Hajuvesi ym.kosmetiikkaostoksilla ja myyjä seisoo ja puhuu vieressä
En pysty lainkaan keskittymään itse tuotteeseen, kun pitää vuorovaikuttaa myyjän kanssa. Sama apteekissa. Tulee olo, että epäilläänkö varkaaksi. Olen ihan tavallinen keskiluokkainen perheenäiti, en ainakaan omasta mielestäni sovi minkään myymälävarkaan profiiliin, ja kun ostan jotakin, ostan kerralla useammalla satasella. Ahdistaa vaan ostotapahtuma tällaisenaan ihan älytyömästi, ja useasti jäänytkin tuotteet ostamatta ihan tuijottavan ja iholle pyrkivän myyjän vuoksi.
Kommentit (10)
Mukavampi vaan tilata netistä kuin viedä rahojaan myymälöihiin, kun siellä asiointi on todella kiusallista. Yhdessäkin sryhmän kosmetiikkamyymälässä oli kaksi niin onnetonta nuorta myyjää, että kun kysyin erästä tuotetta, heillä ei kummallakaan ollut käsitystä mikä se on ja onko heillä sitä, ja jouduin asiakkaana opastamaan katsomaan koneelta. Ja tuote löytyi hyllystä, perus Ordinaryn tuote. Silti aluksi seistä toljottivat siinä mun vierellä kuin zombit, kun koitin itse etsiä tuotetta.
Apteekissa myyjät hyökkää paikalle viimeistään, kun menet intiimituotteiden hyllylle.
Onkohan niillä jonain sisäpiirin kilpailuna kuka kerkeää eniten nöyryyttää asiakasta.
Liikkeen ohjeistus. Onhan niillä siihen oikeus, sekä vahtia että opastaa.
Vierailija kirjoitti:
Liikkeen ohjeistus. Onhan niillä siihen oikeus, sekä vahtia että opastaa.
Onneksi Stockalla ei ole tällaista, vaan saa rauhassa tehdä ostoksia. Siellä arvostetaan asiakaskokemusta.
Apteekki on helvetin esikartano. Myyjät kailottavat kovaan ääneen asiakkaan asioita. Tekisi mieli vääntää nenästä volyymi pienemmälle.
Täällä pieni apteekki, asiakkaat kylki kyljessä. Mun hiivasieni ei kuulu muille!
Vierailija kirjoitti:
Apteekki on helvetin esikartano. Myyjät kailottavat kovaan ääneen asiakkaan asioita. Tekisi mieli vääntää nenästä volyymi pienemmälle.
Täällä pieni apteekki, asiakkaat kylki kyljessä. Mun hiivasieni ei kuulu muille!
Ensinnäkään ne eivät ole myyjiä, vaan farmaseutteja ja toiseksi saat pahimmillaan sydärin siitä hiivasienilääkkeestä, jos ilman opastusta otat ja sulla on tiettyjä muita lääkkeitä käytössä.
Saat heiltä hyviä neuvoja, kannattaa kuunnella.
Sokoksen kosmetiikkaosastolle en enää halua mennä. Mulla ei noissa tuotteissa ole yleensä tarkkaa tietoa mitä haluan vaan pitää jonkin aikaa katsella ja miettiä. Tuntuu hölmöltä kun myyjä niin tiiviisti seuraa vieressä.
Eikös se ole nyt niin, että ihmiset kuluttavat melko vähän? Ehkäpä myyjällä ei ole käynyt monta asiakasta, ja kokee että hänen työnsä on myydä.