Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

peseytyminen hiljaisuuden jälkeen

Vierailija
22.01.2015 |

Hei! Arvon Av-palstalaiset. Kysyn teiltä mielipidettänne seuraavaan asiaan: Teen paljon iltavuoroja, jolloin olen kotona riippuen busseista n. klo 21.30-22.00. Hiljaisuus taloyhtiössämme alkaa klo 22.00. Voinko mielestänne käydä pikaisessa suihkussa vielä klo 22 jälkeen? Jos seuraavana aamuna on aamuvuoro, herään klo.05.00 ja lähden kotoa klo 06.00-06.20, jolloin en voi aamullakaan käydä suihkussa. Työpaikallani ei ole mahdollisuutta suihkuun. Yläkerran naapurini on valittanut pari kertaa suihkuistani illalla. En ole vielä kysellyt hallituksen mielipidettä asiaan. Mitä mieltä olette? Kiitos.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, tottakai voit käydä suihkussa, silloin kun sinun täytyy. Se on kotisi eikä mikään asuntola.

Vierailija
22/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]

No kyllä saa käydä miks tällästä ees pitää kysyä. Käyn tasan siihen aikaan suihkussa kun huvittaa baari-illan jälkeen, aamuyöllä you name it.

[/quote]

Kaikille ei ole selvää että taloyhtiöllä ei ole valtaa määrätä peseytymisajoista. Ja suomalaisethan noudattavat tunnontarkasti hulluimpiakin sääntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käydä suihkussa. Ei tämä maailma pyöri vain klo. 8-16 siihen on kerrostaloasukkaan totuttava. Ei taloyhtiö tai isännöitsijä tuohon puutu jos käyt suihkussa. Tuossa on jo lakikin puolella. Antaa naapurin valittaa, omapa on häpeänsä. Ylenmääräinen kolistelu ja musiikin täysillä huudattaminen ei tietenkään ole yöllä suotavaa, mutta muuten on kerrostaloasukkaan hyväksyttävä, että jollain toisella voi olla hieman eri vuorokausirytmi. Hankkikoon korvatulpat tai muutto omakotitaloon jos ei kestä.

Vierailija
24/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit käydä suihkussa, kunhan et aiheuta tarpeetonta meteliä. Samoin wc-pöntön vetäminen on sallittua,.  silloin kun se on välttämätöntä. 

Asunto osakeyhtiöt eivät ole mitään luostareista, vaan normaalit elämisen äänet sallitaan.

Noita usein hallituksessa käsitellään, kun lähes aina taloyhtiössä asuu ainakin yksi ikuinen valittaja. Jos oikein muistan, se on jopa kirjattu asunto-osakeyhtiön lakiin. Löydät varmaan netistä eli suihkussa käyminen esim. työn, sairauden yms. on sallitua, vaikka muuten, sitä ei suositella.    

Vierailija
25/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:03"]

Periaatteessa hiljaisuus on hiljasuus. Moneltako olit tuolloin suihkussa kun naapuri valitti?

[/quote]

Periaatteet perseeseen. Jonkun natsin keksimä hiljaisuusaika on ihan hevonvittua jos oikeutta aletaan käymään.

Vierailija
26/37 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:08"]Suihkussa käyminen on sallittua kuten vessan vetäminenkin tai jääkaapin oven avaus tai tekevision katselu normaaliäänellä. Pyykinpesukonetta ei voi köyttää, paitsi uusissa koneissa ei linkouskaan ole äänekäs. Pianoa ei voi soittaa. Suihkusta ei voi tulla liikaa desibelejä.
[/quote]
Ihana kirjoitusvirhe. Pesukonetta ei voi KÖYTTÄÄ.

Toisaalta en halua tietää enempää:)

Vierailija
27/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi viiden minuutin suihkussa käydä ihan mihin aikaan vuorokaudesta vain. Tästä on ihan selvä linjaus olemassa, isännöitsijän kanssa on keskusteltu. t. ison kerrostalon hallituksen puheenjohtaja

Vierailija
28/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:58"]

Kyllä pitää herkkä naapuri olla, jos suihkun ääni haittaa.

[/quote]

Niin, mua aina ihmetyttää, miksei tuollaiset hermoheikot voi vaan ostaa korvatulppia? Luulis, ettei koskaan saa nukuttua läpi yön, jos jokaiseen narahdukseen ja putkien kohinaan herää.

Vierailija
29/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, en ole tiennyt että suihkussa saa käydä koska haluaa :D Asun ensimmäisessä omassa kämpässä ja aina olen kiirehtinyt että ehdin ennen kymmentä suihkuun, joskus jos olen unohtanut käydä ennen kymmentä niin en käy ollenkaan. 

Vierailija
30/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 02:08"]

Apua, en ole tiennyt että suihkussa saa käydä koska haluaa :D Asun ensimmäisessä omassa kämpässä ja aina olen kiirehtinyt että ehdin ennen kymmentä suihkuun, joskus jos olen unohtanut käydä ennen kymmentä niin en käy ollenkaan. 

[/quote]

Niin, ja kovin myöhään en uskalla käyttää mikroakaan(pitää aika kovaa hurinaa ja piippailua) kun ajattelen senkin häiritsevän.

Vierailija
31/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Teen itse vuorotyötä ja saatan päästä töistä oikeastaan mihin tahansa vuorokauden aikaan. Työssäni likaantuu, ja en todellakaan haluaisi mennä paskaisena nukkumaan. Käyn siis töiden jälkeen suihkussa, vaikka pääsisin 02.48. Suihkussa käynnin ääni on niin hiljainen, että ei ole minun vaan häiriintyjän ongelma, jos sen takia ei voi nukkua. Kuuluu tosiaankin normaaliin elämään.

Vierailija
32/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja myös mikroa käytän, en söisi kylmää ruokaa tai menisi nälässä nukkumaan :Dd

Vierailija
33/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku ja esim. kävely kuuluu ihan normaaleihin elämisen ääniin, ja on todellakin sallittuja hiljaisuuden aikana. Kukaan ei voi pakottaa sua pysymään paikoillasi omassa asunnossasi klo 22-06. Mekastaminen ja tömistely/jumppaus hiljaisuuden aikana on sitten ihan eri juttu.

Vierailija
34/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:20"]Kiitos teille neuvoistanne. Terveisin Ap, hauskaa iltaa kaikille!
[/quote]

Mennäänkö samaan suihkuun?

Vierailija
35/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä sitten olen jotenkin liian varovainen :D Olen aina asunut omakotitalossa(lapsuudenkodissa) paitsi nyt kun viime syksynä muutin tähän paritaloon, jossa alakerrassa siis naapureita. Itsehän pystyn nukkumaan vaikka seinät kaadettaisiin ympäriltä mutta kaikki eivät välttämättä pysty, olen ajatellut että en halua olla veemäinen naapuri käymällä suihkussa keskellä yötä :D

30/31

Vierailija
36/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

C

Vierailija
37/37 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä