Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotiedot julki, hyvää kateellisten päivää!

Vierailija
10.11.2021 |

Aiotko kuluttaa aikaa muiden tulojen kadehtimiseen ja kyräilyyn sen sijaan että kuluttaisit sen ajan itsesi ja elämäsi kehittämiseen? Olisiko tärkeämpää saada suurituloisilta raha pois sen sijaan, että miettisit kuinka saat itsellesi saman. Olen itse ensimmäistä kertaa yli 100 t€ tienaavien joukossa ja vielä aika reilusti, enkä ole kateellinen kenellekään. Kannattaa käydä koulut kunnolla, ne on kustannettu verorahoilla.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä, että niitä julkaistaan. Miten ne edes jaksaa ihmisiä kiinnostaa 🙄

Koska ihailen näitä hyvinvointivaltion tukipilaireita, jotka maksavat paljon veroja. Jotkut ihailevat paljon maaleja tehneitä jääkiekkoilijoita, minä paljon veroja maksaneita kansalaisia. Hienoja ihmisiä, hieno lista.

Kiitos. Pääsin yli 100 k€ tienaavien verokoneeseen. Veroja maksoin tuloista yli 40 k€ ja siihen päälle vielä kaikki kulutusverot. En saa, enkä ole koskaan saanut, mitään tukia enkä käytä yhteiskunnan perusinfraa lukuunottamatta mitään julkisia palveluita. Olkaa hyvä kaikki tukien saajat ja muut siipiveikot! Toivottavasti ei omatunto kolkuta ottaa tätä rahaa vastaan, minun moraali tuskin antaisi periksi näin tehdä maassa missä koulutus on kustannettu verorahoilla. Oman koulutukseni olen maksanut vuosien varrella moneen kertaan. Käsittämätöntä on, että nämä tuilla eläjät ovat vielä kateellisiakin kun pitäisi olla tyytyväisiä että heitä näin elätän. Ei se ajatus kovin pitkälle riitä, mistä varmaan ne pienet tulotkin johtuvat.

Vierailija
82/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion päätöksenteossa hissutellaan ja hyssytellään aina jos joku päätöksen toimeenpano saattaa olla eriarvoistamista mistä joku saattaa pahoittaa mielensä. Valtio kuitenkin julkistaa kerran vuodessa listan verotiedoista mistä eriarvoisuus näkyy täysin avoimesti. Mikähän sosiaalidemokraattinen kommunistilogiikka tässä mahtaa olla takana mitä en ymmärrä?

Kansa täytyy pitää kateellisena jotta äänestäjät saa triggeröityä kerta toisensa jälkeen pelkästään paasaamalla tuloeroista tai suurituloisista tai veroja kiertävistä firmoista, rikkaista yms. Tästä syystä tää päivä on suomen vasemmistolle yksi kannatuspotentiaalin tilipäivistä ja jatkuu vasemmistomedian tukemana vaikkei sille mitään järjellistä muuta syytä olekaan tiedonvälityksellisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä listat osoittavat sen, kuinka epätasa-arvoinen maa Suomi on ja kuinka köyhille ei edes anneta mahdollisuutta parempaan. Kaikilla ei todellakaan ole samoja mahdollisuuksia. Sen sijaan, että rikkaiden tuloista kerrottaisiin, pitäisi näinä päivinä puhua suomalaisesta köyhyydestä ja sen syistä. Köyhien nimiä ei pidä missään julkaista,koska se on vain lisänöyryytystä,mutta kertoa kuinka moni ihminen joutuu verotietojen perusteella elämään köyhyysrajalla. Toivon toki myös konkreettisia toimia suomalaisten köyhien aseman parantamiseksi. Itse olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja tuloina pelkkä työmarkkinatuki,mutta apua en saa. Joudun mm. asumaan sukulaiseni luona. Toivoa paremmasta ei ole. Kyllähän haluaisinitsekin olla rikas, koska se parantaisi huomattavasti elämääni. En syntynyt rikkaaseen sukuun, eikä mahdollisuuksia parempaan elämään ole annettu. Aina on vain työttömyyttä, naurettavan pienet tulot ja TE-toimiston uhkailua. Kohta varmaan joudun pelkälle toimeentulotuelle. Lähihoitajaksi en koe soveltuvani, mutta kaipa se on kohta pakotettuna edessä.

Ei anneta mahdollisuutta??? Tässä maassa on ilmainen koulutus ja kaikki lähtevät käytännössä täsmälleen samalta viivalta elämäänsä rakentamaan.

Vierailija
84/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni löytyy listoilta, kuten joka vuosi. En todellakaan ole kateellinen suurituloisille kun olen ikäni sivusta seurannut millasta määrää työtä sellaiset tulot vaatii. Voin kertoa että ympäripyöreät työpäivät ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Listoissa ei myöskään näytetty maksettujen verojen määrää ja voin kertoa että sekin on paljon.

Vierailija
85/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kadehtia kirjoitti:

Listoissa ei myöskään näytetty maksettujen verojen määrää ja voin kertoa että sekin on paljon.

Kyllä ne ainakin iltapäivälehtien verokoneissa näytetään.

Vierailija
86/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni löytyy listoilta, kuten joka vuosi. En todellakaan ole kateellinen suurituloisille kun olen ikäni sivusta seurannut millasta määrää työtä sellaiset tulot vaatii. Voin kertoa että ympäripyöreät työpäivät ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Listoissa ei myöskään näytetty maksettujen verojen määrää ja voin kertoa että sekin on paljon.

Elämä on valintoja. Jotkut tykkäävät rahasta ja jotkut siitä, että pääsevät helpolla. Jotkut hyvin harvat poikkeustapaukset saavat nämä molemmat mutta niitä ei tässä maassa ole montaa.

Vierailija
87/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100000 on aika alhainen raja

Jos on 5000 kk palkka ja päälle joku bosniska on sijoittanutja kotiuttanut voittoja vähän - maksaa siis veroja yksityisenä henkilömä niin sitten voi päätyä listoille. Minäkin lähellä. Mutta myin tappiolla sen verran että jäin alle julkisuusrajan

Vierailija
88/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rikollista että julkisesti on verotiedot julki,ei kuulu muille paljonko tienaan,teen rikosilmoituksen verohallinnosta kuten joka vuosi 🤬

Vierailija
89/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö muka Ruotsi ja Norja ole pohjoismaita? Niissä näet verotiedot ovat julkisia, Ruotsissa lisäksi myös esim. asunnon arvo on julkinen tieto.

Vierailija
90/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rikollista että julkisesti on verotiedot julki,ei kuulu muille paljonko tienaan,teen rikosilmoituksen verohallinnosta kuten joka vuosi 🤬

Pitää olla aika paljon löysää aikaa, eikö senkin voisi käyttää johonkin hyödylliseen?

Vierailija
91/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerillämme ei ole yhtään pääomatuloja. Kertoo jotain siitä mitä hän ymmärtää talousasioista ylipäätään. Palkkatulot kuitenkin yli 200 t€. Ei taida mimmillä pysyä omat rahatkaan käsissä ja sama linja jatkuu valtion talouden hoidossa.

Vierailija
92/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuuden vuoksi pitäisi myös listata sosiaalituilla elävät.

Vierailija
93/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Jos asuisimme Suomessa, löytyisi mieheni ihan sieltä ylimmästä prosentista. Se on vaatinut paljon, paljon työtä, se on vaatinut paljon sopeutumista perheeltä ja veroja hän on maksanut paljon.

Ihan hyvällä omallatunnolla olemme koko perhe sitten nauttineet varallisuuden tuomista eduista.

Vierailija
94/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jossain tietoa, montako ihmistä lukumääräisesti ylitti tämän 100 000 euron rajan?

Vierailija
95/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministerillämme ei ole yhtään pääomatuloja. Kertoo jotain siitä mitä hän ymmärtää talousasioista ylipäätään. Palkkatulot kuitenkin yli 200 t€. Ei taida mimmillä pysyä omat rahatkaan käsissä ja sama linja jatkuu valtion talouden hoidossa.

Se on sijoittanut rahansa johonkin veroparatiisiin. Siitä se kertoo. Hänen WEF yms. globalistiystävänsä maksanevat bonukset suoraan niihin. 

Silloin kun oli se panamapaperi-case, sieltä löytyi suomalaisia päättäjiä. 

Vierailija
96/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan tätä joka vuotista rituaalia missä toisten tuloista tai niiden puutteesta tehdään julkista kansanhuvia. Ja sitten on lehdet pullollaan retostelua miten julkkis X:n tulot romahtivat tai julkkis V on nousukiidossa. Tilastoinnin ja tutkimuksen kannalta nämä ovat hyviä tietoja, mutta nyt niiden kautta nähdään ihmisten yksityiselämään ja arvioidaan sitä.

Vierailija
97/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen vaan onnellinen toisten puolesta, jos ovat menestyneet. Itse olen tyytyväinen omaan elämääni ja pärjään tuloillani ihan hyvin. 

Aivan, hyvä pointti. Joka vuosi vain on tämä sama valitus kateudesta ja ties mistä minkä väitetään olevan vain suomalaisten erikoispiirre. Kyse on kuitenkin yhteiskunnan avoimuudesta joka on etenkin pohjoismaalaisille ominaista.

Vierailija
98/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen vaan kiitollinen. Kiitos kaikille jopa kymmeniä miljoonia veroja maksaneille! Toinen juttu onkin se miten ja minne kertyneitä varoja jaetaan.

Vierailija
99/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä listat osoittavat sen, kuinka epätasa-arvoinen maa Suomi on ja kuinka köyhille ei edes anneta mahdollisuutta parempaan. Kaikilla ei todellakaan ole samoja mahdollisuuksia. Sen sijaan, että rikkaiden tuloista kerrottaisiin, pitäisi näinä päivinä puhua suomalaisesta köyhyydestä ja sen syistä. Köyhien nimiä ei pidä missään julkaista,koska se on vain lisänöyryytystä,mutta kertoa kuinka moni ihminen joutuu verotietojen perusteella elämään köyhyysrajalla. Toivon toki myös konkreettisia toimia suomalaisten köyhien aseman parantamiseksi. Itse olen moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja tuloina pelkkä työmarkkinatuki,mutta apua en saa. Joudun mm. asumaan sukulaiseni luona. Toivoa paremmasta ei ole. Kyllähän haluaisinitsekin olla rikas, koska se parantaisi huomattavasti elämääni. En syntynyt rikkaaseen sukuun, eikä mahdollisuuksia parempaan elämään ole annettu. Aina on vain työttömyyttä, naurettavan pienet tulot ja TE-toimiston uhkailua. Kohta varmaan joudun pelkälle toimeentulotuelle. Lähihoitajaksi en koe soveltuvani, mutta kaipa se on kohta pakotettuna edessä.

Ei anneta mahdollisuutta??? Tässä maassa on ilmainen koulutus ja kaikki lähtevät käytännössä täsmälleen samalta viivalta elämäänsä rakentamaan.

Niinhän sitä aina sanotaan. Minulla oli kotona kaoottista ja koulussa kiusattiin. Kun henkinen kapasiteetti menee selviämiseen niin eihän siinä samoja eväitä ole kuin sellaisella joka saa täysin vapaasti keskittyä oppimiseen ja jopa nauttia siitä.

Vierailija
100/121 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä aina sanotaan. Minulla oli kotona kaoottista ja koulussa kiusattiin. Kun henkinen kapasiteetti menee selviämiseen niin eihän siinä samoja eväitä ole kuin sellaisella joka saa täysin vapaasti keskittyä oppimiseen ja jopa nauttia siitä.

Niinpä. Ymmärrän sinua täysin. 

Minulla on tosi hyvät eväät, että olen aina pärjännyt koulussa loistavasti, läpäissyt mensan jne. Mutta kotona oli henkisesti vaurioittavaa eikä minua kannustettu koskaan mihinkään peruskoulun ja lukion jälkeen. On ollut lieviä/keskivaikeita jaksamisongelmia (burnoutia, paniikkia, epävarmuutta jne) ja olen osaamiseeni ja potentiaaliini nähden alisuoriutuja. Pääkopassa on kuitenkin sen verran hyvät synnyinlahjat, että olen pärjännyt keskimääräistä paremmin, mutta verolistat saa unohtaa ja toivon vaan, että työkyky kantaisi eläkeikään asti, ellei tässä saa jossain vaiheessa ruveta elelemään rikkaana perijänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi