tänään tulee Avalta Black Swan
Aiotteko katsoa? Itse haluaisin, mutta mies on poissa kotoa niin enpä tiedä uskallanko. Olen kyllä kyseisen elokuvan joskus nähnyt, mutta mutta...
Kommentit (89)
Minkä ikäinen tuo Nina oikein on?
Loistava elokuva mielen särkymisestä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:56"]
Loistava elokuva mielen särkymisestä.
[/quote]Ja sairaalloisen tukahduttavan omistavan manipuloivan äidin vaikutuksesta siihen mieleen. Äiti oli se sairas elokuvassa joka "tartutti" hulluutensa tyttäreensä.
Inhottavan aidon näköisiä nuo kohdat missä portman leikkaa itseltään kynsiä, ja tulee verta.
Spoiler: joidenkin teorioiden mukaan Ninan äiti käyttää tätä seksuaalisesta hyväkseen, perusteluina esim Ninan ikäänsä nähden lapsellinen olemus ja lapsekas sisustus (taantuminen), kohtaus jossa äiti kysyy "Are you ready?" ja ilmaantuu seksikkäästi pukeutuneena ahdistuneen oloisen Ninan huoneeseen tämän ollessa sängyssä, Ninan unifantasiassa jossa se toinen tyttö olevinaan nuolee häntä ja sitten tämän kasvot vaihtuvat äidin kasvoiksi ja seuraavana aamuna äiti istuu kivettyneenä tuolissaan (kokee syyllisyyttä) ja monta muuta. Itse vakuutuin tämän olevan heidän suhteessaan myös vialla.
Elokuva oli pettymys. Paljon kehuttu ja sitten kun näin sen, ihmettelin miksi.
Ilmeisesti Portman tanssii hieman alussa, mutta muuten tanssikohtaukset tekee ammattitanssija.
Kiitos leffavinkistä. Itse en ole tätä ennen nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:09"]Spoiler: joidenkin teorioiden mukaan Ninan äiti käyttää tätä seksuaalisesta hyväkseen, perusteluina esim Ninan ikäänsä nähden lapsellinen olemus ja lapsekas sisustus (taantuminen), kohtaus jossa äiti kysyy "Are you ready?" ja ilmaantuu seksikkäästi pukeutuneena ahdistuneen oloisen Ninan huoneeseen tämän ollessa sängyssä, Ninan unifantasiassa jossa se toinen tyttö olevinaan nuolee häntä ja sitten tämän kasvot vaihtuvat äidin kasvoiksi ja seuraavana aamuna äiti istuu kivettyneenä tuolissaan (kokee syyllisyyttä) ja monta muuta. Itse vakuutuin tämän olevan heidän suhteessaan myös vialla.
[/quote]
En ole kuullutkaan... Kammottavaa.
Ajatuksia herättävä elokuva. Natalie Portmanin mies muuten on tuo yksi balettitanssija, taisivat tavata leffan kuvauksissa.
Oliko Nina ja Lily oikeasti yhdessä (ja Lily valehtelee) vai oliko sekin Ninan mielen järkkymistä?Siis onko tuo Lily keplottelija joka on miesten ja roolin perään vai onko kaikki Ninan mielen järkkymistä?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:50"]
Oliko Nina ja Lily oikeasti yhdessä (ja Lily valehtelee) vai oliko sekin Ninan mielen järkkymistä?Siis onko tuo Lily keplottelija joka on miesten ja roolin perään vai onko kaikki Ninan mielen järkkymistä?
[/quote]
Ei olleet oikeasti yhdessä
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:09"]Spoiler: joidenkin teorioiden mukaan Ninan äiti käyttää tätä seksuaalisesta hyväkseen, perusteluina esim Ninan ikäänsä nähden lapsellinen olemus ja lapsekas sisustus (taantuminen), kohtaus jossa äiti kysyy "Are you ready?" ja ilmaantuu seksikkäästi pukeutuneena ahdistuneen oloisen Ninan huoneeseen tämän ollessa sängyssä, Ninan unifantasiassa jossa se toinen tyttö olevinaan nuolee häntä ja sitten tämän kasvot vaihtuvat äidin kasvoiksi ja seuraavana aamuna äiti istuu kivettyneenä tuolissaan (kokee syyllisyyttä) ja monta muuta. Itse vakuutuin tämän olevan heidän suhteessaan myös vialla.
[/quote]
Oliko ne tosiaan sen äidin kasvot jotka näkyi välillä Lilyn kasvoina?Tajusin kyllä että välillä vaihtui,mutta en tajunnut että ne olis ollut ne äidin kasvot.Hyi ja hui.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 22:50"]
[/quote]
Ei olleet oikeasti yhdessä
[/quote] Kiitti. Mietin jo,että Lilyhän saattoi olla juonittelijakin.Mutta kiitos vastauksesta
Loistava elokuva.