Iso erimielisyys miehen kanssa
Otettiin heti aamusta yhteen miehen kanssa asiasta, josta on riidelty ennenkin. Meillä on perustavanlaatuinen mielipide-ero meidän suhteen tulevaisuudesta: mies ei aio mennä koskaan naimisiin eikä tiedä haluaako lapsiakaan. Haluaa kyllä elää loppuelämänsä minun kanssani, muttei näe yhtään syytä nykypäivänä avioitua. Minullekaan avioliitto ei ole itsetarkoitus, voin elää ilman sitä PAITSI jos hankimme joskus lapsia. Siinä tapauksessa haluan mennä naimisiin ennen lasten tekoa. Oma isäni ja äitini eivät menneet naimisiin ja koen kärsineeni siitä paljon.
Tähän ketjuun on turha tulla kyseenalaistamaan minun syitäni haluta avioliittoa, sillä minä kysyn teitä vain kertomaan omia kokemuksianne siitä, onko miehenne/oletteko itse muuttaneet mieltänne tällaisen perustavanlaatuisen asiaan suhteen? Olemme molemmat 31v ja yhdessä oltu 5 vuotta.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:41"]Annoin miehelleni kaksi vaihtoehtoa: jos lapsi syntyy ennen kuin olemme naimisissa, tulee lapselle minun sukunimeni ja kaikille sen jälkeen syntyville lapsille luonnollisesti myös, mutta jos olemme naimisissa, otan miehen miehen sukunimen ja lapset tietenkin myös. Näin tämä asia menee laillisestikin (epäilijät voivat tarkistaa asian) ja miehellä ei ole siihen mitään sanomista. Mies mietti hetken ja ymmärsi asian. Olemme olleet naimisissa nyt 14 vuotta ja mies pitää sormusta sormessaan mielellään.
Muut saavat sanoa mun puolesta mitä haluavat tähän viestiini, eipähän paljoa kiinnosta. :)
[/quote]
Tein aika saman tempun. Mies myönsi myöhemmin ettei vastustanut naimisiinmenoa vaan pelkäsi että haluan isot kalliit prinsessahäät. Mentiin minun tahdostani maistraatissa kahdestaan (no todistajat tietty mutta ne oli työntekijöitä) naimisiin ja käytettiin jonkun verran rahaa häämatkaan. Onnellisesti naimisissa jo 15 vuotta, yksi lapsi tehtiin vain :)
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:09"]Oma isäni ja äitini eivät menneet naimisiin ja koen kärsineeni siitä paljon.
[/quote]
Wtf?
[/quote]
Mietin samaa. Voisitko hieman nyt avata sitä miksi olet niin kovin kärsinyt siitä ettei vanhempasi olleet avioliitossa?
[/quote]
Sanoin jo aloituksessa, että tämä ketju ei ole avioliitosta keskustelua varten enkä tule vastaamaan kysymyksiin, jotka koskevat sitä, miksi avioliitto on minulle tärkeä. Ap
[/quote]
No eihän tätä keskustelua voi käydä jos iso osa-alue aiheesta täytyy jättää pois.
[/quote]
Keskustelun aihe ei ole avioliitto vaan se, muuttavatko ihmiset mieltään isoissa asioissa. Itse näen tärkeämpänä sen lastenhankinta-asian, ap ei ole ihan nuori enää
[/quote]
Totta. Mielestäni on tärkeää tietää mihin perustuu ap:n tiukka mielipide. Miten voi keskustella siitä että voiko mielipide muuttua jos ei tiedä että mihin se perustuu.
[/quote]
Ap kysyi miehen mielipiteen muuttumista, itse ymmärsin että ap jättää miehen jos ei muuta mieltään?? Mene pois ketjusta jos et osaa lukea ja haluat vain vängätä. Mua kiinnostaa aihe koska jätin viime kesänä miehen siksi ettei halunnut tehdä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:16"]Olet pimeä. Lapsien haluamisen puute miehelläsi on sun ainoa oikea ongelma, ei mikään naurettavan paperipalan allekirjoitus. [/quote] Vaikka ap sanoi ettei tässä ketjussa keskustella avioliitosta itsessään niin haluan vastata tälle kommentoijalle: en ymmärrä teitä avioliiton mollaajia. Miten se on sulta pois jos mä pidän sitä tärkeänä ja haluan osoittaa sitoutumiseni menemällä naimisiin? Se ei varmasti ole sulta mitenkään pois joten miksi ihmeessä asia herättää noin voimakkaita tunteita? Onko sulla joku ongelma? Sut on jätetty alttarille ja olet ikuisesti katkera? Vaikka avioliitto on instituutiona menettänyt viime vuosina mainettaan, ei se tarkoita sitä etteikö osa edelleen kunnioita asiaa. T. 20 vuotta jo naimisissa ja jos joskus eroamme, en mene uudestaan naimisiin. Mulle avioliitto on once in a lifetime juttu.
[/quote]
Okei, sulle tulee ero ja tapaat uuden ihanan ihmisen, jonka kanssa haluaisit viettää loppuelämäsi. Tämä kuitenkin paukauttaa, että ei käy ilman avioliittoa. Sinä sanot, että sorry, se on sitten tässä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:41"]Annoin miehelleni kaksi vaihtoehtoa: jos lapsi syntyy ennen kuin olemme naimisissa, tulee lapselle minun sukunimeni ja kaikille sen jälkeen syntyville lapsille luonnollisesti myös, mutta jos olemme naimisissa, otan miehen miehen sukunimen ja lapset tietenkin myös. Näin tämä asia menee laillisestikin (epäilijät voivat tarkistaa asian) ja miehellä ei ole siihen mitään sanomista. Mies mietti hetken ja ymmärsi asian. Olemme olleet naimisissa nyt 14 vuotta ja mies pitää sormusta sormessaan mielellään.
Muut saavat sanoa mun puolesta mitä haluavat tähän viestiini, eipähän paljoa kiinnosta. :)
[/quote]
Näin niitä kompromisseja tehdään ja keskustellaan yhdessä rakentavasti. Nimim eipähän paljoa kiinnosta...
Olet vamasti ihana nainen.
Sopikaa, että ette koskaan hanki lapsia, niin yhteinen tulevaisuutenne on onnentäyttämää hattaraa ja ei tarvitse enää ikinä riidellä asiasta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:16"]Olet pimeä. Lapsien haluamisen puute miehelläsi on sun ainoa oikea ongelma, ei mikään naurettavan paperipalan allekirjoitus. [/quote] Vaikka ap sanoi ettei tässä ketjussa keskustella avioliitosta itsessään niin haluan vastata tälle kommentoijalle: en ymmärrä teitä avioliiton mollaajia. Miten se on sulta pois jos mä pidän sitä tärkeänä ja haluan osoittaa sitoutumiseni menemällä naimisiin? Se ei varmasti ole sulta mitenkään pois joten miksi ihmeessä asia herättää noin voimakkaita tunteita? Onko sulla joku ongelma? Sut on jätetty alttarille ja olet ikuisesti katkera? Vaikka avioliitto on instituutiona menettänyt viime vuosina mainettaan, ei se tarkoita sitä etteikö osa edelleen kunnioita asiaa. T. 20 vuotta jo naimisissa ja jos joskus eroamme, en mene uudestaan naimisiin. Mulle avioliitto on once in a lifetime juttu.
[/quote]
Okei, sulle tulee ero ja tapaat uuden ihanan ihmisen, jonka kanssa haluaisit viettää loppuelämäsi. Tämä kuitenkin paukauttaa, että ei käy ilman avioliittoa. Sinä sanot, että sorry, se on sitten tässä.
[/quote]
Sitten meitä ei ole tarkoitettu yhteen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:09"]Oma isäni ja äitini eivät menneet naimisiin ja koen kärsineeni siitä paljon.
[/quote]
Wtf?
[/quote]
Mietin samaa. Voisitko hieman nyt avata sitä miksi olet niin kovin kärsinyt siitä ettei vanhempasi olleet avioliitossa?
[/quote]
Sanoin jo aloituksessa, että tämä ketju ei ole avioliitosta keskustelua varten enkä tule vastaamaan kysymyksiin, jotka koskevat sitä, miksi avioliitto on minulle tärkeä. Ap
[/quote]
No eihän tätä keskustelua voi käydä jos iso osa-alue aiheesta täytyy jättää pois.
[/quote]
Keskustelun aihe ei ole avioliitto vaan se, muuttavatko ihmiset mieltään isoissa asioissa. Itse näen tärkeämpänä sen lastenhankinta-asian, ap ei ole ihan nuori enää
[/quote]
Totta. Mielestäni on tärkeää tietää mihin perustuu ap:n tiukka mielipide. Miten voi keskustella siitä että voiko mielipide muuttua jos ei tiedä että mihin se perustuu.
[/quote]
Ap kysyi miehen mielipiteen muuttumista, itse ymmärsin että ap jättää miehen jos ei muuta mieltään?? Mene pois ketjusta jos et osaa lukea ja haluat vain vängätä. Mua kiinnostaa aihe koska jätin viime kesänä miehen siksi ettei halunnut tehdä lapsia.
[/quote]
Eli jos sinulta tulee joku kysymään että voinko satuttaa itseäni enemmän puukolla vai sahalla niin alatko tätä pohtimaan vai koitatko kenties sanoa että voisiko olla satuttamatta ollenkaan?
Ap jää pian yksin moisen typeryyden takia. Voi menettää elämänsä miehen moisen typeryyden takia.
Joskus vaan täytyy miettiä sitäkin että haluanko pitää pääni/olla oikeassa vai haluanko olla parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:48"]Sopikaa, että ette koskaan hanki lapsia, niin yhteinen tulevaisuutenne on onnentäyttämää hattaraa ja ei tarvitse enää ikinä riidellä asiasta.
[/quote]
No sehän tässä onkin hauskaa: en aikaisemmin halunnut lapsia ja mies taas halusi. Puhui pitkään että yksi tyttö ja yksi poika, suunnitteli leikkimielisesti näille harrastuksia yms. Sai minutkin hyväksymään ajatuksen lastenteosta, mutta nyt oli muuttanut mieltään niin päin että ehkä tämä maailma on liian kurja paikka eikä tänne vastuullinen ihminen tee lapsia. On siis tosi tietoinen ympäristöasioista ja muista isoista ongelmista, ehkä johtuu siitä? Ap
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:09"]Oma isäni ja äitini eivät menneet naimisiin ja koen kärsineeni siitä paljon.
[/quote]
Wtf?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli jos sinulta tulee joku kysymään että voinko satuttaa itseäni enemmän puukolla vai sahalla niin alatko tätä pohtimaan vai koitatko kenties sanoa että voisiko olla satuttamatta ollenkaan?
Ap jää pian yksin moisen typeryyden takia. Voi menettää elämänsä miehen moisen typeryyden takia.
Joskus vaan täytyy miettiä sitäkin että haluanko pitää pääni/olla oikeassa vai haluanko olla parisuhteessa.
[/quote]
Mutta ap:lla käy aika vähiin, jos hän haluaa lapsia ja mies ei, ap:lla ei ole paljoa aikaa etsiä uutta miestä. Mies voi olla elämän mies mutta entä jos hän ei halua niitä lapsia? Itse valitsisin lapset miehen yli.
En myöskään ymmärrä avioliiton mollaajia. Joillekkin se vaan on tärkeämpää kuin toisille. Minulle asia on tärkeä ja olenkin erittäin ylpeä siitä, että mieheni halusi mennä minun kanssani naimisiin, mutta ei ex-avovaimonsa kanssa, jonka kanssa oli kuitenkin 10 vuotta yhdessä ja sai kaksi lastakin.
Mutta siinä olen monen kanssa samaa mieltä, että nyt se lapsenteko asia on tärkeämpi. Ap ei tuosta enää nuorene. Lapsi kannattaisi tehdä pian tai ainakin saada varmuus mieheltä, että sellainen kyllä tehdään. Ja Ilman muuta lapsi sitten äidin nimelle ja vasta avioitumisen jälkeen äidin ja lapsen nimi muutetaan samaksi kuin miehelläkin.
"Mutta ap:lla käy aika vähiin, jos hän haluaa lapsia ja mies ei, ap:lla ei ole paljoa aikaa etsiä uutta miestä. Mies voi olla elämän mies mutta entä jos hän ei halua niitä lapsia? Itse valitsisin lapset miehen yli."
Totta tuokin. Mutta nykyisen miehen jättäminen ei takaa automaattisesti sitä että löytyy mies joka haluaa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:57"]
"Mutta ap:lla käy aika vähiin, jos hän haluaa lapsia ja mies ei, ap:lla ei ole paljoa aikaa etsiä uutta miestä. Mies voi olla elämän mies mutta entä jos hän ei halua niitä lapsia? Itse valitsisin lapset miehen yli."
Totta tuokin. Mutta nykyisen miehen jättäminen ei takaa automaattisesti sitä että löytyy mies joka haluaa lapsia.
[/quote]
Jos kovasti lapsia haluaa niin raskaaksi voi hankkiutua vaikkei sellaista miestä löytyisikään (esim yhden illan pano baarista). Tosin sellaisen kanssa ap tuskin avioon pääsee ennen lapsen syntymää..
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:57"]
[/quote]
Jos kovasti lapsia haluaa niin raskaaksi voi hankkiutua vaikkei sellaista miestä löytyisikään (esim yhden illan pano baarista). Tosin sellaisen kanssa ap tuskin avioon pääsee ennen lapsen syntymää..
[/quote]
Mitenköhän palavasti ap lapsia haluaa...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:48"]Sopikaa, että ette koskaan hanki lapsia, niin yhteinen tulevaisuutenne on onnentäyttämää hattaraa ja ei tarvitse enää ikinä riidellä asiasta. [/quote] No sehän tässä onkin hauskaa: en aikaisemmin halunnut lapsia ja mies taas halusi. Puhui pitkään että yksi tyttö ja yksi poika, suunnitteli leikkimielisesti näille harrastuksia yms. Sai minutkin hyväksymään ajatuksen lastenteosta, mutta nyt oli muuttanut mieltään niin päin että ehkä tämä maailma on liian kurja paikka eikä tänne vastuullinen ihminen tee lapsia. On siis tosi tietoinen ympäristöasioista ja muista isoista ongelmista, ehkä johtuu siitä? Ap
[/quote]
Ymmärrän hyvin miestäsi. Ilmastonmuutos, väestönkasvu, energian ja ruoan riittävyys on tiedostovan ihmisen horisontissa isoja asioita, jotka tuleekin ottaa huomioon. Tämän hetken kolmikymppiset voivat juuri ja juuri ehtiä alta pois, mutta heidän lastensa sukupolven elinaikana paska iskee tuulettimeen ja reilusti.
Kuten joku asiassa pysynyt jo sanoikin, olennaista nyt on sun selvittää itsellesi, haluatko lisääntyä vai et. Jos haluat ja haluat sitä enemmän kuin olla tässä ilmeisesti perustaltaan onnellisessa suhteessa, neuvon sua eroamaan ja alkamaan toteuttaa sitä lisääntymisasiaa, jos miehesi ei lapsia halua. Se avioliitto on vain sivujuonne tässä.
Miksi ap kysyt täällä? Av:n tuntien vastauksia tulevat olemaan a) hankkiudu salaa raskaaksi kättämällä ehkäisy pois, b) uhkaa ja kiristä mies menemään naimisiin ja toista kohta a, c) JSSAP. Eikö asiasta voi keskustella miehen kanssa järkevästi vai meneekö väkisin riidaksi? Ymmärtääkö mies että aikasi saada lapsia hupenee koko ajan? Oletko itse ehdottoman varma siitä että haluat lapsia JA naimisiin vai riittäisikö esim. jompi kumpi?
Ap saa haluta naimisiin, ei siinä mitään. Minä itse en kuitenkaan ymmärrä mikä vanhempien avoliitossa on sellainen asia, josta lapsi suoranaisesti kärsii? Miten se allekirjoitettu paperi poistaa lapsen kärsimyksen?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:09"]
Otettiin heti aamusta yhteen miehen kanssa asiasta, josta on riidelty ennenkin. Meillä on perustavanlaatuinen mielipide-ero meidän suhteen tulevaisuudesta: mies ei aio mennä koskaan naimisiin eikä tiedä haluaako lapsiakaan. Haluaa kyllä elää loppuelämänsä minun kanssani, muttei näe yhtään syytä nykypäivänä avioitua. Minullekaan avioliitto ei ole itsetarkoitus, voin elää ilman sitä PAITSI jos hankimme joskus lapsia. Siinä tapauksessa haluan mennä naimisiin ennen lasten tekoa. Oma isäni ja äitini eivät menneet naimisiin ja koen kärsineeni siitä paljon. Tähän ketjuun on turha tulla kyseenalaistamaan minun syitäni haluta avioliittoa, sillä minä kysyn teitä vain kertomaan omia kokemuksianne siitä, onko miehenne/oletteko itse muuttaneet mieltänne tällaisen perustavanlaatuisen asiaan suhteen? Olemme molemmat 31v ja yhdessä oltu 5 vuotta.
[/quote]
jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, niin sinun pitää vaan tehdä päätös.
miehenä minulle tuli tunne että olen valmis hankkimaan lapsia, valmis henkisesti ja asenteellisesti, vasta 35 jälkeen tms.. sitten kun kuulin raskaudesta niin olin onnellinen eikä mitään negatiivista fiilistä tullut asiasta mieleeni. sitten kun on kypsä niin sen tietää.
t. m46
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:09"]Oma isäni ja äitini eivät menneet naimisiin ja koen kärsineeni siitä paljon. [/quote] Wtf? [/quote] Mietin samaa. Voisitko hieman nyt avata sitä miksi olet niin kovin kärsinyt siitä ettei vanhempasi olleet avioliitossa? [/quote] Sanoin jo aloituksessa, että tämä ketju ei ole avioliitosta keskustelua varten enkä tule vastaamaan kysymyksiin, jotka koskevat sitä, miksi avioliitto on minulle tärkeä. Ap [/quote] No eihän tätä keskustelua voi käydä jos iso osa-alue aiheesta täytyy jättää pois. [/quote] Keskustelun aihe ei ole avioliitto vaan se, muuttavatko ihmiset mieltään isoissa asioissa. Itse näen tärkeämpänä sen lastenhankinta-asian, ap ei ole ihan nuori enää [/quote] Totta. Mielestäni on tärkeää tietää mihin perustuu ap:n tiukka mielipide. Miten voi keskustella siitä että voiko mielipide muuttua jos ei tiedä että mihin se perustuu. [/quote] Ap kysyi miehen mielipiteen muuttumista, itse ymmärsin että ap jättää miehen jos ei muuta mieltään?? Mene pois ketjusta jos et osaa lukea ja haluat vain vängätä. Mua kiinnostaa aihe koska jätin viime kesänä miehen siksi ettei halunnut tehdä lapsia. [/quote] Eli jos sinulta tulee joku kysymään että voinko satuttaa itseäni enemmän puukolla vai sahalla niin alatko tätä pohtimaan vai koitatko kenties sanoa että voisiko olla satuttamatta ollenkaan? Ap jää pian yksin moisen typeryyden takia. Voi menettää elämänsä miehen moisen typeryyden takia. Joskus vaan täytyy miettiä sitäkin että haluanko pitää pääni/olla oikeassa vai haluanko olla parisuhteessa.
[/quote]
Minkä merkkinen se puukko on? Entä saha? En voi pohtia asiaa kanssasi, ennen kuin kerrot.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 12:03"]Ap saa haluta naimisiin, ei siinä mitään. Minä itse en kuitenkaan ymmärrä mikä vanhempien avoliitossa on sellainen asia, josta lapsi suoranaisesti kärsii? Miten se allekirjoitettu paperi poistaa lapsen kärsimyksen?
[/quote]
En ole ap mutta minua kiusattiin siitä että perheessämme oli kahta eri sukunimeä. Kiusaamiseen osallistuivat opettajatkin, ei hyväksynyt isäni nimikirjoitusta todistuksissa kun oli eri sukunimi kuin minulla. Isä meni myöhemmin erottuaan äidistäni naimisiin ja sai lapsia vaimonsa kanssa, tämä ensinnäkin loukkasi meitä (miksei halunnut äitimme kanssa naimisiin jne) enkä edes tiedä miten monimutkaiseksi perintöasiat muuttuvat vai muuttuvatko.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 11:09"]Oma isäni ja äitini eivät menneet naimisiin ja koen kärsineeni siitä paljon.
[/quote]
Wtf?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]