Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

43v. ja raskaana, eka kerta...

Vierailija
25.01.2015 |

Ei mitenkään suunniteltu juttu, ja lapsen isä on varattu mies. Jos tämä olisi tapahtunut viisi vuotta sitten, niin olisin pomppinut riemusta. Nyt olin jo sopeutunut ajatukseen ettei minusta koskaan tule äitiä, enkä tiedä mitä ajatella. Luulin etten enää voi tulla raskaaksi. En ole pahoillani, enemmän vain shokissa ja hieman kauhuissani. Kauhuissani siitä mitä elämästäni tulee vauvan ja lapsen kanssa 20 vuotta tästä eteenpäin, ja samalla sitten pelottaa alkaa iloita, jos vaikka meneekin kesken.

Onko muita, vanhempana sinkkuna vahingossa raskaaksi tulleita?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko kertoa miehelle? Mielestäni hänellä on oikeus tietää raskaudesta. Kun lapsi syntyy niin isyyden tunnustus. Jokaisella on oiekus tietää vanhempansa. Onko tulevalla lapsella sisaruksia? Oletko käynyt sp-testeissä?

Jos saisin tuon ikäisenä kuulla olevani raskaana niin miettisin juuri noita sisarpuolia. Siis että kun lapsi on 3kymppinen niin äiti on 73v. Ja jos isää ei kiinnosta niin onko muita lähisukulaisia?

Vierailija
2/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!! Ikäsi ei ole ongelma mutta tietenkin se että mies on varattu tuo haasteita. Selviät niistä takuulla, tuskin tulet ikinä katumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sujui yövalvomiset kyllä nelikymppisenä huomattavasti paremmin kuin kaksikymppisenä. Hieno homma, ap! Onnea!

Vierailija
4/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
5/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 44 v terveen vauvan. Olin luopunut toivosta. Aivan uskomatonta oli. Nyt täysi-ikäinen.

Vierailija
6/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:17"]Sain 44 v terveen vauvan. Olin luopunut toivosta. Aivan uskomatonta oli. Nyt täysi-ikäinen.
[/quote]. Mun mies oli paljon nuorempi ja olimme naimisissa

Vierailija
7/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea! Mä täytän keväällä 43-vuotta ja raskaana. Raskaus ei kohdallani pitänyt olla lainkaan mahdollinen, mutta niin vain kävi ja eka neuvola-aika on tilattu helmikuulle. Sinkku en tosin ole ja ennestään meillä myös jo kakasi teini-ikäistä lasta. Toivotaan että meillä molemmilla menis odotusaika hyvin. Tsemppiä.:)

Vierailija
8/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 on oikeastaan parempi ikä äidille kuin 23. :) Elämänkokemusta ja tietoa on enemmän, samoin viisautta eikä menojalkakaan vipata enää.

Vierailija
9/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin just 44 Ja teini - ikäiset lapset 2kpl.Ikinä en enää vauvoja haluaisi/jaksaisi.Nyt aikaa itselle.Mutta onnea tietysti,eka on ja tilanne ihan eri...

Vierailija
10/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:36"]

Täytin just 44 Ja teini - ikäiset lapset 2kpl.Ikinä en enää vauvoja haluaisi/jaksaisi.Nyt aikaa itselle.Mutta onnea tietysti,eka on ja tilanne ihan eri...

[/quote]

Musta on hassua, että jotkut naiset, jotka eivät halua (enää) lapsia, haluavat tuoda sen joka käänteessä esiin.

Eihän ap kysynyt siitä, haluaisivatko nelikymppiset vielä lapsia. Hän kyseli kokemuksia siitä, onko joku saanut vanhemmalla iällä ja sinkkuna odottamatta lapsen. Miten siihen liittyy maailman kaikkien muiden naisten toiveet lasten saamisesta tai saamatta jättämisestä?

Kaikki lapsettomat naiset tai naiset, jotka eivät enempää lapsia toivo eivät tietenkään (onneksi) käyttäydy näin. Mutta näitäkin löytyy. Itse olen mm. mukana yhdessä ryhmässä, jossa on tupsahdellut vauvoja vähän väliä viimeiset 12 vuotta. Joka ainoaan vauvauutiseen yksi ryhmän jäsenistä kommentoi tyyliin: "Onnea kovasti! Itse en enää missään nimessä tahtoisi, mutta..." Ja tämä siis säännöllisesti ja vuosia putkeen, mikähän ihme syy tässä on taustalla?

Ap:lle paljon onnea tulevasta vauvasta :)

Vierailija
11/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja jaksamista! Vaikka kateeksi ei kyllä käy, itse tulin juuri sinun iässäsi isoäidiksi ja se vasta ihanaa onkin, lasten teko on nuorempien hommaa!

Vierailija
12/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista odotusta! Pidä odotusaikana yhteyttä ystäviisi ja läheisiisi sillä mielellä, että saatat tarvita apua vauvan synnyttyä. En tarkoita mitään "hyväksikäyttöä", mutta älä ainakaan käperry odotukseesi yksin.  On helpompi sitten vauva-aikanakin jatkaa yhteydenpitoa ja saada seuraa ja apua.  Varmaan sinulla tuon ikäisenä onkin pysyvä ja läheinen ystäväpiiri; toivottavasti myös lapsiperheitä.  Ihanaa, että suhtaudut noin positiivisesti yllättävään tilanteeseen. Toivon sinulle kaikkea hyvää! Itse olen jo isoäiti.

Vierailija
13/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tosiaan miten aiemmin äidiksi tulleiden pitää voivotella kuinka he itse eivät missään nimessä enää tekisi lapsia siinä ja tuossa iässä.  Niin, mitä sitten? Kullakin on oma yksilöllinen elämänsä, eikä välttämättä elämäntilanteet mene aina sen "suunnitelman" mukaisesti. Onnea ap! Toivoisin niin kovasti itsekin sitä vauvaa, vaikka olenkin jo vanha käntys (palstan mukaan). :( 

Vierailija
14/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa järkyttävää olla isoäiti nelikymppisenä. :O Se on kuuskymppisten hommaa.

15/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:57"]

Onnea ja jaksamista! Vaikka kateeksi ei kyllä käy, itse tulin juuri sinun iässäsi isoäidiksi ja se vasta ihanaa onkin, lasten teko on nuorempien hommaa!

[/quote] Lapset pitää nuorena. En haluaisi mummoutua vielä tässä iässä.

t: kohta 46v jonka nuorin on 4v.

Vierailija
16/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea, hienoja vuosia sinulla edessä! Meitä "vanhoja" äitejä on muitakin ja hyvin on kaikki mennyt itsellä ja tutuilla nelikymppisillä äideillä. Tsemppiä raskauteen ja vauva-aikaan!

Vierailija
17/23 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka varattu mies painaa 43-vuotiasta :O

Vierailija
18/23 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 23:50"]

Kuka varattu mies painaa 43-vuotiasta :O

[/quote]

ÖÖ...no varattu yli nelikymppinen mies?

Vierailija
19/23 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tulevalle äidille! Toki ikää on mutta et ole ainut!

Vierailija
20/23 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 23:50"]Kuka varattu mies painaa 43-vuotiasta :O

[/quote]
Varmaan suunnilleen joku 20-60 -vuotias mies :O