minkä ikäisenä lapsi (poika) voi tulla äidin kanssa naisten pukkariin uimahallissa? voiko vielä 10 vuotias tulla
Kommentit (133)
Valitettavasti olen nähnyt n. 9-10 vuotiaan pojan hommaamassa sitä itseään naisen puolella istumasuihkussa. Mummohan sen poikakullan oli sinne tuonut. Aika kamala tilanne, ällöttävä. En halua nähdä tuollaista. Missään. Mummo ei huomannut tietenkään. Ajattele sitten siihen joku luokkakaveri.
Uimahalleihin pitäisi tehdä kolmas pukkari, joka kaikille yhteinen. Sitten ylisuojelevat mammat voi mennä murrosikäisen poikansa kanssa samaan pukkariin uimahallireissulla
Alle kouluikäinen voi tulla. Ei vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen nähnyt n. 9-10 vuotiaan pojan hommaamassa sitä itseään naisen puolella istumasuihkussa. Mummohan sen poikakullan oli sinne tuonut. Aika kamala tilanne, ällöttävä. En halua nähdä tuollaista. Missään. Mummo ei huomannut tietenkään. Ajattele sitten siihen joku luokkakaveri.
Toivottavasti et sentään ole mieltä, että minun 7-vuotiaan poikani pitäisi mennä yksin miesten puolelle tuommoisen kuvotuksen seuraan?
Vierailija kirjoitti:
Ei naisten puolelle minkäänikäisiä poikia.
Samaa mieltä. Olen täysin kyllästynyt huonokäytöksisiin altaassa ja pukuhuoneessa vaaratilanteita aiheuttaviin poikiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisten puolelle minkäänikäisiä poikia.
Samaa mieltä. Olen täysin kyllästynyt huonokäytöksisiin altaassa ja pukuhuoneessa vaaratilanteita aiheuttaviin poikiin.
Kielletäänkö vauvauintikin pojilta?
Vierailija kirjoitti:
"Yli 7-vuotiaiden tulee mennä oman sukupuolensa mukaiseen pukuhuoneeseen."
Noin ohjeistetaan Turun kaupungin uimahalleissa. Lienee tyypillsin ikäraja muuallakin.
Tuo ikäraja on aivan liian korkea. Vuokratkoot perhepukkarin sitten, mutta ei tuonikäisiä naisten ja tyttöjen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ohjeistetaan Turun kaupungin uimahalleissa. Lienee tyypillsin ikäraja muuallakin.
Tuo ikäraja on aivan liian korkea. Vuokratkoot perhepukkarin sitten, mutta ei tuonikäisiä naisten ja tyttöjen puolelle.
Uimahallit ovat koko kansalle tarkoitettuja paikkoja, ja säännöt on tehty enemmistön ehdoilla. Jos sinulla on vaikeuksia olla eskari—ikäisten poikien kanssa samoissa tiloissa, on oma mökki uimapaikkana ihan hyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulee hirvittävästi alapeukkuja, jos kukaan mainitsee ahdistelun mahdollisuudesta?
Olisitteko yhtä lailla valmiit laittamaan 7-vuotiaan tytön miesten puolelle ilman tuttua aikuista?
Ja huomautan jo etukäteen: en ole vienyt kouluikäistä poikaa naisten puolelle, koska meillä isä käy uimassa lasten kanssa. Kykenen vain eläytymään toisten ajatuksiin.
Miksi 7-vuotias tyttö laitettaisiin miesten puolelle ilman tuttua aikuista? Ei todellakaan laitettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulee hirvittävästi alapeukkuja, jos kukaan mainitsee ahdistelun mahdollisuudesta?
Olisitteko yhtä lailla valmiit laittamaan 7-vuotiaan tytön miesten puolelle ilman tuttua aikuista?
Ja huomautan jo etukäteen: en ole vienyt kouluikäistä poikaa naisten puolelle, koska meillä isä käy uimassa lasten kanssa. Kykenen vain eläytymään toisten ajatuksiin.
Miksi 7-vuotias tyttö laitettaisiin miesten puolelle ilman tuttua aikuista? Ei todellakaan laitettaisi.
Mutta ajatuksen tasolla: miksei voitaisi laittaa? Miehethän ovat enimmäkseen täysipäisiä. Näin täällä poikien kohdalla todettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallit ovat koko kansalle tarkoitettuja paikkoja, ja säännöt on tehty enemmistön ehdoilla. Jos sinulla on vaikeuksia olla eskari—ikäisten poikien kanssa samoissa tiloissa, on oma mökki uimapaikkana ihan hyvä ratkaisu.
Nykyään niitä sääntöjä ei edes noudateta. Juostaan uimahallissa, hypitään siellä täällä aiheuttaen vaaratilanteita, vanhemmat katsovat vieressä ja mitään ei kielletä. Viimeksi kun olin uimassa tuollainen ihana eskari-ikäinen kauhukakara potkaisi minua päähän. Ei tullut edes anteeksipyyntöä.
eri
Kouluikäinen ei saa tulla virallisen ohjeistuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään niitä sääntöjä ei edes noudateta. Juostaan uimahallissa, hypitään siellä täällä aiheuttaen vaaratilanteita, vanhemmat katsovat vieressä ja mitään ei kielletä. Viimeksi kun olin uimassa tuollainen ihana eskari-ikäinen kauhukakara potkaisi minua päähän. Ei tullut edes anteeksipyyntöä.
eri
Eli pitääkö uimahallit kieltää alle 18-vuotiailta? Minä voisin lisätä listalle vielä ylipainoiset aikuiset. Vievät ovissakin niin paljon tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Turussa uimahallit ovat nykyisin painajaismaisia. Esim. Impivaaran uimahallissa valvojat eivät tee mitään, vaikka sääntöjä rikotaan jatkuvasti. Eihän siellä uskalla edes käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ajatuksen tasolla: miksei voitaisi laittaa? Miehethän ovat enimmäkseen täysipäisiä. Näin täällä poikien kohdalla todettiin.
Ehkä sinut voisi laittaa poikalapsen kanssa miesten puolelle, kun et huomaa eroa olet oman vai vastakkaisen sukupuolen pukuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no vähän eri asia laittaa tyttö miesten puolelle. pojat on siellä oikeessa paikassa ja naisten puolella väärässä
Eli voisit ihan yhtä hyvin laittaa tytön yksin miesten puolelle, jos säännöt tämän sallisivat?
en kun tytöille on oma puoli ja pojille oma. miksi laittaisin tyttöni miesten puolelle, en myöskään laittaisi poikaan naisten puolelle?
Mutta kai sinä pystyisit kuvittelemaan sen tilanteen, että 7-vuotias tyttö olisi yksin miesten puolella. Miltä se sinusta tuntuisi?
eihän tämä liity tähän keskusteluun mitenkään? ja en, en pystyisi koska ei tarvitse kun häntä ein ole yksin laittamassa sinne MIESTEN puollelle. EN myöskään laittaisi poikaan yksin NAISTEN puollelle. ei olisi mitään syytä!!!!
Liittyy sillä tavalla, että lähes sata prosenttia lasten hyväksikäyttäjistä on miehiä, ja uhreiksi valikoituu poikia suunnilleen yhtä usein kuin tyttöjäkin.
Joten jos se uimahalli on turvallinen, ja voimme luottaa niihin täyspäisiin miehiin (joita enemmistö tietenkin on) niin kai voimme luottaa tyttömmekin sinne heidän käsiinsä, näin kärjistettynä.
Mä en ymmärrä näitä mammoja jotka siirtää omia pelkojaan lapsille. Suurin osa miehistä on kunnollisia. On typerää pelotella lapset mykiksi ja aroiksi. On totta, että hyväksikäyttäjiä on niin naisissa, kuin miehissä. Epätodennäköistä kuitenkin on, että törmää niihin uimahallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eriEli pitääkö uimahallit kieltää alle 18-vuotiailta? Minä voisin lisätä listalle vielä ylipainoiset aikuiset. Vievät ovissakin niin paljon tilaa.
Eli tuo on sinusta ok käytöstä? Jos ei osaa käyttäytyä voisi riehua edes siellä lastenaltaassa.
Meidän seppo on 36 ja se käy vielä äidin kanssa uimassa ja naisten puolella vaihtaa vaatteet äidin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäisenä miesten puolelle. Jos ei luota että lapsi pärjää itsenäisesti, niin sitten pyydetään joku lähipiirin mies mukaan tai ei mennä ollenkaan. Ei isoja poikia naisten tiloihin.
No voi ei jos 10-vuotias LAPSI näkee sinut alasti. Kyllä sää sitten siitä varmaan traumatisoidut loppuiäksi. Koska kellään muulla naisella ei ole t i s s e j ä tai p i m p p a a vaan sun kehos on niin uniikki.
Viisari näyttää ;-)