Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä lapsi (poika) voi tulla äidin kanssa naisten pukkariin uimahallissa? voiko vielä 10 vuotias tulla

Vierailija
08.11.2021 |

oon menossa tänään uimaan

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta ihmettelin, miksi aikuinen mies hyppi pellehyppyjä altaassa, jossa oli mm. myös kehitys- ja liikuntavammaisia ja vanhuksia. Selittyy ehkä tällä poikien paapomisella uimahalleissa. Jos heitä ei kielletä edes lapsina, niin sitten he luulevat aikuisinakin kuvaamani käytöksen olevan täysin sallittua.

Vierailija
102/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäinen ei saa tulla virallisen ohjeistuksen mukaan. 

Säännöt vaihtelevat paikkakunnittain ja halleittain. Ei ole mitään "virallista ohjeistusta" mikä on säädetty uimahallilakiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulee hirvittävästi alapeukkuja, jos kukaan mainitsee ahdistelun mahdollisuudesta?

Olisitteko yhtä lailla valmiit laittamaan 7-vuotiaan tytön miesten puolelle ilman tuttua aikuista?

Ja huomautan jo etukäteen: en ole vienyt kouluikäistä poikaa naisten puolelle, koska meillä isä käy uimassa lasten kanssa. Kykenen vain eläytymään toisten ajatuksiin.

Miksi 7-vuotias tyttö laitettaisiin miesten puolelle ilman tuttua aikuista? Ei todellakaan laitettaisi.

Mutta ajatuksen tasolla: miksei voitaisi laittaa? Miehethän ovat enimmäkseen täysipäisiä. Näin täällä poikien kohdalla todettiin.

Ehkä sinut voisi laittaa poikalapsen kanssa miesten puolelle, kun et huomaa eroa olet oman vai vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneessa.

Sinut taas voisi laittaa lukutaitokurssille. Itse jouduin lapsena kärsimään ahdistelijasta allasosastolla, joten tiedän jotakin aiheesta.

Vierailija
104/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä yleensä on joku perhepukkari jos laoselle ongelma olla yksinään suihkutiloissa.

Vierailija
105/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tyttärelläni oli uimahallissa vaatteet vielä päällä, kun luokkakaveri oli munasillaan naisten puolella. Myöhemmin kuulin, että poika on ihastunut tyttäreeni. Ihastus ei ollut molemminpuolista.

Katteliko se pojan kikkeliä?

Vierailija
106/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi 10 tirkistelijät naisten pukkarissa. kasvattaakaa lapsenne ja pistäkää yksin sinne pukkariin. kyllä sen ikäset tekee jo isompiaki juttuja yksin.

Vierailija
107/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäisenä miesten puolelle. Jos ei luota että lapsi pärjää itsenäisesti, niin sitten pyydetään joku lähipiirin mies mukaan tai ei mennä ollenkaan. Ei isoja poikia naisten tiloihin.

No voi ei jos 10-vuotias LAPSI näkee sinut alasti. Kyllä sää sitten siitä varmaan traumatisoidut loppuiäksi. Koska kellään muulla naisella ei ole t i s s e j ä tai p i m p p a a vaan sun kehos on niin uniikki.

No helvetti sun kanssas! En minä itsestäni välitä, vaan niistä TYTÖISTÄ, jotka saattavat olla vaikka luokkakavereita. Mun riippatissejä saa rauhassa virnistellä. Yritä ymmärtää!

Vierailija
108/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-9-vuotta on säännöt uimahallista riippuen. Meidän lapset ovat menneet 7-vuotiaina omille puolilleen.

Vierailija
109/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että raja on n. 35 vuotta.

Vierailija
110/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäisenä miesten puolelle. Jos ei luota että lapsi pärjää itsenäisesti, niin sitten pyydetään joku lähipiirin mies mukaan tai ei mennä ollenkaan. Ei isoja poikia naisten tiloihin.

No voi ei jos 10-vuotias LAPSI näkee sinut alasti. Kyllä sää sitten siitä varmaan traumatisoidut loppuiäksi. Koska kellään muulla naisella ei ole t i s s e j ä tai p i m p p a a vaan sun kehos on niin uniikki.

No helvetti sun kanssas! En minä itsestäni välitä, vaan niistä TYTÖISTÄ, jotka saattavat olla vaikka luokkakavereita. Mun riippatissejä saa rauhassa virnistellä. Yritä ymmärtää!

Kai meidän pitäisi olla ihan yhtä huolissamme pojista. Varmasti heitäkin nolottaa olla väärällä puolella (tai jos samanikäinen tyttö on väärällä puolella). Enemmänhän pojissa on ns. katseltavaa.

Itse aikuisena ajattelen näissä tapauksissa aina, että varmasti kyseisellä perheellä on muitakin murheita, joista minä en tiedä mitään, eikä minun tarvitse heitä tuomita.

Vierailija
111/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni nyt 8-vuotiaana ekan kerran poika yksin miesten puolelle. Ennen sitä on harjoiteltu mitä pitää osata ja vielä ennen pukkariin menoa kerrattu miten pitää toimia. Hyvin pärjäsi.

Vierailija
112/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä otin vielä 7v pojan naisten puolelle Flamingossa. Ja sinne meidät jo kassalta neuvottiin, siis vain naisten pukkarit näytettiin missä ne on. Yksin en noin isossa ja vieraassa paikassa poikaa laita. Valittiin kyllä lokerot ja suihkut niin, ettei muita näkynyt, lähinnä pojan itsensä takia, kun ajattelin että jos vähän jo nolottaa. Mukana oli myös 9v tyttö, eikä nää toisiaan nolostele, kotonakin vielä saunotaan yhdessä. Ja lähi halliin pyydän kyllä veljeni mukaan pojan seuraksi. Lähimmällä kylpylällä on yhteiset lokerikot ja sitten omat pienet pukukopit jokaiselle, siellä ei olisi ongelmaa.

Vierailija
113/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni laitoin jo 6.v yksin 🤷‍♀️ Olis halunnut vielä tulla naisten puolelle mutta mietin muitakin asiakkaita, ja hyvin pärjäsi. Noinhan sitä oppii.

Vierailija
114/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kouluikäiset oman sukupuolen mukaisiin pukuhuonetiloihin. Kannattaa sopia lapsen kanssa, ettei mene altaaseen ennen aikuista, jos ei uimataitoa/uimataito heikko.

Vierailija
115/133 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksanvuotias poikani on vielä pieni. En uskalla päästää yksin miestenpuolelle. On ollut niitä poikien ahdistelutapauksiakin. Lisäksi on sellainen säätäjä, että yksin aikaa menisi vaikka kuinka ja osa tavaroista unohtuisi pukuhuoneeseen.

Ei ole miespuolista tuttua, joka veisi lapsen uimaan.

Sitten uitte kesällä luonnonvesissä kunnes poika pärjää yksin. Piste.

Meille uiminen on viikottainen yhteinen kiva tekeminen. Ei poika vielä tajua mitään naisen ja miehen eroista.

Sitten poikasi on vielä niin pieni, ettei tämä koske teitä lainkaan.

Vierailija
116/133 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulee hirvittävästi alapeukkuja, jos kukaan mainitsee ahdistelun mahdollisuudesta?

Olisitteko yhtä lailla valmiit laittamaan 7-vuotiaan tytön miesten puolelle ilman tuttua aikuista?

Ja huomautan jo etukäteen: en ole vienyt kouluikäistä poikaa naisten puolelle, koska meillä isä käy uimassa lasten kanssa. Kykenen vain eläytymään toisten ajatuksiin.

Miksi 7-vuotias tyttö laitettaisiin miesten puolelle ilman tuttua aikuista? Ei todellakaan laitettaisi.

Mutta ajatuksen tasolla: miksei voitaisi laittaa? Miehethän ovat enimmäkseen täysipäisiä. Näin täällä poikien kohdalla todettiin.

Ehkä sinut voisi laittaa poikalapsen kanssa miesten puolelle, kun et huomaa eroa olet oman vai vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneessa.

Sinut taas voisi laittaa lukutaitokurssille. Itse jouduin lapsena kärsimään ahdistelijasta allasosastolla, joten tiedän jotakin aiheesta.

Osaan lukea.

Ahdistelu allasosastolla ei muuta sitä asiaa, että miehille ja naisille on omat pukkarit.

Vierailija
117/133 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no vähän eri asia laittaa tyttö miesten puolelle. pojat on siellä oikeessa paikassa ja naisten puolella väärässä

Eli voisit ihan yhtä hyvin laittaa tytön yksin miesten puolelle, jos säännöt tämän sallisivat?

en kun tytöille on oma puoli ja pojille oma. miksi laittaisin tyttöni miesten puolelle, en myöskään laittaisi poikaan naisten puolelle?

Mutta kai sinä pystyisit kuvittelemaan sen tilanteen, että 7-vuotias tyttö olisi yksin miesten puolella. Miltä se sinusta tuntuisi?

Miksi ihmeessä tyttö menisi miesten puolelle yksin? Ei poikakaan mene naisten puolelle yksin ilman tuttua naispuolista. Silloin ei ole mitään syytä mennä väärän sukupuolen puolelle ellei mene jonkun tutun aikuisen mukana

Vierailija
118/133 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ala-aste ikäiset kaverukset menevät yhdessä uimahalliin niin kyllä he silloin haluvat mennä myös samaan pukkariin, eikä yksin toiselle puolelle

Tottakait, jos ovat samaa sukupuolta olevat kaverukset, niin menevät yhdessä omalle puolelleen. Mutta taas jos kyseessä on poika ja tyttö, niin eiköhän kummallekin ole selvää, että menevät silloin kumpikin omille puolilleen.

Vierailija
119/133 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6v poika meni yksin miesten pukuhuoneeseen, kun ei halunnut tulla naisten puolelle. Opettakaa ne lapset omatoimisiksi.

Vierailija
120/133 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max koulun aloittamisikä... Jos osaa lukea, suihkuttaa itsensä ja pukea vaatteet päälleen niin se on miesten puoli vaikka perhesaunassa olisitte koko perhe nakuina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi