Ei huvita tavata ystäviä jotka raahaavat koiransa joka paikkaan.
Pahimmillaan koiria on 5 kpl mukana kun käydään ravintolassa, kahvilassa tai yökerhossa. Laskettelureissulle pakataan auto täyteen koiria jotka sitten raahataan reissun aikana mukaan ihan joka paikkaan paitsi rinteeseen. Kyllä, myös sinne klubille. Häpesin silmät päästäni.
En ole koiraihminen mutta koirat ovat ihan kivoja otuksia. Mielestäni niille on kuitenkin omat paikkansa, joita eivät ole esimerkiksi ruokaravintolat.
Koirat hallitsevat näiden ihmisten koko elämää; jos joskus suunnitellaan menoa jossa koirat eivät voi olla mukana, se peruuntuu viime tinkaan koska koiraahan ei voi jättää oikeastaan kellekään hoitoon eikä se halua olla yksin. Muutetaan siis suunnitelmia ja otetaan koirat mukaan. Eikä kyse ole mistään asuntoa tuhoavista eroahdistuskoirista.
Parasta oli, kun ystäväni oli tulossa luokseni juomaan viiniä ja sanoi että koiransa voisi tulla mukaan. Sanoin että niin kauan kun meillä asuu kissa, koirat eivät ole sen reviirille tervetulleita. Se on yksi harvoista kerroista kun tapasin tätä tyyppiä ilman koiraa/koiria.
Tuntevatko muut tällaisia seonneita koiraihmisiä?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa ja samalla hirvittää ajatus koiralaumasta yökerhossa. Who let the dogs out?
Jokaisella oma lempidrinkki edessään. Ressu ottaa margaritan, Rambo aina ison oluen ja Musti martinin. Shaken, not stirred.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hassulta. Kun minulla oli vielä koira, niin ihan hyvin pystyin jättämään hänet muutamaksi tunniksi silloin tällöin kotiin, jos kävin kahvilla, lounaalla, oluella tms. Pitemmillä reissuilla koira oli hoidossa. Allekirjoitan kyllä tuon aiemman kommentin, että jos vapaa-ajalla ei ole juurikaan kotona, niin ei kannata ylipäätään hankkia koiraa.
Ihmiset ovat erilaisia. Jos joku haluaa pitää koiran pääsääntöisesti mukanaan, tuttavien on otettava koko paketti tai hylättävä koko paketti. Vaikka useimmat joustavat koiriensa kanssa eivätkä ota niitä tietenkään ihan joka paikkaan mukaan, on myös koiranomistajia, joille koiranomistajuus on 24/7 elämistä symbioosissa turren kanssa. Jos on niin omistautunut, tuskin tilanne muuksi muuttuu.
Asia on varmaan juurikin näin, ja se on surullista minun kannaltani. Mikseivät ystäväni voineet hankkia vaikka kultakaloja, niin tällaiselta valtavalta elämän- ja prioriteettien muutokselta olisi vältytty? Tai en tiedä olisiko. Jossain päin aasiaa myydään kaloille kuljetuskassiakvaarioita. Kai ne fisut olisivat sitten vastaavasti mukana viihdemenoissa.
Ap
Wtf?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hassulta. Kun minulla oli vielä koira, niin ihan hyvin pystyin jättämään hänet muutamaksi tunniksi silloin tällöin kotiin, jos kävin kahvilla, lounaalla, oluella tms. Pitemmillä reissuilla koira oli hoidossa. Allekirjoitan kyllä tuon aiemman kommentin, että jos vapaa-ajalla ei ole juurikaan kotona, niin ei kannata ylipäätään hankkia koiraa.
Ihmiset ovat erilaisia. Jos joku haluaa pitää koiran pääsääntöisesti mukanaan, tuttavien on otettava koko paketti tai hylättävä koko paketti. Vaikka useimmat joustavat koiriensa kanssa eivätkä ota niitä tietenkään ihan joka paikkaan mukaan, on myös koiranomistajia, joille koiranomistajuus on 24/7 elämistä symbioosissa turren kanssa. Jos on niin omistautunut, tuskin tilanne muuksi muuttuu.
Asia on varmaan juurikin näin, ja se on surullista minun kannaltani. Mikseivät ystäväni voineet hankkia vaikka kultakaloja, niin tällaiselta valtavalta elämän- ja prioriteettien muutokselta olisi vältytty? Tai en tiedä olisiko. Jossain päin aasiaa myydään kaloille kuljetuskassiakvaarioita. Kai ne fisut olisivat sitten vastaavasti mukana viihdemenoissa.
Ap
Eiköhän ne aasialaiset kuljetusakvaariot ole lähinnä kalan viimeinen etappi matkalla lautaselle.
Koiraihmiset nyt vaan ovat koiraihmisiä. Mä tykkään koirista mutta en kestä koiraihmisiä, enkä halua myöskään tulla leimatuksi koiraihmiseksi, joten meille ei koiraa tule
Ärsyttää sellaiset vieraat, joiden koirat ei osaa käyttäytyä. (Ja muutkin. Karvaa ja hiekkaa tulee kämppään.) Jotkut koirat raapii ovia. Kommentti siihen, että "on meilläkin kotona ovissa raapiminen jälkiä". Niin..?!
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset nyt vaan ovat koiraihmisiä. Mä tykkään koirista mutta en kestä koiraihmisiä, enkä halua myöskään tulla leimatuksi koiraihmiseksi, joten meille ei koiraa tule
Sinähän voisit olla erilainen koiraihminen. Tai ihan vain ihminen, joka omistaa koiran (ilman että se on joku universumin keskipiste mielestäsi). :)
Kyllä minäkin koiraani jätin yksin ja en todellakaan raahannut joka paikkaan. Ei silti omannut yhtään hoitajaa koiralleni ja en halunnut minnekään tuntemattomille viedä, koska koira vähän arka. Näin täytyi ne vähät reissut tehdä aina koiran kanssa, kun muuten ei olisi voinut mennä. Siinä mielessä ymmärrän sitäkin, ettei kaikilla ole vaihtoehtoja. Tietysti moni olisi varmaan pistänyt vaan koiran johonkin hoitolaan, mutta silloin olisin miettinyt miten omani pärjää siellä, kun oli sellainen vähän levoton tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää sellaiset vieraat, joiden koirat ei osaa käyttäytyä. (Ja muutkin. Karvaa ja hiekkaa tulee kämppään.) Jotkut koirat raapii ovia. Kommentti siihen, että "on meilläkin kotona ovissa raapiminen jälkiä". Niin..?!
Mä olen laittanut rajat, että mun kotiini pääsee vain koulutetut, kiltit ja rauhalliset koirat jotka ei hypi sohvalle eikä sängylle.
Inhoan yli kaiken kouluttamattomia, häslääviä, räksyttäviä koiria. Ne omistajat, jotka naureskelevat kuinka heidän turrensa on niin itsepäinen, eivät tosiasiassa ole osanneet kouluttaa elukkaansa. Tai jotain on yritetty epäjohdonmukaisesti ja sitten ollaan niin tyytyväisiä omiin kasvatustaitoihin.
Ja sääliksi käy kaupungissa eläviä koiria. Tiedän monta tapausta jossa koira on päivät yksin kotona, ja ulkoilemaan pääsee vain kolmesti päivässä toiselle puolelle tietä tai korttelin ympäri. Ja sitten ollaan niin koiraihmisiä.
Joskus tuntuu, että lemmikkien saamiseen täytyisi olla joku psykologin testi läpäistäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eiköhän ne aasialaiset kuljetusakvaariot ole lähinnä kalan viimeinen etappi matkalla lautaselle.
Varmaankin. Jossain vaan oli hauska (feikki)-kuva, jossa joku nuori mies tyylikkäissä vaatteissa poseerasi kalalaukkunsa kanssa. Tyyliin heading to the club with Steve the fish.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala.
Tai kun yksi kavereistani (ei-seonnut koiraihminen noin muuten) tyrkkää aina ovenraosta sukkahousuihin pukeutuneille vieraille lainaverkkarit. Ettei mene sukkikset rikki kun koira hyppii reisille.
Öööh....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin koiraani jätin yksin ja en todellakaan raahannut joka paikkaan. Ei silti omannut yhtään hoitajaa koiralleni ja en halunnut minnekään tuntemattomille viedä, koska koira vähän arka. Näin täytyi ne vähät reissut tehdä aina koiran kanssa, kun muuten ei olisi voinut mennä. Siinä mielessä ymmärrän sitäkin, ettei kaikilla ole vaihtoehtoja. Tietysti moni olisi varmaan pistänyt vaan koiran johonkin hoitolaan, mutta silloin olisin miettinyt miten omani pärjää siellä, kun oli sellainen vähän levoton tyyppi.
Ymmärrän vielä tilanteen että lomareissulle on enemmän tai vähemmän pakko ottaa koira mukaan. Mutta silloin se loma räätälöidään koiralle sopivaksi, eikä käydä missään yökerhoissa sen koiran kanssa.
Näissä tapauksissa, mistä minä puhun, ei ole kyse siitä ettei koirille ole hoitajia. Avopuolisot saattavat olla kotona mutta koirat ovat silti kaikkialla aina mukana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kaveripiiriä.
Olen tosiaan huomannut viettäväni mieluummin aikaa muussa seurassa. Mikä on harmi.
Ap
Huvittaa ja samalla hirvittää ajatus koiralaumasta yökerhossa. Who let the dogs out?