Miehen vanhemmat eivät hyväksy adoptiolasta
Mulla siis adoptiolapsi (suunnitelmissa että mies adoptoisi hänet myös) ja kaksi yhteisteitä lasta. Miehen isovanhemmat kohtelevat lasta tosi eriarvoisesti ja nyt ovat näreissään ajatuksesta että miehestä tulisi virallisesti hänen isänsä.
Ovat käskeneet jo aiemmin rajata tämän lapsen testamentista (tähän mies ei suostunut) ja nyt uhkaavat että eivät jätä miehelle perintöä kun se ei jatkossa mene omaan sukuun. Mies ei välitä tästä pätkääkään ja vanhemmat vaan hokevat että kyllä se järki sun päähän jossain vaiheessa kosahtaa.
mun tekis mieli lyödä välit poikki, en ole miehelle asiasta mitään puhunut mutta heidän käytös loukkaa minua tosi paljon. Lapsi ei vielä tajua kun on niin pieni joten siksi ajattelin että jos katkaisen nyt välit, säästyttäisiin monelta pahalta mieleltä tulevaisuudessa.
mitä mieltä te olette?
Kommentit (104)
Vahinkoalapeukku tuli viestiin 103, sorry. Asiahan on nimenomaan juuri niin kuin siinä kerrotaan: ihan sama miten ne miehen vanhemmat uhkailevat perinnöttömäksi tekemisellä - ei onnistu tässä maassa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 18:30"]
Vahinkoalapeukku tuli viestiin 103, sorry. Asiahan on nimenomaan juuri niin kuin siinä kerrotaan: ihan sama miten ne miehen vanhemmat uhkailevat perinnöttömäksi tekemisellä - ei onnistu tässä maassa.
[/quote]
Tottakai onnistuu. Omaisuus jo elinaikana muualle niin ei peri lapset mitään.
Perinnöttömäksi jättäminen on Suomessa erittäin vaikeaa. Tuli puheeksi asiaanperehtyneen lakimiehn kanssa, kun keskustelimme edunvalvojuudesta ja perinnöstä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:30"]Hei!
Ehkä olen siis kirjoittanut kovin epäselvästi mutta tässä siis vielä tarkennus:
MIEHEN VANHEMMAT eivät ole jättämässä perintöä kenellekkään lapsistani vaan KIRISTÄVÄT omaa lastaan sillä!! Ovat siis uhganneet jättää perinnöttömäksik MIEHENI jos adoptoi lapsen mitä on kasvattanut koko lapsen eliniän, lapsen joka kutsuu miestäni Isäkseen ja jota me molemmat rakastamme erittäin paljon!!
Minulle on ihan sama vaikka perintö menisi Kulkukoirille mutta en hyväksy että pakottavat miehen valitsemaan perinnön ja adoption väliltä!! Mies on jo valinnut lapsen adoptoimisen eikä voisi perintö kiinostaa, mutta selväähän on jos käytös on tota luokkaa jo nyt kun lapsi on pieni niin mitä se on isompana!!
Kiitos asiallisesti vastanneille, juttelen miehelle tuosta välien katkaisusta ainakin tilapäisesti.
ap
[/quote
Miehesi saa lakiosan. Eli eivät perinnöttömäksi voi tehdä. Tuo ei ole sellainen syy ettei lakiosaansa saisi