Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilasta ei näytä kiinnostavan

Vierailija
09.11.2021 |

Minulla on useampi kummilapsi. Tämä yksi kuitenkin on sellainen, että kun heille menee kylään, hän lähtee joko kavereille tai on puhelimellaan. Ikää hänellä 10v. Syntymäpäiville kun menee, niin ei välttämättä avaa edes pakettia ja painelee omaan huoneeseensa. Muut kummilapset tulevat kuitenkin viettämään aikaa seuraani, jos menen vierailulle heille ja keskustelevat. Pitääkö tällaista kummiutta pitää yllä lahjojen ostoa ajatellen vai jätänkö kylmästi huomioimatta? Kummius on kuitenkin minulle tärkeä asia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiriippuvainen ja syrjäytymisvaarassa

Sehän auttaakin lasta kun jätät vielä lahjoitta

Vierailija
2/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta toiveet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettiriippuvainen ja syrjäytymisvaarassa

Sehän auttaakin lasta kun jätät vielä lahjoitta

Kyllä heidän perheellä rahaa on, siitä ei ole kyse että jäisi jostain materiasta paitsi. Ap

Vierailija
4/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi on vain intovertimpi eikä pidä siitä että on liikaa ihmisiä ympärillä. Oletko koskaan tehnyt hänen kanssaan mitään kahden kesken?

Vierailija
5/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lapsi on vain intovertimpi eikä pidä siitä että on liikaa ihmisiä ympärillä. Oletko koskaan tehnyt hänen kanssaan mitään kahden kesken?

Harrastaa kyllä joukkuelajejakin, mutta voi kai sitä olla introvertti silti. En yksinkertaisesti tiedä mitä hänen kanssaan tekisin kaksin. On hän ollut yökylässä äitinsä kanssa, mutta silloinkin selasi puhelinta päivät pitkät.

Vierailija
6/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä mielenkiintoista siellä puhelimessa on?

Vierailija
7/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapselle lahjaksi jotain yhteistä tekemistä. Menkää vaikka elokuviin yhdessä, niin tutustutte paremmin. Hankalaa sitä on tuntemattomien kanssa jutella. Eikä se sitä paitsi ole lapsen vika, jos ei osaa käyttäytyä, vaan vanhempien.

Vierailija
8/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapselle lahjaksi jotain yhteistä tekemistä. Menkää vaikka elokuviin yhdessä, niin tutustutte paremmin. Hankalaa sitä on tuntemattomien kanssa jutella. Eikä se sitä paitsi ole lapsen vika, jos ei osaa käyttäytyä, vaan vanhempien.

joo, olen samaa mieltä, että aikuiset ovat "opettaneet" että on ok häipyä omiin oloihinsa. Lapselle en siis ole vihainen, vaikka niin annoin varmasti ymmärtää. Vanhempia kohtaan tekisi mieli näpäyttää, mutta eipä he varmaaan huomaisi asiaa.

Vierailija
9/27 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on kymmenvuotiaasta kummilapsesta, niin minusta hänen vanhempansa vosivat vähän ohjeistaa ja neuvoa, miten tulisi käyttäytyä mm. silloin kun saa lahjan. - En minä sinänsä kummilapsiltani(kaan)  kiitosta odota tai vaadi mutta kiva sellainen on silti saada, jo sellaiseen on aihetta e. kuten silloin kun saavat lahjan. - Ei kiitosen esittämien kauaa vie.  Sen jälkeen varmasti ehtii viettää aikaa kavereiden kanssa. Eli en odota, että jäisi vielä kiitoksensa lisäksi juttelemaankin kanssani, jos on omia kavreita, joiden kanssa haluaisi viettää aikaa 

Kummisetä

Vierailija
10/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuntenut kummejani kunnolla, enkä lapsena tajunnut edes kiittää saamistani lahjoista, eikä sitä tainnut tehdä minun vanhemmatkaan. Olin tottakai kiitollinen lahjoista, mutta ei olisi haitannut, vaikka en olisi niitä saanut. Eli sinuna jättäisin jatkossa kummilapsen huomioimatta.

Vierailija
11/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koko kummitouhu ole jo mennyttä vuosituhatta? 

Vierailija
12/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin introvertti niin tuo on kyllä ihan huonoa käytöstä. Ei ole opetettu tavoille.

Vierailija
13/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka onkin introvertti niin tuo on kyllä ihan huonoa käytöstä. Ei ole opetettu tavoille.

Toisaalta onko lapselta kysytty sopiiko kutsua vieras kylään? Vieras yleensä vanhempien takia paikalla, joten miksi lapsen pitäisi roikkua seuraamassa aikuisten keskinäistä juttelua? Koska lapsen kummi? Ei ole taidettu lapselta kysyä tarvitseeko hän kummia tai jos tarvitsee, niin sopiiko vanhempien valitsema kummi.

Vierailija
14/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi mielummin kavereiden kanssa, yksin tai sellaisen ihmisen kanssa, joka on tarpeeksi tuttu. Itselle ainakin olisi aika kamala joutua viettämään pakolla pitkä aika jonkun sellaisen kanssa, josta ei välitä yhtään.

Ihmiset ovat erilaisia ja tässäkään paikassa ap ei voi laittaa lasta samaan kummilasten joukkoon, missä muutkin ovat. Jos teidän välillä ei ole mitään muuta kuin joku teennäinen kummisuhde, niin antaisin olla. Ei sitä kannata itseään ja toista kiusata niin mitättömän asian takia.

Vierailija
15/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta onko lapselta kysytty sopiiko kutsua vieras kylään? Vieras yleensä vanhempien takia paikalla, joten miksi lapsen pitäisi roikkua seuraamassa aikuisten keskinäistä juttelua? Koska lapsen kummi? Ei ole taidettu lapselta kysyä tarvitseeko hän kummia tai jos tarvitsee, niin sopiiko vanhempien valitsema kummi.

Näin. Kummi on lapselle luultavasti vain lähes vieras ihminen, jonka kyselyt ja hössöttämiset ärsyttävät. Ymmärrän lasta hyvin. En minäkään haluaisi viettää aikaa ihmisen kanssa, jota en edes ajattele. Se olisi ajanhukkaa.

Vierailija
16/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisteleva kummi.

Vierailija
17/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseen pitäisi tutustua, mutta miten häneen tutustuu jos kylässäkäyminen ja ajanviettoyritys lapsen kanssa on ahdistelemista, kyselyä ja hössöttämistä😒

Vierailija
18/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdisteleva kummi.

Siltä tuntuu.

Itse olen jo liki viisikymppinen ja kummitätini on ihminen, jonka kanssa en keksi mitään juttuaihetta. Se ei kummitäti haittaa, sillä hän osaa puhua vaikka yksin mainiosti. Pärjään oikein hyvin yleensä ihmisten kanssa, mutta tämä täti on sellainen omiensa kälättäjä, että suunvuoroa ei saa. Joskus hän kysäisee jotain, mutta kun alan vastaamaan, niin hän alkaa juttelemaan jo jotain toista asiaa. Niin se meni aina. Niinpä olen soittanut hänelle hänen syntymäpäivinään ja ennen joulua, se saa riittää hyviksi tavoiksi.

Vierailija
19/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien kanssa kemiat kohtaa, on mullakin suosikkikummityttö ja ne muut. Voin mä silti ostaa lahjoja

Vierailija
20/27 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kahdelta kummiltani ikinä mitään lahjoja 80-luvulla saanut. Omalle ainoalle kummitytölleni annoin hänen lapsuusaikana joitain lahjoja (=leluja), hänen teini-iässä lähetin ihan vain rahaa 20 €/synttäri ja joulu, kun tiesin, etten osaa ostaa oikeanlaisia juttuja. En mä mitään kiitosta tarvinnut (enkä saanut). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän