HALUAN ESTROGEENIT vaikka olikin rintasyöpä
Rintasyöpä iski ja hoidettiinkin. Hormonireseptoripositiivinen joten automaattisesti määrättiin hormoninESTOlääkitys.
Niiden sijaan haluan jatkaa aiempia hormoniKORVAUShoitojani. Olen valmis ottamaan riskin syövän uusiutumisesta, kunhan saan vaihdevuosioireet pois. En kestä nivelkipuja, ihon kuivumista ja masennusta.
Mutta lääkärit eivät anna estrogeeni/keltarauhashormonireseptiä! Enkö todella saa päättää kehostani? Olen jo 60-v ja mieluummin otan vaikka muutaman kuukauden terveenä kuin jatkuvasti kipeänä. Syöpähän voi uusiutua estohoidosta huolimatta tai olla uusiutumatta hormonikorvaushoidosta huolimatta. Tai voin kuolla johonkin muuhun.
Saisikohan Virosta reseptin? En oikein osaa pimeiltäkään markkinoilta yrittää.
Kommentit (23)
ihime hommaa. itella hormoniblokkilääkitys ja onhan se perseestä. Olen parisuhteessa eikä tee ees seksiä mieli sen takia.
Eihän keltarauhashormonit sisällä estrogeeniä?
Kaikkiin noihin oireisiin auttaa liikunta.
Jos et saa lääkitystä niin komppaan tuota liikuntavinkkiä ja lisään vielä ruokavaliosta huolehtimisen. Katso netistä mitä ruoka-aineita kannattaa syödä ja mitä jättää pois. Jos ei korjaa oloa kokonaan, niin ainakin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun ei auta?
Nivelkivut haittasivat itsellä liikkumista. Nyt olen löytänyt liikkumisen ilon khh:n myötä
Vierailija kirjoitti:
Nivelkivut haittasivat itsellä liikkumista. Nyt olen löytänyt liikkumisen ilon khh:n myötä
En ymmärrä tuota lyhennettä.
Syöpä elää sokereista; rintasyöpäsolussa on 4 kertaa enemmän insuliinireseptoreja kuin normaalissa solussa. Eli syö lihaa ja eläinrasvaa niin ei syöpä iske uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota lyhennettä.
Syö kauheasti hiilihydraatteja.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä elää sokereista; rintasyöpäsolussa on 4 kertaa enemmän insuliinireseptoreja kuin normaalissa solussa. Eli syö lihaa ja eläinrasvaa niin ei syöpä iske uudestaan.
Minä en ainakaan voi syödä eläinrasvaa juurikaan, koska veren rasva-arvot nousivat todella korkeaksi estrogeeninestolääkityksen takia. Lääkärikin oli ihan järkyttynyt, kun näki, miten rasvaista mun veri on.
Pätkäpaasto ja vähähiilihydraattinen ruokavalio kehiin. Eli korvaat perunan/pastan/riisin/sokerin vihreillä vihanneksilla. Lisää oliiviöljyä ja omenaviinietikkaa ruokavalioosi. Mulla naishormoonioireet pahenee jos syön hiilihydraatteja. Ja syöt 2 ateriaa päivässä. Jos nälkä jää, lisää rasvaa ateriaasi.
Tätä en tosin suosittele 1 tyypin diabeetikoille. 2 tyypin diabeetikoille suosittelen erittäin vahvasti. Jos haima toimii, ei em. ruokavalio ole sinulle haitaksi. Jos haima ei toimi, älä kokeile
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan voi syödä eläinrasvaa juurikaan, koska veren rasva-arvot nousivat todella korkeaksi estrogeeninestolääkityksen takia. Lääkärikin oli ihan järkyttynyt, kun näki, miten rasvaista mun veri on.
Turhat lääkkeet pois niin ongelma ratkeaa. Kolestrolista ne hormonit tehdään.
Amazonista voi tilata estrogeenivoidetta jossa on ihan estradiolia. "Hello Pharmacist Bi-Est."
Ilman muuta ihmisen täytyy saada päättää terveydenhoidostaan ja hormonikorvauksestaan. Suoraan sanottuna uituttaa lääkärit ja muu paska.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Mitä sinä täällä vingut. Keskustele lääkärisi kanssa. Jos hankit jostain pimeästi estrogeeniä ja saat syövän, olet kuitenkin kolkuttelemassa sairaalan ovea. Ei sinua sitten hoideta.
Ap sanoo valitsevansa mieluummin hormonit ja niiden hyödyn, asian ei pitäisi olla kenenkään toisen määräiltävissä.
Vierailija kirjoitti:
EI AUTA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinrasva ei ole ongelma vaan sokeri ja hiilarit ja huonot öljyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ajan tasalla eikä ole lääkärisikään.
Lääkäri sanoi, että estrogeeni on kuin bensaa liekkeihin rintasyövän suhteen. Kysyin, että mihin se rintasyöpä tulee, jos kaikki rintarauhaskudos on nyt poistettu. Kuulemma esimerkiksi leikkausarpiin. Sen verran myöntyi, että jos olo on jatkuvasti aivan sietämätön niin pieni annos estrogeenigeeliä saattaa tulla kyseeseen. Sinnittelin sitten ilman 10 vuotta. Nyt oireet alkavat onneksi helpottaa. Mutta aika hankalaa oli esimerkiksi kuumien aaltojen ja hikoilun kanssa. Nivelkipuja ei tullut, mutta yöunet ovat edelleen katkonaiset, jos nyt ylipäätään unta saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Mitä sinä täällä vingut. Keskustele lääkärisi kanssa. Jos hankit jostain pimeästi estrogeeniä ja saat syövän, olet kuitenkin kolkuttelemassa sairaalan ovea. Ei sinua sitten hoideta.
Ap sanoo valitsevansa mieluummin hormonit ja niiden hyödyn, asian ei pitäisi olla kenenkään toisen määräiltävissä.
Ei vain tiedä mistä puhuu. Levinneen rintasyövän kanssa on äkkiä hyvin ikävä nivelkipuja ja vv-oireita.