Miksi köyhien pitäisi saada mitään luxusta
En ymmärrä miksi toimeentulotuella olevien kuuluisi saada mitään luxusta elämäänsä. Jos ei saa aikaiseksi mennä töihin tms. Niin on aivan turha siitä vinkua. Riittää ku on soppaa pöyräs ja sänky missä nukkua.
Kommentit (292)
Miksi varakkaiden pitäisi saada mitään luxusta? Rahat on kumminkin revitty köyhien selkänahoista.
Tästä "miksi köyhillä pitäisi" -tyylinen huutelu on yleistynyt ihan viime viikkoina. Onko asialla yksi köyhille kateellinen kirjoittelija vai onko ilmiö laajempikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus täällä joku kertoi, että euron mikropopparipussi on turhuutta eikä köyhällä ole oikeutta sellaista ostaa edes lapsilleen.
On toki oikeus. Omilla rahoillaan, ei yhteiskunnan tuilla eli muiden rahoilla.
Aivan varmasti on oikeus ostaa tuillakin, sinä et sinä määrää.
En toki määrääkään. Kirjoittaja kysyikin, onko turhuuteen oikeutta. Muiden rahoilla. Ei ole, vaan välttämättömään hengissä pysymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaiden pitäisi saada mitään luxusta? Rahat on kumminkin revitty köyhien selkänahoista.
Siksi ku me elätetään tätä pohjasakkaa
Vierailija kirjoitti:
Tällainen herraviha oli käyttövoimana vuoden 1918 punakapinassa. Aika huonosti onnistui, sekin.
En ymmärrä tällaisia aloituksia. Olen itse elänyt ihan minimirahalla ja voin kertoa, että ei se mitään luksusta ollut todellakaan. Kuka jaksaa kadehtia vähävaraista?
En tiedä kumpi on säälittävämpää, aloittajan Provo vai ne, jotka ottaa sen tosissaan
Oma tytär 21v ottaa päähän. Lukio jäi kesken ja sen jälkeen on tainnu pelata pleikkaria vain ja elänyt yhteiskunnan tuilla. En ole enään vuoteen antanut hänelle rahaa koska hän ei sitä osaa näemmä arvostaa.
AP lienee näitä, joiden mielestä työttömälle riittää maakuoppa, homeinen leipä ja kuppi sadeveden keräämistä varten?
Mitä se luksus on?
Mä olen iänkaiken ollut köyhä ja mulla on silti mm. Auto ja hevosia. Ja ne on mun mielestä ihan normaalia eikä luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ku me elätetään tätä pohjasakkaa
Mulle pohjasakkaa on enemmänkin empatiakyvyttömät ihmiset, jos nyt ihmisiä täytyy ylipäätään kyseisellä termillä kuvata.
Vierailija kirjoitti:
AP lienee näitä, joiden mielestä työttömälle riittää maakuoppa, homeinen leipä ja kuppi sadeveden keräämistä varten?
Juu ja sitten kuvittelee, että köyhä ponnistaa sieltä kuopasta jotenkin simsalabim ylös ja osaksi yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin. Toimiis töihinmenon kannustimena samoin kuin koronapiikki baarien pääsylippuna.
Miksi kenenkään pitäisi saada ns. luxusta? Maapallon uusiutuvat luonnonvarat kulutetaan nykyään jo heinäkuussa loppuun ja pitkälti sen aiheuttavat juuri nämä luxuksen vuoksi luontoa täysin turhaan uhraavat.
Itsekästä.
https://wwf.fi/uutiset/2019/07/maailma-on-tanaan-kuluttanut-loppuun-uus…
Haistakaa v***u!!!! köyhien haukkujat ja "ohjeistajat", toivon teille vilpittömästi Coronaa ja muuta mukavaa elämäänne, saisittepa kerrankin itse maistaa oikeita vastoinkäymisiä ja köyhyyttä työkykynne mentyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus täällä joku kertoi, että euron mikropopparipussi on turhuutta eikä köyhällä ole oikeutta sellaista ostaa edes lapsilleen.
On toki oikeus. Omilla rahoillaan, ei yhteiskunnan tuilla eli muiden rahoilla.
Aivan varmasti on oikeus ostaa tuillakin, sinä et sinä määrää.
En toki määrääkään. Kirjoittaja kysyikin, onko turhuuteen oikeutta. Muiden rahoilla. Ei ole, vaan välttämättömään hengissä pysymiseen.
Onneksi sinä et määrittele, mihin kenelläkin on oikeus, vaan Kela, joka on laskenut toimeentulotukeen esimerkiksi harrastus- ja virkistysmenot sekä sanomalehden tilauksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi saada ns. luxusta? Maapallon uusiutuvat luonnonvarat kulutetaan nykyään jo heinäkuussa loppuun ja pitkälti sen aiheuttavat juuri nämä luxuksen vuoksi luontoa täysin turhaan uhraavat.
Itsekästä.
https://wwf.fi/uutiset/2019/07/maailma-on-tanaan-kuluttanut-loppuun-uus…
Miksi sinulle luksus on kaupasta ostettavaa materiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen herraviha oli käyttövoimana vuoden 1918 punakapinassa. Aika huonosti onnistui, sekin.
Ei sellainen viha nouse ilman että provosoidaan. Mitä sinäkin tässä teet ja sitten viattomana ihmettelet, kun oma keitos lentää silmille.
Olisi voitu myös toimia toisin.
Yhteiskunnassa mukana pysymiseen ja työn hakemiseen tarvitsee enemmän kuin minimin. Samalla rahalla voi toki myös syrjäytyä mukavasti. Siinä se ongelma on.
Eiks ookki kiva kun ap aloitti tän kitinän?