HS: 40-vuotias entinen huippupyöräilijä makaa sairaalassa ja katuu, ettei ottanut ajoissa koronarokotusta: ”Olin idiootti”
Joku jolla tai jonka läheisellä olisi ollut käyttöä tuollekin sairaalapaikalle ajattelee samoin.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008388804.html?share=614aec5da93cf096…
Kommentit (95)
Kannattaisi katua ehkä myös sitä että onko pitänyt maskia, etäisyyttä muihin ihmisiin, välttänyt kokoontumisia ja tapahtumia ettei saisi koronatartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti riittää erilaisia kokemuksia koronan sairastamisesta. Rokotetut sairastavat yleensä taudin lievempänä kuin rokottamattomat.
Noin ainakin he, keitä minä tunnen ja ovat sairastuneet ja osa sairastaa parastaikaa.
Koronasta voin saada pitkäaikaisen riesan, joka vie työkyvyn jopa vuodeksi. Kaiken aikaa joutuu olemaan varppeillaan, mitä oireita vielä tulee ja ehtiikö reagoida ja saada hoitoa.Rokotekaan ei suojaa tuolta long covidilta.
Kyllä suojaa.
Uskoahan voi vaikka puujumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun 36-vuotias työkaveri joutui toisen rokotteen jälkeen sairaalaan sydänoireiden takia. Hän ei itse osannut yhdistää oireita rokotteeseen, mutta lääkäri totesi heti että kyseessä on rokotehaitta ja teki ilmoituksen Fimeaan.
Petturi lääkäri. Pitäisi ottaa oikeudet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4.6.21, Italy, 29 years
Italy: The 29-year-old ex-professional Giuseppe Perrino collapses during a charity game for his dead brother and dies.22.6.21, Hungary, 18 years
Old footballer ViktorMarcell Hegedüs died while warming up for training in Hungary.14.07.21, Netherlands, 31 years
Olympic speed skating champion Kjelt Nuis seriously ill after vaccination,with heart problems in hospital.16.07.21,
Egypt Footballer Imad Bayumi died during a friendly match in Egypt.23.07.21, Germany, 27 years
TimB. from SV Hamberge (Schleswig-Holstein) collapses after returning from a football tournament and dies.24.07.21,
Germany A player of the TuS Hoberge-Uerentrup (Bielefeld) collapses on the pitch with cardiac arrest.31.07.21, Netherlands, 19 years Old
19-year-old handball player Whitnée Abriska died of cardiac arrest just before a flight.14.08.21, Belgium, 37 years
Old 37-year-old former French professional footballer Franck Berrier died of several heart attacks while playing tennis.jne jne
Entäs ennen tätä vuotta kuolleet pelaajat, mistä niiden kuolema johtuu?
Onko tietoa ovatko ottaneet rokotteen?
Niin siellä makaa rokotettujakin ja kuolee sinne. Ne vasta idiootiksi itsensä tunteekin kun otti piikin mikä ei estänytkään vakavaa taudinkuvaa tai kuolemista. Varmaan huijattu olo ennen hengen lähtöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 36-vuotias työkaveri joutui toisen rokotteen jälkeen sairaalaan sydänoireiden takia. Hän ei itse osannut yhdistää oireita rokotteeseen, mutta lääkäri totesi heti että kyseessä on rokotehaitta ja teki ilmoituksen Fimeaan.
Mieluummin elossa sydänoireisena kuin kuolleena.
Aika usein näissä tapauksissa ihmisellä on geneettistä taipumusta reagoida noin, eli sydän olisi voinut oireilla kymmenen kertaa pahemmin aidon korona iskiessä. Ystäväni sai tulpan rokotteen jälkeen, mutta lääkäri sanoi, että todennäköisesti olisi kuollut koronaan.
Alle kolmekymppisillä urheilijoilla ei voi olla kaikilla geneettistä taipumusta sydänongelmiin
Onko siis kaikille alle 30-vuotiaille urheilijoille tullut sydänoireita? Hurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
odottelen jo uutisia seuraavasta julkkiksesta, joka katuu ettei ottanut viidennettä tehosteannosta ja makaa sairaalassa. Sponsored by Pfizer.
Kyllä olette kovakalloista porukkaa, te jääräpäiset denailistit ja vainohullut. Luulen, että vielä teho-osastolla maatessakin kiellätte koronan vaikka se olisi todettu. No omapa on elämänne, inhottaa vaan sairaalapaikkojen tuhlaaminen teihin.
Niin, onkin paljon jalompaa tuhlata ne meidän sairaalapaikat vaikka virolaisille ja ulkkiksille(joita siellä on paljon) Suomalainenhan ei ikinä ansaitse omassa maassansa mitään, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne huippu-urheilijat, jotka kupsahdelleet kesken suorituksen kentille? Siis rokotetut huippu-urheilijat. Eikös niitä ollut jo vajaa sata. Milloin HS tekee ison jutun heistä?
Juu Huippu urheilijoitahan on itseasiassa kuollut tuhatmäärin🤣🤣🤣 eri asia mihin😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petturi lääkäri. Pitäisi ottaa oikeudet pois.
Näitä on takuulla paljon, koska omassakin kaveripiirissä yhdellä on käynyt näin. Sairaalahoitoa ei kylläkään vaatinut, mutta sydänoireet alkoivat ensimmäisen rokotteen jälkeen kesällä ja jatkuvat edelleen.
Kaikki hoidetaan kirjoitti:
Syöpähoitoja ja sydänleikkauksia on Suomessa siirretty, koska koronapotilaat vievät resurssit! Hoitoa ei siis sairaat saa! Miltä sinusta tuntuisi odottaa syövän kanssa ylimääräinen kuukausi?
Koronapotilaat ovat myös sairaita ja heidät pitää hoitaa niin kuten muutkin. Sydän- yms. potilaat voivat usein vielä jonkin aikaa odottaa ellei ole infarkti kyseessä. Koronapotilaat eivät voi välttämättä odottaa.
Elinsiirtopotilaat tai vaikeat sydänpotilaat eivät ihan oikeasti voi aina odottaa ja ikävää on, jos näitä joudutaan mahduttamaan ruuhkatilanteisiin tai siirtämään hengityskoneessa sairaanhoitopiiristä toiseen, että saadaan tilaa teho-osastoille.. Lisäksi mm. syöpäpotilaille ylimääräinen odotusaika aiheuttaa valtavasti inhimillistä kärsimystä, vaikka hoidon viivästymiselle ei ennusteen kannalta olisikaan merkitystä. Mielestäni tälläkin pitäisi olla jotain arvoa myös meidän muiden ihmisten ajatuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteiden tarkoitus on depopulaatio, sterilointi ja tappaminen! Ensi keväänä suuri osa rokotetuista on jo kuollut. Loput kuolevat syöpiin, ja immuunikatoon sekä muihin haittoihin.
Te loput tulette kuolemaan yhteiskunnan luhistumiseen. Kaikkien tärkeiden toimintojen ylläpitäjät on rokotettu. Esim. mitä käy, kun kaikki ydinvoimalan työntekijät kuolevat? Ei ne softat sitä ikuisesti pidä pystyssä. Sähkö loppuu, puhdas vesi loppuu, ruokahuolto loppuu, terveydenhuolto loppuu.
Tämä luhistuminen ei tietenkään tapahdu hetkessä vaan tulee paniikki, poikkeustilanteet, massamuutot yms.
Joudutte elämään post-apokalyptisessä maailmassa syömällä pelkkää hernekeittioa. Luonto ei tarjoa ruokaa enää kuten tuhansia vuosia sitten. Viljelysyrityksenne epäonnistuvat vaikean ilmaston takia. Kaikki karjahan on jo kuollut. Lopulta joudutte kohtamaan köyhemmistä maista tulevia massamuuttoja autioituneille Euroopan kaupungeille, koska ketkähän tällä pallolla on rokottamattomia rokotepelkohörhöjen lisäksi?
Hyvää tulevaisuutta teille! Toivottavasti olette valmistautuneet!
Kaikki eloon jääneet follarit tulee olemaan eliitin vallan alla, orjina pimeissä luolissa maan alla. Heidän lapsensa adrenokromituotannossa ja viihdekäytössä.
Onnittelut follarille hienosta valinnasta!
Sähän kuulostat enemmän folarilta kuin folarit itse. Rauhoituhan nyt vähän.
Minulla on ollut korona vuosi sitten, se oli lievä flunssa. Erityiseksi sen normiflunssaan teki makuaistimuutokset ja se, että tauti heitteli välillä ihan terveistä hetkistä taas väsymykseen ja päänsärkyyn ja lievään kuumeeseen. Nyt olin syksyllä puolestani saanut jonkin muun virustartunnan, joka kesti kaksi viikkoa ja vei ihan toimintakyvyn. Kuumetta joka päivä ja kova yskä.
On kyllä niin yksilöllistä, miten mikäkin vaikuttaa.
Itse en sairastetun koronan takia aio ottaa rokotetta, olkoonkin ettei sen tuottaman immuunisuojan pituutta tiedetä. Perusteeni on se, että mistään en ole saanut neutraalia tietoa, jossa otettaisiin kantaa juurikin jo sairastetun koronan ja rokotteen suojan antamasta suojasta vs. pelkkä sairastettu korona. Tieto on hyvin ristiriitaista; toisaalta sanotaan, että yksi rokote on tärkeää ottaa, mutta kahden rokotteen suosittelemisesta aletaan jo perääntymään (mitä aiemmin taas suositeltiin), olisi kiva tietää, mikä tämä riski on, jos annetaan sairastaneelle kaksi rokotetta? Toisaalta välillä puhutaan sairauden tuottamasta laumasuojasta, mutta nykyisessä keskustelussa lasketaan vain rokotettuja ja jo sairastaneet jätetään kaikkien tilastojen ulkopuolelle. Rokotteiden suojatehon pituus on myös hyvin epämääräinen, ja ainakin olisi syytä tutkia ja tuottaa mediaan tietoa siitä, kuinka pitkään sairastumisen jälkeen vasta-aineita on olemassa. Tietoa siitä pitäisi kertyä koko ajan lisää, mutta sitä ei ole. Missään ei ole tilastoja tai artikkeleita siitä, kuinka moni ihminen on sairastanut koronan kaksi kertaa.
Lisäksi yksi peruste rokottamattomuudelleni on PELKO. Olen herkkä saamaan erilaisia oireita rokotteista ja lääkeaineista, vaikkei mitään allergiaa olekaan todettu. Minulla on ollut sydänperäisiä oireita, joskaan ei mitään vakavia, mutta useampaan kertaan sydäntäni on tutkittu. Tiedän, että jos otan rokotteen ja saan siitä oireita, vastuun kannan minä. Ketään ei kiinnosta oikeasti se, miten minun käy. Joten haluan suojata tässä itseäni varmuuden vuoksi, koska rokotetta ei ole tutkittu pitkää aikaa luonnollisestikaan. Haittailmoituksia on ollut ja näistäkään ei ole neutraalia tietoa, jotta ihmiset saisivat tehdä valintansa vapaasti punniten sekä haitat että hyödyt. Muiden rokotteiden suhteen en koe tätä pelkoa, eli en koe olevani rokotevastainen.
Ihan samoin meitä ihmisiä ohjaa omat pelot, huolet jne. muissakin elämän valinnoissa. Jos vertaa tupakan polttamiseen; ihminen useimmiten tietää, että se ei kannata ja tuottaa yhteiskunnalle kuluja sairaanhoidossa, mutta vaikeus lopettaa tuntuu isommalta kuin siitä saatava hyöty. Joten ihminen toimii sen mukaan. Tai alkoholi; miksemme vain lopettaisi alkoholinkäyttämistä, kun se on työikäisten suurin kuolinsyy ja ehdottomasti kuormittaa th-päivystystä eniten. Yhteisen edun nimissä kaikki voisivat kantaa kortensa kekoon ja lopettaa juomisen, joka on ihan turha ja täysin itseaiheutettu riskitekijä. Miksi? Siksi, koska ihminen toimii näin. Ei maailma ole täydellinen, me joudumme elämään epätäydellisessä maailmassa epätäydellisten ihmisten kanssa ja tekemään ratkaisut siltä pohjalta.
Sanokaa minulle asia, jossa on onnistuttu luomaan täydellinen konsensus toimintatapojen ja ajattelumallien suhteen? Siitähän voisi ottaa oppia, miten tässäkin asiassa siihen ehkä päästäisiin.. Vai oliko sellaista asiaa olemassakaan?
Taistelu tuulimyllyjä tai toisiamme vastaan ei ainakaan johda mihinkään hyvään. Tai jos joku on toista mieltä, niin voisi antaa siitäkin esimerkin minulle, kun ei tule mieleen.
Ollaan asioiden puolesta eikä vastaan, silloin energia menee oikeaan osoitteeseen.
Missä on maininnat niistä ihmisitä, jotka makaa rokotteen takia sairaalassa tai ovat vammautuneet pysyvästi?
Sydämeeni sattuu, mutta sielut ovat valinneet tämän tien. Tämä tie on nyt kuljettava, jotta valo lopulta voi valaista myös varjon.
Senkus makaa... kiva, hauska, lysti... joy...
Syöpähoitoja ja sydänleikkauksia on Suomessa siirretty, koska koronapotilaat vievät resurssit! Hoitoa ei siis sairaat saa! Miltä sinusta tuntuisi odottaa syövän kanssa ylimääräinen kuukausi?
Koronapotilaat ovat myös sairaita ja heidät pitää hoitaa niin kuten muutkin. Sydän- yms. potilaat voivat usein vielä jonkin aikaa odottaa ellei ole infarkti kyseessä. Koronapotilaat eivät voi välttämättä odottaa.