Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa
Kommentit (480)
Kenen pää kestää kokoajan hakea ja hakea olemattomia paikkoja ilman että olis viikkoakaan taukoa tästä vuodesta toiseenko. Kokoajan pelko että rahat lakkaa. Ihmiset ovat jo valmiiksi stressaantuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajille pitäisi määrätä uhnasakko, jos ei vastaa asiallisesti jokaisen työnhakijan hakemukseen. Heidän etuahan tässä ajetaan.
No ehkä näin jos kyseessä on iso yritys, jolla on ihminen tekemässä tuon. Omassa perhepiirissä on useampi pienyrittäjä ja ovat jo harmitelleet kuinka paljon työtä tuo ehkä tuottaa, sillä haluavat vastata kyllä asiallisesti hakeneille
Sarkasmitutkasi ei nyt ollut ihan hereillä. Mutta ei se mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Työnantajille pitäisi määrätä uhnasakko, jos ei vastaa asiallisesti jokaisen työnhakijan hakemukseen. Heidän etuahan tässä ajetaan.
Ja jokainen asiaton hakemus ilmoitetaan työkkärille, joka sitten napsauttaa karenssin. Työnantajalla on oikeus päättää, mikä hakemus on selkeästi liian huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas alkaisi lapata porukkaa työpaikalla vailla pienintäkään kiinnostusta jäädä sinne. Perehdytykset ja työvaatteet annetaan heille ihan turhaan ja lisää työtä itselle omien hommien lisäksi.
Suomessa on työvoimapula monessa firmassa, mutta suomalaisilla työttömillä niitä paikkoja ei täytetä. Itse olen perehdyttänyt monta työtöntä ja väitämpä että vaikka kannettaisi heille kottikärryllä rahaa eteen. niin heistä ei tuottavia työntekijöitä saa.
Mie voin tulla! Eikait haittaa että terapiani on kaksi kertaa viikossa ja voin tehdä vain kuuden tunnin työpäiviä kun terapiassa sanottiin, etten saa rasittaa itseäni?
Mites liksa?(PS. Tämä oli virallinen työhakemus)
Työ mihin tarvitaan tekijöitä on tuotantolinjasto päässä ja siellä on töiden valmistuttava ettei muut joudu odottamaan. 13e tunti alussa. Bulgariasta tuli porukka työmiehiä jotka on hoitanut homman hyvin. Niistä miehistä voisi ottaa Suomalaiset mallia. Ei valiteta palkan pienuutta ja eivät viitsisi aina edes tauolle mennä.
Bulgariassa työnantajatkaan eivät esitä kolmen kielen osaamista ja vähintään kahta ammattitutkintoa työkokemuksineen vaatimukseksi.
Ei siitä meille tulleesta porukasta osaa kuin yksi englantia ja tulkaa sitten kavereilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kenen pää kestää kokoajan hakea ja hakea olemattomia paikkoja ilman että olis viikkoakaan taukoa tästä vuodesta toiseenko. Kokoajan pelko että rahat lakkaa. Ihmiset ovat jo valmiiksi stressaantuneita.
Ei koko aikaa tarvitse hakea. Vain neljä kertaa kuussa. 2min per hakemus eli yhteensä 8min. Lopun ajasta on vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas alkaisi lapata porukkaa työpaikalla vailla pienintäkään kiinnostusta jäädä sinne. Perehdytykset ja työvaatteet annetaan heille ihan turhaan ja lisää työtä itselle omien hommien lisäksi.
Suomessa on työvoimapula monessa firmassa, mutta suomalaisilla työttömillä niitä paikkoja ei täytetä. Itse olen perehdyttänyt monta työtöntä ja väitämpä että vaikka kannettaisi heille kottikärryllä rahaa eteen. niin heistä ei tuottavia työntekijöitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Työ mihin tarvitaan tekijöitä on tuotantolinjasto päässä ja siellä on töiden valmistuttava ettei muut joudu odottamaan. 13e tunti alussa. Bulgariasta tuli porukka työmiehiä jotka on hoitanut homman hyvin. Niistä miehistä voisi ottaa Suomalaiset mallia. Ei valiteta palkan pienuutta ja eivät viitsisi aina edes tauolle mennä.
Missä tämä työ olisi? Mistä löydän ilmoituksen, että voin hakea?
Tosin joo, miksi edes vaivautua, koska olen suomalainen työtön, enkä siis kelpaa kuitenkaan.
Juuri kaltaistenne työnantajien takia meillä on massatyöttömyys.
Pitäisiköhän opetella bulgarian kieltä ja hommata jostain pimeiltä markkinoilta itselleen feikkihenkilöllisyys?
Vierailija kirjoitti:
Niistä miehistä voisi ottaa Suomalaiset mallia. Ei valiteta palkan pienuutta ja eivät viitsisi aina edes tauolle mennä.
Varmaan aika harva suomalainenkaan valittaa töissä palkan pienuutta ja siksi toisekseen, he tuskin ovat jäämässä Suomeen asumaan pysyvästi.
En mä ehdi kirjoittaa mitään hakemuksia jatkuvasti, kun teen töitä usein 40 h viikossa. Varmaan sitten karenssia pukkaa, mutta ehkä on etsittävä vielä kolmas työpaikka, jotta saa ne pari puuttuvaa satasta palkkana, kun soviteltu päiväraha loppuu karenssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jokainen asiaton hakemus ilmoitetaan työkkärille, joka sitten napsauttaa karenssin. Työnantajalla on oikeus päättää, mikä hakemus on selkeästi liian huono.
Ei ole. Yhdenvertaisuuslaki kieltää hakijoiden eriarvoisen kohtelun. Jokainen hakemus pitää käsitellä asiallisesti. Se ihan teidän työnantajien etu. Teitä varten tämä malli on tehty. (Ja jos et vielä tiedä, mitä on sarkasmi, googlaa se.)
Kannattais myös joskus tulla valituksi ja saada työpaikka! Se sitten kunnon palkalla ja vaikka vuoden määräaikainen diili heti samointein. Se kannustaisi hakemaan, eikä mitään ei oota ja sitten karenssiin ja sieltä työmarkkinatuettuna virsuja kutomaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aiemmin ehdotti, että työttömät voisivat valita aina viikon työnantajan. Sinne sitten kaikki kynnelle kykenevät lähettävät hakemuksia ja kyselyitä.
Ehdotan, että aloitetaan juuri mainitusta valtioneuvoston kansliasta, te-toimistoista tai ministerien hyväveli-yrityksistä. Sitten voidaan jatkaa vaikka Perä-Hikiän metallifirmaan ym. jotka nyyhkivät julkisuudessa työnhakijoiden vähyyttä.
Pidän tästä ideasta, koska siinä saadaan todella nopeasti porukalle karenssi. Lain perusteluissa sanotaan selkeästi, että haettavan työpaikan tulee olla sellainen, johon oikeasti voisi tulla valituksi. Jos sinulla ei ole metallifirmassa tarvittavaa osaamista, napsahtaa ensimmäisestä kerrasta muistutus ja toisesta sitten jo karenssi. Kannattaa kokeilla feikkihakemuksia, sitä on äkkiä sossun luukulla.
Jos ne kuntakokeilussa jo nyt on ihan pulassa eikä ehdi ottaa yheyttä kehenkään, niin tahtoisin tietää miten heillä resurssit riittää tutkia lähetyt hakemukset ja soitella onko asiallisesti menneet perille.
Ja itse haluan kyllä työllistyä, mutta tämä aktiivimalli ei kyllä tule olemaan se keino, jolla tapahtuu työllistymisiä. Tapahtuu vaan lisää työttömien asioita hoitavie uupumisia.
Sinä itse ilmoitat jokaisen hakemuksen eli koska teit hakemuksen mille työnantajalle ja mihin tehtävään. Tekoäly sitten tarkistaa antamasi työnantajan avoinna olleet työpaikat ja varmistaa, että osaamisesi täsmää ko. työhön. Jos taas hait avointa tehtävää, tekoäly tarkistaa, liittyykö antamasi ammattinimike ko. firmassa aikaisemmin avoinna olleisiin tehtäviin ja jos ei liity, soitetaan työnantajalle.
Miksi tehdä ihmistyönä, jos voi käyttää tekoälyä.
Vierailija kirjoitti:
En mä ehdi kirjoittaa mitään hakemuksia jatkuvasti, kun teen töitä usein 40 h viikossa. Varmaan sitten karenssia pukkaa, mutta ehkä on etsittävä vielä kolmas työpaikka, jotta saa ne pari puuttuvaa satasta palkkana, kun soviteltu päiväraha loppuu karenssiin.
Viikossa on 168 tuntia. Sinulle jää siis 128 tuntia aikaa tehdä yksi hakemus. Ei voi olla ylivoimaista. Jos on, suosittelen edunvalvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Yhdenvertaisuuslaki kieltää hakijoiden eriarvoisen kohtelun. Jokainen hakemus pitää käsitellä asiallisesti. Se ihan teidän työnantajien etu. Teitä varten tämä malli on tehty. (Ja jos et vielä tiedä, mitä on sarkasmi, googlaa se.)
Kohteluhan nimenomaan on yhdenvertainen, kun jokainen hakija saa ansaitsemansa kohtelun.
Pakkotilanteessa teen muutamassa minuutissa ihan hyvän hakemuksen. Perjantaina tein hakemuksen paikkaan, jonka tosi mielelläni ottaisin, ja hioin sitä kolmisen tuntia. En vain halunnut lähettää sitä, ennen kuin se olisi niin hyvä kuin ikinä mahdollista.
Olen aivan varma, että en saa paikkaa. Olen 55+ ja pitkäaikaistyötön. Kyseessä on nimenomaan työttömälle tarkoitettu vuorotteluvapaan sijaisuus, mutta eiköhän siihen ole jo katsottu sopiva henkilö. Lähes aina on.
Laki tulee voimaan toukokuussa ja ekat kunnon karenssit ovat jaossa heinäkuusta alkaen. Monelle tulee rahaton kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koko aikaa tarvitse hakea. Vain neljä kertaa kuussa. 2min per hakemus eli yhteensä 8min. Lopun ajasta on vapaa.
Entä jos ei ole avoimena yhtään sopivaa työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohteluhan nimenomaan on yhdenvertainen, kun jokainen hakija saa ansaitsemansa kohtelun.
Eli vain asiallisia vastauksia! Edelleen kyse on sinun ja muiden työnantajien edusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.
Aika outo kommentti. Turvassa työpaikalta ja töihin joutumiselta? Avaapas tätä vähän lisää, kiitos.
Voi lapsipieni! Oikeastiko luulet, että työhakemus automaattisesti johtaa työllistymiseen :D
No mä olen aikuinen ihminen, mites sun kanssa? Kielenkäyttö sulla on meinaan aika kypsymätöntä.
"Turvassa" ei oikein mielestäni sovi työnhaun yhteyteen. kertoo työn vieroksumisesta.
Tosiasian voi esittää ymmärrettävässä muodossa, esim. -Yli 50-vuotiaiden työllistyminen on aika epätodennäköistä-. Toinen vaihtoehto on harjoitella sarkasmia, se on aika vaikea laji joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole avoimena yhtään sopivaa työpaikkaa?
Aina voi laittaa avoimen hakemuksen. Niin minulle sanottiin jo nyt työkkäristä.
Jos ne kuntakokeilussa jo nyt on ihan pulassa eikä ehdi ottaa yheyttä kehenkään, niin tahtoisin tietää miten heillä resurssit riittää tutkia lähetyt hakemukset ja soitella onko asiallisesti menneet perille.
Ja itse haluan kyllä työllistyä, mutta tämä aktiivimalli ei kyllä tule olemaan se keino, jolla tapahtuu työllistymisiä. Tapahtuu vaan lisää työttömien asioita hoitavie uupumisia.
https://areena.yle.fi/1-50706776