Kun mies ei huomioi
Katsoo kaiket illat ohjelmia omalta läppäriltään. Ikinä ei voi mun kanssa tulla katsomaan mitään ohjelmaa TV:stä, mutta ei toisaalta itsekään ehdota mitään. Nöyryyttävää kerjätä toiselta aikaa ja huomiota, kun sen antaminen vaikuttaa selvästi toisesta vastenmieliseltä.
Kotitöitäkin tekee lähinnä vaan ”pakon” edessä, eli esim vaadin että nyt on osallistuttava viikkosiivoukseen. Yleensä silloinkin laittaa hanttiin että on se vaan kumma kun pitäis siivota just silloin kun rouva päättää. Olispa tosiaan ihanaa jos mies päättäisi joku päivä vaan yks kaks alkaa siivota tai ehdottaisi että siivotaan yhdessä! Mutta sellaista ei ole vielä koskaan tapahtunut..
Muutenkin on tosi vaikea, jos vaikka ehdotan että lähdetään kylpylään perheenä/kahdestaan, niin ei voi lähteä koska HÄN ei tykkää kylpylöistä tai sitten lähtee mutta vastahakoisesti ja pahimmassa tapauksessa saa kuunnella sit valitusta koko ”loman” ajan. Itse ei kuitenkin juuri koskaan ehdota mitään vaihtoehtoista tekemistä. Joten vaihtoehto on että möllötetään kotona ja hän istuu koneellaan.
Mietin välillä että vaadinko liikaa, mutta toisaalta ei parisuhteessa varmaan pitäisi tuntea itseään jatkuvasti yksinäiseksi. Mies ei ole läsnä minulle. Hän ei osaa tai halua olla.
Ajatuksia, mielipiteitä?
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla on aina joku, ehkä usein sama ihminen, jonka mielestä se, että parisuhteessa haluaisi viettää aikaa yhdessä on läheisyysriippuvuutta. Parisuhteeseen yleensä päädytään, sen vuoksi, että halutaan olla sen toisen ihmisen kanssa ja tehdä yhdessä asioita.
Minä en ainakaan aloittajan kirjoituksista saanut käsitystä, että olisit läheisyysriippuvainen. Aivan tavalliselta kuulostaa.Mitä se on sitten on jos odottaa, odottaa ja odottaa, että toinen muuttuisi?
Mikä saa ihmisen vaatimaan toisen ihmisen muutosta että olisi parempi itselleen, miksi itse ei voida muuttua vaan vaaditaan sitä toiselta?
Eli ei saa parisuhteessa vaatia että toinen huomioisi myös sitä kenen kanssa on suhteessa tai edes että huolehtisi omista lapsistaan? Edelleenkään en usko siihen että tämä on näin mustavalkoista. Kerro minulle miten minun pitäisi muuttua? Jos huomioin miestäni enemmän, ehdotan vaikka enemmän seksiä, niin hän pitää sitä yhtä lailla itsestäänselvyytenä. T. Ap
Kysy siltä mieheltäsi mitä muutoksia hän haluaisi, en minä hänen haluista tiedä.
Eihän hän halua mitään muuta muutosta kuin lisää seksiä ja että antaisin hänen olla ”oma itsensä”, eli olla möllöttää vaan ja jättää kaiken minun vastuulleen. Niin lapset, kodin kuin parisuhteenkin. T. Ap
Jos mielipiteet omasta miehestä on näin loukkaavia, niin selväähän on että suhde on lopussa.
Niin kyseessähän ei ole mikään mielipideasia. Nämä on kaikki miehen omia valintoja. Ja ajavat eroa kyllä eroa kohti. Että en ymmärrä sitä että mikä tahansa muutos oli huonontaisi miehen nykytilannetta. T. Ap
Sitä kutsutaan optimoinniksi. Jos seksiä kuitenkin on, mies järkeilee, että lisäseksin rajahyöty on pienempi kuin vaimon sätkynukkena olosta syntyvä lisävaiva. Ei siis kannata muuttaa status quota.
Tasa-arvoinen parisuhde = vaimon sätkynukkena oleminen? Ei taida olla ollenkaan tavoite tämä tasa-arvoinen parisuhde näillä ”miehille”… Kunhan palvelu pelaa. Mikäs sen mukavampaa, kun ei mitään tarvitse itse edes tehdä! Kas kummaa sitten eräs kaunis päivä vaimo ottaa avioeron ”yllättäen” vaikka ei ollut mitään ongelmia miehen mielestä.. Tietenkään 😥
Millä lailla se olisi tasa-arvoinen parisuhde, että mies "huomioisi" vaimoaan jatkuvasti, kun ketjussa ei ole tullut ilmi mitenkään se, että vaimokaan huomioisi miestään?
Trolloloo. Lue ketjua uudestaan niin eiköhän se käy ilmi.
Ok, luin ketjun uudestaan. Ap kertoi viettäneensä miehen toiveesta enemmän aikaa mökillä kuin olisi itse halunnut. Muuta en löytänyt. Mutta samoin kerrotaan, että mies välillä tekee itselleen vastenmielisä juttuja vaimon mieliksi. Kumpikin siis huomioi toisiaan, tosin vähänlaisesti.
Edelleen päällimmäiseksi vaikutelmaksi jää se, että ap on kiirehtinyt naimisiin ja äidiksi vaivautumatta, tai älyämättä ottaa etukäteen selvää miehen luonteenpiirteistä, arvoista ja kiinnostuksenkohteista. Ja odottaa että mies jotenkin ihmeellisesti muuttuisi hänen toiveidensa kaltaiseksi, kun vain riittävästi nalkuttaa ja pihtaa. Ennustan että ongelmat eivät häviä vaan pikemminkin lisääntyvät.
Lähtökohtaisesti aina tehdään miehen toivomia asioita, koska hän torppaa kaikki ehdotukseni. Ollaan mökillä oltu monta kesää. Laitan miehelle yleensä ruoan, käyn kaupassa, pesen vaatteet, siivoan, hoidan lasten asiat ja annan hänelle omaa aikaa jos on ollut rankempaa töissä. Käytän aikaa lahjojen miettimiseen merkkipäivinä. Kustannan ison osa menoista. En jätä asioita roikkumaan olettaen että toinen hoitaa, vaikka aina ei huvittaiskaan.
Jos mies tekisi kaiken tuon, niin kyllä kokisin että minulla olisi aivan uskomattoman huomaavainen ja ihana mies, ja jos mies pyytäisi minua joskus tekemään jotain hänen hyväkseen niin en kyllä ikinä kehtaisi valittaa…
Mitä ne luonteenpiirteet vaikuttaa käytöstapoihin ja toisen ihmisen huomioimiseen? Ymmärrän toki että toisille se on helpompaa mutta nämä on ihan perus elämän taitoja, asioita joita opetellaan jo ihan päiväkodissa ja koulussa. Pitäiskö sitä ajatella että joku on vaan on sellainen että ajattelee aina vaan itseään vaikka on perheenkin itselleen mennyt hankkimaan ja vieläpä omasta toiveesta? Kyllähän aikuisen ihmisen pitää pystyä ottamaan jotain vastuuta käytöksestään, ellei ole jotenkin vajaaälyinen?
T. Ap
Mulle erossa mies sanoi, että joo, olen ollut aivan ihana ja ylenpalttinen huomioidessani häntä kaikin tavoin. Mutta että ei hän kuvitellutkaan, että tekisin sitä siksi, että saisin vastapalveluksia häneltä (hän sai sen kuulostamaan siltä, että minä olisin täysin itsekkäästi tehnyt kaiken hänen hyväkseen, minkä rakkaudesta ja välittäen tein).
Niin että miehelle oli ihan ok ja reilua että oli suhteessa vapaamatkustajana? Miten tällainen ihminen ajattelee että joku voisi olla onnellinen heidän kanssaan? Millä perusteella he ansaitsevat hyvän vaimon (tai miehen)? Ihan vaan olemalla oma itsekäs itsensä? Jotenkin tosi lapsellista. Lapset toimivat noin, mutta jo isommat sanotaan 10v ylöspäin ymmärtävät jossain määrin että kaverisuhteet ovat vastavuoroisia ja että toisen ihmisen hyväksikäyttäminen on väärin. Koska sitähän se on. Hyväksikäyttöä.
Heitä ei taida kiinnostaa toisen onnellisuus. Ei olla valmiita tekemään toisen eteen asioita. Kaikki ajatellaan oman navan kautta. Mielummin nostetaan jalat pöydälle kun autetaan vaimoa. Ei sen väliä jos vaimo vähän väsyy ja nalkuttaa… Se on silti helpompi ja mukavampi vaihtoehto.
Mun mies oli samanlainen kun ap:n. Tai on se vieläkin MUTTA: Hänellä on paljon omia juttuja ja aikataulutettuja menoja, harrastuksia, peli-iltoja (tietokoneella).
Vaadin että mulle täytyy omistaa yksi päivä viikosta. Silloin minä saan päättää kaiken mitä tehdään. Ja mies suostui heti! Maanantait on mun päiviä :D
Olen tähän mennessä ehdottanut päivän ohjelmaksi esim. pitkää kävelyä, leffailtaa, koiran trimmausta(XD), saunomista (mies kyllä muutenkin yleensä saunoo mun kanssa mutta ei aina), sukulaisilla käymistä, kaupungilla pyörimistä/shoppailua, ruuanlaittoa, Netflixin katsomista, suursiivousta.....
Ja kaikkea ollaan tehty. Ja siis monesti montaa asiaa saman illan aikana.
Kokeilkaa tekin tätä? :D
Surullinen ketju miten huonossa tilassa monen suhde on. Ja aina (riippumatta sukupuolesta) syy on toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisia miehiä on Suomi täynnä. Saa tyytyä. Minä en. Edelleen ennemmin yksin kuin uudelleen tuommoiseen jossa mies ei helli ja huomioi. Tosin edellisessä mies lopetti hellyyden lisäksi seksinkin. 4v katselin sitä kunnes sain erottua. Jälkeenpäin harmittaa että en aiemmin.
Ihan kaikella kunnioituksella, luuletteko oikeasti että naiset olisivat yhtään parempia miehiä kohtaan?
Naisilla on lähtökohtana että heitä tavoitellaan, he ovat siellä jalustalla jo tarhasta alkaen.
Mies: osoita kiinnostuksesi
Mies: maksa treffit
Mies: helli ja huomioi niin saatat saada palkkion.
Täällä miesten kokemuksia naisista: https://www.reddit.com/r/Nicegirls/
Näin arvelinkin: sinulla ei ole perhe-elämästä minkäänlaista kokemusta, ja teoreettiset tiedot naisista ovat pääosin peräisin poikien keskinäisiltä keskustelualustoilta. Vinkki: kun perheeseen tulee lapsia, niin äidit eivät ole ne, jotka siitä eteenpäin ovat jalustalla. Heidän tekemisensä jäävät usein toiselle näkymättömiksi, kuten aiemmin itsekin totesit. Tekemättä jättäminen olisi heitteillepanoa, joten kannustaisin miehiäkin joskus kiinnittämään huomiota siihen mitä toinen tekee, tai vaikka kokeilemaan niitä hommia itse.
Olen naimisissa joten arvelit väärin.
Vinkki: älä tyttönen oleta asioita.
Mielenkiinnosta kysyn: käytätkö oman puolisosi kohdalla samanlaista retoriikkaa kuin tässä keskustelussa ( mm. ”pelkkä reikä” , ”rikki mennyt vagina” ” p#illun optimointi” ja mitä muita ilmaisujasi olikaan)?
Sen verran huutelen sivusta, että olen eri kuin tuo jolle kysymyksesi osoitit, ja olen myös se, joka tässä ketjussa puhui reiästä ja optimoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen mies, eikä minullakaan parisuhteet kestä pidemmän päälle, yllätys yllätys. En vain tarvitse mitään reissuja tai retkiä joita normaalit ihmiset ilmeisesti tarvitsevat. Tykkään olla kotona ja seesteisessä olotilassa. Lähden kyllä yleensä mukaan, jos nainen jotain keksii, mutta se keksiminen on hänen niskoillaan ihan siitä syystä että minulla ei ole sisäsyntyistä tarvetta sellaiselle.
Tosin ihan noin paha en ole, että yksinäni möllöttäisin oman ruudun edessä, vaan olen kyllä naisen kanssa ja katselen hänen kanssaan kaikenlaista. Muutenkin olen hellä ja huomioiva ja tykkään keskustella. Olen vain sisäihminen ja vähään tyytyväinen elämässä.
Jos sinä olet vähään tyytyväinen niin oletko sitä mieltä, että myös vaimosi tulee olla vähään tyytyväinen eli tarjoat hänelle vain vähän, koska et itsekään tarvitse enempää?
Entäs jos seksi on sinulle tärkeää ja vaimolle vähemmän niin mennäänkö sitten vaimon rimalla seksin suhteen ja sinä tyydyt siihen laadullisesti ja määrällisesti alempaan tasoon?
Yritän siis vain miettiä tätä millä miehet oikeuttavat itselleen sen, että koska he itse ovat askeettisia ja tyytyväisiä niin naisen tulee olla myös.
eri, mutta mitä vaihtoehtoja tuolle tummennetulle on?
Jätä koska et saa "tarpeeksi pillua" ? Ota väkisin minkä haluat?
Otetaan nyt ihan alkuun, että OLETKO TYYTYVÄINEN tilanteeseen. Kun vähään pitää tyytyä ja olla vähästä onnellinen.
No, jos et ole niin alatko ottaa asian puheeksi, tehdä itse korjaavia liikkeitä tai pyytää niitä toiselta.
Luin kyllä. Kysyinkin mitä vaihtoehtoja seksin suhteen siihen tyytymiseen?
Mies joka jättää naisen koska ei saa tarpeeksi... heh.. ette olisi kukaan naimisissa.
Niin että oletko tyytyväinen? Onko siihen jotenkin vaikea vastata? Tyytyväinen? Asiat mainiosti? Et toivo niihin muutosta. Tätähän te naisiltakin edellytätte: tässä on se vähä mitä saatte ja kaikki tyytymättömyyden osoitus on vaativuutta tai nalkutusta.
En ole tyytyväinen, muutosta ei ole tullut 20-vuoteen. Sopeuduin koska rakastan puolisoani.
Hyökkäävästä asenteestasi näkee mikä sinun ongelmsi on. Se ei ole mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoisia miehiä on Suomi täynnä. Saa tyytyä. Minä en. Edelleen ennemmin yksin kuin uudelleen tuommoiseen jossa mies ei helli ja huomioi. Tosin edellisessä mies lopetti hellyyden lisäksi seksinkin. 4v katselin sitä kunnes sain erottua. Jälkeenpäin harmittaa että en aiemmin.
Ihan kaikella kunnioituksella, luuletteko oikeasti että naiset olisivat yhtään parempia miehiä kohtaan?
Naisilla on lähtökohtana että heitä tavoitellaan, he ovat siellä jalustalla jo tarhasta alkaen.
Näin arvelinkin: sinulla ei ole perhe-elämästä minkäänlaista kokemusta, ja teoreettiset tiedot naisista ovat pääosin peräisin poikien keskinäisiltä keskustelualustoilta. Vinkki: kun perheeseen tulee lapsia, niin äidit eivät ole ne, jotka siitä eteenpäin ovat jalustalla. Heidän tekemisensä jäävät usein toiselle näkymättömiksi, kuten aiemmin itsekin totesit. Tekemättä jättäminen olisi heitteillepanoa, joten kannustaisin miehiäkin joskus kiinnittämään huomiota siihen mitä toinen tekee, tai vaikka kokeilemaan niitä hommia itse.
Mielenkiinnosta kysyn: käytätkö oman puolisosi kohdalla samanlaista retoriikkaa kuin tässä keskustelussa ( mm. ”pelkkä reikä” , ”rikki mennyt vagina” ” p#illun optimointi” ja mitä muita ilmaisujasi olikaan)?
Sen verran huutelen sivusta, että olen eri kuin tuo jolle kysymyksesi osoitit, ja olen myös se, joka tässä ketjussa puhui reiästä ja optimoinnista.
Enkä ole naimisissa kuten tuo toinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen mies, eikä minullakaan parisuhteet kestä pidemmän päälle, yllätys yllätys. En vain tarvitse mitään reissuja tai retkiä joita normaalit ihmiset ilmeisesti tarvitsevat. Tykkään olla kotona ja seesteisessä olotilassa. Lähden kyllä yleensä mukaan, jos nainen jotain keksii, mutta se keksiminen on hänen niskoillaan ihan siitä syystä että minulla ei ole sisäsyntyistä tarvetta sellaiselle.
Tosin ihan noin paha en ole, että yksinäni möllöttäisin oman ruudun edessä, vaan olen kyllä naisen kanssa ja katselen hänen kanssaan kaikenlaista. Muutenkin olen hellä ja huomioiva ja tykkään keskustella. Olen vain sisäihminen ja vähään tyytyväinen elämässä.
Jos sinä olet vähään tyytyväinen niin oletko sitä mieltä, että myös vaimosi tulee olla vähään tyytyväinen eli tarjoat hänelle vain vähän, koska et itsekään tarvitse enempää?
Entäs jos seksi on sinulle tärkeää ja vaimolle vähemmän niin mennäänkö sitten vaimon rimalla seksin suhteen ja sinä tyydyt siihen laadullisesti ja määrällisesti alempaan tasoon?
Yritän siis vain miettiä tätä millä miehet oikeuttavat itselleen sen, että koska he itse ovat askeettisia ja tyytyväisiä niin naisen tulee olla myös.
Otetaan nyt ihan alkuun, että OLETKO TYYTYVÄINEN tilanteeseen. Kun vähään pitää tyytyä ja olla vähästä onnellinen.
No, jos et ole niin alatko ottaa asian puheeksi, tehdä itse korjaavia liikkeitä tai pyytää niitä toiselta.
Mies joka jättää naisen koska ei saa tarpeeksi... heh.. ette olisi kukaan naimisissa.
Heh heh, et vaan ole törmännyt naiseen, jolla on yli keskiverto libido. Jos et halua joka päivä kahta kertaa tai yli niin täältä saa kyllä sen verran. Tuossa ehkä tulisi raja vastaan. On vaikka kuinka paljon naisia, jotka kärsivät siitä, etteivät saa tarpeeksi määrällisesti ja/tai laadullisesti seksiä.
nuorena masturboin jopa seitsemän kertaa päivässä. Nyt etätyöaikana ehkä 3-4
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset jää parisuhteeseen tuommoisten perässä raahattavien kivirekien kanssa? En ymmärrä.
Kun voisi elää, pitää hauskaa, retkeillä, käydä missä tykkää ja tehdä itselle mieluisia asioita ilman naama norsun v*tulla murjottavaa kumppania.
Samahan koskee miehiä. Kuka ap:ta jaksaa katsella? Ei ainakaan sen oma ukko :D
Ehkä ap ei olekaan niin hyvä kuin hän kuvittelee olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: mun tilanne on aika pitkälle samanlainen, mutta taidan olla vanhempi kuin sinä, ja lapsikin samoin.
Olen yhä enemmän tehnyt omia suunnitelmia ja valintoja (tietenkin omilla rahoilla) enkä ole niistä aviomieheni kanssa keskustellut, tiedottanut vaan jos olen katsonut aiheelliseksi. Liittyy työhön, matkoihin, harrastuksiin, menoihin tms. Kuten ennenkin, mies ei ole osoittanut kiinnostusta niihin puoleen tai toiseen.
Lisäksi, kun lapsi muuttaa pois kotoa, muutan minäkin. Voi tietenkin olla että kuolen/sairastun tai mitä vaan, mutta ainahan saa suunnitella. Ns. uusi elämä johon ei kuulu miestä/ miehiä.
Kai olet kertonut miehellesi että tulet jättämään hänet kun lapset lähtee että tietää olla panostamatta enempää tuohon suhteeseen?
Miten voi panostaa vähemmän kuin ei ollenkaan? 😅
Voit yllättyä. Se naisten "ei ollenkaan" voi muuttua hyvinkin paljon huonommaksi.
Kokeile huvikseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostaisin ettet laittaisi sanoja suuhuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että oletko tyytyväinen? Onko siihen jotenkin vaikea vastata? Tyytyväinen? Asiat mainiosti? Et toivo niihin muutosta. Tätähän te naisiltakin edellytätte: tässä on se vähä mitä saatte ja kaikki tyytymättömyyden osoitus on vaativuutta tai nalkutusta.
En ole tyytyväinen, muutosta ei ole tullut 20-vuoteen. Sopeuduin koska rakastan puolisoani.
Olen sinkku. Ihan riittävän monta pettymystä on takana. Hullu narsisti, mies, joka olikin naimisissa, tunteistaan puhumaton ja niistä irrallaan oleva vapaamatkustaja jne. En enää edes kuvittele, että törmäisin hyvään mieheen, vaikka tiedän että niitä on.
Mutta et edelleenkään pystynyt asettumaan vastapuolen asemaan. Onko kiva, että suhteessa on kaksi vähään sopeutunutta yksilöä, kun pienellä fiksauksella ja vaivannäöllä voisi olla onnellinen vaimo ja mies, joka saa seksiä enemmän kuin tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Valivali, kun mies ei sitä eikä tätä.😡
Pitäähän naisillakin olla sisältöä elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku. Ihan riittävän monta pettymystä on takana. Hullu narsisti, mies, joka olikin naimisissa, tunteistaan puhumaton ja niistä irrallaan oleva vapaamatkustaja jne. En enää edes kuvittele, että törmäisin hyvään mieheen, vaikka tiedän että niitä on.
Mutta et edelleenkään pystynyt asettumaan vastapuolen asemaan. Onko kiva, että suhteessa on kaksi vähään sopeutunutta yksilöä, kun pienellä fiksauksella ja vaivannäöllä voisi olla onnellinen vaimo ja mies, joka saa seksiä enemmän kuin tarpeeksi?
Niin, entäs jos se onkin joskus nainen joka ei kykene vaivannäköön ja mies yksipuolisesti teki kaiken toivotun.
Kunnes ei enää tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Surullinen ketju miten huonossa tilassa monen suhde on. Ja aina (riippumatta sukupuolesta) syy on toisen.
Jos henkilö x ehdottaa keskustelua, terapiaa jne ja henkilö y on ja möllöttää niin onko kysessä 50/50 yhteinen ongelma, 100 % x ongelma vai voisiko tosiaan olla niin, että y on syyllinen. Y on syyllinen siksi, että hän on pullonkaulana estämässä ongelman poistamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset jää parisuhteeseen tuommoisten perässä raahattavien kivirekien kanssa? En ymmärrä.
Kun voisi elää, pitää hauskaa, retkeillä, käydä missä tykkää ja tehdä itselle mieluisia asioita ilman naama norsun v*tulla murjottavaa kumppania.Samahan koskee miehiä. Kuka ap:ta jaksaa katsella? Ei ainakaan sen oma ukko :D
Ehkä ap ei olekaan niin hyvä kuin hän kuvittelee olevansa.
Tai sitten on, eikä vaan tajua sitä. Sitten kun ap vihdoin rohkaistuu ottamaan eron, mies itkee ruikuttaa perään.. Kuinka yllättäen vaimo vaan otti ja lähti! Ja ylläri on vain ja ainoastaan miehelle, ei kellekään muulle. Näitähän on nähty…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, entäs jos se onkin joskus nainen joka ei kykene vaivannäköön ja mies yksipuolisesti teki kaiken toivotun.
Kunnes ei enää tehnyt?
Juu, huonosti parisuhteessa toimivia yksilöitä on tosiaankin molemmissa sukupuolissa. Tässä nyt vaan vastasin siitä näkökulmasta, että mies on se vähään tyytyväinen, koska harvemmin nainen on. Naiset ovat keskimäärin enemmän sellaisia, että vaikka eivät itse haluaisi antaa mitään, haluavat kuitenkin saada. Miehet tyytyvät siihen, ettei mitään tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö x ehdottaa keskustelua, terapiaa jne ja henkilö y on ja möllöttää niin onko kysessä 50/50 yhteinen ongelma, 100 % x ongelma vai voisiko tosiaan olla niin, että y on syyllinen. Y on syyllinen siksi, että hän on pullonkaulana estämässä ongelman poistamisen.
Vain jos Y on mies. Jos X onkin mies ja Y nainen niin olisit kovin eri mieltä. Sitten pitäisi ymmärtää että kyseessä on masennus ja rauta-arvot. Lisäksi mies-sika vain vaatisi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhdetta on kuvattu täsmälleen yhden ihmisen näkökulmasta ja erittäin mustavalkoisesti. Uskotko, että on kerrottu suhteen kaikki näkökulmat vai onko mahdollista että toisella voisi olla aivan oma näkemys miksi suhde on epäonnistunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla on aina joku, ehkä usein sama ihminen, jonka mielestä se, että parisuhteessa haluaisi viettää aikaa yhdessä on läheisyysriippuvuutta. Parisuhteeseen yleensä päädytään, sen vuoksi, että halutaan olla sen toisen ihmisen kanssa ja tehdä yhdessä asioita.
Minä en ainakaan aloittajan kirjoituksista saanut käsitystä, että olisit läheisyysriippuvainen. Aivan tavalliselta kuulostaa.Mitä se on sitten on jos odottaa, odottaa ja odottaa, että toinen muuttuisi?
Mikä saa ihmisen vaatimaan toisen ihmisen muutosta että olisi parempi itselleen, miksi itse ei voida muuttua vaan vaaditaan sitä toiselta?
Eli ei saa parisuhteessa vaatia että toinen huomioisi myös sitä kenen kanssa on suhteessa tai edes että huolehtisi omista lapsistaan? Edelleenkään en usko siihen että tämä on näin mustavalkoista. Kerro minulle miten minun pitäisi muuttua? Jos huomioin miestäni enemmän, ehdotan vaikka enemmän seksiä, niin hän pitää sitä yhtä lailla itsestäänselvyytenä. T. Ap
Kysy siltä mieheltäsi mitä muutoksia hän haluaisi, en minä hänen haluista tiedä.
Eihän hän halua mitään muuta muutosta kuin lisää seksiä ja että antaisin hänen olla ”oma itsensä”, eli olla möllöttää vaan ja jättää kaiken minun vastuulleen. Niin lapset, kodin kuin parisuhteenkin. T. Ap
Jos mielipiteet omasta miehestä on näin loukkaavia, niin selväähän on että suhde on lopussa.
Niin kyseessähän ei ole mikään mielipideasia. Nämä on kaikki miehen omia valintoja. Ja ajavat eroa kyllä eroa kohti. Että en ymmärrä sitä että mikä tahansa muutos oli huonontaisi miehen nykytilannetta. T. Ap
Sitä kutsutaan optimoinniksi. Jos seksiä kuitenkin on, mies järkeilee, että lisäseksin rajahyöty on pienempi kuin vaimon sätkynukkena olosta syntyvä lisävaiva. Ei siis kannata muuttaa status quota.
Tasa-arvoinen parisuhde = vaimon sätkynukkena oleminen? Ei taida olla ollenkaan tavoite tämä tasa-arvoinen parisuhde näillä ”miehille”… Kunhan palvelu pelaa. Mikäs sen mukavampaa, kun ei mitään tarvitse itse edes tehdä! Kas kummaa sitten eräs kaunis päivä vaimo ottaa avioeron ”yllättäen” vaikka ei ollut mitään ongelmia miehen mielestä.. Tietenkään 😥
Millä lailla se olisi tasa-arvoinen parisuhde, että mies "huomioisi" vaimoaan jatkuvasti, kun ketjussa ei ole tullut ilmi mitenkään se, että vaimokaan huomioisi miestään?
Trolloloo. Lue ketjua uudestaan niin eiköhän se käy ilmi.
Ok, luin ketjun uudestaan. Ap kertoi viettäneensä miehen toiveesta enemmän aikaa mökillä kuin olisi itse halunnut. Muuta en löytänyt. Mutta samoin kerrotaan, että mies välillä tekee itselleen vastenmielisä juttuja vaimon mieliksi. Kumpikin siis huomioi toisiaan, tosin vähänlaisesti.
Edelleen päällimmäiseksi vaikutelmaksi jää se, että ap on kiirehtinyt naimisiin ja äidiksi vaivautumatta, tai älyämättä ottaa etukäteen selvää miehen luonteenpiirteistä, arvoista ja kiinnostuksenkohteista. Ja odottaa että mies jotenkin ihmeellisesti muuttuisi hänen toiveidensa kaltaiseksi, kun vain riittävästi nalkuttaa ja pihtaa. Ennustan että ongelmat eivät häviä vaan pikemminkin lisääntyvät.
Lähtökohtaisesti aina tehdään miehen toivomia asioita, koska hän torppaa kaikki ehdotukseni. Ollaan mökillä oltu monta kesää. Laitan miehelle yleensä ruoan, käyn kaupassa, pesen vaatteet, siivoan, hoidan lasten asiat ja annan hänelle omaa aikaa jos on ollut rankempaa töissä. Käytän aikaa lahjojen miettimiseen merkkipäivinä. Kustannan ison osa menoista. En jätä asioita roikkumaan olettaen että toinen hoitaa, vaikka aina ei huvittaiskaan.
Jos mies tekisi kaiken tuon, niin kyllä kokisin että minulla olisi aivan uskomattoman huomaavainen ja ihana mies, ja jos mies pyytäisi minua joskus tekemään jotain hänen hyväkseen niin en kyllä ikinä kehtaisi valittaa…
Mitä ne luonteenpiirteet vaikuttaa käytöstapoihin ja toisen ihmisen huomioimiseen? Ymmärrän toki että toisille se on helpompaa mutta nämä on ihan perus elämän taitoja, asioita joita opetellaan jo ihan päiväkodissa ja koulussa. Pitäiskö sitä ajatella että joku on vaan on sellainen että ajattelee aina vaan itseään vaikka on perheenkin itselleen mennyt hankkimaan ja vieläpä omasta toiveesta? Kyllähän aikuisen ihmisen pitää pystyä ottamaan jotain vastuuta käytöksestään, ellei ole jotenkin vajaaälyinen?
T. Ap
Olisikohan niin, että miehesi ei välitä merkkipäivistä, mietityistä lahjoista, ylenpalttisesta siivoamisesta jne? Hänhän saattaa ajatella, että huomioi sinua antamalla sinulle tilaa, ja suhtautumalla tyynesti jäkätykseesi. Joku tuossa mainitsikin, että itse mahdollistat tuon miehesi vapaamatkustuksen pesemällä hänen pyykkinsä, hoitamalla ostokset yms. Kun miehen puhtaat vaatteet loppuvat, hän ihan varmasti ymmärtää pestä pyykkiä, tai jos ruokaa ei ole (käytte vaikka lasten kanssa ravintolassa sillä aikaa kun mies katsoo jalkapalloa), niin ei hän nälkään kuole, vaan hommaa itselleen syötävää.
Luultavasti näillä toimenpiteillä saat jo keskusteluyhteyden aikaiseksi, sen verran iso muutos miehellesi varmasti olisi.
Menkää terapiaan. Yksityisten lisäksi parisuhdeterapiaa tarjoaa mm. seurakunnat, eikä tarvi kuulua kirkkoon tai olla uskovainen. Jos mies ei lähde, niin miettisin kyllä eroamista. Ei tuollaisesta suhteesta ole sulle iloa vaan se kuulostaa olevan ennemminkin taakka.