Verotiedot julki, hyvää kateellisten päivää!
Aiotko kuluttaa aikaa muiden tulojen kadehtimiseen ja kyräilyyn sen sijaan että kuluttaisit sen ajan itsesi ja elämäsi kehittämiseen? Olisiko tärkeämpää saada suurituloisilta raha pois sen sijaan, että miettisit kuinka saat itsellesi saman. Olen itse ensimmäistä kertaa yli 100 t€ tienaavien joukossa ja vielä aika reilusti, enkä ole kateellinen kenellekään. Kannattaa käydä koulut kunnolla, ne on kustannettu verorahoilla.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen, koska rahalla ei voi muuttaa geenejä eikä poistaa vaivoja. Minulla on aina ollut tasaisen hyvä rahatilanne, paitsi silloin kun odottelin oikaisuvaatimusten käsittelyä melkein vuoden verran. Se oli vaikeaa aikaa se, mutta nyt ollaan normaalissa taas.
Rahalla ei lähde mahdolliset mt-ropleemat, ruma ei muutu hyvännäköiseksi, geenit ovat mitkä ovat ja ulkonäkö on mikä on.
Kuule se on justiinsa niin että rahalla VOI muuttaa geenejä, leikauttaa ruman kauniiksi, poistattaa mt -ongelmat (jos tajuaa ja haluaa satsata)!!!
Tämä listat osoittavat sen, kuinka epätasa-arvoinen maa Suomi on ja kuinka köyhille ei edes anneta mahdollisuutta parempaan. Kaikilla ei todellakaan ole samoja mahdollisuuksia. Sen sijaan, että rikkaiden tuloista kerrottaisiin, pitäisi näinä päivinä puhua suomalaisesta köyhyydestä ja sen syistä. Köyhien nimiä ei pidä missään julkaista,koska se on vain lisänöyryytystä,mutta kertoa kuinka moni ihminen joutuu verotietojen perusteella elämään köyhyysrajalla. Toivon toki myös konkreettisia toimia suomalaisten köyhien aseman parantamiseksi. Itse olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja tuloina pelkkä työmarkkinatuki,mutta apua en saa. Joudun mm. asumaan sukulaiseni luona. Toivoa paremmasta ei ole. Kyllähän haluaisinitsekin olla rikas, koska se parantaisi huomattavasti elämääni. En syntynyt rikkaaseen sukuun, eikä mahdollisuuksia parempaan elämään ole annettu. Aina on vain työttömyyttä, naurettavan pienet tulot ja TE-toimiston uhkailua. Kohta varmaan joudun pelkälle toimeentulotuelle. Lähihoitajaksi en koe soveltuvani, mutta kaipa se on kohta pakotettuna edessä.
Taidanpa katsoa, mitä muut saman ammattinimikkeen ihmiset tienaavat. Ja ymmärtävätkö hankkia myös pääomatuloja.
Haluan jonain päivänä saada nimeni listoille, toivottavasti silloin vielä verotietoja julkaistaan.
Kateellisuuden sijaan näissä asioissa on hyvä muista se, minkä varmasti suurin osa tajuaakin ihan omilla aivoillaan, että jos joku on viime vuonna tienannut 100k€, ei tarkoita että ko. henkilöllä olisi se sata tonnia rahaa käytettävissään. Aivan kuten yrityspuolellakin, jos liikevoitto on esim 100k€, ei tarkoita että yrityksellä on tilillään sata tonnia jemmassa. Ei ole välttämättä juuri mitään tilillä, saattaa olla firma kituuttamassa loppunsa edellä vaikka tulos näyttää mukavanlaista voittoa. Yksityishenkilö toki sadan tonnin tuloilla elelee mukavaa elämää, mutta ei sitä rahaa tililllä ole niin että ostellaan käteisellä porscheja.
Vierailija kirjoitti:
Heh, wolt on TEKNOLOGIA-yritys joka varmaan maksaa suomeen huikeat yhteisöverot. Tai joku startuppi kuitenkin. Miettikää paljonko valtio olisi tienannu jos alunperin olis maksanu kunnon palkat, ennakonpidätykset ja ta-maksut, eläkkeet läheteistä!? No heräs valtio unestaan lopulta.
Meinasin joutua kuulkaas alustatalouden kouriin minäkin, mutta onneksi kävi toisin. Aina vaan kun ne soittaa , jos vastaan oon ihan et hei sori mun ei mitään tarvii vapaa-aikana vastaa vai juokseeko palkka, lomarahat ja kertyykö eläkettä? Ihan käsittämättömän alhaisia palkkoja akademisille! Tienasin tuntipalkallisena liikunnanohjaajana ilman alan koulutusta enemmän. Alimmillaan akateemista alustahommista brutto-tuntipalkka 5 e. Niitä tosiaan en montaa tehny! Jos pysyi 20 e/h brutto niin hyvä, vaikka huono onkin.
Wolt tekee miljoonia tappiota joka vuosi, joten yhteisövero on 0!
En jaksa katsoa toisten tietoja, se ei ole pois minulta. Tässä pätee sama kuin noissa linnan juhlissa, ei kiinnosta. Omaa surkeaa palkkaani ei nosteta, veroja kyllä ja kaiken muun hinnat nousee. Bensakin jo 1,9 €/litra. Pieni auto ja pieni kulutus auttaa, mutta ei helpota. Ikäni ei auta tulojen nostamiseen, koulutusta ja koemusta on, mutta ei kelpaa mihinkään parempipalkkaiseen työhön, on kokeiltu hakea, mutta koska ikäni alkaa 5:lla, ei muita töitä saa, kuin tätä, mitä nyt teen surkealla liksalla. Eli pitäkää verotietonne, mua ne ei hetkauta sinne tai tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, wolt on TEKNOLOGIA-yritys joka varmaan maksaa suomeen huikeat yhteisöverot. Tai joku startuppi kuitenkin. Miettikää paljonko valtio olisi tienannu jos alunperin olis maksanu kunnon palkat, ennakonpidätykset ja ta-maksut, eläkkeet läheteistä!? No heräs valtio unestaan lopulta.
Meinasin joutua kuulkaas alustatalouden kouriin minäkin, mutta onneksi kävi toisin. Aina vaan kun ne soittaa , jos vastaan oon ihan et hei sori mun ei mitään tarvii vapaa-aikana vastaa vai juokseeko palkka, lomarahat ja kertyykö eläkettä? Ihan käsittämättömän alhaisia palkkoja akademisille! Tienasin tuntipalkallisena liikunnanohjaajana ilman alan koulutusta enemmän. Alimmillaan akateemista alustahommista brutto-tuntipalkka 5 e. Niitä tosiaan en montaa tehny! Jos pysyi 20 e/h brutto niin hyvä, vaikka huono onkin.
Firmoista tulee muitakin verotuloja kuin yhteisövero.
Vierailija kirjoitti:
Joko löytyi kuka on suomen eniten tuilla tienaava pitkäaikaistyötön?
Enää se ei ole Nalle, kun lähti vetelehtimään Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sopivalla lainakikkailulla välttää kaikki yritysverot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sopivalla lainakikkailulla välttää kaikki yritysverot.
Sitä sopivaa lainakikkailua pitäisi sitten harrastaa jokaisen yrityksen työntekijänkin. Ja viimeistään rahaa käyttäessään nuo maksaa erilaisia arvonlisäveroja ja muita veroja. Mut nää ei ilmeisesti vasemmistopropagandassa ole niin tärkeitä kuin joku myyttinen yrityksen maksama vero, mitä se sitten tarkoittaakaan missäkin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko löytyi kuka on suomen eniten tuilla tienaava pitkäaikaistyötön?
Enää se ei ole Nalle, kun lähti vetelehtimään Ruotsiin.
Ay-liike. Koko johtoporukka ei ole tehnyt todellisia töitä aikoihin oman klubinsa lisäksi. Veroja nuo ei maksa miljoonatuloista huolimatta ja ison osan tuloistaan nuo saa keräämällä bisneksillään asumistukia vuokralaisilta tai sitten muita rakennustukia joita valtio auliisti kavereilleen myöntää.
Hjallis on rikkaana heti apteekkarien kimpussa.. hah!
Ei varmaan tiedä että apteekkareilla on aikasta iso veroprosentti ja maksavat tuloistaan apteekkimaksut.. eli tulotiedot eivät sinänsä ole suoraan verrannollisia muiden tuloihin...
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä, että niitä julkaistaan. Miten ne edes jaksaa ihmisiä kiinnostaa 🙄
Koska ihailen näitä hyvinvointivaltion tukipilaireita, jotka maksavat paljon veroja. Jotkut ihailevat paljon maaleja tehneitä jääkiekkoilijoita, minä paljon veroja maksaneita kansalaisia. Hienoja ihmisiä, hieno lista.
Valtion päätöksenteossa hissutellaan ja hyssytellään aina jos joku päätöksen toimeenpano saattaa olla eriarvoistamista mistä joku saattaa pahoittaa mielensä. Valtio kuitenkin julkistaa kerran vuodessa listan verotiedoista mistä eriarvoisuus näkyy täysin avoimesti. Mikähän sosiaalidemokraattinen kommunistilogiikka tässä mahtaa olla takana mitä en ymmärrä?
Korostaa vain miten epäonnistunut itse on, vaikka niska limassa ahkeroinut. Masentaa.
Miksi minä en päässyt listoille, olisin halunnut, vaikka tulot on pienet.
:-( kirjoitti:
En jaksa katsoa toisten tietoja, se ei ole pois minulta. Tässä pätee sama kuin noissa linnan juhlissa, ei kiinnosta. Omaa surkeaa palkkaani ei nosteta, veroja kyllä ja kaiken muun hinnat nousee. Bensakin jo 1,9 €/litra. Pieni auto ja pieni kulutus auttaa, mutta ei helpota. Ikäni ei auta tulojen nostamiseen, koulutusta ja koemusta on, mutta ei kelpaa mihinkään parempipalkkaiseen työhön, on kokeiltu hakea, mutta koska ikäni alkaa 5:lla, ei muita töitä saa, kuin tätä, mitä nyt teen surkealla liksalla. Eli pitäkää verotietonne, mua ne ei hetkauta sinne tai tänne.
Ei hetkauta? Silti katkeruus loistaa kirjoituksestasi.
Tunnen henkilökohtaisesti noilta listoilta muutamia henkilöitä, ja voin sanoa, ettei ainakaan heille raha ole tuonut onnea henkilökohtaisessa elämässään. Sanotaanko näin, että kaikella on hintansa, myös kovilla tuloilla, enkä vaihtaisi omaani heidän elämänsä kanssa.