Miehen vanhemmat eivät hyväksy adoptiolasta
Mulla siis adoptiolapsi (suunnitelmissa että mies adoptoisi hänet myös) ja kaksi yhteisteitä lasta. Miehen isovanhemmat kohtelevat lasta tosi eriarvoisesti ja nyt ovat näreissään ajatuksesta että miehestä tulisi virallisesti hänen isänsä.
Ovat käskeneet jo aiemmin rajata tämän lapsen testamentista (tähän mies ei suostunut) ja nyt uhkaavat että eivät jätä miehelle perintöä kun se ei jatkossa mene omaan sukuun. Mies ei välitä tästä pätkääkään ja vanhemmat vaan hokevat että kyllä se järki sun päähän jossain vaiheessa kosahtaa.
mun tekis mieli lyödä välit poikki, en ole miehelle asiasta mitään puhunut mutta heidän käytös loukkaa minua tosi paljon. Lapsi ei vielä tajua kun on niin pieni joten siksi ajattelin että jos katkaisen nyt välit, säästyttäisiin monelta pahalta mieleltä tulevaisuudessa.
mitä mieltä te olette?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:05"]Miehesi vanhemmilla on täysi oikeus rajata miehesi pois testamentista, niin että hän saa vain lakiosan. Siihen heillä on täysi oikeus jolleivät halua että perintöä menee tälle adoptiolapselle. Miksi olet ahne ja haluat lapselle rahoja / omaisuutta johon hänellä ei ole osaa ei arpaa? Toivottvasti miehesi vanhemmat on fiksuja ja hoitavat omaisuuden näille muille ennen kuolemaa ettei ahne akka pääse käsiksi rahoihin jotka ei edes hälle kuulu. Mene töihin ja tienaa lapsellesi oma perintö. [/quote] juu in täysi oikeus rajata mies pois perinnöstä, mutta ei ole normaalia kiristää perinnöllä!! Ymmärrätkö eron vai oletko tyhmä? olen jo moneen otteeseen sanonut että raha/perintö ei kiinosta, vaan ihmetyttää tuollainen käytös
[/quote]
Ymmärrätkö itse, taidat olla itse tyhmä horo!
[/quote]
Ämmä puhuu aidasta ja ap aidan seipäästä.
kukakohan tässä on tyhmä horo joka ei ymmärrä. Niin sinä, urpo.
Jaa, entä kun tilanne on toisin päin?
Appivanhemmat arvostavat ja suosivat yhden lapsensa adoptoituja lapsia enemmän kuin omaa lihaa ja verta olevia.
Surullista tuo miehen vanhempien suhtautuminen. Toisaalta kuitenkin tuo on rehellisempää kuin kaksinaamaisuus eli että edessä ollaan mielin kielin, mutta takana puhutaan aivan toista. En ole adoptiolapsi, vaan äitini avioton, mutta samanlaisia puheita olen kuulluut isäpuolen sukulaisilta, kun isäpuolikin oli kuollut. Oli enemmän kuin selvää, että en ole ollut minkäänlaisissa yhteyksissä näiden kaksinaamaisten tyyppien kanssa. Nämä rahanahneet tyypit pitivät kyllä huolen, että en saanut äidinperinnöstäkään kuin muruset. No, eivät nekään niitä rahoja ja tavaroita mukaansa saa. Kirstussa ei ole taskua!
Ymmärrän isovanhempua täysin. Ei se lapsi todellakaan kuulu sukuun. Mielestäni sitäpaitsi heillä pitää olla oikeus antaa perintö sille, jolle haluavat.
En todellakaan katkaisisi välejä. Ole iloinen, että miehesi suostuu elättämään sinun lastasi. (Ja jopa adoptoimaan)
On itsestään selvää, että et katkaise välejä. Siis miten omituinen syy katkaista välit: eivät halua antaa perintöä poikansa vaimon laoselle, joka ei kuulu sukuun. Olet oudon ahne.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:52"]
En halua kertoa hirveesti tietoja mutta lapsi on sisareni lapsi joka kuoli synnytyksessä, lapsi on siis ollut meillä vauvasta asti ja omaksunut että mies on hänen isänsä. Adoptoin hänet silloin yksin koska meillä oli miehen kanssa takana vasta 2 vuotta yhteistä taivalta.
ap
[/quote]
Siis lapsi kuoli synnytyksessä? Ja silti sinä adoptoit sen?
[/quote]
idiotica maximus
Onpas hirveää "keskustelua" täällä, ihme nillittämistä kirjoitusasusta ja faktoista vaikka on aivan selvää, että joitakin asioita on tietenkin muutettu...
Mutta mitä itse asiaan tulee, katkaiskaa todellakin välit. Kun lapsen on adoptoinut ja mies on lähtenyt perustamaan perhettä naisen kanssa jolla on adoptiolapsi, tulee tätä lasta kohdella perheessä tasa-arvoisena perheenjäsenenä. Jos joku suvusta ei siihen kykene, on vanhempien tehtävä suojella lasta sukulaisten kusipäisyydeltä. Yhtäkään lasta en veisi noin pikkusieluisia isovanhempia tapaamaan, koska ei heillä ole mitään annettavaa lapsille. Lapsi kuuluu nyt myös miehen perheeseen ja yhtä perheenjäsentä ei missään nimessä voi syrjiä. Hänhän on lapsi herranjumala, syytön omaan kohtaloonsa.
Pistää vihaksi, että on olemassa noin hirveitä ja ilkeitä ihmisiä.
En tajua tuota perinnöstä huolehtimista. Jokaisella on oikeus päättää omasta perinnöstään ja siitä kenelle se annetaan (lain puitteissa tietenkin), mutta ei kellään ole oikeutta puuttua siihen kenelle perintöä saavan tuleva perintö menee. Eivät miehen vanhemmat voi miestä kuitenkaan perinnöttömäksikään jättää, joten ihan sama mitä päättävät niin lakiosa menee kuitenkin miehelle ja se lakiosa joskus myöhemmin jakautuu myös tälle adoptiolapselle (olettaen, että mies adoptoi hänet). He "häviävät" tässä asiassa kuitenkin, joten on tosi surullista jos ovat valmiit hajoittamaan välinsä oman poikansa ja lastenlapsiensa kanssa yhden perinnön takia.
Voihan älynväläys taas näitä vastauksia. Ap: kannattaa varmaan vähitellen vähentää kanssakäyminen minimiin. Lapset on tosi herkkiä vaistoamaan eriarvoisen suhtautumisen. Ja miehesi lienee tottunut vanhempiensa käyttäytymiseen, ei varmaan tuollainen kiristys ihan puskista tullut. Joten hän varmaan osaa suhtautua terveellä tavalla, eli jättää omaan arvoonsa moiset kiristykset. Joillakin vanhemman ikäpolven ihmisillä on käsitys että voivat hallita rahalla jälkipolveaan. Jos miehesi suostuu ja jättää adoptoimatta niin mitä seuraavaksi? Jos ette asu lähellä niin jäätte perinnöttömäksi. Tai jotain muuta vastaavaa. Parempi vain tienata omat rahansa ja tehdä itse omaa elämää koskevat ratkaisut.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:48"]
Jaa, entä kun tilanne on toisin päin?
Appivanhemmat arvostavat ja suosivat yhden lapsensa adoptoituja lapsia enemmän kuin omaa lihaa ja verta olevia.
[/quote]
Jaahas, ei ole vaikea arvata, keiden mielestä pitääkin olla niin, että adoptiolapsia suositaan. Minun mielestäni pitää olla tasapuolinen.
Miksi ihmeessä katkaisisit välit, jos miehesi vanhemmat eivät halua antaa omaisuutta sinun lapsellesi. Tottakai heillä on oikeus suosia oikeita lapsenlapsiaan, jos asian näin näkevät. Oletan, että ovat yhtä ystävällisiä keskusteluissa kaikille.
Moni haluaa perillisten olevan aidosti sukua.
Miksi ihmeessä katkaisisit välit, jos miehesi vanhemmat eivät halua antaa omaisuutta sinun lapsellesi. Tottakai heillä on oikeus suosia oikeita lapsenlapsiaan, jos asian näin näkevät. Oletan, että ovat yhtä ystävällisiä keskusteluissa kaikille.
Moni haluaa perillisten olevan aidosti sukua.
Kun joidenkin mielestä nämä surkeiden sattumusten sarjat on todella harvinaisia, niin tiedän useamman lähipiiristäni. Sukulaistyttöni äiti kuoli synnytykseen, tuttavaperheestä kuolivat isä ja ainoa poika muutaman vuoden erotuksella tapaturmaisesti, toisessa tuttavaperheessä isä kuoli ensin onnettomuudessa ja äiti muutamaa vuotta myöhemmin sairaskohtaukseen (jälkeen jäi 3 pientä lasta).
Tsemppiä ap, tee selväksi isovanhemmille, ettet hyväksy heidän käytöstänsä. Perintöä heitä ei voi pakottaa myös adoptoidulle lapselle jättämään, vaan voivat laittaa omaisuutensa vaikka kissahoitolalle, mutta tietysti jo lapsesi takia olisi suotavaa, että tilanne selviäisi parhain päin.
Mä olen sitä mieltä, ettei tunteita voi pakottaa. Lapsi ei ole isovanhempiensa lihaa ja verta. En väitä, että syrjintä on oikein, mutta oikein ei ole sekään, että he joutuvat luovuttamaan omaisuutensa vieraalle lapselle.
Antakaa olla.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:56"]Aika uskomaton tarina. Lapsi niin pieni ettei ymmärrä, mutta yhteisiä kun on jo ehtinyt tulla. Ymmärrän kyllä täysin isovanhempien reaktion, vaikka asia ei heille kuulu, tekisin myös kaikkeni, ettei perintöni päädy kuin omille rakkailleni. Minun olisi kyllä paljon helpompi hyväksyä adoptiolapsi, kuin äpärä, jonka olet itse vääntänyt jollekin muulle miehelle. Sellaista en hyväksyisi edes vieraaksi kotiini, vaikka se merkitsisi etten saisi sitten tavata omia lapsenlapsianikaan. Miehiä jahtaavat yh:t ovat alinta pohjasakkaa, oikean perheen voi perustaa vain kerran.
[/quote]
Sinusta tulee varmasti niin ihana anoppi kuin kuvitella saattaa ja älä huoli , kun pidät nuo korkeat arvosi sinun ei tarvitse huolehtia siitä että ylipäätään kukaan tulisi sinua katsomaan edes vanhainkotiin
[/quote]
Hah, yh-huorien kustannuksella pilaillaan aina ja kaikkialla, paljon parempaa huumoria kuin muslimipilkka ja saa taatusti röhönaurut aikaan. Lajia ei tietysti voi harrastaa, jos joukkoon on eksynyt yksikin saastunut mätämuna, siksi sinä reppana et tule ikinä tietämäänkään, mikä on normaalia meidän hyvin asiamme hoitaneiden keskuudessa. Ap:han ei ole yh-huora tietenkään, hänen tekoaan arvostan.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:52"] En halua kertoa hirveesti tietoja mutta lapsi on sisareni lapsi joka kuoli synnytyksessä, lapsi on siis ollut meillä vauvasta asti ja omaksunut että mies on hänen isänsä. Adoptoin hänet silloin yksin koska meillä oli miehen kanssa takana vasta 2 vuotta yhteistä taivalta. ap [/quote] Siis lapsi kuoli synnytyksessä? Ja silti sinä adoptoit sen? [/quote] Huoh.
[/quote]
Mutta niin tuossa lukee "Lapsi on sisareni lapsi, joka kuoli synnytyksessä".
[/quote]
Niin, joka sana viittaa sisareen, ei pelkästään edelliseen sanaan.. Mikä -sana olisi tarkoittanut pelkkää edeltävää sanaa, eli lasta..
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:13"]
Miksi ihmeessä katkaisisit välit, jos miehesi vanhemmat eivät halua antaa omaisuutta sinun lapsellesi. Tottakai heillä on oikeus suosia oikeita lapsenlapsiaan, jos asian näin näkevät. Oletan, että ovat yhtä ystävällisiä keskusteluissa kaikille. Moni haluaa perillisten olevan aidosti sukua.
[/quote]
Luitko edes aloitusta? "Miehen isovanhemmat kohtelevat lasta tosi eriarvoisesti ja nyt ovat näreissään ajatuksesta että miehestä tulisi virallisesti hänen isänsä."
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:52"] En halua kertoa hirveesti tietoja mutta lapsi on sisareni lapsi joka kuoli synnytyksessä, lapsi on siis ollut meillä vauvasta asti ja omaksunut että mies on hänen isänsä. Adoptoin hänet silloin yksin koska meillä oli miehen kanssa takana vasta 2 vuotta yhteistä taivalta. ap [/quote] Siis lapsi kuoli synnytyksessä? Ja silti sinä adoptoit sen? [/quote] Huoh.
[/quote]
Mutta niin tuossa lukee "Lapsi on sisareni lapsi, joka kuoli synnytyksessä".
[/quote]
Niin, joka sana viittaa sisareen, ei pelkästään edelliseen sanaan.. Mikä -sana olisi tarkoittanut pelkkää edeltävää sanaa, eli lasta..
[/quote]
Please, älä anna kielioppineuvoja, kun et selvästikään kieltä hallitse. Joka viittaa tuossa tapauksessa vain ja ainoastaan lapseen. Se sitten on eri asia, oliko pilkkua syytä lähteä jyystämään.
Hei!
Ehkä olen siis kirjoittanut kovin epäselvästi mutta tässä siis vielä tarkennus:
MIEHEN VANHEMMAT eivät ole jättämässä perintöä kenellekkään lapsistani vaan KIRISTÄVÄT omaa lastaan sillä!! Ovat siis uhganneet jättää perinnöttömäksik MIEHENI jos adoptoi lapsen mitä on kasvattanut koko lapsen eliniän, lapsen joka kutsuu miestäni Isäkseen ja jota me molemmat rakastamme erittäin paljon!!
Minulle on ihan sama vaikka perintö menisi Kulkukoirille mutta en hyväksy että pakottavat miehen valitsemaan perinnön ja adoption väliltä!! Mies on jo valinnut lapsen adoptoimisen eikä voisi perintö kiinostaa, mutta selväähän on jos käytös on tota luokkaa jo nyt kun lapsi on pieni niin mitä se on isompana!!
Kiitos asiallisesti vastanneille, juttelen miehelle tuosta välien katkaisusta ainakin tilapäisesti.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 14:05"]Miehesi vanhemmilla on täysi oikeus rajata miehesi pois testamentista, niin että hän saa vain lakiosan. Siihen heillä on täysi oikeus jolleivät halua että perintöä menee tälle adoptiolapselle. Miksi olet ahne ja haluat lapselle rahoja / omaisuutta johon hänellä ei ole osaa ei arpaa? Toivottvasti miehesi vanhemmat on fiksuja ja hoitavat omaisuuden näille muille ennen kuolemaa ettei ahne akka pääse käsiksi rahoihin jotka ei edes hälle kuulu. Mene töihin ja tienaa lapsellesi oma perintö. [/quote] juu in täysi oikeus rajata mies pois perinnöstä, mutta ei ole normaalia kiristää perinnöllä!! Ymmärrätkö eron vai oletko tyhmä? olen jo moneen otteeseen sanonut että raha/perintö ei kiinosta, vaan ihmetyttää tuollainen käytös
[/quote]
Ymmärrätkö itse, taidat olla itse tyhmä horo!
[/quote]
ymmärrä mitä? En ymmärrä että appivanhempani kiristävät miestäni kun hän haluaa adoptoida lapsen jota on kasvattanut vauvasta asti.
kysyin mielipiteitä välien katkaisuun, en halunnut puhua rahasta, koska se ei minua eikä miestä kiinosta. Ainoa mistä välitän on lapseni enkä halua että heitä kohdellaan eriarvoisesti kenenkään toimesta.
taidat itse olla aika ahne ihminen kun et ymmärrä edes aloituksen pointtia vaikka ihan suoraan sanoin ettei perintö kiinosta!
ap