Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotiedot julki, hyvää kateellisten päivää!

Vierailija
10.11.2021 |

Aiotko kuluttaa aikaa muiden tulojen kadehtimiseen ja kyräilyyn sen sijaan että kuluttaisit sen ajan itsesi ja elämäsi kehittämiseen? Olisiko tärkeämpää saada suurituloisilta raha pois sen sijaan, että miettisit kuinka saat itsellesi saman. Olen itse ensimmäistä kertaa yli 100 t€ tienaavien joukossa ja vielä aika reilusti, enkä ole kateellinen kenellekään. Kannattaa käydä koulut kunnolla, ne on kustannettu verorahoilla.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen vaan onnellinen toisten puolesta, jos ovat menestyneet. Itse olen tyytyväinen omaan elämääni ja pärjään tuloillani ihan hyvin. 

Aivan, hyvä pointti. Joka vuosi vain on tämä sama valitus kateudesta ja ties mistä minkä väitetään olevan vain suomalaisten erikoispiirre. Kyse on kuitenkin yhteiskunnan avoimuudesta joka on etenkin pohjoismaalaisille ominaista.

Yhdysvalloissa omat tulot kerrotaan jos joku sattuu kysymään. Aika paljon avoimempaa.

Vierailija
102/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä julkistaa näitä tietoja ja miten iso juttu tämä päivä Suomessa on. Itse olen ollut listalla 25v asti, koska satun olemaan alalla, jolla palkka on hyvä heti valmistumisesta asti. Yleensä olen tyytyväinen elämääni, nautin työstäni ja enkä joudu tinkimään vapaa-ajasta tai perhe-elämästä saavuttaakseni nykyisen tulotason. Silti tänään kun näki taas kollegoiden tekevän huomattavasti isompaa tiliä, tuli taas kerran tunne, että olenko jotenkin vähemmän menestynyt/huonompi ihminen kuin he ja olisiko kuitenkin pitänyt tehdä vielä vähän enemmän. Etenkin kun tulotasoni tuskin hirveästi tästä tulee enää urani aikana nousemaan, mikäli haluan pitää kiinni nykyisestä elämäntyylistäni ja vapaa-ajasta.

Siispä: kyllä tämä päivä aiheuttaa ahdistusta niillekin, jotka siellä listalla jo ovat. Saisi koko veropäiväperinteen lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen vaan onnellinen toisten puolesta, jos ovat menestyneet. Itse olen tyytyväinen omaan elämääni ja pärjään tuloillani ihan hyvin. 

Aivan, hyvä pointti. Joka vuosi vain on tämä sama valitus kateudesta ja ties mistä minkä väitetään olevan vain suomalaisten erikoispiirre. Kyse on kuitenkin yhteiskunnan avoimuudesta joka on etenkin pohjoismaalaisille ominaista.

Missä muussa pohjoismaassa julkaistaan kansalaisten verotiedot?

Vierailija
104/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämätöntä julkistaa näitä tietoja ja miten iso juttu tämä päivä Suomessa on. Itse olen ollut listalla 25v asti, koska satun olemaan alalla, jolla palkka on hyvä heti valmistumisesta asti. Yleensä olen tyytyväinen elämääni, nautin työstäni ja enkä joudu tinkimään vapaa-ajasta tai perhe-elämästä saavuttaakseni nykyisen tulotason. Silti tänään kun näki taas kollegoiden tekevän huomattavasti isompaa tiliä, tuli taas kerran tunne, että olenko jotenkin vähemmän menestynyt/huonompi ihminen kuin he ja olisiko kuitenkin pitänyt tehdä vielä vähän enemmän. Etenkin kun tulotasoni tuskin hirveästi tästä tulee enää urani aikana nousemaan, mikäli haluan pitää kiinni nykyisestä elämäntyylistäni ja vapaa-ajasta.

Siispä: kyllä tämä päivä aiheuttaa ahdistusta niillekin, jotka siellä listalla jo ovat. Saisi koko veropäiväperinteen lopettaa.

Niin, kyllähän tämä vaikuttaa tarkoitushakuiseslta eriarvoistamiselta kun erikseen nostetaan esiin yli 100 t€ tienaavat jotka edeustavat väestöstä pientä prosenttia. Kärkiprosentin nettotulot on 92 t€. Suurelle väestönosalle jostain syystä halutaan korostaa ketkä on ne henkilöt jotka ansaitsevat huomattavasti paremmin. Henki Suomessa on ollut aina, että aletaan miettimään miten ne hyvät tulot saa pois sen sijaan että mietittäisiin miten saisi itselle lisää. Hallituskin keskittyy miettimään mistä säästetään, kiristetään ja karsitaan menoja. Sen sijaan, että miettisivät kuinka saavat järjestettyä lisää tuloja ilman että tarvitsee käydä kansalaisten lompakolla.

Vierailija
105/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä listaa ei julkaista edes muissa pohjoismaissa ja tuskin muuallakaan.

Norjassa on kaikki vero ja tulotiedot julkisia. Toisin kuin Suomessa

Mitä tarkoitat, ettei kaikki ole julkisia?

Vierailija
106/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomihan on maailman ainoa maa jossa tästä kateudesta on tehty rituaali.

Hyödyllisempää olisi listata esim jokaisen toimittajan tulonlähteet kerran vuodessa, samoin muut sidonnaisuudet (jäsenyydet yhdistyksissä, puolueissa, someryhmissä jne) ja jokaisen mediafirman myös. Saataisi parempi kuva siitä kenen tarinaa kukakin toimittaja julistaa. Pelkkä tulojen listaus summamutikassa ei kerro lukijalle mitään hyödyllistä.

Samalla voitaisiin listata suurimmat tukien saajat, eikö se olisi läpinävyyttä? 

Vierailija
107/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän korona vuodesta osa selvinnyt vaikka kova oli ruikutus ja rahan hakeminen .

Vierailija
108/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä listat osoittavat sen, kuinka epätasa-arvoinen maa Suomi on ja kuinka köyhille ei edes anneta mahdollisuutta parempaan. Kaikilla ei todellakaan ole samoja mahdollisuuksia. Sen sijaan, että rikkaiden tuloista kerrottaisiin, pitäisi näinä päivinä puhua suomalaisesta köyhyydestä ja sen syistä. Köyhien nimiä ei pidä missään julkaista,koska se on vain lisänöyryytystä,mutta kertoa kuinka moni ihminen joutuu verotietojen perusteella elämään köyhyysrajalla. Toivon toki myös konkreettisia toimia suomalaisten köyhien aseman parantamiseksi. Itse olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja tuloina pelkkä työmarkkinatuki,mutta apua en saa. Joudun mm. asumaan sukulaiseni luona. Toivoa paremmasta ei ole. Kyllähän haluaisinitsekin olla rikas, koska se parantaisi huomattavasti elämääni. En syntynyt rikkaaseen sukuun, eikä mahdollisuuksia parempaan elämään ole annettu. Aina on vain työttömyyttä, naurettavan pienet tulot ja TE-toimiston uhkailua. Kohta varmaan joudun pelkälle toimeentulotuelle. Lähihoitajaksi en koe soveltuvani, mutta kaipa se on kohta pakotettuna edessä.

Ei anneta mahdollisuutta??? Tässä maassa on ilmainen koulutus ja kaikki lähtevät käytännössä täsmälleen samalta viivalta elämäänsä rakentamaan.

Niinhän sitä aina sanotaan. Minulla oli kotona kaoottista ja koulussa kiusattiin. Kun henkinen kapasiteetti menee selviämiseen niin eihän siinä samoja eväitä ole kuin sellaisella joka saa täysin vapaasti keskittyä oppimiseen ja jopa nauttia siitä.

Ymmärrän hyvin mutta vieläkin ehdit. Kouluissa ei käsittääkseni ole yläikärajaa.

Vierailija
109/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomihan on maailman ainoa maa jossa tästä kateudesta on tehty rituaali.

Hyödyllisempää olisi listata esim jokaisen toimittajan tulonlähteet kerran vuodessa, samoin muut sidonnaisuudet (jäsenyydet yhdistyksissä, puolueissa, someryhmissä jne) ja jokaisen mediafirman myös. Saataisi parempi kuva siitä kenen tarinaa kukakin toimittaja julistaa. Pelkkä tulojen listaus summamutikassa ei kerro lukijalle mitään hyödyllistä.

Samalla voitaisiin listata suurimmat tukien saajat, eikö se olisi läpinävyyttä? 

Tämä. Miksi ei julkisteta edes niiden nimiä jotka saavat tukia enemmän kuin maksavat veroja? Miksi korostetaan vain kärkiprosentin hyviä tuloja? 

Vierailija
110/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä kiinnostaa ainoastaan se että kuinka monta miljoonaa nämä yrittäjät on nostanut osinkoja jotka on koko korona ajan vinkunut tukia ja helpotuksia veroihin ja maksuihin menetettyjen voittojen takia

Minua kiinnostaisi se ketkä ovat vinkuneet fattasta vastikkeetta rahaa ja millä perusteella sitä on annettu.

Vierailija
111/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä listat osoittavat sen, kuinka epätasa-arvoinen maa Suomi on ja kuinka köyhille ei edes anneta mahdollisuutta parempaan. Kaikilla ei todellakaan ole samoja mahdollisuuksia. Sen sijaan, että rikkaiden tuloista kerrottaisiin, pitäisi näinä päivinä puhua suomalaisesta köyhyydestä ja sen syistä. Köyhien nimiä ei pidä missään julkaista,koska se on vain lisänöyryytystä,mutta kertoa kuinka moni ihminen joutuu verotietojen perusteella elämään köyhyysrajalla. Toivon toki myös konkreettisia toimia suomalaisten köyhien aseman parantamiseksi. Itse olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja tuloina pelkkä työmarkkinatuki,mutta apua en saa. Joudun mm. asumaan sukulaiseni luona. Toivoa paremmasta ei ole. Kyllähän haluaisinitsekin olla rikas, koska se parantaisi huomattavasti elämääni. En syntynyt rikkaaseen sukuun, eikä mahdollisuuksia parempaan elämään ole annettu. Aina on vain työttömyyttä, naurettavan pienet tulot ja TE-toimiston uhkailua. Kohta varmaan joudun pelkälle toimeentulotuelle. Lähihoitajaksi en koe soveltuvani, mutta kaipa se on kohta pakotettuna edessä.

Ei anneta mahdollisuutta??? Tässä maassa on ilmainen koulutus ja kaikki lähtevät käytännössä täsmälleen samalta viivalta elämäänsä rakentamaan.

Niinhän sitä aina sanotaan. Minulla oli kotona kaoottista ja koulussa kiusattiin. Kun henkinen kapasiteetti menee selviämiseen niin eihän siinä samoja eväitä ole kuin sellaisella joka saa täysin vapaasti keskittyä oppimiseen ja jopa nauttia siitä.

Ymmärrän hyvin mutta vieläkin ehdit. Kouluissa ei käsittääkseni ole yläikärajaa.

Kyllä iso osa lapsuudessa rikotuista on jotenkin takamatkalla yleensä koko loppuelämänsä. Tietysti on jotain tapauksia, jotka saavat itsensä kasaan, mutta sekin saattaa olla pakonomaista tekemistä ja pätemistä (ehkä Jari Sarasvuo saattaa olla tällainen, en tiedä) sen sijaan, että henkilö olisi aidosti vapaa ja onnellinen ja toteuttaisi itseään ja napsisi siitä hedelmiä samalla. 

Vierailija
112/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenellekään kateellinen. Näin ollen kateellisuus ei ohjaa tekemisiäni millään tavalla.

En periaatteestakaan halua tietää kenenkään verotietoja. Pidän vastenmielisenä ihmisten yksityisasioiden eli tässä tapauksessa verotietojen julkisuuteen levittelyä. Media huutaa kuorossa, että tiedot on julkaistava. Tottakai, muutenhan heillä ei olisi päiväkausiksi kirjoiteltavaa, eikä klikkiotsikoita.

Tässä on kyseessä suuri yksityisyyden loukkaus. Muissa maissa tätä ei harrastetakaan.

Puuttuisikohan EU tähän inhottavaan ja loukkaavaan toimintaan?

Vierailija
113/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö se veropäivän kateus siis olikin? Ainoa ihminen jonka oikeassa elämässä olen kuullut tosissaan vertaavan itseään lustan kautta muihin on nimittäin listalla kans.

Parasosaiset kiipimässä paria paikkaa vielä ylemmäs.

Vierailija
114/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä iso osa lapsuudessa rikotuista on jotenkin takamatkalla yleensä koko loppuelämänsä. Tietysti on jotain tapauksia, jotka saavat itsensä kasaan, mutta sekin saattaa olla pakonomaista tekemistä ja pätemistä (ehkä Jari Sarasvuo saattaa olla tällainen, en tiedä) sen sijaan, että henkilö olisi aidosti vapaa ja onnellinen ja toteuttaisi itseään ja napsisi siitä hedelmiä samalla. 

Niin, ja sitten on muuten vain laiskoja jotka menevät näiden lapsuuden traumojen taakse ja käyttävät sitä tekosyynä. En sano, että kaikki on tällaisia mutta näitäkin on. Ihmiset on erilaisia, jotkut saavat vaikeat asiat käsiteltyä, toiset eivät. Yleensä ketkään todelliset menestyjät tuskin ovat saavuttaneet asemaansa ilman että on pitänyt tehdä myös hyvinkin vaikeita asioita.

Vierailija
115/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä supertienaajat eivät kiinnosta, mutta todellakin aion mennä syynäämään verotoimistoon puliveivari-sukulaisteni viimeisimpiä saavutuksia 😁.

Vierailija
116/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Parempaa kuin Big Brother.

Vierailija
117/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap.

Hyvin harva kahdehtii noita ihmisiä, joiden nimet on tänään julkistettu verokalentereissa.

Ne ovat usein liian kaukana  matala-ja keskipalkkaisten ihmisten mielissä.

On niin, että ihmiset kahdehtivat vain vertaistaan.

Eli juuri sillä samalla palkkatasolla ja yhteikunnallisessa asemassa olevaa, jossa itsekin on.

Vierailija
118/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noiden suurten tulojen eteen, on pitänyt helvetisti töitäkin tehdä.

Vai otaksutteko että he ovat saaneet tulonsa kuin omenat, vain puusta poimilla?

Vierailija
119/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio katsoa niitä, koska sitten vituttaa vieläkin enemmän hoitajan paska palkka. 

Vierailija
120/121 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap.

Hyvin harva kahdehtii noita ihmisiä, joiden nimet on tänään julkistettu verokalentereissa.

Ne ovat usein liian kaukana  matala-ja keskipalkkaisten ihmisten mielissä.

On niin, että ihmiset kahdehtivat vain vertaistaan.

Eli juuri sillä samalla palkkatasolla ja yhteikunnallisessa asemassa olevaa, jossa itsekin on.

Kuule tyyppi. Saattaa olla myös niin, että sinä olet väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi