ei sen puoleen, ei naisetkaan ole turvassa tältä, heillä sei ei vain näy ihan samalla tavalla.

Vierailija
7/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! 

En tässä nyt ajanut mitään miesten ja naisten vastakkaisasettelua vaan kaipasin hieman näkökulmaa tähän yhtäkkiseen muutokseen. Meillä on jo pitkään ollut niin että mä olen huolehtinut itsestäni paremmin kuin mies ja kai se mies on aatellut että vielä toimii jutut niinkuin kakskymppisenä vaikkei mitään tekisi...pistän kuntokuurille heti!

Vierailija
8/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiko, onko viinan perään, onko suvussa muutenkin varhaisvanhuksia?

Oma ukko 42v ja paremmassa kunnossa kuin nuorena.Vatsaa on vähän, mutta puolimaratonin juoksee koska vain alle kahteen tuntiin. Hiuksissa ja parrassa alkaa olla yksittäisiä harmaita, mutta ei hän vielä mikään vanha mies ole.

Vierailija
9/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen...tosin mun mies jo 54 ja kyllä näkyy,että on vanhentunut viidessä vuodessa ja paljon.Koko miehen olemus ja ajatusmaailma on paaljon vanhempi,kuin mun.Olen miestä 10 vuotta nuorempi ja nyt on tuo ikäero alkanut näkymään.Mies ei liiku,syö huonosto yms ja se näkyy.

Vierailija
10/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata missään nimessä ottaa vanhempaa miestä, kun vanhevat kuitenkin nopeammin kuin naiset. Tai eivät tietenkään kaikki miehet, jos ovat hirveän urheilullisia ja syövät terveellisesti, eivät käytä alkoholia tai tupakoi.

Näitä miehiä on vaan aika vähän...naisia enemmänkin, jotka elävät terveellisesti.

Vierailija
11/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 17:46"]

[/quote]

40-kymppinen nainen tuoksuu 400-vuotiaalta. Kuten kuuluukin.

Vierailija
12/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin esittämään asian rakentavasti. Älä tuo kaupasta roskaruokaa. Pyydä miestä kanssasi kävelylle. Ehdota että kokeilisitte yhdessä sulkapalloa, tanssia, laskettelua tai mikä liikunta nyt vain kiinnostaisikaan.

jos mielestään ihmettelee niin perustele yhteisellä neljänkympin huollolla ym.

saattaahan tuo miehesi taas hieman nuorta kun saa selkänsä kuntoon.

Vierailija
13/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 17:46"]

[/quote]

Minkään ikäinen ihminen ei tuoksu ruusulta.

Vierailija
14/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä.

Mies tajuaa itsekin tilanteessa ja jonkun aikaa olen yrittänyt saada tekemään jotakin muutakin kuin näpyttelemään sitä työkonetta illallakin. Sitten yhtenä aamuna poksahti selkä, niitä muita ikäviä merkkejä on ilmaantunut viime kuukausien aikana pikku hiljaa.

Me syödään todella terveellisesti mutta mies ei liiku yhtään ja tupakoi. Ja on hän helposti viinaan menevä vaikkei mikään alkoholisti kuitenkaan. Olen yrittänyt saada lopettamaan tupakan polttoa muttei onnistu, itse lopetin kokonaan karkkien puputtamisen pari vuotta sitten, heti kun huomasin että vanhuus ei tuu yksin...teen vatsalihakset joka ilta ja liikun joka paikkaan kävellen. 

Sen verran mies on alkanut tekemään että yrittää venytellä aamuisin mutta ei saa raukkaparka edes sormia lattialle jalat suorina eli tosi kankeasta tyypistä on kyse:)

Odotin että tähän kuntoon joutuu vasta yli viiskymppisenä mutta että jo nyt! Mitäköhän yhteistä liikuntaa sitä ehdottaisi ettei selkä paukahda lopullisesti?

Vierailija
15/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies harrastanut jotain liikuntaa aikaisemmin jos vaikka kokeilisitte sitä uudestaan ? Riippuu vaivasta mutta eikö liikunta noin yleensä auta selkäkipuihin paremmin mitä paikallaan makaaminen ?

Anna miehelle vaikka lahjaksi "yhteinen liikuntaseikkailu" sinun kanssasi. Valitse siihen 5 lajia ja hommaa liput esim. keilailuun, tansseihin, uimaan, sulkapalloon jne kerraksi...

Vierailija
16/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 46v ja hänellä on ihan varmasti parempi kroppa kuin monella parikymppisellä. Hyvät geenit omaa. Ei käy salilla, mutta painaa ruumiillista työtä ja pysyy kunnossa. Ei makaa koskaan sohvalla.

Vierailija
17/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosiaan hyvä aika herätä. Miehillä ne sydänkuolemat lisääntyy neljänkympin jälkeen hälyyttävästi, eikä niitä osaa aina ennakoida. Moni todella vireältä vaikuttava ja terveelliset elämäntavat omaava on lähtenyt niin sanotusti saappaat jalassa. Tuo äkillinen vanheneminen voi kuitenkin olla ensimmäinen merkki, että verisuonet alkaa kalkkeutua. Tupakka mielellään pois ja maltillinen liikunnallisen elämäntavan opettelu.

Vierailija
18/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä toisaalta? Ettekö te itse vanhene? Minulle on tärkeämpää se henkinen rakkaus ja yhdessäolo, eikä mikään kroppa. Tosin nelikymppiselle jos tulee joku ohimenevä kroppavika, se on yleensä juurikin ohimenevä.

Eri asia tietenkin, jos mies on reippaasti ylipainoinen, tupakoi, ryyppää rankasti tms.

Vierailija
19/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:41"]

Mun mies on 46v ja hänellä on ihan varmasti parempi kroppa kuin monella parikymppisellä. Hyvät geenit omaa. Ei käy salilla, mutta painaa ruumiillista työtä ja pysyy kunnossa. Ei makaa koskaan sohvalla.

[/quote]

No hyvä sulle;) Mun mies ei koskaan makaa myöskään sohvalla ja tosiaan kropan ainoa miinuspuoli on se outokummun alku. Selkäkipujen syy on osaksi perinnöllinen ja osaksi syy siitä että on parikymmentä vuotta kohta näpytellyt computeria työkseen.

Hän on aiemmin pelannut jalkapalloa ja sählyä ja pelasi kolme kertaa viikossa vielä viisi vuotta sitten. Sitten lopetti kun meille syntyi toinen lapsi. En pyytänyt lopettamaan vaan hänestä itsestä tuntui ettei aika enää riitä ja ajatteli aloittavansa jossain vaiheessa uudestaan mutta sitten me muutettiin eikä hän ole toimertunut tekemään mitään liikuntaa  näinä vuosina. eli hyvin nopeastikin näköjään voi kolmikymppisestä komistuksesta kehkeytyä "vanha ukkeli". Hänen isänsä selkä on poksahtanut aikanaan niin että jäi varhaiseläkkeelle ja hänen äidillään on selkä kierossa eli huonot perintötekijät sen suhteen.

Sain kuitenkin tsemppiä tästä ketjusta laittaa hänet pakkokuurille urheilun suhteen sillä minulla ei ole aikomustakaan vielä lässähtää paikoilleen ja toivon että me kummatkin eletään vielä pitkään joten varmaan hänen on nyt pakosti tumpattava se viimeinen tupakki myös:) Ajattelin että aloitetaan pitkillä viikonloppukävelyillä:D

Vierailija
20/20 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 21:41"]

[/quote]

No hyvä sulle;) Mun mies ei koskaan makaa myöskään sohvalla ja tosiaan kropan ainoa miinuspuoli on se outokummun alku. Selkäkipujen syy on osaksi perinnöllinen ja osaksi syy siitä että on parikymmentä vuotta kohta näpytellyt computeria työkseen.

Hän on aiemmin pelannut jalkapalloa ja sählyä ja pelasi kolme kertaa viikossa vielä viisi vuotta sitten. Sitten lopetti kun meille syntyi toinen lapsi. En pyytänyt lopettamaan vaan hänestä itsestä tuntui ettei aika enää riitä ja ajatteli aloittavansa jossain vaiheessa uudestaan mutta sitten me muutettiin eikä hän ole toimertunut tekemään mitään liikuntaa  näinä vuosina. eli hyvin nopeastikin näköjään voi kolmikymppisestä komistuksesta kehkeytyä "vanha ukkeli". Hänen isänsä selkä on poksahtanut aikanaan niin että jäi varhaiseläkkeelle ja hänen äidillään on selkä kierossa eli huonot perintötekijät sen suhteen.

Sain kuitenkin tsemppiä tästä ketjusta laittaa hänet pakkokuurille urheilun suhteen sillä minulla ei ole aikomustakaan vielä lässähtää paikoilleen ja toivon että me kummatkin eletään vielä pitkään joten varmaan hänen on nyt pakosti tumpattava se viimeinen tupakki myös:) Ajattelin että aloitetaan pitkillä viikonloppukävelyillä:D

[/quote]

Tämä oli siis ap ja mun oma isä kuoli 41 vuotiaana juurikin verisuonien kalkkeutumisesta johtuvaan sydänkohtaukseen äkillisesti ilman mitään varoituksia, siksikin olen huolissani ja toisaalta huolehtinut omasta kunnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme