Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
81/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette jää eläkkeelle vaan ruikutatte täällä?

Itsellä useita diagnooseja, yksi lääkäri todennut työkyvyttömäksi ja toinen lääkäri suoraan kieltänyt töihin menemisen. Haettiin määräaikaista eläkettä joka hylättiin. Eläkkeelle ei siis pääse noin vaan, syöpähoidossa kerran kuussa käyvä ystäväni sai määräaikaisen eläkkeen puoleksi vuodeksi ja työterveyslääkäri kyseli jo että milloin palaat töihin.

Jään kyllä heti pois kun se mahdollista. Nyt tapaturmaeläkkeellä käden tapaturman ja vammautumisen vuoksi. Vakuutusyhtiö korvaa kuukausittain tapaturmaeläkkeellä ja nyt käsittelyssä lääkärin uusi päivitetty lausunto. Nyt odottelen mitä vakuutusyhtiö päättää.

T. 50- vuotias

Vierailija
82/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.

Aika outo kommentti. Turvassa työpaikalta ja töihin joutumiselta? Avaapas tätä vähän lisää, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäreihin haetaan nyt asiantuntijoita aulapalveluihin. Eduksi luetaan ajantasainen TE-hallinnon osaaminen. Tehtävänä (tiivistetysti) on opettaa asiakkaille, miten ollaan kunnon työttömiä. Eli jokainen etenkin pitkäaikaistyötön on pätevä tuohon asiantuntijan tehtävään, ja voi hakea.

Vierailija
84/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas alkaisi lapata porukkaa työpaikalla vailla pienintäkään kiinnostusta jäädä sinne. Perehdytykset ja työvaatteet annetaan heille ihan turhaan ja lisää työtä itselle omien hommien lisäksi.

Suomessa on työvoimapula monessa firmassa, mutta suomalaisilla työttömillä niitä paikkoja ei täytetä. Itse olen perehdyttänyt monta työtöntä ja väitämpä että vaikka kannettaisi heille kottikärryllä rahaa eteen. niin heistä ei tuottavia työntekijöitä saa.

Mie voin tulla! Eikait haittaa että terapiani on kaksi kertaa viikossa ja voin tehdä vain kuuden tunnin työpäiviä kun terapiassa sanottiin, etten saa rasittaa itseäni?

Mites liksa?

(PS. Tämä oli virallinen työhakemus)

Työ mihin tarvitaan tekijöitä on tuotantolinjasto päässä ja siellä on töiden valmistuttava ettei muut joudu odottamaan. 13e tunti alussa. Bulgariasta tuli porukka työmiehiä jotka on hoitanut homman hyvin. Niistä miehistä voisi ottaa Suomalaiset mallia. Ei valiteta palkan pienuutta ja eivät viitsisi aina edes tauolle mennä.

Vierailija
85/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajille pitäisi määrätä uhnasakko, jos ei vastaa asiallisesti jokaisen työnhakijan hakemukseen. Heidän etuahan tässä ajetaan.

Vierailija
86/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ja luotan, että joku semmoinen tuhoisa asteroidi löytää tiensä tätä planeettaa päin, ellei Corona hoida tätä pohjattoman ahnetta ja sadistista, aivokääpiömäistä lajia pois täältä ensin:)

Vierailija
87/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida toimia käytännössä yhtä hyvin kuin teoriassa 😄😄😄

Vierailija
88/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hakeminen töitä tuo kuin ehkä ja se on iso ehkä reilulle vähemmistölle työttömistä eli valtaosan elämä ei muutu mitenkään muuten kuin siten et tekee sen hakemuksen kerran viikossa. Luulitko ap että se "Hankaloittaisi" Valtaosan elämää heistä jotka eivät edes halua töihin? :D

Vierailija
89/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas alkaisi lapata porukkaa työpaikalla vailla pienintäkään kiinnostusta jäädä sinne. Perehdytykset ja työvaatteet annetaan heille ihan turhaan ja lisää työtä itselle omien hommien lisäksi.

Suomessa on työvoimapula monessa firmassa, mutta suomalaisilla työttömillä niitä paikkoja ei täytetä. Itse olen perehdyttänyt monta työtöntä ja väitämpä että vaikka kannettaisi heille kottikärryllä rahaa eteen. niin heistä ei tuottavia työntekijöitä saa.

Mie voin tulla! Eikait haittaa että terapiani on kaksi kertaa viikossa ja voin tehdä vain kuuden tunnin työpäiviä kun terapiassa sanottiin, etten saa rasittaa itseäni?

Mites liksa?

Työ mihin tarvitaan tekijöitä on tuotantolinjasto päässä ja siellä on töiden valmistuttava ettei muut joudu odottamaan. 13e tunti alussa. Bulgariasta tuli porukka työmiehiä jotka on hoitanut homman hyvin. Niistä miehistä voisi ottaa Suomalaiset mallia. Ei valiteta palkan pienuutta ja eivät viitsisi aina edes tauolle mennä.

Bulgariassa työnantajatkaan eivät esitä kolmen kielen osaamista ja vähintään kahta ammattitutkintoa työkokemuksineen vaatimukseksi.

Vierailija
90/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olemme tehneet niitä ja näitä toimenpiteitä, olemme todella yrittäneet ratkaista ongelmaa."

Tämä ei ollut suora lainaus mistään, mutta näinhän se menee. Niitä ja näitä säädöksiä, joita te-keskuksen virkailijat eivät yksinkertaisesti ehdi täyttämään (puhelinhaastattelut kaksi kertaa viikossa), työttömien järjetön työnhakutulva työnantajille, jotka eivät todellakaan ehdi, eivätkä halua näitä setviä. 

Asetellaan lakeja ja määräyksiä, joilla ei ole mitään merkitystä oikeasti. 

Lähettäis nyt vaikka siitä, että työtön voi tehdä kaksi kuukautta osapäivätyötä, ilman, että se vaikuttaa yhtään mihinkään. Ei byrokratiaa. ei työkkäreiden, asumistuen ym. pienenemisen aiheuttamaa stressiä. Näissä on aina käsittelyaikansa, monesti on taloudellisesti täysin turhaa ottaa vastaan osa-aikaista. 

Joo, viisastelkoon nyt, joku taloudellisesti turvassa oleva, että kyllähän se parantaa mahdollisuuksia. Ehkä.

Kun on elänyt pitkään niukilla tuloilla, on esim. jo pesukoneen hajoaminen iso juttu. Ei voi, eikä jaksa uskoa, että kun nyt menen tuohon pätkätyöhön, niin kyllä mulle kohta, ehkä, mahdollisesti, löytyy kokoaikainen työ säännöllisellä palkalla. Yleensä ei löydy, vaan joudut entistä enemmän jännittämään, että koska tulee rahaa ja menikö jonkun rajan yli, eli saat vielä vähemmän rahaa.

Vastaavasti sama oikeus tienata menettämättä etuuksia pitäisi olla opiskelijoillakin ja miksi ei myös sairaseläkeläisillä. Ja jokainen työssäkäyvä voisi tehdä verotta 2 kk ajan lisätöitä, jotta byrokratia ei estä tienaamista.

Miksi vain työttömälle kuuluu sekä täysi etuus että palkka?

Tämä ketju koski työttömyyttä. Yksi asia kerrallaan, oman ketjun voi perustaa kullekin aiheelle. Ei ongelmaa ratkaista sillä, että yhden asian alla aletaan tukkanuottasille. Ja tämä mun ehdotus on oikeasti vain hyödyksi kansantaloudelle. Se "ylimääräinen" raha takuuvarmasti palaa takaisin kiertoon ja talous elpyy.

Vierailija
91/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.

Aika outo kommentti. Turvassa työpaikalta ja töihin joutumiselta? Avaapas tätä vähän lisää, kiitos.

Voi lapsipieni! Oikeastiko luulet, että työhakemus automaattisesti johtaa työllistymiseen :D

Vierailija
92/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppinen ajokortiton pitkäaikaistyötön ei ole halutuinta työvoimaa. Sitten jos pääsee haastatteluun ja vahingossa lipsauttaa, ettei ole mitään harrastuksia ollut vuosikausiin, kun polvet ei kestä enää kunnolla edes rauhallista kävelyä, se on varma hylkäys.

Minä viiskytäviis vee sain vähän aikaa sitten parin kuukauden määräaikaisen työpaikan. Polvissa sanomista, työ vaatii paljon liikuntaa. Jätin mainitsematta työhaastattelussa kun kysyttiin terveydestä. Jos olisin jotain sanonut niin varmasti en olisi paikkaa saanut. Hyvin on rämät polvet kestäneet menossa mukana.

En tiedä mitä tapahtuu jatkossa ja tuleeko jatkoa. Pidän pienenä ihmeenä jo nyt omaa työllistymistä.

Sinulla on sitten hyvät polvet. Minulla tekee tiukkaa nousta bussin kyytiin. Kävely on todella hidasta.

Vierailija
93/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aiemmin ehdotti, että työttömät voisivat valita aina viikon työnantajan. Sinne sitten kaikki kynnelle kykenevät lähettävät hakemuksia ja kyselyitä.

Ehdotan, että aloitetaan juuri mainitusta valtioneuvoston kansliasta, te-toimistoista tai ministerien hyväveli-yrityksistä. Sitten voidaan jatkaa vaikka Perä-Hikiän metallifirmaan ym. jotka nyyhkivät julkisuudessa työnhakijoiden vähyyttä.

Pidän tästä ideasta, koska siinä saadaan todella nopeasti porukalle karenssi. Lain perusteluissa sanotaan selkeästi, että haettavan työpaikan tulee olla sellainen, johon oikeasti voisi tulla valituksi. Jos sinulla ei ole metallifirmassa tarvittavaa osaamista, napsahtaa ensimmäisestä kerrasta muistutus ja toisesta sitten jo karenssi. Kannattaa kokeilla feikkihakemuksia, sitä on äkkiä sossun luukulla.

Vierailija
94/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajille pitäisi määrätä uhnasakko, jos ei vastaa asiallisesti jokaisen työnhakijan hakemukseen. Heidän etuahan tässä ajetaan.

No ehkä näin jos kyseessä on iso yritys, jolla on ihminen tekemässä tuon. Omassa perhepiirissä on useampi pienyrittäjä ja ovat jo harmitelleet kuinka paljon työtä tuo ehkä tuottaa, sillä haluavat vastata kyllä asiallisesti hakeneille 

Vierailija
95/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei tuu kukaan palkkaamaan koskaan, joutusin masennuksen vuoksi lopettamaan työt 2009 ja siitä saakka olen ollut työkkärin asiakkaana. On mulla 19kk vanha merkonomin tutkinto millä ei tee hevon vittua ilman suhteita. Tragedioiden takia masennuin ja menetin täysin otteen mun elämään, tappelin itsetuhoisia ajatuksia vastaan 5v ajan, tuo on ruma aukko mun CV:ssä mutta en sille mitään voi. Olen kierrellyt ammatinvalinta ja cv:n teko kursseja läpi mutta ei ne mitään auta. 2020 kun valmistuin merkonomiksi hain 8kk aikana 400 paikkaan, se tekee 50 hakemusta kuukaudessa. Eli työhaluja olisi ehkä liikaakin, mutta työnantajaa kuka mut palkkaisi ei ole. Muistan kun merkonomi koulutuksen aikana ettisin työssäoppimis paikkaa, kävin yli 90 paikkaa läpi ja sitten viimein kelpasin johonkin. Spr kontti oli ainut paikka mihin kelpasin. Mulla oli tuolloin vain peruskoulu käytynä eikä yhtään kaupan alan kokemusta. Miettikää, yli 90 paikkaa kolusin läpi ennen kun mut huolittiin. Meinasin oikeesti et mun tutkinto jää kokonaan suorittamatta koska en saa mistään työssäoppimis paikkaa. Olen jakanut ilmaisjakelua 5v, varhaisjakelua 2v6kk, ollut varastotöissä 2v, kokoonpanossa 3v3kk, ja myyjänä 7kk. Kokoonpanosta on suosittelija, mutta en pääse edes haastatteluun, en mihinkään. Joutusin 2009 lopettamaan työt koska sairastuin masennukseen ja menetin kokonaan otteen mun elämään, tuosta jäi ruma 5v aukko mun CV:hen.

Yritin kouluttautua muille aloille myös:

Varastoala - potkittiin pois ajokortittomana

Vartija - potkittiin pois liian heikon yleiskunnon vuoksi

Kone ja tuotantotekniikka - potkittiin pois paniikkikohtauksien vuoksi, liian kova meteli aiheutti ne

ICT - joutisin lopettamaan koska näytön tuijottaminen aiheutti jatkuvia migreeni kohtauksia

M35 turusta.

Vierailija
96/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites liksa?

Bulgarialaiset työmiehet majoitetaan kimppakämppiin, halpaa. Eivät he tiedä, eivätkä vaadi minimipalkkaa, saati tiedä oikeuksistaan. Verotuskin on olematonta. Hyvät palkka, Bulgarian mittapuulla. Keikkahommia. Naurettava vertaus.

Vierailija
97/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan hallitus on saanut aikaan pyöreät nolla uutta työpaikkaa! 🙄🤨

Vierailija
98/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olemme tehneet niitä ja näitä toimenpiteitä, olemme todella yrittäneet ratkaista ongelmaa."

Tämä ei ollut suora lainaus mistään, mutta näinhän se menee. Niitä ja näitä säädöksiä, joita te-keskuksen virkailijat eivät yksinkertaisesti ehdi täyttämään (puhelinhaastattelut kaksi kertaa viikossa), työttömien järjetön työnhakutulva työnantajille, jotka eivät todellakaan ehdi, eivätkä halua näitä setviä. 

Asetellaan lakeja ja määräyksiä, joilla ei ole mitään merkitystä oikeasti. 

Lähettäis nyt vaikka siitä, että työtön voi tehdä kaksi kuukautta osapäivätyötä, ilman, että se vaikuttaa yhtään mihinkään. Ei byrokratiaa. ei työkkäreiden, asumistuen ym. pienenemisen aiheuttamaa stressiä. Näissä on aina käsittelyaikansa, monesti on taloudellisesti täysin turhaa ottaa vastaan osa-aikaista. 

Joo, viisastelkoon nyt, joku taloudellisesti turvassa oleva, että kyllähän se parantaa mahdollisuuksia. Ehkä.

Kun on elänyt pitkään niukilla tuloilla, on esim. jo pesukoneen hajoaminen iso juttu. Ei voi, eikä jaksa uskoa, että kun nyt menen tuohon pätkätyöhön, niin kyllä mulle kohta, ehkä, mahdollisesti, löytyy kokoaikainen työ säännöllisellä palkalla. Yleensä ei löydy, vaan joudut entistä enemmän jännittämään, että koska tulee rahaa ja menikö jonkun rajan yli, eli saat vielä vähemmän rahaa.

Vastaavasti sama oikeus tienata menettämättä etuuksia pitäisi olla opiskelijoillakin ja miksi ei myös sairaseläkeläisillä. Ja jokainen työssäkäyvä voisi tehdä verotta 2 kk ajan lisätöitä, jotta byrokratia ei estä tienaamista.

Miksi vain työttömälle kuuluu sekä täysi etuus että palkka?

Tämä ketju koski työttömyyttä. Yksi asia kerrallaan, oman ketjun voi perustaa kullekin aiheelle. Ei ongelmaa ratkaista sillä, että yhden asian alla aletaan tukkanuottasille. Ja tämä mun ehdotus on oikeasti vain hyödyksi kansantaloudelle. Se "ylimääräinen" raha takuuvarmasti palaa takaisin kiertoon ja talous elpyy.

Valitettavasti joudumme ottamaan yhdenvertaisuuden mukaan keskusteluun. Ei työttömälle voida antaa sekä palkkaa että etuutta selvittämättä sitä, onko hän oikeutettu molempiin. Tai voitaisiin tehdä niin päin, että etuuden saisi automaattisesti vasta 3 kk kuluttua ja ko. aikana ehdittäisiin varmistamaan sovitellun etuuden mahdollisuus.

Vierailija
99/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kehotan JOKAISTA työtöntä laittamaan kerran viikossa hakemuksen Sanna Marinin tai Tuula Haataisen edustajan sähköpostiin osoitteella "Työhakemus, jota vaaditte osax". X:n kohdalle luku monesko viikko menossa. Luulisin viestin menevän perille...

Vierailija
100/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olisipa kiva kun tulisi. Olisi jotain tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme