puhu sossulle vaan, lapsi viedään
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:54"]Jutun rivien välistä voi lukea paljon sanomattomai asioita. Asiat ovat tidella, todella pielessä, jos äiti voi tavata lasta vain 1-2h päivässä hoitajan läsnäollessa. Aivan: halvaus on varmasti jo hyvällä mallillla, mutta sanaakaan ei puhuta äidin muusta mielenterveydestä. Ehkäpä hän on psyykkisesti liian sairas kyetäkseen vanhemmaksi. [/quote] Taidat olla sossu. Alat tekemään arviota tuosta vaan! Noinhan ne sossut niitä syitä tekaisee.
[/quote]
En ole sossu, vaan esitän samanlaisia arvailuja kuin tekin. Päinvastoin, olen kokenuyt tuon kuvion kerran ja selvinnyt siitä ulos normaalissa marssijärjestyksessä. Kenenkään "kansioita" ei pidetä auki turhaan.
[/quote]
Eli omaan mielipiteeseesi vaikuttaa sun henkilökohtainen, yhden tapauksen näkemys. Mitä jos lukisit vähän tarkemmin esimerkiksi juttuja niistä ihan sadoista oikeuden päätöksistä Suomessa, joiden mukaan sijoitus ei mennyt niin kuin piti ja normaalin marssijärjestyksen mukaan? Voisi laajentaa maailmankuvaasi ja ymmärrystä siitä, että sosiaalityössä tehdäään tällä hetkelläkin isoja virheitä.
[/quote]
Millaisia omakohtaisia kokemuksia sinulla on? Miksi olet noin kauhuissasi?
Jälleen kerran nähdään, että lastensuojelu vertautuu hyvin Natsi-Saksan Gestapoon. Olen tämän sanonut täällä aikaisemminkin kun näitä hyvin samankaltaisia tapauksia on tullut julkisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:54"]Jutun rivien välistä voi lukea paljon sanomattomai asioita. Asiat ovat tidella, todella pielessä, jos äiti voi tavata lasta vain 1-2h päivässä hoitajan läsnäollessa. Aivan: halvaus on varmasti jo hyvällä mallillla, mutta sanaakaan ei puhuta äidin muusta mielenterveydestä. Ehkäpä hän on psyykkisesti liian sairas kyetäkseen vanhemmaksi. [/quote] Taidat olla sossu. Alat tekemään arviota tuosta vaan! Noinhan ne sossut niitä syitä tekaisee.
[/quote]
En ole sossu, vaan esitän samanlaisia arvailuja kuin tekin. Päinvastoin, olen kokenuyt tuon kuvion kerran ja selvinnyt siitä ulos normaalissa marssijärjestyksessä. Kenenkään "kansioita" ei pidetä auki turhaan.
[/quote]
Eli omaan mielipiteeseesi vaikuttaa sun henkilökohtainen, yhden tapauksen näkemys. Mitä jos lukisit vähän tarkemmin esimerkiksi juttuja niistä ihan sadoista oikeuden päätöksistä Suomessa, joiden mukaan sijoitus ei mennyt niin kuin piti ja normaalin marssijärjestyksen mukaan? Voisi laajentaa maailmankuvaasi ja ymmärrystä siitä, että sosiaalityössä tehdäään tällä hetkelläkin isoja virheitä.
[/quote]
Millaisia omakohtaisia kokemuksia sinulla on? Miksi olet noin kauhuissasi?
[/quote]
En mä ole mitenkään kauhuissani :D Aika rauhallisesti ja objektiivisesti kirjoitin. Olen lukenut tästä asiasta paljon, kun alkoi kiinnostamaan mikä on totuus näissä jatkuvissa huostaanottotapausten kritisoimisessa. Googlettamalla löytyi paljon luotettavaa tietoa (esim tietoa oikeuden päätöksistä) siitä että vrheitä tapahtuu ja paljon huostaanotoissa. Lisäksi Suomessa tehdään kiireellisiä sijoituksia enemmän kuin monissa muissa Euroopan maissa ja toisaalta Suomessa on vähemmän matalan kynnyksen apupalveluja kuin muissa Euroopan maissa. Itse olen siis tutkija ja siksi kiinnostaa monista asioista löyttää se perimmäinen totuus ja kuva minkä olen Suomen lastensuojelun tilasta saanut, ei ole kaunis.
En oo 16 vuoteen käynyt julkisella puhumassa mitään. Just siksi ettei papereissa näy mitään. Nimittäin ls saa lain nojalla lukea tietosi.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 09:59"]Jos tässä olisi sairaalan, Marian äidin ja sossujen kertomus, tarina voisi ollaihan erilainen. Saati jos se olisi ollut jossain muussa kuin lööppilehdessä.
[/quote]
Ai ettei asia olisi ollut nuon?
Uskon kyllä että sossut voi tehdä mitä vaan.
Onhan niitä muitakin juttuja ollut.
Apua on pyydetty ja tuloksena lapsi viety.
[/quote]Minä olen pyytänyt montakin kertaa apua mutta yhtäkään lasta ei ole viety. Jos lapsen hengissäpysymiseen tarvitsee apua 24/7 on toki halvempaa sijoittaa hänet.
Ehkä se iäkäs äiti halusi eroon hoitovelvoitteestaan. Jos minä saisin halvauksen, olisin tosi iloinen jos joku hyvin jaksava hoitaisi lapset. Oma itsekkyys jäisi kirkkaasti kakkoseksi. Oli se hoitaja sitten lastensuojelun kautta edes.
Voi olla niinkin, että perhe on pieni, vain äiti ja tytär. Kaikilla ei ole sisaruksia ja serkkuja ja setiä ja tätejä pilvin pimein. Että siksi ei ollut muita hoitoapuna. Hedelmöityshoitoihin ei yksin mennä miesvihasta johtuen vaan kun parisuhdetta ei löydy ja kello käy, naisella ei ole mahdollisuutta koko ikää odotella.
itse kun olen myös vähän iäkkäämpi ensisynnyttäjä, jolla myös yksi sairaus, henkilökunta saaattoi tivata tylyn oloisesti, onko hedelmöityshoidoilla aloitettu raskaus. Kun selvisi, että luomu on, asenne muuttui sekunnissa ystävällisemmäksi ja ymmärtäväiseksi, asiaan panostavaksi. Joillakin hoitohenkilökunnissa on sellainen asenne, että sinne tullaan heitä häiritsemään väen vänkkään tehdyllä lapsella.
[/quote]
[/quote]